E39 przedlift czy polift?

1998-2003 | silnik: S62B50
Mandus
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 26, 2020 22:28
Auto: M5 E39 i inne BMW

E39 przedlift czy polift?

Post autor: Mandus » pn paź 26, 2020 22:40

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
mam, miałem różne Beemki, ale jak dotąd nie miałem żadnej M-ki, rozglądam się za M5 E39 i mam oczywiście masę pytań, ale na wstępie zapytam, czy auto z 1999r brać pod uwagę? Chodzi mi głównie o zużycie oleju - czy to duży problem i czy to jest do ogarnięcia i da się jakoś to sprawdzić? Samochód, który biorę pod uwagę ma 200k nalotu - niby w 100% potwierdzonego, myślę że to nie tragedia.
I pytanie najczęściej zadawane - na co w szczególności zwrócić uwagę podczas oględzin?

i jeszcze jedno - jest kilka sztuk z USA - oczywiście wolę auto z EU ale czy dać szanse wersji z USA ? - pod warunkiem, że naprawdę było delikatnie uszkodzone... co jest rzadkością, bo już kilka oglądałem, widziałem zdjęcia i tylko jedno obecnie jest dla mnie do zaakceptowania...

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: e39540 » wt paź 27, 2020 01:30

Jest troche tematow o tym na forum. Ogolnie przedlifty maja wieksza tendencje do brania oleju, zdarza sie i litr na 1000 km albo i wiecej. Sprawdzic tego raczej nie sprawdzisz. Jedyne, co z tym pozniej mozesz zrobic to ew powymieniac uszczelki pokryw zaworow, odme i moze cos to da. Jakby chciec ruszac glowna przyczyne czyli pierscienie to juz w zasadzie robienie generalki silnika. Ogolnie jest to do zaakceptowania, po prostu trzeba tego pilnowac i dolewac od czasu do czasu. Przedlift sam w sobie zly nie jest, ale moim zdaniem polifty beda lepiej trzymac cene i troche chorob wieku dzieciecego jak chociazby to branie oleju czy vanosy maja lepiej ogarniete.


Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Bombel » wt paź 27, 2020 09:57

Nie. Kwestia różnic w mocy wynikała kwestii awarii/zużycia i nie miała związku z rocznikiem.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Przemooo » wt paź 27, 2020 18:20

Szczerze to ciężko o ten model z fabryczna mocą, aczkolwiek polift młodszy z niższym przebiegiem bedzie raczej "zdrowszy".

Co do samego auta to akurat przy 200k wypada sporo rzeczy do wymiany.

Mandus
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 26, 2020 22:28
Auto: M5 E39 i inne BMW

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Mandus » śr paź 28, 2020 14:11

A co myślicie o wersjach z USA? Czy jest coś, co je dyskwalifikuje, oprócz tego, że każdy sprowadzony jest po wypadku... Zaprzątać sobie tym głowę?

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: e39540 » śr paź 28, 2020 15:35

Różnic tam chyba mechanicznie większych nie było, jedyni to chyba, że tarcze hamulcowe nie były pływające jak to miało miejsce w przypadku EU. Wartość zawsze trochę mniej trzymają, ale jak auto zdrowe, to czemu nie...

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Przemooo » sob paź 31, 2020 10:42

Zgadzam się z kolegą, jeśli auto zdrowe mechanicznie, a przygoda była niewielka to warto. Choć widziałem egzemplarze z tamtejszego rynku co miały po 500-600tyś km :D

Mandus
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 26, 2020 22:28
Auto: M5 E39 i inne BMW

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Mandus » sob paź 31, 2020 22:29

Takie gdybanie... ale wiadomo, że najlepiej kupić M5 E39 z przebiegiem 50tyś km i absolutnie bezwypadkowe. Są takie, można ściągnąć z Japonii, tyle, że ceny takich samochodów kształtują się w przedziale 150-220k PLN... więc pytanie, czy to ma sens. Strach takim rarytasem na ulicę wyjeżdżać :)
Z drugiej strony naprawde ciężko znaleźć ładne auto ze USA, z małą szkodą, ale jest to możliwe, można powiedzieć, że obecnie sprzedawane w PL to dla mnie 2szt są akceptowalne - w przedziale cenowym 80-100k PLN, więc to połowa ceny, jaką trzeba zapłacić za import z Japonii. Więc chyba jestem za drugą opcją.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Przemooo » ndz lis 01, 2020 14:12

Wiec wszytko zależy czego oczekujesz od tego auta. Według mnie wyprodukowano je w zbyt dużej ilości sztuk i to pierwsze M5 produkowane na taśmie z silnikiem zbudowanym na szybko bez rodowodu wyścigowego, więc czy ma charakter kolekcjonerski? Ja uwielbiam nim po prostu jeździć, czasem do pracy, czasem na wakacje, czasem na tor, czasem na jakieś ścignako, przebieg wtedy rośnie zaskakująco szybko, a mam wrażenie że cały czas stoi w garażu :P

Mandus
Posty: 21
Rejestracja: pn paź 26, 2020 22:28
Auto: M5 E39 i inne BMW

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: Mandus » pn lis 16, 2020 20:46

Czy E39 ma zapędy na dobrego klasyka? Czy jest to model dla kolekcjonerów? Jak dla mnie na 100% TAK, ale oczywiście każdy może mieć inne zdanie.

Drodzy koledzy, wymarzony samochód niespodziewanie kupiłem :twisted:
Jestem mega podjarany zakupem, pochwalę się w odpowiednim dziale, jak ktoś będzie chciał zobaczyć, to zapraszam.

misiek_y
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 27, 2019 10:55
Auto: E30 Cabrio

Re: E39 przedlift czy polift?

Post autor: misiek_y » pn gru 14, 2020 18:17

e39540 pisze:
śr paź 28, 2020 15:35
Różnic tam chyba mechanicznie większych nie było, jedyni to chyba, że tarcze hamulcowe nie były pływające jak to miało miejsce w przypadku EU. Wartość zawsze trochę mniej trzymają, ale jak auto zdrowe, to czemu nie...
A jak z licznikiem z US trzeba cały wymieniać na EU czy da się przerobić. Czy radio trzeba przerabiać/kodować. Czy są jeszcze jakieś istotne zmiany pomiędzy US a EU?

ODPOWIEDZ