Pompa powietrza
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Pompa powietrza
Czy ktos z Was ma usunieta pompe powietrza? Chodzi mi glownie o to, czy nic sie nie dzieje z katalisatorami.
Napiszcie tez ile juz przejechaliscie bez niej.
Zamierzam wywalic klimatyzacje ( i tak nie uzywam, a ciazy z przodu i odbiera chlodzenie silnikowi ), a ta pompa jest na jednym pasku ze sprzezarka.
Jedyne czego sie obawiam, to to, ze cos stanie sie z katami
W sumie ta pompa wlacza sie na bardzo krotko..
Napiszcie tez ile juz przejechaliscie bez niej.
Zamierzam wywalic klimatyzacje ( i tak nie uzywam, a ciazy z przodu i odbiera chlodzenie silnikowi ), a ta pompa jest na jednym pasku ze sprzezarka.
Jedyne czego sie obawiam, to to, ze cos stanie sie z katami
W sumie ta pompa wlacza sie na bardzo krotko..
Re: Pompa powietrza
Spokojnie możesz ją wyrzucić. Tutaj masz wszystko, co możesz usunąć:Pawel_M3GT pisze:Czy ktos z Was ma usunieta pompe powietrza? Chodzi mi glownie o to, czy nic sie nie dzieje z katalisatorami.
Napiszcie tez ile juz przejechaliscie bez niej.
Zamierzam wywalic klimatyzacje ( i tak nie uzywam, a ciazy z przodu i odbiera chlodzenie silnikowi ), a ta pompa jest na jednym pasku ze sprzezarka.
Jedyne czego sie obawiam, to to, ze cos stanie sie z katami
W sumie ta pompa wlacza sie na bardzo krotko..
[img]http://www.racepad.com/proj/racepad_m3/ ... em[lg].jpg[/img]
Jedyne co musisz zrobić jeszcze dodatkowo, to zaślepić otwór w głowicy idący przez zawór do pompy powietrza (Znajduje się pod kanałem wydechowym 3. cylindra) oraz dziubek pod kolektorem ssącym, abyś nie miał nieszczelności w układzie dolotowym.
[img]http://www.racepad.com/proj/racepad_m3/ ... es[lg].jpg[/img]
Jeżdzimy bez pompy powietrza już od ponad 25 tys. km.
www.maleckis.com
Maleckis Motorsport
Maleckis Motorsport
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Pompa powietrza
Pompa powietrza wg mnie nie ma za wiele wspolnego z zywotnoscia katow... Ona jest poto zeby zwiekszyc porcje tlenu potrzebnego do procesu utleniania, w czasie kiedy katalizator nie osiagnal jeszcze temp roboczej. Proces utleniania sluzy zmniejszeniu emisji szkodliwych zwiazkow zawartych w spalinach, a silniki benzynowe wlasnie maja z tym problemy w stanie warm-up (czyli podczas rozgrzewnia).
Mozna wywalac spokojnie.
Mozna wywalac spokojnie.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pompa powietrza
Wlasnie nie wiem, czy ona nie ma czasem za zadanie oczyszczac katy, gdy emka jest zimna i daje bardzo bogata mieszanke.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: Pompa powietrza
Nie sadze ale pewny nie jestem. Glownym problemem jest to ze katalizator dopoki nie osiagnie temp pracy praktycznie nie dziala. Producent musial zastosowac pompe powietrza bo inaczej auto nie przeszlo by testow emisyjnych. Mysle ze to jest powod.Pawel_M3GT pisze:Wlasnie nie wiem, czy ona nie ma czasem za zadanie oczyszczac katy, gdy emka jest zimna i daje bardzo bogata mieszanke.
P.S. Pompa powietrza to dosyc powszechne urzadzenie. Znajdziecie go w szeregu aut od Opla Astry po Chevy Corvette.
Re: Pompa powietrza
U mnie ona działa jedynie przy rozruchu silnika...
Po uruchomieniu działa przez ok. 1min. potem się wyłącza.
Myślę że tak jak napisał Venom to zrobione bylo przez inż. z powodu złych emisji spalin przy rozruchu i auto nie przeszlo by testów. Śmiało wywalać bo obciaża silnik, klime i wspomaganie oraz visco tez wywalaj jak szykujesz autko do sportu lub driftu.
Po uruchomieniu działa przez ok. 1min. potem się wyłącza.
Myślę że tak jak napisał Venom to zrobione bylo przez inż. z powodu złych emisji spalin przy rozruchu i auto nie przeszlo by testów. Śmiało wywalać bo obciaża silnik, klime i wspomaganie oraz visco tez wywalaj jak szykujesz autko do sportu lub driftu.
