vanos

1992-1999 | silniki: S50B30, S50B32
mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: vanos

Post autor: mrbeem » pn maja 02, 2011 23:07

Ja dzis wpadlem na nowy slad odnosnie mojej M i na 99% mam padniety lub padajacy przeplywomierz. Zapalilem dzis auto po nocnym postoju, obroty wskoczyli na 1400 i auto sie trzeslo jakby lapalo lewe powietrze. Odpialem przeplywomierz, dalej to samo. Podpialem go spowrotem i nagle wszystko ustalo i obroty stabilne jak stol debowy wiec na 99% przeplywke mam do wymiany. U mnie wystepuja tylko lekkie wibracje niezaleznie od temp. oleju lub silnika. Lekkie pokaszlanie z wydechu mysle ze jest spowodowane przeplywka bo auto mi absolutnie nie chodzi jakby nie palilo na wszystkie gary wiec na pewno nie vanos. Poza tym mialem vanosa odrestaurowanego 7 miesiecy temu. Tak czy tak jestem umowiony na diagnostyke w BMW hereford na czwartek na 10 rano. Jak jakis blad wyskoczy to bede wiedzial co i jak

Lato
Posty: 125
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:57
Lokalizacja: Krk

Re: vanos

Post autor: Lato » pt maja 06, 2011 19:01

kolejny vanos zrobiony + ustawienie całego rozrządu bo przyjechał z zablokowanym vanosem i przestawionym rozrządem :mrgreen:
BMW to nie magia, to samochód. BMW serii M to Magia :)

mrbeem
Posty: 222
Rejestracja: sob paź 24, 2009 02:16
Auto: E36 M3, E61 530D
Lokalizacja: Dębica

Re: vanos

Post autor: mrbeem » pt maja 06, 2011 19:47

No to pieknie. Widze znasz sie na mechanice. Powiedz mi... na diagnostyce mi pokazalo ze komputer podaje za duzo paliwa na cylinder 3. Pisalo Additive CO compensation: 343ns. Auto jedzie normalnie, nie bierze grama oleju, nie bierze grama plynu chlodzacego, nie dymi, nie traci mocy tylko na luzie robi lekkie pop z wydechu przez sytuacje na cylindrze 3. Co moze to powodowac? Problem z wtryskiem lub cewka czy cos powaznego typu slaba kompresja albo zjechane pierscienie na tym garze??

Endru
Posty: 104
Rejestracja: śr cze 22, 2011 13:20
Auto: e36 M3 3.2
Lokalizacja: Warszawa

Re: vanos

Post autor: Endru » sob sie 27, 2011 13:52

Potwierdzam, że jeśli chodzi o vanosa i ustawienie rozrządu w M3 3.2, to możecie się spokojnie zgłaszac do kolegi Lato. Temat wygląda na ogarnięty w 100%.

Piotrek, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: vanos

Post autor: wania » sob wrz 03, 2011 22:18

czy wymiana samego tego "czola" vanosu wiarze sie z jego ponowym strojeniem?
Obrazek

bo zebatki (nr 7 i nr 3) wg tego rysunku sa jak by pod pokrywa zaworow:
Obrazek

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: Dakic » ndz wrz 04, 2011 09:08

moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
///M jest najpoteżniejszą literą na świecie... ;-)))

Awatar użytkownika
racesupport1
Posty: 177
Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: racesupport1 » ndz wrz 04, 2011 09:17

wg. mnie nie ma co oszczędzać na tym, Dakić zrobił u mnie vanosa książkowo, wszystkie możliwe uszczelniacze wymienione na nowe z ASO, działa pięknie i cicho :) mało tego u mnie był przestawiony rozrząd, na vanosie ciśnienie nie wyregulowane... masakra :D teraz to dopiero jedzie :)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: Camil » ndz wrz 04, 2011 14:23

Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: rypik » ndz wrz 04, 2011 15:01

To chyba w B32. Kolejne B30 wyhamowałem kilka dni temu:

Obrazek

Awatar użytkownika
Rekin
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 19:10
Lokalizacja: wawa

Re: vanos

Post autor: Rekin » ndz wrz 04, 2011 16:11

Nniezły wynik, ale coś mogło być robione przy tym silniku bo b30 chyba się nie kręci w serii powyzej 7krpm? I przebieg momentu ładny tylko trochę mało Nm? Chyba że ktoś źle wpisał przełożenia?

Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: rypik » ndz wrz 04, 2011 17:21

Nie no kręci się. Zobacz w wykresach moje drugie B30 ma jeszcze fajniejszy wynik ;-)

Ale B32 to inna historia.

Dakic
Posty: 123
Rejestracja: pt cze 25, 2010 21:20
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Re: vanos

Post autor: Dakic » ndz wrz 04, 2011 17:27

Camil pisze:Czyzby odpowiedz na braki mocy w S50?
mysle ze tak ale nietylko nasze eSki czesto jezdza przylane z przeroznych powodow glownie "palowania" i robi sie mnostwo nagaru na zaworach wydechowych kanalach wydechowych i calym ukladzie wydechowym co zaobserwowalem u siebie (bylem przerazony jak zobaczylem ile tego nagaru bylo) nieczyszczone wtryski a pozatym cala masa problemow natury elektronicznej...
///M jest najpoteżniejszą literą na świecie... ;-)))

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: vanos

Post autor: piotr e38 » pn wrz 05, 2011 21:50

Dakic pisze:moim zdaniem odbudowa vanosa bez wymiany uszczelnien na tlokach poza zlikwidowaniem terkotania nic niepomaga bo to przeciez tloki vanosa pracuja i to one musza dobrze dzialac dlatego ja juz wsumie w 3 vanosie co robilem owe uszczelki wymienilem http://img13.imageshack.us/img13/5729/p5162264.jpg
Gdzie dorabiałeś, te uszczelnienia tłoków, bo w ASO chyba ich nie sprzedają, dzisiaj właśnie rozebrałem swojego Vanosa i zamówiłem owe uszczelnienia w firmie dorabiającej uszczelnienia techniczne, mówili że to jakieś teflonowe z dodatkiem brązu, odporne na wysokie temperatury. Kolejne pytanie, to który element powoduje owe terkotanie w Vanosie.

I jeszcze jedno, kolega racesupport1 pisał, że regulowałeś mu ciśnienie w Vanosie, możesz coś zdradzić, bo nie bardzo kumam, a nie chciałbym wyciągać Vanosa drugi raz. Jest w obudowie zawór regulujący ciśnienie, ale z tego co pamiętam jest fabrycznie ustawiony i zaplombowany, a przy pompie olejowej Vanosa nie widziałem żadnych nastawów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: vanos

Post autor: wania » pn wrz 05, 2011 21:55

z tego co ja sie orientowalem to cisnienie reguluje sie ta sruba imbusowa w zaworze cisnienia:
Obrazek

piotr e38
Posty: 364
Rejestracja: sob sie 29, 2009 15:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: vanos

Post autor: piotr e38 » pn wrz 05, 2011 22:45

OK zgadza się, to jest zawór przelewowy i kręcąc tym imbusem ściskasz lub luzujesz napięcie sprężyny a tym samym ustawisz ciśnienie przy jakim zawór ma się otworzyć i upuścić na przelew, ale gdzie się podpiąć z manometrem żeby odczytać jakie mamy ustawione ciśnienie i jakie ono w ogóle powinno być, nigdzie w dokumentacji nie znalazłem takiego pomiaru ani zakresu prawidłowego ciśnienia.

ODPOWIEDZ