M Roadster

Z3M, Z4, Coupe & Roadster
206 GTi
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 28, 2009 21:04
Lokalizacja: Warszawa

M Roadster

Post autor: 206 GTi » pt sie 28, 2009 21:07

Witam

Być może niedługo rozpocznę swoją przygodę z BMW. Dlaczego mam do was parę pytań związanych z szeroko pojęta eksploatacją ale nie tylko, jeżeli to złe miejcie - proszę moderatora o przeniesienie.

1. Co to tak naprawdę jest ten Vanos - jak to sprawdzić, że działa poprawnie przy zakupie ?

2. Jaki możecie polecić serwis BMW w 3 - mieście [ASO] - chodzi o sprawdzenie samochodu.?

Jak taka procedurę wygląda - ile kosztuje - i jaka jest jakość tej usługi. Mogę powiedzieć, że uczestniczyłem w takiej procedurze w Peugeocie, Fordzie, i Renault. Jakoś takiej usługi - Żenująca. Gość - pochodził popatrzył powiedział w sumie Ok i chciał 300 zł. Chciałbym, aby to w BMW wyglądało inaczej.

3. Czy silnik 3.2 321 koni to – oznaczenie „s50b32” ?

4. Jak chodzi ten silnik – czy jak odpala to świat ma się trząść czy jest to kulturalna jednostka ? Jaka jest głośność pracy

5. Jaki jest koszt remontu – tłoki itp.[Kute tłoki kosztują 3.5K – to przeczytałem na forum]. Ile kosztują zwykłe. Jaki jest koszt operacji.

6. Wady, zalety, problemy, bolączki. Wszystko.

7. Na co zwrócić szczególną uwagę – jeżeli chodzi o ten silnik ? Ma chodzić równo, może dymić nie może dymić WSZYSTKO CO się wam nasuwa.

8. Jak sinik przyjmuje przebiegi. Czy 100.000 to dużo? Czy ktoś był swoją m3 e36 – po takim przebiegu na hamowni. Jaki powinien być wynik. Jakie macie wyniki ? Jakie straty?

9. Czy silnik bierze olej. Jeżeli tak to ile i czy to normalne.

10. Jakie powinno być sprężanie – przy 100.000 – żeby powiedzieć, że to zdrowa jednostka?

11. Nigdy nie jeździłem BMW M3 – jaka jest charakterystyka silnika – ma iść od razu z dołu, czy raczej tylko górą.

12. [WAŻNE] wiem wiem wiem, ale musze zapytać ILE PALI 3.2 litra - przy spokojnej jezdzie - jezdzę spokojnie - jestem spokojny i chcę wiedzieć. Ile wam palą wasze m3. Srednio.

12.Szpera. M Roadster jest seryjnie zeszperowany [25%] – jeżeli się dobrze orientuje. Jak sprawdzić, że wciąż to urządzenia działa.

13.Jak skrzynia – rozumiem, że ma chodzić idealnie. Np. w 206 – wiadomo, że skrzynia jest o bani i nie ma co cudów oczekiwać.
Jeżeli ktoś z was ma m3 e36 albo z 3 m, albo coś ciekawego do powiedzenia – bardzo proszę o wszelkie uwagi.

14. Nie placuje żadnych modyfikacji silnika - czy mogę liczyć na spokojną i bez awaryjną jazdę ?


Dziękuję

RESO
Posty: 51
Rejestracja: wt cze 16, 2009 21:08
Lokalizacja: GLIWICE
Kontakt:

Re: M Roadster

Post autor: RESO » pt sie 28, 2009 22:07

Wszystkie odpowiedzi na swoje pytania znajdziesz na forum, musisz tylko troch poszukać.

Powiem tylko tyle że to nie jest tanie auto w utrzymaniu i zawsze będzie coś do zrobienia, a ceny części nie są optymistycznie nastrajające :-P

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: Marcin_Os » pt sie 28, 2009 22:24

206 GTi pisze:1. Co to tak naprawdę jest ten Vanos - jak to sprawdzić, że działa poprawnie przy zakupie ?
To zmienne fazy rozrządu, tylko bardzie zaawansowane. Nie powinny dochodzić z niego niepokojące odgłosy, stukanie czy wycieki oelju, samochód powinien przyspieszać równo w całym zakresie obrotów.
206 GTi pisze:2. Jaki możecie polecić serwis BMW w 3 - mieście [ASO] - chodzi o sprawdzenie samochodu.?
Pewnie ASO, czyli Fota, powinni prześwietlić samochód od góry do dołu, koszt ok. 500 pln.
206 GTi pisze:3. Czy silnik 3.2 321 koni to – oznaczenie „s50b32” ?
Tak.
206 GTi pisze:4. Jak chodzi ten silnik – czy jak odpala to świat ma się trząść czy jest to kulturalna jednostka ? Jaka jest głośność pracy
Silnik nie jest jakiś mega spokojny, jednak powinien chodzić równo.
206 GTi pisze:5. Jaki jest koszt remontu – tłoki itp.[Kute tłoki kosztują 3.5K – to przeczytałem na forum]. Ile kosztują zwykłe. Jaki jest koszt operacji.
Temat rzeka, może kosztować 5k i 10k, zależy co padnie.
206 GTi pisze:6. Wady, zalety, problemy, bolączki. Wszystko.
Wysoki koszt utrzymania.
206 GTi pisze:7. Na co zwrócić szczególną uwagę – jeżeli chodzi o ten silnik ? Ma chodzić równo, może dymić nie może dymić WSZYSTKO CO się wam nasuwa.
Nie może dymić, ma chodzić równo, nic nie powinno stukać i jęczeć. Czyli to co normalnie.
206 GTi pisze:8. Jak sinik przyjmuje przebiegi. Czy 100.000 to dużo? Czy ktoś był swoją m3 e36 – po takim przebiegu na hamowni. Jaki powinien być wynik. Jakie macie wyniki ? Jakie straty?
Ja hamowałem swoje S50B30 i wyszła seria, powinien trzymać moc cały czas.
206 GTi pisze:9. Czy silnik bierze olej. Jeżeli tak to ile i czy to normalne.
Większość bierze olej.
206 GTi pisze:11. Nigdy nie jeździłem BMW M3 – jaka jest charakterystyka silnika – ma iść od razu z dołu, czy raczej tylko górą.
Idzie z dołu i idzie z góry.
206 GTi pisze:12. [WAŻNE] wiem wiem wiem, ale musze zapytać ILE PALI 3.2 litra - przy spokojnej jezdzie - jezdzę spokojnie - jestem spokojny i chcę wiedzieć. Ile wam palą wasze m3. Srednio.
Powinno wyjśc w okolicach 12-14
206 GTi pisze:12.Szpera. M Roadster jest seryjnie zeszperowany [25%] – jeżeli się dobrze orientuje. Jak sprawdzić, że wciąż to urządzenia działa.
MA szperę, nie powinno nic tam walić, jak ruszysz dynamicznie to dwa koła powinny jednocześnie zerwać przyczepność, w zakręcie jedno koło nie powinno zerwać przyczepnośći.
206 GTi pisze:13.Jak skrzynia – rozumiem, że ma chodzić idealnie. Np. w 206 – wiadomo, że skrzynia jest o bani i nie ma co cudów oczekiwać.
Jeżeli ktoś z was ma m3 e36 albo z 3 m, albo coś ciekawego do powiedzenia – bardzo proszę o wszelkie uwagi.
Skrzynia powinna chodzić bardzo precyzyjnie, bez żadnych problemów, jak bieg ciężko wchodzi to może być winna synchronizatora.
206 GTi pisze:14. Nie placuje żadnych modyfikacji silnika - czy mogę liczyć na spokojną i bez awaryjną jazdę ?
Możesz.


Powodzenia!
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

206 GTi
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 28, 2009 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: 206 GTi » pt sie 28, 2009 23:14

Dziękuje Marcin - jesteś niezwykle pomocny.

16 jadę do 3 - miasta oglądać Z3 M - jak będzie wszystko ok to biorę!!

Mam nadzieje, ze będę zadowolony - plan jest taki żeby zrobić z niej cukiereczka na 19 bbs ch - oczywiście wszystko z czasem.

Będę pisał regularnie !

