M5 Sebring Grey
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 Sebring Grey
Nowa szyba na nowy sezon
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 Sebring Grey
1200pln. Dodam, że był to kolejny trafiony prezent od żony
Re: M5 Sebring Grey
Kuźwa mać! Chcesz się zamienić?? )) Boszzzzz, jak ja bym chciał, by moja polubiła choć trochę eMkę...Łukasz///M5 pisze:1200pln. Dodam, że był to kolejny trafiony prezent od żony
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 Sebring Grey
Zakupiłem wakuometry, zamocowałem je na listwie i tak powstał przyrząd do synchronizacji przepustnic.
Uploaded with ImageShack.us
Po pierwszym podłączeniu okazało się, że nie jestem w stanie odczytać zmierzonych wartości z powodu ,,skakania,, wskazówki.
Z pomocą przyszła służba zdrowia a konkretnie igły do strzykawki. Ucinając igłę i wpychając plastikową końcówkę do wężyka zmniejszamy przepływ co stabilizuje wskazanie wakumetru.
Uploaded with ImageShack.us
Przygotowania
Uploaded with ImageShack.us
Pomiar
Uploaded with ImageShack.us
Jak widać trochę to wszystko rozbiegane ale już jest O.K i teraz muszę odwiedzić ASO w celu zakupienia plastikowych kopułek zakrywających śrubki regulacyjne.
Uploaded with ImageShack.us
Po pierwszym podłączeniu okazało się, że nie jestem w stanie odczytać zmierzonych wartości z powodu ,,skakania,, wskazówki.
Z pomocą przyszła służba zdrowia a konkretnie igły do strzykawki. Ucinając igłę i wpychając plastikową końcówkę do wężyka zmniejszamy przepływ co stabilizuje wskazanie wakumetru.
Uploaded with ImageShack.us
Przygotowania
Uploaded with ImageShack.us
Pomiar
Uploaded with ImageShack.us
Jak widać trochę to wszystko rozbiegane ale już jest O.K i teraz muszę odwiedzić ASO w celu zakupienia plastikowych kopułek zakrywających śrubki regulacyjne.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 Sebring Grey
te tłumiki pulsacji ciśnienia można też zrobić za pomocą zwężki Fajny zestaw zrobiłeś. Jaki koszt tych manometrów ? Widzę, że są wyskalowane do -1bar podciśnienia, wydaję mi się to trochę mało dokładne do regulacji przepustnic.
Re: M5 Sebring Grey
Na jaką wartość ustawiłeś przepustnice?
Re: M5 Sebring Grey
A Jaka wartość wogóle jest prawidłowa dla B36 i B38??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 Sebring Grey
Panowie, wszystko jest na forum.
viewtopic.php?t=2768&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ciśnienie na powinno wynosić -300 +- 50 mbar. Różnice pomiędzy kolejnymi cylindrami nie powinny przekraczać 5 mbar. Dlatego pytam o dokładność tych manometrów wg mnie różnicy na poziomie 5 mbar nikt na nich nie będzie w stanie stwierdzić.
viewtopic.php?t=2768&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ciśnienie na powinno wynosić -300 +- 50 mbar. Różnice pomiędzy kolejnymi cylindrami nie powinny przekraczać 5 mbar. Dlatego pytam o dokładność tych manometrów wg mnie różnicy na poziomie 5 mbar nikt na nich nie będzie w stanie stwierdzić.
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 Sebring Grey
Wakuometr mierzący z dokładnością do 1mbar to koszt około 600pln. Tłumiąc przepływ jesteśmy w stanie na tyle uspokoić wskazówkę aby stała nieruchomo. Mi udało się utrzymać je na poziomie -0,3 bar. Myślę, że różnica o grubość wskazówki to nic w porównaniu z tym co odczytałem przed regulacją.
Koszt jednego wakuometru 23 pln do tego końcówka do podłączenia wężyka 6pln.
Koszt jednego wakuometru 23 pln do tego końcówka do podłączenia wężyka 6pln.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 Sebring Grey
Rzeczywiście nie jest to aż tak drogie rozwiązanie.
