Składam silnik, pytania
Składam silnik, pytania
Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem i kupiłem M3 jako niedokończony projekt do sportu ale temat nie o tym. Mam kilka podstawowych pytań. W Mce jest silnik rozłożony w miał, gość kupił nowe tłoki, wał i panewki, blok po sprawdzeniu i honowaniu. Zrobiłem też głowice tzn planowanie i sprawdzenie. Po kolei skręciłem wał na gotowo i jakoś ciasno się obraca według mnie, założyłem też tłoki i głowice no i szukam info jak ustawić rozrząd. Chcę narazie ustawić go tak powiedzmy na oko i zobaczyć czy da radę obracać wałem czy gdzieś jest błąd. Druga sprawa gdzie dostanę blokadę rozrzadu do tego silnika? Gdzie zregeneruje vanos?
Nie mieszkam w Pl, nie ma tu nikogo kto mógłby mi pomóc w tym silniku ale zacznijmy od rozrzadu, podpowiem ze nie jestem wykwalifikowany mechanikiem silnikowym i niektóre pojęcia mogą być dla mnie początkowo niezrozumiałe więc proszę o wyrozumiałość.
Nie mieszkam w Pl, nie ma tu nikogo kto mógłby mi pomóc w tym silniku ale zacznijmy od rozrzadu, podpowiem ze nie jestem wykwalifikowany mechanikiem silnikowym i niektóre pojęcia mogą być dla mnie początkowo niezrozumiałe więc proszę o wyrozumiałość.
Re: Składam silnik, pytania
Zanim zabierzesz się za rozrząd to musisz być pewien że wał, panewki, tłoki i korbowody są zamontowane poprawnie. Szkoda by było wysadzić ten silnik w powietrze już przy pierwszym odpaleniu.
Co to znaczy, że silnik obraca się dosyć ciężko??
Wał po zamontowaniu do bloku i skręceniu mostków odpowiednim momentem ma obracac się luźno. Tzn jak nim zakręcisz to ma obracać się przez jakiś czas swobodnie. Opór ma się pojawić dopiero po zamontowaniu korbowodów z tłokami. Ale to też nie ma być jakiś wielki opór.
Pytanie jest następujące: czy masz dobrane prawidłowo panewki oraz czy mostki którymi skręcasz wał nie są pomylone. Jak dobrze pamiętam to one są numerowane. No i korbowód wraz z jego stopą to też jest komplet. Nie wolno mieszać stóp korbowodów z innymi korbowodami.
Czy sprawdziłeś luzy pomiędzy wałem korbowym a panewką?? Producent podaje jaki to ma być luz i są odpowiednie metody aby ten luz zmierzyć.
Czy śruby stóp głównych oraz korbowodów założyłeś nowe?? Bo te śruby są jednorazowe. Itd, itd, itd.
Najpierw zrób porządek z blokiem, wałem, panewkami, korbami, tłokami i pierścieniami a potem dopiero głowica i rozrząd.
Co to znaczy, że silnik obraca się dosyć ciężko??
Wał po zamontowaniu do bloku i skręceniu mostków odpowiednim momentem ma obracac się luźno. Tzn jak nim zakręcisz to ma obracać się przez jakiś czas swobodnie. Opór ma się pojawić dopiero po zamontowaniu korbowodów z tłokami. Ale to też nie ma być jakiś wielki opór.
Pytanie jest następujące: czy masz dobrane prawidłowo panewki oraz czy mostki którymi skręcasz wał nie są pomylone. Jak dobrze pamiętam to one są numerowane. No i korbowód wraz z jego stopą to też jest komplet. Nie wolno mieszać stóp korbowodów z innymi korbowodami.
Czy sprawdziłeś luzy pomiędzy wałem korbowym a panewką?? Producent podaje jaki to ma być luz i są odpowiednie metody aby ten luz zmierzyć.
Czy śruby stóp głównych oraz korbowodów założyłeś nowe?? Bo te śruby są jednorazowe. Itd, itd, itd.
Najpierw zrób porządek z blokiem, wałem, panewkami, korbami, tłokami i pierścieniami a potem dopiero głowica i rozrząd.
Re: Składam silnik, pytania
A więc tłoki są nowe, nominał, wał i panewki też nominał.
Czekam jeszcze na jedną część od rozrządu i składam do kupy.
czy jest jakiś przewidziany z góry proces na założenie vanosu czy nie ma z tym żadnego kłopotu?
