Venom --->>> e34 M5

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob lis 13, 2010 15:52

Update 13.11.2010

Dzisiejszy update bedzie nieco garazowy... Musze przyznac ze sie troche opuszczam... i choc nie chce sie tlumaczyc to powody sa ku temu wazne. Czasu na auta brakuje, poza tym ostatnie dni uplywaly glownie na oczekiwaniu na czesci i klucz, ale o tym zaraz.

Zaczne od tego ze od jakiegos czasu chcialem wykonac regulacje luzow zaworowych w mojej czarnej niuni. Silnik pracowal troche nierowno na biegu jalowym a przy wyzszych obrotach bylo juz slychac klepiace zawory. Ciagle jednak brakowalo czasu na to aby uskutecznic prace nad zaworami. Przebiegi robilem bardzo male wiec raczej nie bylo ryzyka, aby cos zlego sie stalo w silniku.

W koncu jednak nadszedl ten dzien i 23.09.2010 sciagnalem pokrywe klawiatury by dowiedziec sie co w trawie piszczy. Sprawa regulacji zaworow w silnikach S38 jest dosyc powszechna wiec postawilem sobie za priorytet, aby nauczyc sie to robic calkowiecie samemu. W tym celu zakupilem odpowiedni szczelinomierz z dokladnoscia do 0.01mm oraz mikrometr do pomiaru grubosci plytek. Rozbiorka gornej czesci glowicy poszla bardzo sprawnie wiec zabralem sie za pomiary luzow. Okazalo sie ze sporo zaworow bylo poza zakresem tolerancji, niektore dosyc znacznie, co potwierdzalo glosna prace silnika. Jak widac na ostatniej fotce z wynikami znalazlem zawory i bardzo luzne i bardzo ciasne wiec jakotakiej tendencji nie ma ... Zabierajac sie za wyciaganie plytek zaworowych napotkalem niestety dosyc powazne problemy z ugieciem sprezyn zaworowych tak aby szklanka zeszla na dol idalo sie komfortowo wyciagnac plytke. Doszedlem do wniosku ze bez "bardzo slawnego klucza do regulacji zaworow" sie nie obejdzie.
Obrazek
Zamowilem wiec takowy aby ulatwic sobie prace. Jedynym problemem byl jednak czas oczekiwania (no i oczywiscie jego cena). Klucz zamowilem w USA wiec mijaly kolejne tygodnie kiedy auto stalo w garazu w oczekiwaniu na narzedzie. Kiedy wreszcie doszedl to banan nie schodzil mi z twarzy. Pragne tutaj serdecznie podziekowac Krzyskowi z Chicago za nieoceniona pomoc przy zalatwianiu tego narzedzia.

Z kluczem bylo juz znacznie latwiej choc wiadomo, ze samo wyciaganie plytek to w sumie najtrudniejsza sprawa w tym wszystkim. Pracujac przy zaworach ssacych 5 i 6 cylindra postanowilem ten klucz lekko zmodyfikowac, bo zawadzal o przewody od klimatyzacji, przecialem go na pol i juz po problemie. Po kilku wyjetych plytkach nabieralem coraz wiekszej wprawy i dalsze szly juz coraz lepiej. Wyciagnalem wszystkie plytki, pomierzylem je mikrometrem (wymiary nie odbiegaly od tych ktore deklarowal na nich producent, oczywiscie tam gdzie bylo widac) i pojechalem do ASO aby zamowic te ktorych brakowalo. Do zamowienia doszedl jeszcze komplet uszczelek aby wszystko ladnie poskladac do kupy. No i tutaj niestety zaczal sie kolejny czas oczekiwania, 2 tygodnie :(:( ...

Wyobrazcie sobie ze dopiero dzis poskladalem ten motor i odpalilem auto - 1.5 miesiaca co za wstyd :) heh...

Po odpaleniu motorku jestem bardzo zadowolony. Generalnie luzy staralem sie wyregulowac "na ciasno", czyli w okolicy 0.28-0.30mm, co w miare mozliwosci (poniewaz plytki zaworowe sa dostepne tylko co 0.05mm) udalo sie uzyskac. Z efektu regulacji jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje bardziej rowno i duzo ciszej. Mniejszy halas dochodzacy z glowicy odnotowalem rowniez podczas jazdy testowej przy wyzszych obrotach.

