Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: rypik » pn paź 29, 2012 11:39

Ja mam taką małą sugestię zanim ktoś zechce wymieniać alternator, to warto odkręcić przewód + na roruszniku, przeczyścić go, dobrze skręcić, zmierzyć ponownie. I to samo na samym alternatorze.

Jeżeli to nie pomoże, akumulator jest nowy, no to alternator do wymiany hop siup.

arti
Posty: 40
Rejestracja: czw sie 16, 2012 01:25
Lokalizacja: EPWA
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: arti » śr lis 21, 2012 14:23

:idea: Jezeli macie stale 14V na alternatorze rowniez przy wylaczonym sterowaniu to oznacza ze pracuje on w trybie awaryjnym... i tak wlasnie jest w przypadku mojej emki.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: PAKO » sob sty 05, 2013 14:31

Jaki akumulator powinien być w e46 M3? Bo obecnie mam jakieś badziewie które pada po lekkim mrozie

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: Oleg » sob sty 05, 2013 15:07

fabrycznie szły 70ah 760A, ja mam Bosch Silver S5 74ah 750A i sobie chwalę.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: kostek_ja » sob sty 05, 2013 17:16

To zależy od wyposażenia. U mnie jest fabrycznie 80ah i 640A. Nie mniej jednak ja bym włożył AGM.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: PAKO » sob sty 05, 2013 20:42

kostek_ja pisze:To zależy od wyposażenia. U mnie jest fabrycznie 80ah i 640A. Nie mniej jednak ja bym włożył AGM.
A dlaczego agm?
Dedykowane specjalnie dla technologii START&STOP, odporne są na dużą liczbę cykli rozruchu oraz umożliwiają nieprzerwane zasilenie odbiorników energii przy wyłączonym silniku bez ryzyka szybkiego rozładowania. Nadają się one do niemal każdego pojazdu z tym systemem i są częścią oryginalnego wyposażenia wielu nowych samochodów..

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: Oleg » sob sty 05, 2013 23:15

kostek_ja pisze:To zależy od wyposażenia. U mnie jest fabrycznie 80ah i 640A. Nie mniej jednak ja bym włożył AGM.
Mam u siebie niemal pełny możliwy wypas i powinien być książkowo 70ah, 80ah szedł fabrycznie do Cabrio, przynajmniej w 2003/04r. AGM nie jest najlepszym pomysłem w autach, używanych sezonowo.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowanie M3 E46 jakie jest poprawne?

Post autor: kostek_ja » ndz sty 06, 2013 01:46

Oleg pisze:Mam u siebie niemal pełny możliwy wypas i powinien być książkowo 70ah, 80ah szedł fabrycznie do Cabrio, przynajmniej w 2003/04r.
Ja nigdy nie wymieniałem i mam 80ah, u Adamosa jest dokładnie tak samo.
Oleg pisze:AGM nie jest najlepszym pomysłem w autach, używanych sezonowo.
Aż tak tematu nie zgłębiałem, ale jedną z ich właściwości jest to że można je dużo mocniej rozładować bez szkody. Co do sezonowego użytku pasuje. W teorii są też lżejsze, ale akurat te BMW do M3 według ETK co ciekawe są cięższe. Musiałbym mocniej przeanalizować, niemniej jednak dziwne by było gdyby nowa generacja/konstrukcja akumulatorów nie była lepsza od starej.

ODPOWIEDZ