Moje M3 3,2 Coupe

loyola
Posty: 2
Rejestracja: sob sty 31, 2009 12:50
Lokalizacja: Gorzów WLKP.

Zawias...

Post autor: loyola » śr wrz 19, 2012 23:36

w mojej 540 to Bilstein b8 + Eibach = srednio twardy.
Zmodyfikowalem: Bilstein b8 + H&R = twardy + dostateczny komfort :one:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » śr mar 20, 2013 23:41

Takie same pytania zadałem w innych wątkach interesujących mnie mocnych M3, także proszę o wyrozumiałość.

Jak się ma auto? Możesz opowiedzieć się jak się sprawuje? Jak zadowolenie z jazdy, użytkowania? ? Dzieje się coś?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pt mar 22, 2013 22:47

Generalnie zimą nie użytkuję tego auta z wiadomych względów, więc stoi i czeka na ładniejszą pogodę. Auto w obecnej konfiguracji przejechało jeden sezon i to tylko po drogach publicznych. Jedyna awaria jaką miałem, to zawiesiła się pompa paliwa WALBRO (Znany przypadek u innych użytkowników owej pompy), po wyjęciu i puknięciu dalej żyje, więcej awarii nie stwierdzono, nic się nie ukręciło, nic nie wybuchło, auto jeździ i ma się dobrze.

Jeśli czas pozwoli, (a z tym ostatnio jest bardzo słabo), to na ten sezon planuję zwiększyć doładowanie z 1,25 na 1,5 bara i ponownie wystroić auto, zobaczymy co będzie :mrgreen: , następnie zrzucić parę kilogramów z wagi i ogarnąć lepsze spowalniacze.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania auta.

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Maniekkk » sob mar 23, 2013 01:42

Piotr jak byś porównał jazdę e36 z uturbionym S50 do jazdy z 2JZ da się porównać oba te silniki ? Po przeczytaniu twojego tematu widzę że z S50 więcej problemów .
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pn mar 25, 2013 14:12

Poza tym, że z 2JZ-tem nic się nie dzieje, aby mieć 500KM+ nie musimy do niego w ogóle zaglądać, zakuwać, odprężać i generalnie wydawać miliona złotych na zbędne catch tanki i inne tego typu diwajsy to jazda jest chyba podobna, wiadomo są pewne plusy dla jednego i drugiego motoru.

Na plusy dla S50

- wyżej się kręci w serii
- ma lepsze (ostrzejsze) wałki rozrządu trzymające moc i niuton do samego końca, a vanos nadrabia żeby dobrze było również z dołu
- może deczko szybsza reakcja na pedał gazu (ITB) niż w 2Jz-ecie, ale to dosłownie minimalnie, Jz pomimo zwykłej przepustnicy ma zadziwiająco szybką reakcję.

Minusy S50

- żeby liczyć na większe moce musimy motor zakuć i wszystkie rzeczy z tym związane
- nigdy nie wiemy jaka pierdoła dziś się zepsuje i będziemy w trybie awaryjnym (czyt. S50B32)
- rzeźba z odmami w atmosferę lub catch tankami itp.
- Vanos, kolejna rzecz do zepsucia, stukania, terkotania itp.
- generalnie nic poważnego, ale denerwujące duperele.

Na plus dla 2JZ

- nie otwieramy motoru, tylko stroimy i jest moc 500 +
- bardzo duże zaplecze wszelakiej maści gratów tjuningowych.
- prostsze strojenie i wszelakie modyfikacje elektroniki.
- brak zmiennych faz rozrządu itp.
- generalizując brak jakichkolwiek problemów, zarówno poważnych jak i drobnych wkurzających dupereli, po prostu odpalamy i pycimy, przynajmniej na razie.

Na minus 2JZ

- motor kręci się niżej
- spadek mocy i niutona przy końcu obrotomierza (można zastosować ostre wałki, ale wtedy tracimy dół, coś za coś)

Jeśli chodzi o prowadzenie auta, trakcje itp, to nie zauważyłem szczególnych różnic, waga obu silników jest bardzo zbliżona, więc prowadzenie auta zostało fabryczne.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Maros » pn mar 25, 2013 14:42

Ja bym do wad 2JZ dopisał jeszcze 2 rzeczy:
- konieczność przerabiania łap mocowania silnika
- profanacja ///M ;) Oczywiście to kwestia indywidualnego podejścia :)

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pn mar 25, 2013 16:03

No nie Ci będzie, spierał się nie będę :mrgreen: , starałem się obiektywnie opisać jako użytkownik i jednego i drugiego motoru, co prawda krótko, ale zawsze. :-P

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: saron22 » pn mar 25, 2013 16:21

piotr e38 czy mozesz mi przybliżyć orientacyjne koszty zakupu oraz wlożnienia takiego 2JZ do E36 wraz ze strojeniem powiedzmy na ok 450 km
Moze byc oczywiście PW

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Pawel_M3GT » pn mar 25, 2013 16:38

Maros pisze: - profanacja ///M ;)
Wreszcie ktos madrze napisal.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Camil » pn mar 25, 2013 17:07

swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: saron22 » pn mar 25, 2013 17:16

Camil pisze:swap i 550hp+ porzadnie na JZ to 40tys+
:shock:

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pn mar 25, 2013 18:10

Cena jest mocno uzależniona od tego za ile znajdziesz silnik, a najlepiej całe auto z silnikiem.

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: piotr e38 » pn mar 25, 2013 18:13

Pawel_M3GT pisze:
Maros pisze: - profanacja ///M ;)
Wreszcie ktos madrze napisal.
Cytując "MAROSA" zjadło Ci dopisek, że to kwestia indywidualnego podejścia do tematu :mrgreen:

A tak na marginesie, jeśli zrobiłbym taki swap na pięknej i zadbanej E30M, to pewnie miałbym wyrzuty sumienia, a w przypadku E36 sumienie mnie nie szarpie ani trochę. :-D :-D

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Venom » pn mar 25, 2013 18:53

Bardzo fajny, obiektywny i rzeczowy post Piotrze. Takie coś mi się podoba!

Awatar użytkownika
Maniekkk
Posty: 290
Rejestracja: pn lut 13, 2012 23:29
Auto: M4
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moje M3 3,2 Coupe

Post autor: Maniekkk » śr mar 27, 2013 00:04

Dzięki Piotr za tak rzeczowe porównanie , w "S" dmuchałeś 0,5 czy coś więcej i mi umknęło ?
Oryginalne nowe części do Bmw dla forum rabaty !!!!

Dobre ceny na części do starszych modeli , możliwość negocjacji ceny , info PW.

ODPOWIEDZ