Re: Pompa powietrza
U mnie była, ale nie działała, była wogóle odłączona, po 20 tyś km mojej jazdy i cholera wie ile wcześniej, nic się złego nie wydarzyło.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pompa powietrza
Wywalam klime ( ktorej i tak raczej nie uzywam ) wraz z pompa z cywilnego samochodu. Reszty nie ruszam oczywiscie.Kudłaty pisze:Śmiało wywalać bo obciaża silnik, klime i wspomaganie oraz visco tez wywalaj jak szykujesz autko do sportu lub driftu.
Do wyscigow torowych bedzie drugie M3.
Re: Pompa powietrza
Skoro masz drugi samochód do zabawy to na pewno jest sens wywalać klimę. Jak będzie 30 stopni możesz tego żałować.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pompa powietrza
Wiesz, do jazdy na codzien mam drugie auto - E38 4.4 manual , wiec cywilna emke traktuje czysto hobbistycznie, na przejazdzki.kostek_ja pisze:Skoro masz drugi samochód do zabawy to na pewno jest sens wywalać klimę. Jak będzie 30 stopni możesz tego żałować.
Wyznaje zasade, ze sportowe auto powinno miec silnik kola i kierownice i nie lubie jak cos co nie jest potrzebne wplywa negatywnie na osiagi prace i prowadzenie sie auta,
a chlodnica klimy zaslania chlodnice wodna, cala instalacja obciaza niepotrzebnie i tak juz strasznie ciezki przod itd
Ps. wersje M3 oryginalnie nie posiadajace klimy i szyberdachu sa w Niemczech poszukiwane i czesto drozsze od reszty.
Re: Pompa powietrza
A to dziwna sprawa, zazwyczaj poszukuje się auta jak najbardziej wyposażonego we wszelakiego rodzaju udoskonalenia sprzyjające komfortowi jazdy.
Swoją drogą, ciekawe jak bardzo wpłynie odłączenie wszytkich zbędnych elementów "wirujących" z peryferii silnika na jego moc i przyśpieszenie? MCzy będziesz to sprawdzał na hamowni?
Z doświadczenia wiem, że pozbycie się samego visco z wiatrakiem to duży odzysk mocy, szczególnie w warunkach letnich gdy visco się bardzo często załącza.
Swoją drogą, ciekawe jak bardzo wpłynie odłączenie wszytkich zbędnych elementów "wirujących" z peryferii silnika na jego moc i przyśpieszenie? MCzy będziesz to sprawdzał na hamowni?
Z doświadczenia wiem, że pozbycie się samego visco z wiatrakiem to duży odzysk mocy, szczególnie w warunkach letnich gdy visco się bardzo często załącza.
- Pawel_M3GT
- Posty: 2058
- Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
- Auto: E36 M3 S54
- Lokalizacja: ///M
Re: Pompa powietrza
Nie, nie bede sprawdzal auta na hamowni- nie przepadam za takimi urzadzeniamiKudłaty pisze: Swoją drogą, ciekawe jak bardzo wpłynie odłączenie wszytkich zbędnych elementów "wirujących" z peryferii silnika na jego moc i przyśpieszenie? MCzy będziesz to sprawdzał na hamowni?
Nie sadze zeby wplynelo to na osiagi auta. Raczej nie. Najwazniejsze ze bedzie lzejszy przod i chlodnica nie bedzie zaslaniac chlodnicy wodnej.
W aucie sportowym niekoniecznie chodzi o komfort i udogodnienia.Kudłaty pisze:A to dziwna sprawa, zazwyczaj poszukuje się auta jak najbardziej wyposażonego we wszelakiego rodzaju udoskonalenia sprzyjające komfortowi jazdy.
Re: Pompa powietrza
Osobiście uważam że taka przejażdżka, nawet po górskich serpentynach w temperaturze ponad 30 stopni bez klimy nie będzie zbyt przyjemna. Tym bardziej że raczej nie odczujesz różnicy w osiągach i sprawności układu chłodzenia. Ale jeżeli uważasz że to cię ucieszy, to czemu niePawel_M3GT pisze:wiec cywilna emke traktuje czysto hobbistycznie, na przejazdzki.
Re: Pompa powietrza
Mam 2 kolegow ktorzy wywalili klime i zakladaja ja spowrotem bo to nic nie dalo a stracili jakis tam komfort. Poco z niego rezygnowac jesli sie nic specjalnego w zamian nie otrzyma?