E28 M535i

Bart E28
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 14, 2009 16:36
Lokalizacja: Z miasta

E28 M535i

Post autor: Bart E28 » ndz lut 15, 2009 15:32

Usunięto na prośbę autora.

Administracja
Ostatnio zmieniony pn lut 18, 2013 21:48 przez Bart E28, łącznie zmieniany 2 razy.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: Idzik » ndz lut 15, 2009 16:01

Oj pogubiłem się - to były M535i i M5 e28 ? Czym się różniły te modele ?


Ładny klasyk, powodzenia w renowacji.

Awatar użytkownika
porutaaaa
Posty: 186
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 08:02
Auto: M3
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: porutaaaa » ndz lut 15, 2009 16:17

Fajne auto od zawsze lubie e28 :mrgreen: i powodzenia w pracach
Obrazek

http://www.bmw-motorsport.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

siwy
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 14, 2006 19:03
Lokalizacja: Złotów / PZL
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: siwy » ndz lut 15, 2009 16:22

Bart E28 pisze:Auto kupiłem po 7 miesięcznym poszukiwaniu
Tylko 7 :?: Jesteś pewien, że dłużej mnie nie dręczyłeś :?: :mrgreen:
Bart E28 pisze:Drobne 3650km i auto stanęło w moim garażu.
Dodaj kurs do Szwajcarii i ten pierwszy do Niemiec i będziesz miał "drobne" min. 8 tysi :-D
Bart E28 pisze:Wytyczne były proste: musi mieć manualną skrzynie, 218KM i jak najlepszy stan
Pominąłeś dwa malutkie, absolutnie nieistotne, szczególiki - bezwypadkowe i niemalowane :!: :570:
Dżizes... postawić sobie takie kryteria, szukając tak starego auta... to już szybciej trafi się 6-tke w tota :roll:
Ile człowiek był "molestowany" przez to, że przyszły posiadacz DC71 zapodał sobie tak wysoko poprzeczkę :!: :!: :!:
Bart E28 pisze:Na dzień dzisiejszy trwa remont silnika
Rok czasu... :569: :shock:
Bart E28 pisze:Na dzień dzisiejszy trwa remont silnika i jest wielka szansa że auto zagada na sezon.
Przypuszczalnie 11 listopada przeniosą na ten dzień, w którym ów "szaleniec" wyjedzie swoim DC71 na pierwszą przejażdżkę :mrgreen: - to będzie po prostu jak największe święto narodowe :-D - gwarantuje :cool:
Bart E28 pisze:Buda może na przyszły rok pojedzie na usunięcie wszelkich usterek i porządny lakier
Nie bądź taki skromny i rozwiń temat... bo potrwa to na pewno znowu następny rok... :-D
ONLY ///M

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: Camil » ndz lut 15, 2009 16:47

Pieknie je robisz. Tez juz sie zabieram za moje e28;)

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E28 M535i

Post autor: Pawel_M3GT » ndz lut 15, 2009 17:08

Idzik pisze:Oj pogubiłem się - to były M535i i M5 e28 ? Czym się różniły te modele ?


Ładny klasyk, powodzenia w renowacji.
M5 to byl M Power 3.5 24 zawory - czyli najprawdziwsze M5 :-)

M535 nie jest emką.
Byl to model ktory zostal wyprodukowany w ograniczonej liczbie egzemplarzy, w pakiecie M - zawieszenie, szpera, srodek , ospojlerowanie itd.
SILNIK ZWYKŁE M30.

Jest to swietny samochod. Gratulacje dla Wlasciciela. Piekny kolor!

Bart E28
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 14, 2009 16:36
Lokalizacja: Z miasta

Re: E28 M535i

Post autor: Bart E28 » ndz lut 15, 2009 17:42

Pawel_M3GT pisze: M535 nie jest emką.
Między innymi dlatego zadałem moje pytanie w dziale old school....
dla jednych to auto jest emka dla innych nią nie jest.Co ciekawe prowadzi się lepiej od M5 z uwagi na lżejszy przód...

