Drift car project

Drift car project

Postprzez Inur » Pt kwi 10, 2009 15:36

Zamieszczam zdjęcia swojego nowego nabytku. Jeżeli moderator lub admin uważa, że auto nie pasuje do tego działu to proszę o przeniesienie.

Auto może być niektórym znane, jest to ta czarna E36 z PUZ'a. Wszystko za wyjątkiem budy pochodzi w niej z M3. Póki co wydaje mi się, że samochód jest w naprawde dobrym stanie technicznym. Ma najprawdopodobniej autentyczny przebieg 125k, mechanicznie wszystko działa jak należy być może za wyjątkiem dwumasu który trochę terkocze przy gaszeniu silnika - ale tym nie ma się co przejmować. Auto będzie na dniach hamowane żeby czarno na białym określić w jakim stanie jest silnik. Zatem wykres wkrótce :)

Z zewnątrz samochód prezentuje się raczej kiepsko co zresztą paru z Was mi pisało zanim pojechałem je obejrzeć. Ale biorąc pod uwagę, że ma być do driftu to nie jest to dla mnie żadna przeszkoda.

Na pierwszy ogień pójdzie wnętrze, w miejscu kierowcy wyląduje fotel Sparco Evo 2 i 4-punktowe 3" pasy Sparco, w miejscu pasażera w niedługim czasie planuję fotel Lico Start i wspomniane już pasy. Z tyłu kanapa zostanie wymontowana. Następne wywalona zostanie szpera i zastąpiona zaspawanym dyfrem od zwykłej E36, zawieszenie z przodu otrzyma większy negatyw i założone zostaną 3cm dystanse pod kołami. Na szczęście auto stoi juz na zawiasie KW więc jeden duży wydatek mam już z głowy.

Latem dojdzie hydrauliczny hamulec ręczny a pod koniec sezonu klatka i wzmocnienia pod mostem.

Żal mi strasznie niszczyć to auto bo bardzo szybko się w nim zakochałem ale co zrobić. Z pewnością łatwiej jest poświęcić coś, co w dowodzie figuruje jako 318IS :) Moim marzeniem od dawna jest M5 E39 w serii i do niej dążę, niech tylko ten kryzys pójdzie w cholerę a marzenie się urzeczywistni :twisted:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak zaczne robić wnętrze, to wrzuce fotki.
Avatar użytkownika
Inur
 
Posty: 273
Dołączył(a): N sty 04, 2009 00:43
Lokalizacja: Poznań
Auto: E36 M3 3.2

Re: Drift car project

Postprzez Przemas137 » Pt kwi 10, 2009 17:11

Bardzo ładna maszyna, żal byłoby mi ją przerabiać do driftu, ale to Twoja rzecz.
Pozdrawiam.
Przemas137
 
Posty: 69
Dołączył(a): N lut 15, 2009 14:37
Lokalizacja: Polska

Re: Drift car project

Postprzez Venom » Pt kwi 10, 2009 17:51

Ja Czekam na wykres z hamownii. Jestem ciekaw jaka Ci wyjdzie moc strat :) heh bo to jak mierzyc moc jest tematem bardzo ciekawym... :) wiecej na ten temat znajdziesz w moim showroomowym watku :)
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3182
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: Drift car project

Postprzez Inur » So kwi 03, 2010 00:57

Rok później:
Obrazek

Jeszcze kawał roboty przed nami, poza mechaniką trzeba spasować ładnie nad kola i całą resztę ale już jest bliżej końca niż dalej.
Avatar użytkownika
Inur
 
Posty: 273
Dołączył(a): N sty 04, 2009 00:43
Lokalizacja: Poznań
Auto: E36 M3 3.2

Re: Drift car project

Postprzez Idzik » So kwi 03, 2010 01:02

Zajebisty, zajebisty, zajebisty :!:

Śledze projekt na innym forum, póki co jedna z najładniejszych e36 !!
Idzik
 
Posty: 829
Dołączył(a): Śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Drift car project

Postprzez Dino444 » So kwi 03, 2010 01:08

A jak mniej wiecej docelowo ma auto wygladac? Tzn czy wzorujesz sie na czyms? Napisz ile teraz wazy i czy zmieniales cos mechanicznie. Fajnie gdybys opisal projekt i tutaj na forum bo autko zdecydowanie odstaje od innych e36.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Dino444
 
Posty: 1342
Dołączył(a): So maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford

Re: Drift car project

Postprzez Inur » So kwi 03, 2010 01:29

Z mechaniki niewiele - przede wszystkim:
- Silnik nadal 100% seria (będzie pewnie w tym roku S62)
- Dyfer będzie niedługo 3.9 zaspawany
- Układ hamulcowy bez serva - dwie pompy jedna na przód jedna na tył = korektor siły hamowania
- Cztery zaciski z tyłu (tylne M i przednie od 325i do ręcznego)
- Przednie zaciski na razie M ale prawdopodobnie będzie Brembo 6-pot + tarcze CSL
- Gdzie się dało to Powerflexy
- Gdzie się nie dało Powerflexów to Olkusze
- Skręt kół ok. 65-70 stopni bez ackermana
- Ustawiona geometria
- Częściowy przelot

Tak na dobrą sprawę to chyba wszystko, aż się dziwie że tego tak mało jest. Przydałoby się jeszcze wrzucić porządne zawieszenie bo teraz siedzi jakieś podstawowe KW, no i do tego grube stabilizatory. Ale do tej pory skróciliśmy dość mocno skok zawieszenia więc efekt jest podobny.

Głównie w tej fazie kładliśmy nacisk na konserwację auta, wywalenie tego co niepotrzebne, klatkę, praktyczne poszerzenia, zrobienie zawieszenia, walkę z masą oraz ogarnięcie pozycji za kierownicą - bo tej chyba się nie da w tej chwili pobić :) Ważne było też zawieszenie bo stare powoli siadało.

Nie wzorujemy się na niczym ale wychodzi coś w stylu GTR'a. Opis mogę wrzucić ale to już nie dziś.

Miało być malowanie aerografem bo mam znajomego który to zrobi za grosze ale wydaje mi się że trzeba mieć się na baczności żeby nic nie zepsuć.
Avatar użytkownika
Inur
 
Posty: 273
Dołączył(a): N sty 04, 2009 00:43
Lokalizacja: Poznań
Auto: E36 M3 3.2


Powrót do E36

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości