vanos

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: vanos

Post autor: wania » wt wrz 06, 2011 09:09

wg TISa obok:
Obrazek

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: vanos

Post autor: piotr e38 » wt wrz 06, 2011 10:13

Zgadza się, w miejsce akumulatora ciśnienia podpinamy się z kompresorem, dajemy między 2-8 barów ciśnienia i cofamy Vanosa, ale jest to procedura do demontażu Vanosa z auta, i chyba nie służy do regulacji ciśnienia w Vanosie.

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: rypik » wt wrz 06, 2011 12:41

Moim zdaniem to tego ciśnienia się nie reguluje. Jest ustawione w rolce-royce i tyle, nie ma co tam sie przestawiać.

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 11, 2011 10:50

u mnie podobno było namieszane ostro, Dakić mówił, że ciśnienie było odkręcone o wiele za dużo jak dobrze pamiętam, wpinał się tam manometrem i regulował, co do uszczelnień to ja kupiłem wszyskie w ASO więc chyba są jednak dostępne ;)

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: Dakic » ndz wrz 11, 2011 13:53

Arturze niewszystkie przeciez w aso... uszczelnienia na tloki byly dorabiane na zamowienie
///M jest najpoteżniejszą literą na świecie... ;-)))

Jerzyk
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 03, 2011 11:42
Lokalizacja: Kraków

Re: vanos

Post autor: Jerzyk » sob gru 03, 2011 11:55

Dzien dobry.

Koledzy szukam w Polsce informacji odnośnie VAnosa i oleju jaki do niego najlepiej lać.
kolega mi powiedział że są jakieś dwa rodzaje olejów.

Do tego powiedział ze jest jakis serwis w Anglii który rozpracował na elementy pierwsze Vanosa i też coś kiedys pisali o jakims oleju, który jest najlepszy do Vanosa i ochroni go przed zużyciem nawet przy bardzo ostrej jeździe.

Czy słyszeliści eo takich olejach ?

Podobno to własnie rozbija się o oleje i przez to Vanosy siadają, coś tam sie wyciera itp.

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: Dakic » sob sty 21, 2012 19:55

///M jest najpoteżniejszą literą na świecie... ;-)))

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: vanos

Post autor: mrbeem » sob lut 25, 2012 23:04

Ten olej (nie do vanosa tylko do silnika bo vanos uzywa tego samego oleju co silnik), ktory rekomenduje ten serwis w Anglii to FUCHS Race Pro S 5w40. Niektorzy jezdza na TWS ale ja go nie polecam (prosze nie bijcie ;)). Jezeli chodzi ci o ten artykul w ktorym pisza ze to olej jest wina padajacych vanosow to tam pisze ze TWS jest beeee i trzeba uzywac innego. Najlepiej FUCHS!!!

Tomak
Posty: 156
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 03:32
Lokalizacja: Kraków

Re: vanos

Post autor: Tomak » śr kwie 18, 2012 05:53

Ostatnio zakupilem ten sam olej co Jerzyk czyli Millers Oils Motorsport CFS 10W60 Silnik faktycznie jakby ciszej pracowal. Wczesniej jezdzilem wlasnie na Castrol TWS 10W60 i silnik wyl okrutnie przy przyspieszaniu.( olej zalany przez bylego wlasciciela) Mam niewielkie terkotanie vanosa na niskich obrotach plus wyciek oleje z silnika. Nie to zeby mi kapalo ale podwozie jest wiecznie mokre na wysokosci silnika. Tak wiec faktycznie moze te oleje 10W60 nie sa dobre dla E36. Za 3 tygodnie mam wizyte u mechanika na calkowity przeglad samochodu i wyregulowanie silnika to napisze cos wiecej na ten temat.

Jaki jest w koncu moral tej bajki 10W40 czy 10W60 do E36? :-D

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: kostek_ja » śr kwie 18, 2012 12:31

Tomak, a ten Millers to Nanodrive czy zwykły?

Zawsze można iść na kompromis i zalać 10w50 :) A tak na serio to nie mam pojęcia.

jacek wajer
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 18, 2012 18:48
Lokalizacja: wroclaw

Re: vanos

Post autor: jacek wajer » pn cze 18, 2012 21:54

witam jestem nowy na forum choc dosc regularnie je przegladam mam e36 m3 3.0 i od pewnego czasu mam problemy z wanosem tj nierowne wolne obroty strzaly z wydechu co najgorsze zmulony dol wiec wyjolem go i okazalo sie ze uszczelnienia tloka sa konkretnie zmeczone moje pytanie to czy gdzies w polsce mozna je kupic lub dorobic ?

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: vanos

Post autor: piotr e38 » wt cze 19, 2012 10:54

Uszczelnienia dorobisz w firmie GG TRADING, lub w SKF-uszczelnienia techniczne

jacek wajer
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 18, 2012 18:48
Lokalizacja: wroclaw

Re: vanos

Post autor: jacek wajer » pt cze 22, 2012 10:43

piotr e38 dzekuje za info przez przypadek znalazlem firme ktora sie tym zajmuje i robi to dosc tanio pozdrawiam

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: vanos

Post autor: mrbeem » sob cze 23, 2012 08:31

Tomak pisze:...plus wyciek oleje z silnika. Nie to zeby mi kapalo ale podwozie jest wiecznie mokre na wysokosci silnika...
Znalazles wyciek? Jezeli nie to na 99% to jest zawor cisnienia oleju. Taka sruba wkrecana w blok pod pierwsza od sciany grodziowej rure kolektora wydechowego. Pisza ze trzeba wymienic caly zawor ale wystarczy zmienic oring i gra. Ten oring na oem jest dostepny ale trzeba go szukac w innym miejscu niz myslisz. To jest oring chlodnicy oleju. Pasuje idealnie na zawor z ktorego ci leje.

m!xeR
Posty: 254
Rejestracja: wt paź 18, 2011 18:18
Auto: scirocco r
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: m!xeR » sob cze 23, 2012 11:48

mrbeem pisze:
Tomak pisze:...plus wyciek oleje z silnika. Nie to zeby mi kapalo ale podwozie jest wiecznie mokre na wysokosci silnika...
Znalazles wyciek? Jezeli nie to na 99% to jest zawor cisnienia oleju. Taka sruba wkrecana w blok pod pierwsza od sciany grodziowej rure kolektora wydechowego. Pisza ze trzeba wymienic caly zawor ale wystarczy zmienic oring i gra. Ten oring na oem jest dostepny ale trzeba go szukac w innym miejscu niz myslisz. To jest oring chlodnicy oleju. Pasuje idealnie na zawor z ktorego ci leje.
Pisałem to kiedyś Tomkowi, jeżeli nadal ma wyciek tzn. , że to jednak nie to :(

ODPOWIEDZ