Alpina B10 E34

Wszystkie modele Alpiny
Zefffiros
Posty: 170
Rejestracja: pn paź 03, 2011 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Alpina B10 E34

Post autor: Zefffiros » czw lis 08, 2012 10:48

Camil pisze:Poza tym napewno w pl jest druga e34 b10 3,5 anglik przelozony w kolorze srebrnym, pojawiala sie na allegro za 25k sprowadzona przez goscia od wspomnianej "mojej" e34.
Napaliłem się na nią jak tylko pojawiła się na otomoto (jeśli mówimy o tej samej). W nocy pojawiło się ogłoszenie o 8.00 rano byłem oglądać ją w Jarocinie. Samochód był zrobiony z głową. Natomiast był niesamowicie umęczony. Miał nalatane z 300 tyś i wyglądał na minimum tyle. Nie działał ABS, wnętrze było zniszczone. Ówczesny właściciel wykorzystywał ją do nauki driftu i palenia laczka na lotnisku. Całe nadkola były oblepione spaloną gumą. Samochód był podmalowany metodą garażową łącznie z uszczelkami. Silnik wydawał się ok, stukał dość wyraźnie most.
Stała wtedy za 19k do kupienia, zaoferowałem 13k i nie doszło do transakcji. Długo potem stała w komisie za ponad 20k, ale w końcu znalazł się amator.

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » czw lis 08, 2012 14:55

Omijałem otomoto i allegro z daleka, ale dziś z ciekawości wpisałem na allegro ALPINA, poza masą tandety i podróbek z innych działów, wyskoczyła mi dość spora lista samochodów, ale okazało się, ze 50% to farbowane Alpiny ;-)

Znalazłem nawet dwie ciekawe oferty, może nie E34, ale Alpin w garażu nigdy za wiele ;-) ;-) ;-) ;-).

Na początek, morderca Alpiny... mam nadzieję, że to nikt stąd, bo ta zmiana skrzyni z automatu na manual z M5, brzmi znajomo ;-). Dlaczego morderca... bo wsadził tam GAZ!!!

http://allegro.pl/bmw-alpina-b10-4-6v8- ... 04073.html


Tutaj mamy farbowaną Alpinę, ale ciakawy egzemplarz, jednak wydaje mi się, że nie jest oryginalny, no chyba, że całość była robiona przez Alpinę w Buchloe ;-)

http://otomoto.pl/bmw-318-alpina-b3-C23031153.html


To ogłoszenie nie ma nic wspólnego z Aplipną, poza tym, że jest nazwa tej marki użyta w ogłoszeniu. Daje tutaj link do tego ogłoszenia, bo debil (sorry za słownictwo), który umieszczał to na otomoto, nie tylko użył złej nazwy samochodu, ale także cena jaką chce za rozbite auto jest POWALAJĄCA!!!

http://otomoto.pl/bmw-750-alpina-b7-C26453869.html


No i teraz zaczynają się już ciekawe rzeczy :-)
Czy ktoś z tutaj obecnych zna to auto? Wiecie kto go ma, jaki jest stan tej Alpiny? Może bym żonie kupił ;-)

http://otomoto.pl/bmw-530-oryginalna-al ... 55627.html


Kolejne ładne cacko, wiem że to nie E34, ale jechałem B7 (E65) będąc w siedzibie Alpiny i byłem pod ogromnym wrażeniem tego auta, cena też znośna :-)

http://otomoto.pl/bmw-745-org-alpina-50 ... 95280.html


OK, to na tyle... jak ktoś może, to powiedzcie mi coś na temat tej D10, bo fajnie się prezentuje to auto, pomimo, że nie ma oryginalnych felg...

