BMW M5 S38B36 89'

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » czw kwie 16, 2009 23:27

Przedstawiam wam samochód mojego ojca.
BMW M5 3.6 l 89' o przebiegu 240 kkm sprowadzone w zeszłym roku z niemiec!

Auto zostało rozebrane do śrubki, pozbyto się rdzy której nie było za wiele i zostało porządnie zakonserwowane :wink: Zostało wykonane również kilka innych drobnych zabiegów takich jak wymiana wybitych gum w zawieszeniu itp

Jesli chodzi o silnik to chodził dobrze lecz brakowało mu mocy, więc postanowilismy go wyremontować i na jego miejsce wstawić 2.5l żeby autko jezdziło i cieszyło :-)

Mogę powiedzieć ze jak na rok i przebieg autko jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i troszkę gorszym technicznym ;)

Skóry ostatnio zostały wyczyszczone więc zdjęcia środka zapodam póżniej ;)


Zdjęcia z zeszłego roku

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdj z 2009r.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia z trwającego remontu silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek[

Koki
Posty: 469
Rejestracja: pn maja 07, 2007 23:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Koki » pt kwie 17, 2009 01:03

Bardzo ładny kolor , pamietam to auto z ogłoszenia z allegro.
Cieszę się , że nie poszła na cześci a z wyremontowanym serduchem na pewno da wiele radości z jazdy :grin:

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Dino444 » pt kwie 17, 2009 01:09

Fajna pierwsza czerwona E34 ///M na forum. A za silnik zabraliscie sie sami czy macie jakis warsztat godny polecenia w tej kwestji?? I jakie zmiany zostana wprowadzone by przywrocic moc??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Przemas137
Posty: 69
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Przemas137 » pt kwie 17, 2009 03:04

Bardzo ładna sztuka, również pamiętam ją z ogłoszenia. Dodaj więcej zdjęć i opis szczegółowy. Pozdrawiam

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » pt kwie 17, 2009 09:36

była chwila zawachania i chcielismy ją sprzedać a silnik zostawić. Ale po kilku dniach decyzja zapadła ze zostaje i silnik w wolnym czasie będzie remontowany! Niemamy żadnego warsztatu, ojciec jest mechanikiem od 30 lat i spokojnie sobie daje rade z tym silnikiem! Postaram sie rozkodować vin w najblizszym czasie to będzie opis szczegółowy :wink:

Przemas137
Posty: 69
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Przemas137 » pt kwie 17, 2009 11:20

-Bolo-,

A fele, widziałem na zdjęciu z ogłoszenia ori, oparte o ścianę. Mam rację???

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » pt kwie 17, 2009 13:20

Przemas137 pisze:-Bolo-,

A fele, widziałem na zdjęciu z ogłoszenia ori, oparte o ścianę. Mam rację???
to jedna sztuka, zapasówka, jest nowa.
A niedawno kupiłem taki sam komplet ale jest do renowacji.

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » pt kwie 17, 2009 14:30

Silnik został całkowicie wyremontowany tj:
nowe panewki główne, korbowodowe, pierścienie, cały kompletny rozrząd (kieta ślizgi, koło zębate, napinacz). Głowica rozebrana, delikatnie splanowana. Polerowane zawory, gniazda, komora splania, kanały dolotowe (sama polerka zajeła ok 100 godzin i niezliczone ilości papieru filcu pasty itd. Polerowany również kolektor ssący w środku, spasowane kanały wylotowe do kolektora wydechowego. Ustawione zawory z dokładnością do 0.01 mm.
Wszystkie uszczelki nowe.
Ojciec pracuje juz nad tym silnikiem ponad pól roku (brak czasu, i niemożność kupienia pewnych części w serwisie, np na jeden ze ślizgów rozrządu czekaliśmy prawie dwa miesiące bo musiał być wyprodukowany !!! )
Silnik nie jest jeszcze poskładany, czas tutaj nie gra roli, robi się powoli i dokładnie.....
zobaczymy co wyjdzie....