Czy to jest wystarczające aby złożyć cały rozrząd z vanosem czy potrzebuję jeszcze czegoś?
https://www.ebay.fr/itm/Outil-de-Calage ... SwUrhftlQH
muszę używać trochę siły kręcąć ręcznie za pomocą koła pasowego, cały zespół już jest złożony ale może problem jest taki że składałem go na rzadkim oleju zamiast jakimś gęstym gluciku. Auto wziąłem z rąk mechanika więc też nic nie weryfikowałem bo oczywiste było dla mnie że wszystko było szykowane na cacy ale może masz rację trzeba było pomierzyć wszystko ale w sumie nic straconego jeszcze można to zrobić. Składałem wszystko sam sumiennie i uważnie więc nie ma szans na pomyłkę, śruby wszyskie nowe.
Czekam jeszcze na jedną część od rozrządu i składam do kupy.
czy jest jakiś przewidziany z góry proces na założenie vanosu czy nie ma z tym żadnego kłopotu?
Czy to jest wystarczające aby złożyć cały rozrząd z vanosem czy potrzebuję jeszcze czegoś?
https://www.ebay.fr/itm/Outil-de-Calage ... SwUrhftlQH
Re: Składam silnik, pytania
Wpisz sobie w You Tube S50B32 vanos removing. Tam są filmy jak to zrobić prawidłowo.
Do założenia rozrządu wystarczy ci ten zestaw z linku.
Z włożonymi tłokami to nic dziwnego że trochę siły trzeba użyć kręcąc za koło pasowe.
Luzy możesz pomierzyć sobie zestawem pasków do pomiaru luzów na panewkach. Tyle, że znów trzeba będzie odkręcać każdą stopę i na korbach i na głównych.
Do założenia rozrządu wystarczy ci ten zestaw z linku.
Z włożonymi tłokami to nic dziwnego że trochę siły trzeba użyć kręcąc za koło pasowe.
Luzy możesz pomierzyć sobie zestawem pasków do pomiaru luzów na panewkach. Tyle, że znów trzeba będzie odkręcać każdą stopę i na korbach i na głównych.
Re: Składam silnik, pytania
Jak zabezpieczyć śrubę nr2? numer 3 to plastikowa tulejka, nie powinno byc zabezpieczenia jak nr 7? w aso nie potrafią powiedzieć nic więcej niż widać na schemacie https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_6025
Re: Składam silnik, pytania
Dekiel przykrywający łańcuch jest zabezpieczeniem.
Re: Składam silnik, pytania
zastanawia mnie wcięcie w tym bolcu, ewidentnie jakby było zabezpieczenie https://www.google.com/search?q=bmw+113 ... teOapn4QuM
pytanie nr 2
czy taki zestaw wystarczy do prawidłowego ustawienia rozrządu i vanosa czy czegos jeszcze mi brakuje ? https://www.ebay.fr/itm/Outil-de-Calage ... 3351457173
pytanie nr 2
czy taki zestaw wystarczy do prawidłowego ustawienia rozrządu i vanosa czy czegos jeszcze mi brakuje ? https://www.ebay.fr/itm/Outil-de-Calage ... 3351457173
Re: Składam silnik, pytania
Zawiera wszystko co jest potrzebne.
Re: Składam silnik, pytania
Zwróć uwagę, że na tym deklu co przykrywa łańcuch jest specjalne miejsce takie podwyższone ktore pasuje idealnie na ten bolec.Kao pisze: ↑śr gru 16, 2020 21:01zastanawia mnie wcięcie w tym bolcu, ewidentnie jakby było zabezpieczenie https://www.google.com/search?q=bmw+113 ... teOapn4QuM
pytanie nr 2
czy taki zestaw wystarczy do prawidłowego ustawienia rozrządu i vanosa czy czegos jeszcze mi brakuje ? https://www.ebay.fr/itm/Outil-de-Calage ... 3351457173
Re: Składam silnik, pytania
Nie zwróciłem uwagi wcześniej, masz rację.
Re: Składam silnik, pytania
A tak już z ciekawości. Stosował ktoś łańcuch rozrzadu z zamiennika? Ja nie muszę ale tak z ciekawości mnie naszło czy wytrzymuje te moce
Re: Składam silnik, pytania
Uszczelka kolektora wydechowego. Prawidłowy montaż na głowice to wersja góra czy dół?
https://photos.app.goo.gl/BhtAqsyYhh5v2A1HA
https://photos.app.goo.gl/BhtAqsyYhh5v2A1HA
Re: Składam silnik, pytania
Panowie zdecydowałem założyć komplet rozrządu i teraz mam problem z jego założeniem, jest tak cisno ze mi go brakuje albo coś źle robię. Czy jest jakaś określona procedura jak go założyć?
Drugie pytanie z jaką siła dokręcać stopki walków?
Drugie pytanie z jaką siła dokręcać stopki walków?