Dziwna praca na wolnych obrotach
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Witam ponownie. Niestety wracam z problemem ale powazniejszym. Otoz po wymiane sond podjechalem na kompa i nadal wywala bledy sond. Sondy sa oryginaly BMW. Ponadto na wolnych obrotach faluje jak cholera, trzesie autem od zbyt niskich obrotow i nierownej pracy silnika i chodzi jakby zaraz mial zgasnac i po kilkudziesieciu sekundach falowania gasnie sam. To samo jak jade i wcisne sprzeglo np z 4000obr to zamiast zatrzymywac sie na tych 750obr to auto gasnie. przy dodawaniu gazu wszystko ustaje i silnik p\brzmi idealnie. Ciekawym tematem jest tez to ze po odpieciu przeplywomierza gasniecie ustaje a falowanie nadal jest. Teraz jezdze z odpieta przeplywka i nikt mi nie jest w stanie zdjagnozowac problemu bo komp wyrzuca tylko sondy lambda. Co tu jest grane?? Jak podepne przeplywke to autem nie da sie przejechac 100m bez zgasniecia silnika. POMOCY!!!!
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
podpinales na innym kompie ?
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Zobacz swiece tez mi auto kiedys raz tak zrobilo i troche mnie to przerazilo. Krokowca wyczysciles?? Sprawdz ew wymien swiece zobacz czy nie sa zalane olejem uszczelka pod klawiatura lubi sie psuc. Byc moze palda przeplywka skoro nie gasnie bez niej a przy niej juz jest gorzej?? Filtry wymieniales?? Podepnij sie jeszcze raz pod innego kompa tak jak pisze kolega patryczken16, . Ale ja osobiscie teraz zaczolbym od tego co sam mozesz wykonac tj. krokowy, swiece, uszczelka i filtry. Napisz co tam sie zmieilo jak juz bedziesz cos wiedzial. Pozdro!
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Dokladnie zrob tak jak pisze Dino444, czyli sprawdz co mozesz,co do krokowca to calkiem mozliwe ale predzej ktorys waz od krokowca mogl strzelic albo te od odmy u mnie jak czyscilem krokowca zobaczylem ze jest dziwny waz od odmy dotknalem go i sie rozpadl na kawaleczki
ale przede wszystkim podepnij na innym kompie moze byc tez czujnik polozenia walu,auto jak zgasnie to normalnie odpala czy trzeba dlugo krecic ?

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
jak zgasnie to odpala normalnie ale czasami za 2 albo 3 razem. Podpialem do kompa i wyszlo ze czujnik temperatury wariuje. Wymienilem i jest lepiej ale nadal juz bardzo rzadko gasnie. Komp tez pokazal blad wtryskiwacza na cylindrze 5. Podpialem pod 3 rozne w tym dedykowany do BMW. Nadal nie wiem co moze byc przyczyna. Mechanik mowi ze moze ja zalewac przez wtrysk a dzwiek z rury wydechowej jest tak jakby rony z przerwami co 2, 3 sekundy
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Wydaje mi się, że lambdy masz podpięte we wtyczki na odwrót.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport
Maleckis Motorsport
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
A da sie to tak podpiac na odwrot? myslalem ze te sondy maja rozne dlugosci kabli dlatego zeby nie dalo sie ich podpiac na odwrot. Jade jutro do mechanika i bedzie mi czyscil wtryski na ultradzwiekach i zdejmie kolektor i przepatrzy tam wszystkie weze. Jezeli to nie pomoze to zostanie mi pewnie wymiana selenoidow w vanosie. Jeszcze zauwazylem takie cos ze auto gasnie zawsze wtedy gdy schodzi z wysokich obrotow tzn powyzej 4000obr/min. jak jezdze spokojnie to jest ok. Tak to wyglada jakby zbyt bogata mieszanka bo sondy jako takie nie sa zepsute tylko daja sygnal do kompa ze mieszanka jest za bogata i taki wlasnie blad wywala na kompie. Zaraz po zapaleniu auta takze obroty faluja dokladnie 3 razy miedzy 500 a 1000 i pozniej zarzymuja sie na tych 750 po czym delikatnie ida w gore.
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
wszystko się da,ja tak miałem
.

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
sondy nie tylko mają różne długości kabli, ale też różnią się wtyczkami
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Co nieznaczy ze to nie kwestia zamienionych sond... przeciez moga byc wkrecone nie w ten kolektor co trzeba i tak np sonda od cylindrow 1-3 bedzie wkrecona w kolektor od cylindrow 4-6....
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
według mnie jeżeli silnik dobrze pracuje to temperatura w obydwu kolektorach jest taka sama lub podobna, czyli przy ustalaniu składu mieszanki nie ma to znaczenia
Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Ok juz naprawione. Brakowalo zaworka podcisnienia tego co jest przyczepiony do podluznicy i silnik lapal lewe powietrze. Juz zalozylem i wszystko smiga pieknie 

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Dalej mam ten problem:
Przy ruszaniu lub hamowaniu do zera na zimnym silniku wciskam sprzęgło patrze na obrotomierz i widzę, że obroty lecą do zera po czym odzywa się silnik i chwilowo obroty podskakują tak aby nie zgasł po czym wracają do normalnych, zdarza się to tylko na zimnym silniku jak się nagrzeje problem ustępuje. Co to może być, krokowca wymieniłem i dalej to samo
Przy ruszaniu lub hamowaniu do zera na zimnym silniku wciskam sprzęgło patrze na obrotomierz i widzę, że obroty lecą do zera po czym odzywa się silnik i chwilowo obroty podskakują tak aby nie zgasł po czym wracają do normalnych, zdarza się to tylko na zimnym silniku jak się nagrzeje problem ustępuje. Co to może być, krokowca wymieniłem i dalej to samo

Re: Dziwna praca na wolnych obrotach
Mozesz napisac dokladnie o jaki zaworek chodzi?mrbeem pisze:Ok juz naprawione. Brakowalo zaworka podcisnienia tego co jest przyczepiony do podluznicy i silnik lapal lewe powietrze. Juz zalozylem i wszystko smiga pieknie
Przegladam podobne tematy poniewaz, silnik na wolnych kuleje, ale nie faluje. Spalanie na jalowym to 1,9-2,2l/h a powinno byc ok 1,5/h.
Objawy nadniernego spalania i kulawej pracy silinika ustaja powyzej 1000obr.
Co ciekawe, po 2 dniach jak odpale auto to chodzi przez jakis czas rowno (ok 1000obr), az do momentu rozgrzania.
Normalnie to jeszcze przy 1000obr czuc ze nie pracuje rowno.
Sprawdzilem, swiece, cewki i tam jest wszystko OK
Dodam, ze strasznie benzyna smierdzi jak jade np 80kmh, ale tylko przy otwartym oknie..
Ktos moze wie gdzie szukac przyczyny?