Ponizej kilka zdjec z przeprowadzanych prac:

[783]Obrazek[784]Obrazek[785]Obrazek[786]Obrazek

[787]Obrazek[788]Obrazek[789]Obrazek[790]Obrazek

[791]Obrazek[792]Obrazek[793]Obrazek[794]Obrazek

a tutaj SZEFKO (czyli ja) przy pracy :D :D :D

[795]Obrazek[796]Obrazek[797]Obrazek[798]Obrazek\

[799]Obrazek

I na koniec jeszcze mala sesja garazowa mojej czarnej niuni w towarzystwie siostry (prawie) blizniaczki M5 E34 z S38B38, ktora oczekuje na swoja kolej w garazowych pracach.

[800]Obrazek[801]Obrazek[802]Obrazek[803]Obrazek

[804]Obrazek[805]Obrazek[806]Obrazek

I na koniec wyniki regulacji w postaci numerycznej:

[807]Obrazek

Teraz motorka z czarnej niuni oczekuje na regulacje przepustnic, co mam zamiar przeprowadzic w przyszlym tygodniu.

P.S. Jezeli ktos z Was chce u siebie wykonac regulacje luzow zaworowych / przepustnic to chetnie to zrobie - w gre wchodza silniki S38 oraz S14, bo do tych pasuje moj klucz. Wykonuje tez inne prace przy M5 E34 jakby ktos chcial.

Serdecznie pozdrawiam odwiedzajacych.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: boogie » sob lis 13, 2010 17:07

Powinieneś Venom po regulacji przepustnic na hamownie pojechać jeszcze raz,
mówi się że rozregulowane zawory i przepustnice (ponoć w każdej Mce) zabierają ponoć mocy silnikowi....
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob lis 13, 2010 17:31

boogie pisze:Powinieneś Venom po regulacji przepustnic na hamownie pojechać jeszcze raz,
mówi się że rozregulowane zawory i przepustnice (ponoć w każdej Mce) zabierają ponoć mocy silnikowi....
Ja mysle ze luz zaworowy moze miec minimalny wplyw na moc silnika (mowa oczywiscie o wartosciach takich jakie byly w moim silniku), natomiast przepustnice to juz raczej znikomy albo nawet zaden wplyw (mowa tez moim przypadku, czyli gdy synchornizacja jest fabryczna a regulacja to tylko kwestia kosmetyczna, a nie o czyms takim ze ktos mial przepustnice w mak rozebrane a pozniej ustawil na oko) :)

Poki co wizyta na hamowni nie jest planowana, no moze dopiero jak powalcze z wydechem.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pn lis 15, 2010 23:29

Update 15.11.2010

Po regulacji luzow zaworowych przyszedl czas na wyregulowanie podcisnien za przepustnicami. W tym celu nabylem sobie urzadzenie mierzace podcisnienie (tzw wakuometr) firmy Carbtune.
Obrazek
Niestety dostepne sa tylko w wersji na 4 cylindry (wersja motocyklowa) ale da sie tym bez problemow poradzic. Regulacje przeprowadzilem sam poki co na wartosc nominalna w okolicach -350mbar. Po kilku przejazdzakach jeszcze raz sprawdze ile jest. Podczas dzisiejszych regulacji przejechalem sie kilka kilometrow i musze ponownie powiedziec ze jestem bardzo zadowolony z efektow ostatnich prac nad silnikiem. Tego mu bylo trzeba.

Tutaj kilka ujec z regulacji przepusnic:

[808]Obrazek[809]Obrazek[810]Obrazek[811]Obrazek

[812]Obrazek[813]Obrazek

+ filmik http://www.youtube.com/watch?v=K-7i8Pcg80M

Poza tym wreszcie zalozylem rozporke "custom made", ktora juz jakis czas czekala przygotowana.

[814]Obrazek[815]Obrazek[816]Obrazek[817]Obrazek

[818]Obrazek

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » pn lis 22, 2010 22:08

Update 22.11.2010
Tym razem drobiazg. Juz dawno nosilem sie z zamiarem wymontowania radia z mojej czarnej M. W tym samochodzie slucha sie czegos innego. Wreszcie nastala na to pora.

[819]Obrazek[820]Obrazek[821]Obrazek

W rzeczywistosci kolor plastiku tej zaslepki nie odstaje az tak bardzo od otaczajacych elementow.

Pozdrawiam

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Kudłaty » pn lis 22, 2010 22:47

Jakie wskaźniki zamontujesz?

Awatar użytkownika
KAFELm5pwr
Posty: 37
Rejestracja: czw lip 29, 2010 21:34
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: KAFELm5pwr » ndz gru 05, 2010 13:26

Piękne maszynki i czarna i niebieska , świetna robota . Widać ,że wkładasz w to kawał serca .

BMW mają dusze . Samochody z "krwi i kości" oczywiście ///M :-D

Z chęcią zobaczył bym na żywo twoje dwa wózki oraz innych , tak wszystko przeglądam w miarę czasu wolnego ,myślę ,że będzie okazja poznać was wszystkich.

