Prawie jak M3 :)
Re: Prawie jak M3 :)
Wielkie dzięki Mateush!!! O to własnie chodziło!
Okazuje się, że oryginalny wydech od M3 pasuje idealnie do sedana, więc myśle, że do coupe tym bardziej.
Great!
Okazuje się, że oryginalny wydech od M3 pasuje idealnie do sedana, więc myśle, że do coupe tym bardziej.
Great!
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawie jak M3 :)
Leży u mnie wydech S-pipe supersprinta więc służe pomocą do przymiarki czy będzie pasował. To plus X-pipe Mateusha i będziesz miał odpowiedz na swoje pytanie Co do tłumika końcowego to podzwoniłbym po firmach które się tym zajmują i popytałbym. Eltec, tomaracing itp.
co do tłumika końcowego, to może coś takiego?
http://cgi.ebay.de/Endschalldaempfer-BM ... p1638.m118
co do tłumika końcowego, to może coś takiego?
http://cgi.ebay.de/Endschalldaempfer-BM ... p1638.m118
Re: Prawie jak M3 :)
Hehe. Dzięki Maros! Niezłe puzzle wykombinowałeś. Myśle jednak, że nie powinno być zadnego fakapu, skoro nawet w sedanie pasowało idealnie.
Co do końcowego, to myślałem bardziej o czymś dedykowanym do M3 E36 tak, żeby były dwie rury wlotowe i przepustowość odpowiednia do tych 300+ KM, choć to upraszczanie sprawy, bo z tego co pamiętam, przy składaniu wydechu, trzeba wziąć pod uwagę pojemność układu, ilość kolanek i ich umiejscowienie, etc. Coś takiego gdzieś kiedyś czytałem.
Tu jest taki do M3 E36:
http://cgi.ebay.de/Supersprint-Edelstah ... otohosting
Ale jest zbyt drogi i zbyt ładny, żeby go kaleczyć i próbować wsadzić do E46.
Dlatego chyba uderzę właśnie do el-tec'a, tomaracing albo Grabowskiego i zrobię dopasowany, na wymiar. Jedyny minus tego rozwiązanie to to, że niestety "nasze" tłumiki lubią się wypalać z czasem i stają się coraz głośniejsze. No, ale może akurat uda się nabyć coś porządnego i trwałego.
Pozdrawiam
Co do końcowego, to myślałem bardziej o czymś dedykowanym do M3 E36 tak, żeby były dwie rury wlotowe i przepustowość odpowiednia do tych 300+ KM, choć to upraszczanie sprawy, bo z tego co pamiętam, przy składaniu wydechu, trzeba wziąć pod uwagę pojemność układu, ilość kolanek i ich umiejscowienie, etc. Coś takiego gdzieś kiedyś czytałem.
Tu jest taki do M3 E36:
http://cgi.ebay.de/Supersprint-Edelstah ... otohosting
Ale jest zbyt drogi i zbyt ładny, żeby go kaleczyć i próbować wsadzić do E46.
Dlatego chyba uderzę właśnie do el-tec'a, tomaracing albo Grabowskiego i zrobię dopasowany, na wymiar. Jedyny minus tego rozwiązanie to to, że niestety "nasze" tłumiki lubią się wypalać z czasem i stają się coraz głośniejsze. No, ale może akurat uda się nabyć coś porządnego i trwałego.
Pozdrawiam
Re: Prawie jak M3 :)
Jeżeli się nie mylę i dobrze pamiętam to ty masz włśnie tłumik zrobiony przez El-Tec'a.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Prawie jak M3 :)
O, to dobrze wiedzieć. W taki razie do nich już nie będę dzwonił.Marcin_Os pisze:Jeżeli się nie mylę i dobrze pamiętam to ty masz włśnie tłumik zrobiony przez El-Tec'a.
Niestety kolunio z allegro sprzedał już środkową część układu wydechowego. Napaliłem sie na te części, bo wyglądają prawie jak fabryka:
http://www.allegro.pl/item295680305_ukl ... power.html
Zamówiłem więc tylko część z katami + sondy lambda i czujnik temperatury.
Drugi kolunio też ma wydech od Mki, niby też z 2004 roku i nawet mniejszym przebiegiem niż ten z linku powyżej, ale wygląda dużo gorzej:
http://www.allegro.pl/item292498884_bmw ... sonda.html
Jakiś taki przepalony.
Także tak się jeszcze zastanawiam, czy brać od niego środkowy, czy szukać dalej.
A Ty Mateush nie chcesz przypadkiem swojego sprzedać?
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawie jak M3 :)
zupełnie normalnie wyglądający wydech. Mój wyglądał tak samo po zdjęciu a miałem troche ponad 30k przebiegu
Re: Prawie jak M3 :)
Niestety nie.Pawel pisze:A Ty Mateush nie chcesz przypadkiem swojego sprzedać?
Zgodzie sie z Marosem ze uzywane wydechy wygladaja bardzo brzydko.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Prawie jak M3 :)
To widzę, że zupełnie niepotrzebnie się sugerowałem wyglądem.
Zamówione.
Zamówione.
Re: Prawie jak M3 :)
No nie a ja sie na niego czaiłem, został końcowy
Re: Prawie jak M3 :)
A do czego chciałeś?! Przecież masz swieżyznę na aucie.
Re: Prawie jak M3 :)
No! Wreszcie przyszedł czas na drobne zmiany. Na początek zawieszenie i wydech.
