Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

parts_bmw
Posty: 32
Rejestracja: pt lip 24, 2009 21:01
Lokalizacja: z daleka...

Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: parts_bmw » ndz lis 01, 2009 15:36

Wiem ze nie ma czym sie chwalic, ale postanowilem wrzucic to krotki opis mojego auta i jakies fotki -mysle ze to prznajmniej bedzie dla mnie mobilizacja do dalszej pracy.

A wiec tak, E30 kupilem juz dawno bo jakies 2 lata temu z seryjnym silnikiem M20b20 ze stukajaca panewka. Gdy silnik sie skonczyl postanowilem odwaznie wykonac swoj pierwszy mini remont polegajacy na zmianie motoru na 2.7 z glowica od 2.5 i wymianie panewek, zrobieniu glowicy, poskladaniu tego wlasnorecznie i wrzuceniu do budy. Wszystko sie udalo, uznaje to jako sukces tym bardziej ze nie mialem praktycznie pojecia o mechanice (moglem liczyc jedynie na porady telefoniczne i pomoc w kilku waznych sprawach). Auto pojezdzilo chwile jednak wywalilo pierscionki ktorych nie zrobilem. Silnik poszedl pod klucz po raz 2 i niedotarty zostal sprzedany bo w miedzyczasie kupilem uszkodzona M3 3.0.


Jak zapewnial chlopak ktory mi odsprzedal auto silnik po kapitalnym remoncie, dodatkowo zostal doprezony. Byc moze ktos kojarzy ten samochod i moze mi cos wiecej powiedziec na ten temat. Samochodem jezdzil jakis koles z Pruszkowa, mial zaszpachlowana tylna klape i ciemne lampy z tylu... Dla potwierdzenia sprzedajacy powiedzial ze moge zadzwonic smialo do serwisu w Łomiankach gdzie auto bylo robione. Faktycznie zadzwonilem, odziwo osoba ktora odebrala telefon kojarzyla samochod, stwierdzila ze w silniku zostalo zrobione wszystko a koszt to ok 12 tys PLN. Wydaje mi sie ze to mogla byc ustawiona sytuacja, ale podoba mi sie to jak motor pracuje, uwazam ze zrobilem dobry zakup.

E30 u mechanika zostawiona zostala w ubieglym roku, na pierwszy ogien poszlo zawieszenie, przelozylem z mki Bilsteina i hamulce przod, na tyl wlozylem Bilsteina z E30 i tylna belke od Compacta z tarczami, serwo od Swifta i tu jest moj blad, po pierwszych jazdach testowych okazalo sie ze po za niesamowitym przyspieszeniem auto wogole nie hamuje, jakbym jechal rowerem, nie ma mozliwosci zblokowania kol nawet na piasku. Po za tym pompka cieknie, zastanawiam sie czy po zalozeniu pompki od m3 do serwa Swifta cos sie zmieni.

SPECYFIKACJA:

Silnik:
-S50B30 na oryginalnych lapach, z wiskoza chlodnica od diesla + wiatrak elektryczny


Zawieszenie i hamulce:
-rozstaw 5X120
-przod hamulce od M3 E36
-amortyzatory Bilstein
-wahacze 3.2 plus tuleje acentryczne
-tyl wahacze od Compacta
-belka przerobiona na szpere z E34

Felgi:
-oryginalne 17 Motorsport w planie polerka

Karoseria:
-odswiezony lakier
-usuniete zbedne mocowania pod maska
-pakiet M Technic 2

Wnetrze:
-obszyte bedzie jasna skora
-podgrzewane sportsize
-kierownica m technic 2
-galka zmiany biegow M
-OBC2
-el szyby i szyber

Woz w tej chwili odebrany od lakiernika, gotowy do poskladania, w miedzyczasie mam jeszcze dostac pomalowane elementy takie jak: Maska, klapa tyl, szyber i caly pakiet M-Tech. W miedzyczasie zostalo jeszcze pare rzeczy do dociagniecia: poskladanie srodka, poprawienie hamowania, modyfikacja wydechu, obszycie srodka...