Awatar użytkownika
dray
Posty: 43
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 19:58
Auto: Alpina B10 V8
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: dray » czw lis 08, 2012 18:10

http://allegro.pl/bmw-alpina-b10-4-6v8- ... 04073.html
To jest nr 8 z mojej listy. Poza tym że jest bardzo zaniedbana (właściciel oszczędzał na wszystkim), to jest w niej jeszcze jeden duży problem. Ona ma wstawione zwykłe 4.4. awaria miała miejsce w 2006 roku:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 126d8c7e9a
Przebieg spokojnie 300-400 tys (była kiedyś wystawiona z 300tys km)

http://otomoto.pl/bmw-318-alpina-b3-C23031153.html
Alpina nie zajmuje się używanymi samochodami. Wymysł komisu.

http://otomoto.pl/bmw-750-alpina-b7-C26453869.html
reklama auto handlu


http://otomoto.pl/bmw-530-oryginalna-al ... 55627.html
Cena niska, ciężko trafić na egzemplarz ze zdrowym motorem. Widziałem już 2 z problemami. Tej sztuki nie znam.

http://otomoto.pl/bmw-745-org-alpina-50 ... 95280.html
Nie znam

Jeśli chodzi o szybkie zabawki z Alpiny to to jest jeszcze fajne (V8 4.6 w budzie e36 ):
http://szukaj.pl.mobile.eu/samochod-ogl ... abNumber=1

Co do przeróbki na manuala, to wszystko jest w pełni odwracalne, dlatego nie mam wyrzutów sumienia :-D

boogie pisze: jeszcze jej daleko do kompletacji..... zegary na początek :)
Ona jest tragiczna blacharsko, poobijana, powgniatana itp. Totalny remont lakierunku przed nią.
Zegary to kupił już dawno temu, niedawno dołożył fotele Recaro:
Obrazek
Obrazek

Co do blacharki w e34 to sam wiesz, że ten model ma z nią ogromny problem. Znalezienie e34 bez rudej obecnie jest praktycznie niemożliwe.

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » czw lis 08, 2012 18:44

dray, znowu dzięki za wyczerpujące informacje :-)

1. B10 V8 z gazem, czyli rozumiem, że gość nieźle kombinuje na aukcji podając przebieg 202 000 km ;-) Samochód olewamy, to był tylko przykład jak można zniszczyć coś unikalnego, tak potrafią Polacy (i nie tylko).

2. Ta "318 Alpina", to SKŁADAK, rozmawiałem z gościem i wzięli budę z 318, a bebechy dali z rozbitej B3. Przynajmniej facet był szczery ;-)

3. Kiepska reklama, dla mnie ktoś taki jest spalony, bo ja odbieram to jako brak elementarnej wiedzy ;-)

4. Nie ma już tematu, bo ta D10 została sprzedana wczoraj (07.11.12). Szkoda, bo nawet fajnie wyglądała, a cena strasznie niska...

Na razie i tak głównie skupiam się na E34.

Rozumiem, że po zakupie czeka mnie kompleksowa konserwacja karoserii i usunięcie ewentualnych ognisk rdzy :evil:

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: Camil » czw lis 08, 2012 19:01

Ty siedzisz cale dnie i noce ogladajac alpinki? Moze sousc cisnienie, zapoznaj sie na spokojnie ze szczegolami odnosnie alpin, i ogolnie modelu e34, a nie tak szukasz wszystkiego i rzucasz linkami z napisem alpina w tle...jest sporo informacji, ciekawostek i malo znanych informacji, skup sie na tym skoro juz tyle masz wydac.

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » czw lis 08, 2012 19:22

Camil, faktycznie trochę czasu temu poświęciłem, ale to dlatego, że ponownie chcę stworzyć swoją mini kolekcję samochodów. Na początku roku ze względu na przeprowadzane inwestycje w firmie itd., sprzedałem całą swoją kolekcję modeli Audi. Miałem RS 4 (B5), RS 4 (B7), RS 6 (C5), RS 6 (C6) - wszystkie modele w wersji Avant, jednakże to co robię zawodowo jest dla mnie ważniejsze, a i szczerze mówiąc miałem więcej problemów z tymi samochodami niż przyjemności. Kiedyś pisałem, że miałem kupę problemów po tzw. szybkim, emocjonalnym zakupie RS4 (B7), a RS 6 (C5) także nie dawał mi samych radości, szczególnie zawieszenie, non stop "siadało", raz na autostradzie A4 "siadło" mi przy ponad 240 km/h. To była wada tego modelu, znajomy z Krakowa sądził się z Audi Polska - Kulczyk (było już po gwarancji) i wygrał naprawę w ramach "gwarancji".