Zawieszenie gwintowane Koni 1150:
Przed:
Po:
Przód - podniesiony maksymalnie.
Tył - kombinatoryka. Lewa strona opuszczona prawie maksymalnie, a prawa podniesiona na maksa! Tylko tak auto stoi równo.
Twardość ustawiona na 50% z przodu i z tyłu.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Auto prowadzi się nie do poznania. Zero nurkowania przy hamowaniu, zero kołysania. Dużo lepsze tłumienie. Muszę się przyzwyczaić do nowego zachowania auta. Wcześniej, zanim wykonało manewr, kładło się na zawieszeniu, a teraz tego nie ma. Od razu jest reakcja. Jedyny problem to obcieranie prawego koła o rant nadkola przy mocnym przyspieszaniu na nierównościach, czyli praktycznie wszędzie na naszych drogach. Niestety znajomy blacharz odradził klepanie błotników. Muszę znaleźć jakiegoś innego, który się tego podejmie.
Z wydechem (nowy na zdjęciach "po"), trochę się przerobiłem. Chciałem ciszej, a jest nieporównywalnie głośniej. Już teraz wiem dlaczego M3 ma taki wielki końcowy tłumik. Przy metalowych katach i szczątkowym tłumiku środkowym, cały układ pracuje praktycznie na końcowym. Jednak auto wyczuwalnie odżyło. Jeździ jak złe. W przyszłym tygodniu jadę na wyciszenie, które niestety trochę je przymuli, ale tak jeździć się nie da. Nagram jakiś filmik przed wyciszeniem. Gwoli formalności, nowy wydech to oryginalne katy i część środkowa z M3 E46 plus przelotowo-komorowy tłumik końcowy by el-tec.
Pozdr.
Zawieszenie gwintowane Koni 1150:
Przed:
Po:
Przód - podniesiony maksymalnie.
Tył - kombinatoryka. Lewa strona opuszczona prawie maksymalnie, a prawa podniesiona na maksa! Tylko tak auto stoi równo.
Twardość ustawiona na 50% z przodu i z tyłu.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu. Auto prowadzi się nie do poznania. Zero nurkowania przy hamowaniu, zero kołysania. Dużo lepsze tłumienie. Muszę się przyzwyczaić do nowego zachowania auta. Wcześniej, zanim wykonało manewr, kładło się na zawieszeniu, a teraz tego nie ma. Od razu jest reakcja. Jedyny problem to obcieranie prawego koła o rant nadkola przy mocnym przyspieszaniu na nierównościach, czyli praktycznie wszędzie na naszych drogach. Niestety znajomy blacharz odradził klepanie błotników. Muszę znaleźć jakiegoś innego, który się tego podejmie.
Z wydechem (nowy na zdjęciach "po"), trochę się przerobiłem. Chciałem ciszej, a jest nieporównywalnie głośniej. Już teraz wiem dlaczego M3 ma taki wielki końcowy tłumik. Przy metalowych katach i szczątkowym tłumiku środkowym, cały układ pracuje praktycznie na końcowym. Jednak auto wyczuwalnie odżyło. Jeździ jak złe. W przyszłym tygodniu jadę na wyciszenie, które niestety trochę je przymuli, ale tak jeździć się nie da. Nagram jakiś filmik przed wyciszeniem. Gwoli formalności, nowy wydech to oryginalne katy i część środkowa z M3 E46 plus przelotowo-komorowy tłumik końcowy by el-tec.
Pozdr.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prawie jak M3 :)
miód malina chociaż ja bym troche jeszcze opuścił
Zawias to jednak jest najlepszy mod do naszych aut, a już do Twojego to wogóle.
Też tak mam, że z jednej strony mam inaczej ustawioną wysokość niż z drugiej, żeby prosto stało. Zastanawia mnie czemu tak jest
Zawias to jednak jest najlepszy mod do naszych aut, a już do Twojego to wogóle.
Też tak mam, że z jednej strony mam inaczej ustawioną wysokość niż z drugiej, żeby prosto stało. Zastanawia mnie czemu tak jest
Re: Prawie jak M3 :)
Sam myślałem, żeby jeszcze trochę opuścić, bo nadal bez problemu mogę wjechać do garażu w Wawie, co było głównym kryterium. Niestety prawe tylne koło wystaje nieco bardziej niż lewe i obciera o nadkole, nawet na tym najwyższym set-up'ie. Ale zgadzam się - to były najlepiej wydane pieniądze na to auto.MaRoS pisze:miód malina chociaż ja bym troche jeszcze opuścił
Zawias to jednak jest najlepszy mod do naszych aut, a już do Twojego to wogóle.
Też tak mam, że z jednej strony mam inaczej ustawioną wysokość niż z drugiej, żeby prosto stało. Zastanawia mnie czemu tak jest
Jeśli chodzi o tę różnicę w ustawieniu wysokości, w Radomiu powiedzieli mi, że prawdopodobnie sprężyny są nierówne pod względem długość bądź ewentualnie w różnym stopniu się uginają. Niestety w ASKO tego nie sprawdzili, ale też nie skomentowali tego różnego ustawienia na kołach tylnych. Dziwne to trochę, żeby taka firmy jak Koni czy Eibach odwalały taką fuszerkę. U mnie przez to nie ma już w zasadzie żadnej możliwości regulacji z tyłu.