Dodam ze auto robione jest jak sobie, nie oszczedzam na niczym, wszystko co wymaga wymiany wymieniam.

Ponizej fotki...

Przed malowaniem:

Obrazek

Obrazek

Po malowaniu:

Obrazek

Obrazek
m3 e30

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: Marcin_Os » ndz lis 01, 2009 17:28

Wiem które auto kupiłeś, faktycznie silnik został doprężony, PMN chyba do niego tłoki załatwiał. Z tego co pamiętam, właściciel bardzo dbał o auto, niestety rozbił.
Na którejś eliminacji 1/4 mili kilka lat temu silnik wybuchł, później wyminił na drugi i doprężył.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

parts_bmw
Posty: 32
Rejestracja: pt lip 24, 2009 21:01
Lokalizacja: z daleka...

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: parts_bmw » ndz lis 01, 2009 20:50

Patrzac na stan blacharki i dziwne tuningi troche obawialem sie o stan silnika, ale narazie poki co wszystko wskazuje na to, ze nie ma sie czego bac. W jakich granicach sprezanie powinien miec doprezony silnik S50B30? Dobierajac swiece zaplonowe powinienem miec to na uwadze ze sprezanie jest wyzsze czy brac to co zaleca producent?
m3 e30

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: Marcin_Os » ndz lis 01, 2009 21:08

parts_bmw pisze:Patrzac na stan blacharki i dziwne tuningi troche obawialem sie o stan silnika, ale narazie poki co wszystko wskazuje na to, ze nie ma sie czego bac.
Ja pamiętam ten samochód z wyglądu jako seryjny.
Jak chcesz możesz poszperać sobie na racingforum.pl, właścicielem tego auta była osoba o nicku SAFIK.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

parts_bmw
Posty: 32
Rejestracja: pt lip 24, 2009 21:01
Lokalizacja: z daleka...

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: parts_bmw » ndz lis 01, 2009 23:25

Te moje mialo zaszpachlowana klape, buda byla niezle ulepiona, z tego co wiem w srodku jakies play station TV itd. Dzieki za namiary, bede szukal...
m3 e30

Kruczek
Posty: 31
Rejestracja: śr maja 30, 2007 20:33
Lokalizacja: WR/WSZ

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: Kruczek » ndz lis 01, 2009 23:51

w Polsce jest coraz więcej e30 z S50, jeśli w takim tempie będą te silniki wkładane to ujrzeć poczciwe zadbane m20b25 pod maską będzie nie lada wyzwaniem :mrgreen:

Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: jackson » pn lis 02, 2009 21:53

Dlaczego servo od swifta? Nie mieści się inne?
ZJAR

parts_bmw
Posty: 32
Rejestracja: pt lip 24, 2009 21:01
Lokalizacja: z daleka...

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: parts_bmw » wt lis 03, 2009 01:12

Jest bardzo malo miejsca miedzy kolektorami a serwem i jest to jedyne albo jedno z niewielu ktore wchodza, w kazdym razie nie wejdzie nic co jest duzo wieksze a zarazem wydajniejze. Chyba ze ma ktos inne informacje, ja czekam na jakis dobry przepis na hamulce do e30 z S50 bez przenoszenia serwa przed kielich jak to sie robi w V8 bo to troche za duza rzezba.
m3 e30

Kruczek
Posty: 31
Rejestracja: śr maja 30, 2007 20:33
Lokalizacja: WR/WSZ

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: Kruczek » wt lis 03, 2009 17:48

a od e30 iX nie podjedzie ?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: Marcin_Os » wt lis 03, 2009 20:05

Od ix podchodzi, tam jest mała podwójna pompa hamulcowa.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

parts_bmw
Posty: 32
Rejestracja: pt lip 24, 2009 21:01
Lokalizacja: z daleka...

Re: Moj projekt BMW E30 Coupe s50b30 M technic

Post autor: parts_bmw » wt lis 03, 2009 21:22

Od ix podchodzi ale do silnikow typu M50 M52 M54 itd, ale nie do S50.
m3 e30

ODPOWIEDZ