TC. Jest czy nie ma?
Re: TC. Jest czy nie ma?
Z www.bmw.pl
Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC).
Układ DTC umożliwia maksymalnie sportowe prowadzenie bez obawy utraty kontroli nad pojazdem. Zwiększa on poślizg kół napędzanych w celu zapewnienia optymalnej trakcji na każdej nawierzchni. Umożliwia to z kolei całkowite kontrolowanie zachowania limuzyny BMW serii 5 przez kierowcę, przy czym układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) schodzi na drugi plan. Układ DSC interweniuje tylko w sytuacjach krytycznych i przy większych prędkościach.
Układ dynamicznej kontroli trakcji (DTC).
Układ DTC umożliwia maksymalnie sportowe prowadzenie bez obawy utraty kontroli nad pojazdem. Zwiększa on poślizg kół napędzanych w celu zapewnienia optymalnej trakcji na każdej nawierzchni. Umożliwia to z kolei całkowite kontrolowanie zachowania limuzyny BMW serii 5 przez kierowcę, przy czym układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) schodzi na drugi plan. Układ DSC interweniuje tylko w sytuacjach krytycznych i przy większych prędkościach.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: TC. Jest czy nie ma?
czyli tyle ze nie ma kontroli poslizgu na starcie, czy cos jeszcze ?
Re: TC. Jest czy nie ma?
Tylko to, na światłach możesz zapiszczeć ale w zakręcie od razu system zadziała.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: TC. Jest czy nie ma?
No IMO nie do końca tylko start bo na torze w zakrętach też nie interweniuje aż tak szybko. Gdy jest wszystko on auto prawie wcale nie zarzuci itp. a gdy do połowy jednak już może jechać dość blisko granicy możliwości (bez boków)
Ja w jeździe codziennej odpinam DSC do połowy a czasem (wtedy chyba właśnie zostaje samo DTC?) i całkowicie też czasami.
Ja w jeździe codziennej odpinam DSC do połowy a czasem (wtedy chyba właśnie zostaje samo DTC?) i całkowicie też czasami.

Nurburgring btg 9.45 stock compacto
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
Re: TC. Jest czy nie ma?
to DTC działa tak samo jak M track Mode w M3 e46 CS interweniuje z lekkim opóźnieniem żeby wyciągnąć max z samochodu. Jak koła na starcie za bardzo się ślizgają to je przyhamowuje (na starcie też interweniuje tylko później) a w zakrętach jest to samo interweniuje później żebyś mógł uzyskać jak najlepszy czas, ale jak zaczynasz lecieć bokiem to cię wyprowadza (pozwala tylko na lekkie uślizgi). Testowałem w 120d
Re: TC. Jest czy nie ma?
Nie do końca bo track mode interweniuje też w czułość pedału gazu a nie wiem czy nie ma też jakiegoś wpływu na układ kierowniczy (nie jestem pewien??). No i generalnie jest bardziej pomyślany pod sportową jazdę a odłączenie krótkim klikiem dsc to taki troszkę ogłupiacz. Tak czy inaczej w praktyce nie zastąpi dobrego wyczucia gazu na torze
Ma plus taki że wszystkie auta BMW poza M nie mają szpery która jest naprawdę wielkim progresem w szybkiej jeździe. Elektronicznie funkcja ta ratuje wszystkie pseudo szybkie 335d itp przed tragedią na starcie i w zakrętach (z DSC kiepsko się nimi jeździ bez jak jeździłem też mocne diesle są kłopotliwe...)
IMO Dobra sprawa do nauki szybkiej jazdy.

Ma plus taki że wszystkie auta BMW poza M nie mają szpery która jest naprawdę wielkim progresem w szybkiej jeździe. Elektronicznie funkcja ta ratuje wszystkie pseudo szybkie 335d itp przed tragedią na starcie i w zakrętach (z DSC kiepsko się nimi jeździ bez jak jeździłem też mocne diesle są kłopotliwe...)
IMO Dobra sprawa do nauki szybkiej jazdy.

Nurburgring btg 9.45 stock compacto
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
Re: TC. Jest czy nie ma?
Mógbyś to wyjaśnić? Bo z tego co zauważyłem od tego jest przycisk sport.Adamu pisze:track mode interweniuje też w czułość pedału gazu
Niby w jaki sposób skoro układ kierowniczy jest pneumatyczny?Adamu pisze:a nie wiem czy nie ma też jakiegoś wpływu na układ kierowniczy (nie jestem pewien??)
W praktyce działa tak samo. DSC ingeruje ale później.Adamu pisze:No i generalnie jest bardziej pomyślany pod sportową jazdę a odłączenie krótkim klikiem dsc to taki troszkę ogłupiacz.
Z tym się zgodze.Adamu pisze:Tak czy inaczej w praktyce nie zastąpi dobrego wyczucia gazu na torze![]()
Re: TC. Jest czy nie ma?
Z tego co pamiętam w kompa można wgrać że pod track mode jest już jakby jednocześnie sport i odpięcie DSC.kostek_ja pisze:Mógbyś to wyjaśnić? Bo z tego co zauważyłem od tego jest przycisk sport.
M Dynamic Mode może troszkę więcej pozmieniać w sile wspomagania. Jak ktoś może to niech wypisze co to zmienia bo już głupieję... (head up display, moc, siedzenia, zawias, czułość gazu ?)kostek_ja pisze:Niby w jaki sposób skoro układ kierowniczy jest pneumatyczny?

Nurburgring btg 9.45 stock compacto
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
www.4lejdis.pl; tomecanic.pl systemycrm.pl itd
Re: TC. Jest czy nie ma?
Wcześniej mówiliśmy o M track mode w M3 e46 Competition.Adamu pisze:M Dynamic Mode