Pozdrawiam
Mpower , wszystko jasne nie ma kompromisów.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » sob sty 15, 2011 18:24

Update 15.01.2011

Zima troche odpuscila, co stalo sie okazja do przewietrzenia Mki. Mimo ze aura nie byla zbyt ciekawa to wybralismy sie z Adamem na mala przejazdzke. Jak widac na ponizszych fotach Mka miala tym razem godnego towarzysza podrozy, VW Corrado VR6, z przepieknym klangiem silnika :d :d :twisted: . Ponizej kilka fotek z krotkiego postoju. Po trasie auto trafilo na myjnie i do garazu, aby spokojnie czekac na wiosne :)

[822]Obrazek[823]Obrazek[824]Obrazek[825]Obrazek

[826]Obrazek[827]Obrazek[828]Obrazek[829]Obrazek

[830]Obrazek[831]Obrazek[832]Obrazek[833]Obrazek

[834]Obrazek[835]Obrazek[836]Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr kwie 20, 2011 16:38

Update 19.04.2011
Minionego weekendu moja babcia była sie przewietrzyć, w towarzystwie mlodszych kolezanek M3 E46. Musze powiedziec ze calkiem niezle sobie radzila, a jazda byla przednia.
Fotki ze spotu:

[837]Obrazek[838]Obrazek[839]Obrazek[840]Obrazek

[841]Obrazek[842]Obrazek[843]Obrazek[844]Obrazek

[845]Obrazek[846]Obrazek[847]Obrazek[848]Obrazek

[849]Obrazek[850]Obrazek[851]Obrazek[852]Obrazek

[853]Obrazek[854]Obrazek[855]Obrazek[856]Obrazek

[857]Obrazek[858]Obrazek[859]Obrazek[860]Obrazek

[861]Obrazek[862]Obrazek[863]Obrazek

Wiecej fotek tutaj: viewtopic.php?t=2578&postdays=0&postorder=asc&start=135
Pozdrawiam

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Łukasz///M5 » śr kwie 20, 2011 17:28

A co miała sobie nie radzić. Dbasz o samochody co widać a one odwdzięczają się za to dając niesamowitą radochę z jazdy. W te wakacje planujemy z żoną wybrać się na południe kraju, jak co roku :-). Może będę w okolicy Cieszyna to chętnie zobaczyłbym Twoje auta, wypił po piwie i pogadał z fan///M modelu.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr kwie 20, 2011 17:34

Łukasz///M5 pisze:A co miała sobie nie radzić. Dbasz o samochody co widać a one odwdzięczają się za to dając niesamowitą radochę z jazdy.
Wiesz jak to jest, 10 lat roznicy itd... ale fakt faktem radocha jest!
Łukasz///M5 pisze: W te wakacje planujemy z żoną wybrać się na południe kraju, jak co roku :-). Może będę w okolicy Cieszyna to chętnie zobaczyłbym Twoje auta, wypił po piwie i pogadał z fan///M modelu.
Wpadajcie, tylko daj wczesniej znac. Jestem za wszystkim procz piwa, bo ja nie pije alkoholu, ale chyba nie bedzie to wiekszy problem :)

Łukasz///M5
Posty: 271
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 16:58
Auto: 2xE34 M5, E60 3.0d
Lokalizacja: Szczecin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Łukasz///M5 » śr kwie 20, 2011 17:46

O.K dam znać. A co do czarnuli to dobrze, że założyłeś oryginalną pokrywę bagażnika.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr kwie 20, 2011 18:31

Obrazek
Tomcio tak pomykal ze nie moglem go dogonic.
Fota obrobiona przez kolege z innego forum.

SyTy
Posty: 710
Rejestracja: pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: SyTy » śr kwie 20, 2011 19:43

Venom pisze:Wiesz jak to jest, 10 lat roznicy itd...
Nie przesadzaj, przyjedź na Mtrack a zobaczysz jak się nie jedna małolatka zawstydza :-D

Fajny ten Twój czarny bandzior!
No Fear - No Fun!

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Venom --->>> e34 M5

Post autor: Venom » śr kwie 20, 2011 22:21

SyTy pisze:
Venom pisze:Wiesz jak to jest, 10 lat roznicy itd...
Nie przesadzaj, przyjedź na Mtrack a zobaczysz jak się nie jedna małolatka zawstydza :-D

Fajny ten Twój czarny bandzior!
Duzo zalezy od kierownika, a ja w skali od 0-10 jestem tak na poziomie 4, moze 5 :D

ODPOWIEDZ