Kłopoty ze skrzynia SMG
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
po zrobieniu auto adaptacji chodził przez całe 10km i znowu to samo. Mogę coś wymienić ale od czego zacząć
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
był pod kompe i non stop przewijają się 2 błedy : elektro zawór 5 ; lub błąd 56 bez nazwy--==maly==---- pisze:Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
no i sporadycznie elektro zawór wysprzęglika . Mam już załamkę
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Te nazwy błędów nic nie mówią przynajmniej mi lepiej by było podać je w wersji angielskiej i z numerem/kodem błędów bo ta interpretacja jest do dupy i nic nie można powiedzieć.
Podepnij pod laptopa bądź sprzęt do diagnostyki BMW i wtedy będziesz miał sensowne numery błędów i może uda się coś wydumać.
Mówiąc,że trzeba go podpiąć miałem na myśli life datę czyli jazdę i sprawdzanie odczytów co się dokładnie dzieje w danym momencie a nie tylko kody błędów.
Podepnij pod laptopa bądź sprzęt do diagnostyki BMW i wtedy będziesz miał sensowne numery błędów i może uda się coś wydumać.
Mówiąc,że trzeba go podpiąć miałem na myśli life datę czyli jazdę i sprawdzanie odczytów co się dokładnie dzieje w danym momencie a nie tylko kody błędów.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
witam.poszukuje warsztatu który ogarnie skrzynie smg w BMW E60 545i.Problemem jest ze po wyłączeniu silnika czasami wrzuci na wsteczny(tak pokazuje wyświetlacz) i nic nie można zrobic:/ po jakimś czasie wszystko jest już ok.Brak błędów:(
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
W czasie sobotniej pojazdówki na torze przydarzyła mi się awaria skrzyni/sprzęgła. W czasie jazdy na 2 biegu nagle straciłem napęd tzn. silnik reagował na pedał gazu, na włączony wyświetlaczu 2 bieg ale nie było przekazania napędu na koła i zapalona żółta kontrolka skrzyni. Po wyłączeniu silnika nie dało się już odpalić. Nie można też oczywiście włączyć żadnego biegu. Błędy z INPY:



Znalazłem w necie taki opis błędu: "This error 59 is either to do with slave cylinder/sensor or worn out clutch". Sprzęgło było wymieniane przez poprzedniego właściciela i ma niewielki przelot więc raczej podejrzany jest wysprzęglik moim zdaniem.
Miał ktoś podobną sytuację?



Znalazłem w necie taki opis błędu: "This error 59 is either to do with slave cylinder/sensor or worn out clutch". Sprzęgło było wymieniane przez poprzedniego właściciela i ma niewielki przelot więc raczej podejrzany jest wysprzęglik moim zdaniem.
Miał ktoś podobną sytuację?
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Miałem podobny problem, też wywalało mi błąd 56, pojawiała się kontrolka smg i wrzucało na luz, poszperałem na amerykańskim forum, okazało się, że miałem słaby akumulator, wymieniłem i po problemie. Proponuje najpierw podjechać na test akumulatora, u mnie wyszedł jako "zalecana wymiana". Mam nadzieję, że to pomoże, powodzeniaDŁUGI pisze:był pod kompe i non stop przewijają się 2 błedy : elektro zawór 5 ; lub błąd 56 bez nazwy--==maly==---- pisze:Tak to można tylko zgadywać bez podłączenia pod komputer.
Możesz pogadać z Bomblem może jakoś się dogadasz na części.
no i sporadycznie elektro zawór wysprzęglika . Mam już załamkę

- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
ganzen masz problem ze sterowaniem sprzegla, nie zapalila bo pewnie skrzynia zostala na 2-gim biegu, sprobuj inpa uruchomic sprzeglo, jesli pompa smg nabija cisnienie to podejrzewam wysprzeglik, albo zawor w pompie smg odpowiedzialny za uruchamianie wysprzeglika
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Skrzynia jest na neutralnym - pokazuje teraz "0" i auto można normalnie przetoczyć.yakuza pisze:ganzen masz problem ze sterowaniem sprzegla, nie zapalila bo pewnie skrzynia zostala na 2-gim biegu, sprobuj inpa uruchomic sprzeglo, jesli pompa smg nabija cisnienie to podejrzewam wysprzeglik, albo zawor w pompie smg odpowiedzialny za uruchamianie wysprzeglika
Wyciągnąłem wczoraj wysprzęglik i teraz pytanie czy trzpień powinien mieć taki luz przód-tył jak na filmie ? http://youtu.be/H3AlfYRWWy8" onclick="window.open(this.href);return false;
Da się go wciskać ale stawia duży opór czyli ciśnienie płynu jest.
PS: jak pod INPĄ uruchomić sprzęgło?
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
taki luz jest prawidlowy, jak wyjales wysprzeglik to powinienes inpa odpowietrzyc sprzeglo,jak odlaczyles wezyk z plynem to najlepiej podlaczac go na wcisnietym wysprzegliku, zebu uruchomic sprzeglo w inpie wchodzisz F6 ACTIVATE, sprawdz jeszcze F5 STATUS jakie wychylenie sprzegla pokazuje wysprzeglik, robiles adaptacje skrzyni po awarii?
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Po awarii nie przechodzi adaptacji. Dało radę tylko zrobić odpowietrzenie pod INPĄ. Dzisiaj rozłączyłem wtyczkę od wysprzęglika i auto zapala. Daje radę wbić wsteczny, 1 i 2 ale tylko na zgaszonym silniku.yakuza pisze:taki luz jest prawidlowy, jak wyjales wysprzeglik to powinienes inpa odpowietrzyc sprzeglo,jak odlaczyles wezyk z plynem to najlepiej podlaczac go na wcisnietym wysprzegliku, zebu uruchomic sprzeglo w inpie wchodzisz F6 ACTIVATE, sprawdz jeszcze F5 STATUS jakie wychylenie sprzegla pokazuje wysprzeglik, robiles adaptacje skrzyni po awarii?
Pod INPĄ po F5 pokazuje:

pozycję sprzęgła pokazuje chyba po F7 "Kupplungspisition":

po F6 pokazuje:

i dalej F1:

i tutaj po F1 to co na obrazku natomiast od F2 do F7 wbija wszystkie biegi i wszystko jest w tolerancjach tylko testu F8 nie chce zrobić
- yakuza
- Posty: 245
- Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
- Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
patrzac na analogwerte 3 kupplungsposition to sprzeglo masz calkowicie puszczone
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Pierwsze podejrzenie było trafne - okazało się, że to wina wysprzęglika.
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Witam!
Mam następujący problem ze skrzynią SMG. Generalnie działa bezproblemowo, zmienia biegi i w dół i w górę, jednak w momencie kiedy przycisnę na maxa i nie odpuszczę gazu przed "końcem" obrotów to skrzynia nie przerzuci biegu, zacznie mrygać aktualnie wrzucony bieg, w momencie kiedy odpuszcze dość szybko gaz to przerzuci bieg, jeśli nie odpuszcze to wyskoczy kontrolka skrzyni i przerzuci o 2 biegi. po zgaszen iu auta kontrolka gaśnie. generalnie w mieście można jeździć na trasie też jednak nie można zmieniać biegów przy wysokich obrotach .... Co może być przyczyną?
Mam następujący problem ze skrzynią SMG. Generalnie działa bezproblemowo, zmienia biegi i w dół i w górę, jednak w momencie kiedy przycisnę na maxa i nie odpuszczę gazu przed "końcem" obrotów to skrzynia nie przerzuci biegu, zacznie mrygać aktualnie wrzucony bieg, w momencie kiedy odpuszcze dość szybko gaz to przerzuci bieg, jeśli nie odpuszcze to wyskoczy kontrolka skrzyni i przerzuci o 2 biegi. po zgaszen iu auta kontrolka gaśnie. generalnie w mieście można jeździć na trasie też jednak nie można zmieniać biegów przy wysokich obrotach .... Co może być przyczyną?
Re: Kłopoty ze skrzynia SMG
Przyczyną może być brak jakiejkolwiek informacji o kodzie / treści błędu.