No ale dość zwierzania się ;-)

Chciałem powrócić do modeli spod znaku ///M, ale zaraziłem się Alpiną i myślę, że przynajmniej 4 modele tej marki w niedalekiej przyszłości kupię. Na pierwszy ogień ma iść E34, ale patrzę też na inne modele i próbuję się zorientować co i jak, no i dowiedzieć się jak najwięcej...

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: Venom » czw lis 08, 2012 19:25

Przeglądnij Alpinki w E30, E28 i E24 :) Może coś Cię zainteresuje z klasyki ? :)

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » czw lis 08, 2012 19:32

Venom, mam zajawkę na taką konfigurację kolekcji.

E34 BITURBO
E24 B7 Turbo Coupe lub E24 B10 3.5 Coupe
E65 B7 Bi-Turbo
F10 lub F11 B5 Bi-Turbo

Jeśli przypadkiem trafi się coś innego też ciekawego, to rozważę opcję zakupu. I tak mam w garażu miejsce tylko na 4 samochody ;-)

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Alpina B10 E34

Post autor: boogie » czw lis 08, 2012 19:41

nexuseven pisze:Rozumiem, że po zakupie czeka mnie kompleksowa konserwacja karoserii i usunięcie ewentualnych ognisk rdzy
no bez jaj.....
Auta typu B10BiTurbo to auta niecodzienne, i nie ma mowy żeby tam ktoś dopuścił jakąś korozję, czy coś....tym bardziej że takimi rodzynkami nie jeździ się po żwirku czy soli
Pozdrówka!

Mystic888
Posty: 61
Rejestracja: sob mar 19, 2011 16:14
Lokalizacja: Żory Alko Team

Re: Alpina B10 E34

Post autor: Mystic888 » pt lis 09, 2012 00:04

nexuseven pisze:Na początek, morderca Alpiny... mam nadzieję, że to nikt stąd, bo ta zmiana skrzyni z automatu na manual z M5, brzmi znajomo ;-). Dlaczego morderca... bo wsadził tam GAZ!!!
Chyba kogos teraz bardzo obraziles...

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » pt lis 09, 2012 00:27

Mystic888, a dlaczego kogoś obraziłem? Wiem, że dray, ma zmienioną skrzynię, ale to nie jego auto, nie ten kolor, nie te światła, nie to wnętrze... jedynie zamiana tej skrzyni brzmi znajomo ;-) Jednakże, to akurat nie jest grzech i nie do tego faktu piłem, sam bym chętnie wsadził do tej E34 automat, ale wolę aby pozostała w całości oryginalna, bo to jest jej największy atut, teraz i w przyszłości.

Mi chodziło o wsadzanie gazu do aut typu Alpina, którejkolwiek ///M, czy choćby do posiadanego przeze mnie X5 4,8 is i wersji wcześniejszej X5 4,6 is (to auto staje się powoli rarytasem), to... musiałbym użyć epitetu, ale się powstrzymam. Jeśli kogoś nie stać na paliwo do tych samochodów, to po co je kupuje? Dla szpanu, czy dla faktu posiadania czegoś wyjątkowego? Jeśli dla szpanu, z kilkunastoma złotymi w portfelu i podjeżdża pod dystrybutor aby nalać za 10 zł benzyny i za 50 zł gazu, to jest jakieś nieporozumienie. Jeśli stać mnie na kawalerkę i urządzenie jej tak aby dało się w niej przyzwoicie mieszkać, to nie zaciągam kredytu na M4 albo M5 lub jakiś apartament i mieszkam w gołych ścianach i jem same kartofle, bo nie stać mnie na wyposażenie i jedzenie, gdyż 3/4 kasy idzie na kredyt.