E28 z serii M to :
-M5 euro 286KM
-M5 usa 256KM
-M535i 218KM
-M535i kat 185KM

M535i miały seryjne silniki M30.Na wzór pierwszej limuzyny z serii M (E12 M535i).Modyfikacje polegały na zmienionym zawieszeniu (sprężyny M technik + amortyzatory Bilstein B6), pakiecie aerodynamicznym (zderzaki,progi,spojler na klapie), wnętrzu (fotele i kierownica ze znaczkiem M) i komplecie kół M z metrycznymi oponami.

Remont trwa długo ale niestety nie mam zaufania do mechaników więc oddanie auta w obce ręce nie wchodzi w grę i niestety oprócz hobby mam jeszcze pracę i rodzinę :wink: Koszty są też spore i mnóstwo rzeczy do zrobienia.Jeśli chodzi o remont blacharski to zostanie wykonany również na oryginalnych częściach z wymianą uszkodzonych i wątpliwych elementów a na to przyjdzie lakier Glasurita innej opcji nie ma :cool:
Puki co auto muszę postawić mechanicznie na nogi trochę się nim nacieszyć :wink:

Kolor dość rzadki (zarezerwowany tylko dla wersji z silnikiem 3,5) :wink:

Siwy to jasne że bez Ciebie by się nie udało :cool:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: Venom » ndz lut 15, 2009 18:38

No i ujrzalem ja :) Prezentuje sie pieknie. Wielki szacunek za prace jakie sa w trakcie i jakie planujesz wykonac. To jest cos co bardzo cieszy. Hobby i pasja - sa najwazniejsze.

Fajne fotki z remontu silnika. Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.


Zycze powodzenia w dalszych pracach

siwy
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 14, 2006 19:03
Lokalizacja: Złotów / PZL
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: siwy » ndz lut 15, 2009 21:01

Pawel_M3GT pisze:M535 nie jest emką.
Nie jest, ale... na BMW M Registry jest potraktowane na równo z np. E31 850CSi, E30 320is, E24 M635CSi, E10 2002 turbo, E09 3.0 CSL czy nawet E23 745i SA (M88) :mrgreen:
Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Mógłby być problem z ilością wolnego miejsca na serwerze... :-D
ONLY ///M

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: Venom » ndz lut 15, 2009 21:59

siwy pisze:
Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Mógłby być problem z ilością wolnego miejsca na serwerze... :-D
No z tego co widze to bardzo duzo nowych czesci. Koszty musialby byc spore ale zapewne bedzie dlugo i bezawaryjnie jezdzilo :)

siwy
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 14, 2006 19:03
Lokalizacja: Złotów / PZL
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: siwy » ndz lut 15, 2009 22:20

Venom pisze:No z tego co widze to bardzo duzo nowych czesci. Koszty musialby byc spore
KLIK :mrgreen:
ONLY ///M