Wiadomo, że regulując "na grubość wskazówki" udało Ci się wyregulować to dobrze. Jest to jednak dalekie od ideału który opisuje BMW (mam na myśli te 5 mbar).Dyskutuję o tym dlatego, że sam jakiś czas temu stałem przed wyborem co kupić. Wybrałem jednak Carbtune, ktory jest dokładniejszy, ale za to ma możliwość pomiaru tylko 4 cylindrów na raz. Coś za coś, a wydawać 600zł x 6 wydaje mi się zupełnym bezsensem w tej sytuacji.
Powiedz jeszcze jaka różnica w pracy silnika po regulacji
Wiadomo, że regulując "na grubość wskazówki" udało Ci się wyregulować to dobrze. Jest to jednak dalekie od ideału który opisuje BMW (mam na myśli te 5 mbar).Dyskutuję o tym dlatego, że sam jakiś czas temu stałem przed wyborem co kupić. Wybrałem jednak Carbtune, ktory jest dokładniejszy, ale za to ma możliwość pomiaru tylko 4 cylindrów na raz. Coś za coś, a wydawać 600zł x 6 wydaje mi się zupełnym bezsensem w tej sytuacji.
Powiedz jeszcze jaka różnica w pracy silnika po regulacji
Re: M5 Sebring Grey
Venom, wez pod uwage, ze Lukasz to robil, a Ty teoretyzujesz, moze dzieki zwezkom i pomyslowi rozwiazanie jest dokladnie i nie jest wcale "dalekie od ideału który opisuje BMW".
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: M5 Sebring Grey
Ja nie teoretyzuję bo regulowałem przepustnice już w 4 silnikach S38 za pomocą Carbtune, wybacz ale akurat wiem o czym mówię. Pierwszą regulację robiłem u siebie w 2010 roku co jest opisane w moim wątku.
Ja nie jestem anty temu pomysłowi, ani rozwiązaniu jakie zrobił Łukasz. Sam zanim kupiłem Carbtune oglądałem takie manometry do podciśnienia, ale nie zdecydowałem się na zakup właśnie z powodu zbyt małej rozdzielczości wskazań. Niestety specyfikowane przez BMW 5 mbar to bardzo mała wartość ciśnienia i chyba mi nie powiesz, że na manometrze wyskalowanym od 0 do -1 bar można taką dokładność uzyskać.
Hmm?
Ja nie jestem anty temu pomysłowi, ani rozwiązaniu jakie zrobił Łukasz. Sam zanim kupiłem Carbtune oglądałem takie manometry do podciśnienia, ale nie zdecydowałem się na zakup właśnie z powodu zbyt małej rozdzielczości wskazań. Niestety specyfikowane przez BMW 5 mbar to bardzo mała wartość ciśnienia i chyba mi nie powiesz, że na manometrze wyskalowanym od 0 do -1 bar można taką dokładność uzyskać.
Hmm?
Re: M5 Sebring Grey
Teoretyzujesz nt. dzialania sprzetu Lukasza, nie ogolnie w temacie regulacji, bo to, e to umiesz to chyba wiem z niejednej rozmowy, co?
Problem w istocie moze lezec w slabej skali, a nie dokladnosci wakuometrow(ktore maja dobre parametry dokladnosci), ktora moznaby poprawic przy odrobinie checi(aczkolwiek jak widzimy niekoniecznie trzeba).
Problem w istocie moze lezec w slabej skali, a nie dokladnosci wakuometrow(ktore maja dobre parametry dokladnosci), ktora moznaby poprawic przy odrobinie checi(aczkolwiek jak widzimy niekoniecznie trzeba).
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
- Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
- Lokalizacja: Szczecin
Re: M5 Sebring Grey
Panowie, nie ma się co spierać. Regulacja przeprowadzona i myślę, że polepszyło to pracę na wolnych obrotach. Zniknęło także ,, bujniecie ,, silnikiem po gwałtownym puszczeniu gazu tzn. przymknięciu przepustnic w położenie obrotów jałowych. Wiem, że za taki stan rzeczy może też odpowiadać czujnik położenia przepustnicy i krokowiec ale te części mam sprawdzone. Czujnik ma rok i był kupowany nowy a krokowiec sprawdzony.