Tak samo jest z autami, co z tego, że teraz można kupić E39 ///M5 za 60 000 zł i stać na jej zakup przeciętnego Kowalskiego ze zdolnością kredytową? Na zakupie się nie kończy, trzeba mieć kasę na wspomniane paliwo, na serwis, na ubezpieczenie i niejednokrotnie na mandaty ;-)

Sorry za OT, mam tylko nadzieję, że nie masz w tym swoim V12... gazu ;-)

Awatar użytkownika
dray
Posty: 43
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 19:58
Auto: Alpina B10 V8
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: dray » pt lis 09, 2012 13:16

Nexus gaz nie zawsze wynika z tego że kogoś nie stać. Po prostu czasem nie warto przepłacać, skoro różnicy brak. Najlepiej widać to w Niemczech gdzie można kupić nowe 500 konne samochody z gazem. Tam nikt się jakoś tego nie wstydzi. Też miałem takie nastawienie póki nie kupiłem w Niemczech dawno temu 530i z sekwencją Prinsa. NA początku chciałem wyciągać, ale 5 lat bezproblemowej jazdy mnie przekonały.

To tak jakby kupować żarnik do xenonów w ASO (500-600zł) zamiast w sklepie (ok 200). Opakowanie i zawartość taka sama czyli w przypadku e39 - Philips D2S 85122

Też mam IS'a tylko 4.6. Wiesz, że to jest silnik żywcem wyjęty z Alpiny B10 V8?
Miałeś wcześniej 4.6? Duża różnica w osiągach?

Podziękowania dla Adminów za stworzenie osobnego działu, postaram się wrzucać ciekawe informacje.

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » pt lis 09, 2012 22:33

dray, moje podejście do gazu jest dość konserwatywne i radykalne, oczywiście nie mam nic przeciwko instalacjom gazowym w Fiatach, Fordach czy też nawet BMW. Sam bym wsadził gaz do takich potworów jak Ford F150, Nissan Armada, Cadillac Escalade itp., one się o to wręcz proszą, patrząc na spalanie i pojemności silników ;-)

Ale dość o gazie, bo to nie miejsce na takie dyskusje. Moglibyśmy o tym gadać wieeeekiii, ile ludzi tyle zdań, każdy ma swoją teorię, opinię, itp.. Więc przepraszam raz jeszcze za OT i powróćmy do cudownych Alpin.


Faktycznie dopiero teraz zauważyłem, że mamy oddzielny dział, bo wcześniej został wątek zmieniony na inny, ale teraz mamy własny dział ALPINA, tak więc także dołączam się do podziękowań dla ADMINÓW :-)


Odnośnie X5 is. Nie miałem 4,6 is, miałem okazję nią trochę pojeździć, bo chciałem kupić, ale jakoś nie doszło do tego czynu i rok później pojawił się 4,8 is i ten model kupiłem. Znajomy z Katowic ma 4,6 is i kiedyś na światłach dla zabawy się "pościgaliśmy", do kolejnych świateł wyprzedzałem go o długość auta, więc jakichś znacznych różnic w osiągach chyba nie ma.

Z tymi silnikami, to mnie zaskoczyłeś, nie wiedziałem :-) Bardzo cieszy mnie ten fakt i coraz bardziej jestem zadowolony, że zaraziłem się Alpiną :-)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: Camil » pt lis 09, 2012 22:35

A mnie nie stac i dzieki lpg mialem wiele cieawych i rzadkich aut, w tym m5.

Awatar użytkownika
nexuseven
Posty: 64
Rejestracja: czw paź 18, 2012 10:20
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Re: Alpina B10 E34

Post autor: nexuseven » sob lis 10, 2012 00:46

Camil, z gazem w aucie jest jak z wiarą i polityką... nie powinno się o tym rozmawiać ;-) Moje zdanie znacie i bez urazy, w zasadzie to Wasza sprawa, co robicie z tym co kupiliście i mi nic do tego ;-)

OK. Teraz KONKRETY!!! Przypadkiem, totalnym przypadkiem dokopałem się do czegoś takiego...

http://www.m5board.com/vbulletin/alpina ... turbo.html

Jacek nie do końca ufał gościowi, sam mi mówił, że zanim kupię to auto... trzeba je DOKŁADNIE sprawdzić.

Jak widać z tego wątku na forum, gość sprzedaje to auto już od 2009 roku i przez TRZY lata nie znalazł nabywcy... dziwne nie? ;-)

Szukam dalej... wrrrr... :evil:

ODPOWIEDZ