Bart E28
Posty: 5
Rejestracja: sob lut 14, 2009 16:36
Lokalizacja: Z miasta

Re: E28 M535i

Post autor: Bart E28 » ndz lut 15, 2009 23:48

Venom pisze:Moze napiszesz wiecej jakie napotkales problemy, gdzie nabywasz nowe czesci i jakie czesci wymagaly wymiany.
Lista problemów zaczęła się od tego tego jak to auto postawić pod domem.Mianowicie ostatnie tablice rejestracyjne i mały brief oddano do urzędu w czerwcu 1998r i od tamtego czasu auto czekało na lepsze czasy.W końcu udało się i zabrałem się za "odkurzenie" silnika.Z każdą śrubką było coraz gorzej i żadnej pewności co jest dalej.W końcu zdecydowałem się wyciągnąć całkowicie silnik i to był strzał w dziesiątkę.Przez kisiel w układzie chłodzenia, sparciałe elementy gumowe i cieknące zimeringi po zakatowane panewki.Najprawdopodobniej auto w trakcie postoju kilka razy dość gwałtownie zostało wyprowadzone na spacer na starym oleju...Wtedy przypomniało mi się że dzwoniły mi panewki w Niemczech jak ją sprawdzałem.Ale to prosty silnik i naprawdę zrobił swoje 200tyś o czym świadczy zużycie elementów(prawie niezauważalne).Kolejny temat to podejście mechaników i serwisów do takich aut...Wręczając specowi od silników nowe oryginalne panewki słyszę " a co to? tańszych nie było?" to wierzcie mi poziom wzrasta mi tak że moja połowa dokańcza transakcje...Zakupy robię w Gdyńskiej Focie (z wyjątkami w postaci zamienników)do której jak mam jechać to też robi mi się ciepło.Jeszcze nigdy nie dostałem 100% tego co zamówiłem.Zawsze coś i ceny z kosmosu a sensownego rabatu wywalczyć się nie da.
Lista wymienionych części i ich pochodzenie to już bardziej moje podejście.Nie mam zamiaru oszczędzać kilkuset złotych żeby jedna lub dwie części spaprały końcowy efekt.Wiadomo że to z czasem przeradza się w obsesje bo zużytych części jest coraz dłuższa lista ale wyjmowanie oryginałów z pudełeczek i przykręcanie rekompensuje dziurę budżetową... :grin:
Kupując to auto wiedziałem że w Niemczech nie ma okazji.Każde stare mocne i wyjątkowe Bmw wystawione na sprzedaż za rozsądne pieniądze(a znikają mimo wszystko w tempie piorunującym) ma defekt lub ukryte wady.Pytanie tylko jak poważne.U mnie są dwa lakierowane elementy które robią wrażenie odświeżanych elementów (dzwona nie widać), rdza z uwagi na wilgoć w pomieszczeniu jakim stała i wgniecione podłużnice ktoś przejechał się po krawężniku lub czymś wystającym (oczywiście wszystko zatajone przez poprzedniego właściciela). Budę ruszę może w przyszłym roku.
W tym wszystkim zaletą jest to że wszystkie części mechaniczne i blacharskie są dostępne w ASO. Niezbędne gadżety to już ebay.

Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...

siwy
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 14, 2006 19:03
Lokalizacja: Złotów / PZL
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: siwy » pn lut 16, 2009 00:45

BartE28 pisze:Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...
No i spłoszyliście zioma... tak jak pisałem :roll:
ONLY ///M

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: Dino444 » pn lut 16, 2009 01:10

siwy pisze:BartE28 napisał/a:
Ale "prawie M" raczej nie przystało zaśmiecać tego forum...


No i spłoszyliście zioma... tak jak pisałem
Nie rozumiem gdzie zostalo napisane cos nie tak? I chyba nie ma powodu dla ktorego mialby sie kolega Bart E28, sploszyc. Wrecz przeciwnie jak dla mnie. Ciekawy temat i ciekawe auto jedyne na forum a moze i w PL. I chetnie bede sledzil losy tego rodzynka w drodze do stanu jak z tasmy.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

siwy
Posty: 53
Rejestracja: sob paź 14, 2006 19:03
Lokalizacja: Złotów / PZL
Kontakt:

Re: E28 M535i

Post autor: siwy » pn lut 16, 2009 01:46

Dino444 pisze:Nie rozumiem gdzie zostalo napisane cos nie tak?
Mateush spłoszył go lekko zamykając jego temat w dziale "Old school ///M". Przecież powinniście wiedzieć czym jeździcie i skąd wzięło się w ogóle owo ///M. Wydaje mi się nieistotny fakt wieku jakiegokolwiek "eMdrajwera"... znajomość historii w tym przypadku to wg mnie jak znajomość początku inwokacji w przypadku każdego polaka. :mrgreen:
Właśnie dlatego Bart założył tamten temat, żeby zobaczyć jakie jest podejście na forum do takich spraw...
Nadmienię... Bart przez dwa lata był swojego czasu jedynym moderatorem działu "Old & Youngtimer" na BKP... ale po "rewolucji" na koniec 2006 dał se spokój... :roll:
Ale... nvm.... ja już dostałem za swoje, że go tu "przytargałem". :neutral:
Dino444 pisze:Ciekawy temat i ciekawe auto jedyne na forum a moze i w PL.
W PL na pewno nie. Na www.e12-e28.pl znajdziesz tego trochę więcej... ale gwarantuje, że za dwa lata będzie to jedyny taki egzemplarz w Polsce - tzn. egzemplarz E28 ///M535i DC71 w stanie "ponad kolekcjonerskim"... i z Master Card to nawet nie będzie sensu podjeżdżać, bo auto dla niego będzie bezcenne... a wartość remontu wraz z zakupem przekroczy cenę niejednej oferowanej za 2 lata M3 E46 - gwarantuje.
:-D
ONLY ///M

ODPOWIEDZ