Pozdrawiam,

Adam

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: Koki » sob sie 29, 2009 01:02

206 GTi pisze: 16 jadę do 3 - miasta oglądać Z3 M - jak będzie wszystko ok to biorę!!
Adam
Czyżby kolega wania chciał się pozbyć swojego auta :?:
Powodzenia w zakupie :grin:

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: Kudłaty » sob sie 29, 2009 03:10

Łojoj... a kogóż to moje oczęta widzą :-) ... w dodatku planującego zakup M.
Powodzonka w poszukiwaniach.

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: M Roadster

Post autor: wania » sob sie 29, 2009 06:51

ASO jak wczesniej pisali Fota.

panowie, coz to za amatorszczyzna z Waszej strony, ja mam Z3M Coupe a tu mowa o Roadsterze :P

Nawet nie wiedzialem, nie widzialem inie slyszalem ze w Trojmiescie jest jakies inne Z3M niz moje.

Napisz na pw kiedy i gdzie dokladnie bedziesz jechac chetnie pomoge przy ogledzinach na tyle na ile orientuje sie dzieki mojej i od razu bedzie mozna miec jakies porownanie :)


Ps. Moja nie jest na sprzedaz i jezeli sytuacja zyciowa mnie nie zmusi to jej nie sprzedam wiec przepraszam tych co mieli jeszcze jakas nadzieje ;)

206 GTi
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 28, 2009 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: 206 GTi » sob sie 29, 2009 08:39

Panowie,

Bardzo wam dziękuje - jesteście bardzo pomocni ! Wania - napewno zadzwonie - i byłoby super jak byś podjechal będę się starał dojechać jak najbliżej Twojego domu -:) Czytałem Twoj temat dokładnie (super auto btw.) i na 100 % opinia kogoś kto ma Z3M - będzie bardzo pomocna. Napisze pm - bliżej 16.09

Kudlaty - mordo Ty moja !!!!. Dobrze Cie znowu "widzieć" !!!. Mam nadzieje ze się jakoś spotkamy po 16 -:)

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: Kudłaty » wt wrz 01, 2009 02:12


Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: M Roadster

Post autor: wania » wt wrz 01, 2009 07:18

S52B32 i 320 kucy :wink:

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: Koki » wt wrz 01, 2009 09:47

Kudłaty pisze:Haha... Adaś, kupuj M
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9085073
Było juz gdzieś o tym aucie pisane , ktoś oglądał w Słomczynie.
Blacharsko słabo i sprzedawca upierający się co do mocy :573:

206 GTi
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 28, 2009 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: 206 GTi » śr wrz 16, 2009 14:15

Moi drodzy ! Jadę oglądać ten samochód na 99 % już w ten weekend. Powiedzcie czy macie jakieś uwagi proszę.

Dziękuję.

Wania - mogę zadzwonic w ten weekend - jeszcze potwierdze na 100% jak będę jechał w piątek w nocy.

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek


Przebieg: 100.000

Co mnie nie pokoji.

1. Wytarta kierownica
2. Osmolony wydech strasznie.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M Roadster

Post autor: Camil » śr wrz 16, 2009 16:25

Sprawdz czy prosta jest bo to kabrio. Czy nadkola sa takie same, sprawdz jak chodzi motor, zanim zdiagnozujesz zesrane vanosy dowiedz sie na jakim oleju auto jezdzi bo moze jakies gowno i wtedy je slychac nawet jak sa sprawne.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M Roadster

Post autor: Dino444 » śr wrz 16, 2009 19:05

I zrob to na cieplym silniku rozgrzej go najpierw nie gazujac do oporu oczywiscie. Sprawdz tez czy nie slychac zaworow podkrec obroty do mniej wiecej 1500 a 2000tys obr/min. i posluchaj ich. Wycieki to wiadomo szpera jak łapie. Heble sprawdz czy proste.

To jest ta z Mostow o ile sie nie myle. Bylem blisko niedawno. Mozna bylo zajechac oblookac.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

206 GTi
Posty: 23
Rejestracja: pt sie 28, 2009 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M Roadster

Post autor: 206 GTi » śr wrz 16, 2009 20:24

Tak to jest ta z Mostów. Zobaczymy jak to wygląda.

Dzięki za wszystkie rady. Czy kierwonica moze być wytarta po 100.000 ?

ODPOWIEDZ