Zawieszenie tył e34 m5
Zawieszenie tył e34 m5
Witam,
poszukuje jakiś twardych amortyzatórów na tył do M5. Czy amortyzatory od zwykłej wersji e34 beda pasowały czy mają jakies całkiem inne mocowania? Dzieki za pomoc
poszukuje jakiś twardych amortyzatórów na tył do M5. Czy amortyzatory od zwykłej wersji e34 beda pasowały czy mają jakies całkiem inne mocowania? Dzieki za pomoc
,,każda w M wersji świetnie się kręci " 

Re: Zawieszenie tył e34 m5
Jak masz nivo to porozmawiaj z Koki narzekał że ma mega sztywny tył skaczący jak pileczka co jest oznaką zużytych gruszek także będziesz miał BETON do driftu 
Ew. jest taka firma w Wawie która robi amorki wedle życzenia, mogą Ci zrobić beton taki, że zaprabniesz jeszcze miękkich

Ew. jest taka firma w Wawie która robi amorki wedle życzenia, mogą Ci zrobić beton taki, że zaprabniesz jeszcze miękkich

Re: Zawieszenie tył e34 m5
Hehe, mysle ze to jednak nie najlepszy pomysł. Co myslicie o sprezynach i amorkach MTS TECHNIK? Warto za tak male pieniadze?
,,każda w M wersji świetnie się kręci " 

Re: Zawieszenie tył e34 m5
Nie warto. Bilstein b8 i ew wysylka do zerkopolu na utwardzenie/skrocenie.
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Potwierdzam, b6 albo b8 i do tego dobra sprężyna. Ja akurat mam na około zestaw b6+czerwone HR. Sprawuje się super i myślę że jak na nasze drogi jest to najbardziej trafione połączenie. Nierówności wybiera ładnie, a jest przy tym sztywno i twardo, ale nie do przesady. Prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie, nie podskakuje i przekazuje kierowcy bardzo dobrze "czucie drogi". Bardzo chwalę sobie taki zestaw, a testowałem parę innych i żaden nie był tak dobry, min. koni regulowane i to była trochę kicha jak dla mnie.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Jak chcesz sztywno to najlepiej Bilstein B8 plus sprężyna H&R .
Tylko taka zmiana wiąże się z większymi kosztami , wywalając Nivo musisz zmienić pompę wspomagania bo zaślepianie to kiepski pomysł , tym bardziej w drifcie . Druga sprawa , to to że nie produkują B8 do e34 M5 , trzeba zmienić to na cos od 535i lub 540 , ja właśnie w drugim aucie mam zamiar wrzucić kolumny z 540 pod Bilsteina.
Tylko taka zmiana wiąże się z większymi kosztami , wywalając Nivo musisz zmienić pompę wspomagania bo zaślepianie to kiepski pomysł , tym bardziej w drifcie . Druga sprawa , to to że nie produkują B8 do e34 M5 , trzeba zmienić to na cos od 535i lub 540 , ja właśnie w drugim aucie mam zamiar wrzucić kolumny z 540 pod Bilsteina.
Re: Zawieszenie tył e34 m5
podepne sie do tematu chcialbym zmienic sprezyny(przod i tyl) na troche twardsze np H&R a co za tym idzie autko pojdzie troche na dol i teraz pytanie czy nizsze twardsze springi beda dobrze wspolgraly(pracowaly) z seryjnymi amorami nivo??(opcja wywalenia nivo nie wchodzi w gre!!!)nie chce narobic bigosu ,kamikadze tez nie jestem poprostu ma byc sztywniej i bezpiecznie.pozdrawiam
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Przy EDC obniżanie poprzez sprężyny jest to trochę ryzykowne.kris/// pisze:podepne sie do tematu chcialbym zmienic sprezyny(przod i tyl) na troche twardsze np H&R a co za tym idzie autko pojdzie troche na dol i teraz pytanie czy nizsze twardsze springi beda dobrze wspolgraly(pracowaly) z seryjnymi amorami nivo??(opcja wywalenia nivo nie wchodzi w gre!!!)nie chce narobic bigosu ,kamikadze tez nie jestem poprostu ma byc sztywniej i bezpiecznie.pozdrawiam
Obniżenie tyłu z Nivo jest proste bez konieczności wymiany sprężyn , z tyłu jest czujnik na którym się ustawia pozycję ' wyjściową " dla Nivo i tym można troszkę pomajstrować .
Gorzej z przodem , obniżenie poprzez sprężynę oznacza sciśnięcie amortyzatora co przy Naszych drogach oznacza dużo większe prawdopodobieństwo ' wystrzału " .
Rozmawiałem z gościem z UK zajmującym się regeneracją EDC z e34 i w kwestii obniżania powiedział max 1 cm... optycznie to dużo zmieni tylko ciężko znależć taką sprężynę

Ja na razie odpuściłem i założylem nową serię.
Re: Zawieszenie tył e34 m5
No wlasnie ja mam pytanie o to obnizenie nivo tym czujnikiem. Czy jak obnizymy auto to zawias zrobi sie twardszy czy wrecz odwrotnie bo mnie oleju bedzie w amortyzatorach nivo?
,,każda w M wersji świetnie się kręci " 

Re: Zawieszenie tył e34 m5
Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5
KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?
pozdrawiam
KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?
pozdrawiam
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Ze względu na panujące ciśnienie w układzie oraz na samą pompę. Pompy pod nivo wytwarzają wyższe ciśnienie ze względu na "pompowanie" nivo. Najprostrzym i najłatwiejszym sposobem jest podmianka na zwykła pompę bez opcji nivo.
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Dlatego , że pompa wspomagania z NIVO pracuje pod ciśnieniem bodajże 130bar , jeżeli zaślepisz przewody to ciśnienie w układzie jeszcze wzrośnie , chyba że jestes w stanie precyzyjniue zmniejszyć ilość płynu w układzie o wartość znajdującą się w przewodach i gruszkach. Tylko wtedy co z żywotnością pompy ?Moris_M5 pisze:Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5
KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?
pozdrawiam
Poza tym nie ufałbym jakiejść nakrętce na przewodzie czy innemu patentowi przy wysokiej prędkości i np. krętym torze.
O wiele łatwiej jest podmnienić pompę na egzemplarz bez NIVO z e34 535i lub 735i , koniecznie wraz z uchwytem i wszystko powinno być w porzadku.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Zawieszenie tył e34 m5
WitajMoris_M5 pisze:Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5

Zgadzam sie z tym co napisal Koki. Cisnienie robocze pompy dual jest wyzsze i najzwyczajniej jest przypadku braku NIVO zbedne. Wymianiajac pompe nie ryzykujesz zbednego obciazania przekladni kierowniczej.Moris_M5 pisze:KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Dziekuje za obszerne wyjasnienia.
Ja poprostu zakryzowalem drugi wylot i zdemontowalem "smigielko" w srodku.
Czy od 535i podejdzie bez zadnych przerobek ?
pozdr all
Ja poprostu zakryzowalem drugi wylot i zdemontowalem "smigielko" w srodku.
Czy od 535i podejdzie bez zadnych przerobek ?
pozdr all
Re: Zawieszenie tył e34 m5
Gdybyś potrzebował, mam na zbyciu taką pompę, zawala mi miejsce . . .