Zawieszenie tył e34 m5

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Wojtas » ndz paź 18, 2009 20:54

Witam,
poszukuje jakiś twardych amortyzatórów na tył do M5. Czy amortyzatory od zwykłej wersji e34 beda pasowały czy mają jakies całkiem inne mocowania? Dzieki za pomoc
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Kudłaty » ndz paź 18, 2009 22:25

Jak masz nivo to porozmawiaj z Koki narzekał że ma mega sztywny tył skaczący jak pileczka co jest oznaką zużytych gruszek także będziesz miał BETON do driftu :)

Ew. jest taka firma w Wawie która robi amorki wedle życzenia, mogą Ci zrobić beton taki, że zaprabniesz jeszcze miękkich :P

Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Wojtas » ndz paź 18, 2009 22:42

Hehe, mysle ze to jednak nie najlepszy pomysł. Co myslicie o sprezynach i amorkach MTS TECHNIK? Warto za tak male pieniadze?
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Camil » pn paź 19, 2009 17:39

Nie warto. Bilstein b8 i ew wysylka do zerkopolu na utwardzenie/skrocenie.

Lejkers
Posty: 127
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Lejkers » wt paź 20, 2009 10:51

Potwierdzam, b6 albo b8 i do tego dobra sprężyna. Ja akurat mam na około zestaw b6+czerwone HR. Sprawuje się super i myślę że jak na nasze drogi jest to najbardziej trafione połączenie. Nierówności wybiera ładnie, a jest przy tym sztywno i twardo, ale nie do przesady. Prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie, nie podskakuje i przekazuje kierowcy bardzo dobrze "czucie drogi". Bardzo chwalę sobie taki zestaw, a testowałem parę innych i żaden nie był tak dobry, min. koni regulowane i to była trochę kicha jak dla mnie.
SPEED LIMITS ARE FOR... HOW DO YOU THINK, GUESS...

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Koki » wt paź 20, 2009 15:34

Jak chcesz sztywno to najlepiej Bilstein B8 plus sprężyna H&R .
Tylko taka zmiana wiąże się z większymi kosztami , wywalając Nivo musisz zmienić pompę wspomagania bo zaślepianie to kiepski pomysł , tym bardziej w drifcie . Druga sprawa , to to że nie produkują B8 do e34 M5 , trzeba zmienić to na cos od 535i lub 540 , ja właśnie w drugim aucie mam zamiar wrzucić kolumny z 540 pod Bilsteina.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: kris/// » sob paź 24, 2009 16:43

podepne sie do tematu chcialbym zmienic sprezyny(przod i tyl) na troche twardsze np H&R a co za tym idzie autko pojdzie troche na dol i teraz pytanie czy nizsze twardsze springi beda dobrze wspolgraly(pracowaly) z seryjnymi amorami nivo??(opcja wywalenia nivo nie wchodzi w gre!!!)nie chce narobic bigosu ,kamikadze tez nie jestem poprostu ma byc sztywniej i bezpiecznie.pozdrawiam

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Koki » pn paź 26, 2009 00:15

kris/// pisze:podepne sie do tematu chcialbym zmienic sprezyny(przod i tyl) na troche twardsze np H&R a co za tym idzie autko pojdzie troche na dol i teraz pytanie czy nizsze twardsze springi beda dobrze wspolgraly(pracowaly) z seryjnymi amorami nivo??(opcja wywalenia nivo nie wchodzi w gre!!!)nie chce narobic bigosu ,kamikadze tez nie jestem poprostu ma byc sztywniej i bezpiecznie.pozdrawiam
Przy EDC obniżanie poprzez sprężyny jest to trochę ryzykowne.
Obniżenie tyłu z Nivo jest proste bez konieczności wymiany sprężyn , z tyłu jest czujnik na którym się ustawia pozycję ' wyjściową " dla Nivo i tym można troszkę pomajstrować .
Gorzej z przodem , obniżenie poprzez sprężynę oznacza sciśnięcie amortyzatora co przy Naszych drogach oznacza dużo większe prawdopodobieństwo ' wystrzału " .
Rozmawiałem z gościem z UK zajmującym się regeneracją EDC z e34 i w kwestii obniżania powiedział max 1 cm... optycznie to dużo zmieni tylko ciężko znależć taką sprężynę :roll:

Ja na razie odpuściłem i założylem nową serię.

Wojtas
Posty: 33
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Wojtas » pn paź 26, 2009 10:36

No wlasnie ja mam pytanie o to obnizenie nivo tym czujnikiem. Czy jak obnizymy auto to zawias zrobi sie twardszy czy wrecz odwrotnie bo mnie oleju bedzie w amortyzatorach nivo?
,,każda w M wersji świetnie się kręci " :)

Moris_M5
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 04, 2009 01:02
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Moris_M5 » śr lis 04, 2009 01:06

Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5

KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?

pozdrawiam

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Kudłaty » śr lis 04, 2009 01:22

Ze względu na panujące ciśnienie w układzie oraz na samą pompę. Pompy pod nivo wytwarzają wyższe ciśnienie ze względu na "pompowanie" nivo. Najprostrzym i najłatwiejszym sposobem jest podmianka na zwykła pompę bez opcji nivo.

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Koki » śr lis 04, 2009 12:09

Moris_M5 pisze:Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5

KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?

pozdrawiam
Dlatego , że pompa wspomagania z NIVO pracuje pod ciśnieniem bodajże 130bar , jeżeli zaślepisz przewody to ciśnienie w układzie jeszcze wzrośnie , chyba że jestes w stanie precyzyjniue zmniejszyć ilość płynu w układzie o wartość znajdującą się w przewodach i gruszkach. Tylko wtedy co z żywotnością pompy ?
Poza tym nie ufałbym jakiejść nakrętce na przewodzie czy innemu patentowi przy wysokiej prędkości i np. krętym torze.
O wiele łatwiej jest podmnienić pompę na egzemplarz bez NIVO z e34 535i lub 735i , koniecznie wraz z uchwytem i wszystko powinno być w porzadku.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Venom » śr lis 04, 2009 15:58

Moris_M5 pisze:Witam wszystkich uzytkownikow i milosnikow e34 M5
Witaj :)
Moris_M5 pisze:KOKI dlaczego uwazasz, ze zaslepianie (dual) pompy to nie jest dobry pomysl ?
Zgadzam sie z tym co napisal Koki. Cisnienie robocze pompy dual jest wyzsze i najzwyczajniej jest przypadku braku NIVO zbedne. Wymianiajac pompe nie ryzykujesz zbednego obciazania przekladni kierowniczej.

Moris_M5
Posty: 22
Rejestracja: śr lis 04, 2009 01:02
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Moris_M5 » śr lis 04, 2009 18:52

Dziekuje za obszerne wyjasnienia.
Ja poprostu zakryzowalem drugi wylot i zdemontowalem "smigielko" w srodku.
Czy od 535i podejdzie bez zadnych przerobek ?

pozdr all

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie tył e34 m5

Post autor: Kudłaty » śr lis 04, 2009 19:00

Gdybyś potrzebował, mam na zbyciu taką pompę, zawala mi miejsce . . .

ODPOWIEDZ