Co do podwozia to sprowadziliśmy drugie e34 z 94 roku w idealnym stanie (nawet z nivem) jako dawca pewnych narządów. Po zabiegach mozna powiedzieć, że M5 jest już w idealnym stanie i chyba niewiele odbiega od fabrycznie nowej :grin:

Przemas137
Posty: 69
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Przemas137 » pt kwie 17, 2009 18:27

Elegancko, zdawaj relację z posuwających się prac i powodzenia.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Venom » pt kwie 17, 2009 23:43

Witam na forum :)
Czyli jednak daliscie sie namowic :)
Mka na zywo prezentuje sie bardzo ladnie. Powodzenia w pracach i czekam rozwoj watku :)

Pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Venom » pt kwie 17, 2009 23:56

I jeszcze dwa pytania :)

1. Jaka jest geneza nr rejestracyjnych? Czy auto zmienialo wlasciciela? Oczywiscie nie musisz odpowiadac - pytam tylko z ciekawosci bo prowadze sobie male archiwum M5 e34 :)

2. Dlaczego przemalowaliscie doly z czarnych na srebrne?

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » sob kwie 18, 2009 18:37

Jeśli chodzi o numery.... kupił i posiada ją jeden właściciel w Polsce. Pierwszy numer w Polsce pochodzi z innego naszego autka (jakiegoś BMW) został założony tylko po to by można było się nią w miare bezpiecznie poruszać (tylko po okręgu) bo celne przepadły :grin: Numery ze zlotu w Czechach są właściwe i takie już zostaną...
Co do przemalowania dokładek z koloru grafitowego na srebny.... było to widzimiśie taty, nie podobała się mu ta barwia i je rozjaśnił. Na dzień dzisiejszy uznał, że źle zrobił. Farba oryginalna juz jest auto ma iść do lakiernika i powróci z powrotem grafit :grin:

Auto naprawde jest już w wyśmienitym stanie, ale nie możemy rozgryźć jego histori.....
Ponieważ sama karoseria jest jak nowa, daje głowe że nigdy nie była jeżdżona zimą, natomiast silnik po rozebraniu okazało się, że nie jest już w najlepszym stanie?
Kontrast niesamowity. Silnik był wcześniej rozbierany, napewno głowica kolektory ssące były ruszane, ale po co?

Drugą tajemnicą jest to że na sterowniku silnika jest oryginalna nalepka z VIN jak w każdym BMW. Vin jest inny niż na karoseri. Po jego sprawdzeniu okazało się, że pochodzi z e30 1,8 z 86 r !!!!!! Sterownik nigdy nie rozbierany, naklejka wygląda jak by tam była od nowości, nigdy nie odklejana :shock:

Auto było przywieźione z bajerów okolicy Stutgardu, w ciaśnej wiosce stało w stodole. Włąsciciel był dość młody ale bardzo tajemniczy, nic nie potrafił powiedzieć o tym aucie.
Po przyjechaniu do kraju próbowaliśmy kilkanaście razy nawiązać kontakt ze sprzedającym ale się nie udało, gostek nas unika, nie chce nic powiedzieć o M5

Z czasem postaram się więcej napisać o niejasnościach związanych z tym autem, jedno jest pewne nie jest kradzione :-D

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: Venom » sob kwie 18, 2009 18:46

Rozumiem i dzieki za odpowiedzi. Ciekawa historia z tym Waszym autkiem. Zycze powodzenia w dalszych pracach :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: kostek_ja » wt kwie 21, 2009 03:24

Oczywiście gratuluję auta, a w szczególności cierpiliwości i pracy jaka została mu poświęcona.
-Bolo- pisze:Drugą tajemnicą jest to że na sterowniku silnika jest oryginalna nalepka z VIN jak w każdym BMW. Vin jest inny niż na karoseri. Po jego sprawdzeniu okazało się, że pochodzi z e30 1,8 z 86 r !!!!!!
Ale rozumiem że wrócił/wraca prawidłowy? Może to głównie przez to był słabszy?

-Bolo-
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 15:18
Lokalizacja: Turza Śl.

Re: BMW M5 S38B36 89'

Post autor: -Bolo- » wt kwie 21, 2009 08:46

nie sterownik jest od M5, e30 1,8 z 86 ma całkowicie inny sterownik z mniejszą ilością pinów więc niema możliwości by sterowniki te zamienić. Ale naklejka jest naprawde bardzo stara, nie da się ja odkleić i nakleić bez widocznych śladów. Obudowy sterowników też gabarytowo są inne, nie da się ich zamienić, napewno nie był rozbierany, bo to też można stwierdzić po zaciskowych blaszkach aluminiowych, tak więc chyba pierwsza fabryczna wpadka BMW ......? :shock:

ODPOWIEDZ