BMW M4 2017 /556KM/Apex 20"/Eibach/GiroDisc/MPerformance/Schnitzer

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob maja 30, 2020 07:47

Maly update serwisowy. Auto w pelni przygotowane do sezonu. Niecale 35kkm.

- pierwsza wymiana plynu hamulcowego (pakiet)
- pierwsze badanie techniczne
- nowe opony tył PS4s, przod PSS ma wciaz 3/4 (po niedawnej wymianie gwarancyjnej)
- zrobiona geometria
- nowe ubezpieczenie
- po wymianie oleju miedzy interwalami pakietu serwisowego
- pedantycznie umyta in/out u detailera, lakier nadal bez zadnych rys, jak nowy, ceramika jeszcze sie trzyma, tak jak i folia.

Kolejna wymiana oleju przypada w ramach pakietu po 13kkm. Nie podoba mi sie tak dlugi przebieg na jednym oleju. Emka bedzie mniej jezdzona, raz na rok i tak trzeba wymienic to w sam raz te 6,5kkm max zrobie do kolejnej wymiany we wlasnym zakresie.

Klocki tyl sa w okolicach polowy, tarcze w takim razie ok 1/4. Przednie klocki powoli sie koncza i za ok 5kkm trzeba bedzie je wymienic, co w praktyce moze byc przy okazji kolejnej wymiany oleju za rok. Wtedy tez tarcze przod beda w okolicach polowy.

Z rzeczy, ktore chce jeszcze zrobic to:
- 3 mm wgniotka z boku, niestety z odpryskiem
- przydarty prawy prog od spodu na dlugosci kilku cm

Ma troche wypiaskowana przednia szybe, co w sumie widac tylko przy jezdzie pod slonce. Oprocz tego wyglada, jezdzi i pachnie w srodku jak nowa.

Wrzuce lepsze zdjecia jak sie trafia.

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: BMW M4 2017

Post autor: pawel1234 » sob maja 30, 2020 14:10

Juras, piękna fura.

Jakbyś kiedyś sprzedawał to chętnie bym rozważył, uwielbiam takie pedantyczne utrzymanie.

Co do opon to nie czujesz, że przód Ci gorzej klei od tyłu i przez to autem się "dziwnie" jeździ :) ? Ja obecnie mam C63 AMG na tył i też chce kupić PS4S na tył a na przodzie zostawić jeszcze PSSa, bo sporo mięsa mam. Ale z racji, że C63 to ciężka krowa to czuje również jak mi czasem trakcji na przedniej osi brakuje w związku ze starością tegoż PSSa.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob maja 30, 2020 19:58

Dzięki. Wszystko się może zmienić ale póki co planuję trzymać długoterminowo. I z takim zamysłem też dbam, 200%.

Jeśli chodzi o opony to nie byłem nią nigdy na torze i nie jestem kierowcą testowym. Ale na drodze, nawet jak wdepnę, nie czuję żadnych negatywów tej kombinacji. Przód póki co mi nie wyjechał. Jak przody się zużyją to i tak zamienię je do kompletu z tyłem. Wiem natomiast, że stary, zużyty PSS na tyle ma ZERO trakcji. To, że wszystkie zakręty bez DSC są bokiem jeszcze jest ok ale to że mieli w miejscu za każdym razem jak chcesz mocniej przyspieszyć jest super frustrujące. Zobaczymy jak PS4s ogarnie na tyle po czasie. :roll:

pawel1234
Posty: 151
Rejestracja: śr wrz 07, 2011 22:17
Auto: M3 E92 DKG

Re: BMW M4 2017

Post autor: pawel1234 » pn cze 01, 2020 12:03

Wydaje mi się, że takie są już uroki mocnego auta. I jak się chcę mieć cały czas MAX trakcji to po prostu co sezon nowy komplet na tył i jesteś happy.
A jak w starej gumie jest jeszcze mięsa to zawsze na OLX ktosi kupi takie 2 opony i na dobrą kolację da :)




Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » śr cze 24, 2020 14:28

Juras zawias i dystanse w końcu wpadły czy auto jest na serii bo wygląda bardzo fajnie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » śr cze 24, 2020 19:52

Kategorycznie temu zaprzeczam. Byloby to niezgodne z warunkami gwarancji producenta :568: :lol: 8)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » sob cze 27, 2020 11:42

Na jakich ustawianiach jeździsz na co dzień ?
Ja do tej pory jeździłem na efficient , comfort, comfort. Ale od tygodnia jezdze tsk jak się uruchamia czyli efficient, sport sport i chyba tak jest lepiej auto jest bardziej zwarte choć kierownica chodzi trochę zbyt opornie.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » sob cze 27, 2020 15:19

Dlugo kombinowalem jak optymalnie ustawic przyciski M. Tak jak odpala jest super na autostrade. Efficient, sport, sport, dsc on. M1 mam na miejskie pojezdzawki: sport, comfort, comfort, dcs off. M2 to samo tylko zawias na sport, jak jest troche szybciej a droga rowna. Fajnie, ze naciskajac ktorykolwiek guzik M po raz drugi, wraca do tego trybu, w ktorym odpala. Kiedys zamiast w sport jezdzilem sport+ ale wtedy nie wyrownuje obrotow. Mozna niby samemu ale tak jest wygodniej. Mam nadzieje, ze da sie to przeprogramowac.

Utwardzenie kiery ma sens tylko w trasie, na miasto niepotrzebnie ciezej chodzi.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M4 2017

Post autor: --==maly==---- » sob cze 27, 2020 22:59

Do wspomagania masz rację na miasto lepiej comfort na trasę sport.
Ja w M1 mam ustawione tak jak jeżdżę na co dzien do tej pory efficient comfort comfort i dsc ON co wsiadam cyk m1.
A M2 mam na ostrzejszą jazdę przepustnice sport+, zawias sport + kierownica sport dsc off.
Teraz często jeżdżę właśnie po trasie na ustawieniach w których się uruchamia. Za dużo tych ustawień już pół roku mam auto i dalej kombinuje.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » ndz cze 28, 2020 08:55

Obrazek Obrazek

Mam w planach wybrac sie na kodowanie.
- start-stop off po uruchomiemiu
- pasy dzwiek off
- tylne lampy maja sie palic caly czas po wlaczeniu zaplonu. Obecnie w trybie auto przy dziennych z przodu sa wylaczone
- ma wyrownywac obroty rowniez na sport+
- chcialbym uniezaleznic sterowanie klap wydechu od trybu silnika, pewnie jakis odrebny przelacznik trzeba wrzucic
- wylaczyc awaryjne wlaczajace sie podczas ostrzejszego hamowania

Jakies jeszcze ciekawe pomysly?

Awatar użytkownika
LINKIN
Posty: 155
Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
Auto: M6 F13 LCI
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Re: BMW M4 2017

Post autor: LINKIN » wt cze 30, 2020 18:37

Wyświetlanie filmów/teledysków do 255 km/h :)

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: BMW M4 2017

Post autor: Juras » wt cze 30, 2020 20:14

LINKIN pisze:
wt cze 30, 2020 18:37
Wyświetlanie filmów/teledysków do 255 km/h :)
Dzięki za podpowiedź, dobry pomysł ale musiałby być przy okazji jakiś screen mirroring, którego chyba tam fabrycznie nie ma. W G30 się tym bawiłem i działa super.

ODPOWIEDZ