M3 competition interlagos

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » wt lip 23, 2019 09:02

mysle ze same barany wzmacniaja ten efekt, bo robi sie glosniej bez katow, kusi mnie jeszcze wstawienie wlasnie cos w stylu xpipe supersprinta z rezonatorem i zaraz za nim wspawanie klapy wydechu

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » sob lip 27, 2019 16:16

Przy weekendzie stwierdzilem ze zabiore sie w koncu za regulacje zaworow, kupilem zestaw plytek, dokladny szczelinomierz i "narzedzie" bmw do wyjmowania, bogaty w wiedze z Youtube zabralem sie za robote, w zasadzie kilka zaworow ale to raczej zeby byly ciasniejsze. a tylko 2 byly poza skala.
Obrazek
Obrazek
No ale cyrki zaczeły sie pozniej, czasem wyskakiwal mi blad vanosa na walku ssacym ze jest poza skala, no to podobna sytuacja blokada rozrzadu kupiona i do dziela, jako ze ssacy udalo sie usawic natomiast wydechowy nie brakowalo dosc duzo, dlatego padla decyzja o wyjeciu vanosa i dzieki motoryzacyjnym bogom
bo zastalem 4 urwane sruby trzymajace kolo zebate do walka ssacego, i 2 na ostatnim wlosku, czyli jednak znana wada s54 tutaj na ostatnia chwile udalo sie uniknac spotkania zaworow z tlokami.
Co ciekawe BMW wypuscilo poprawione te srubki, mocniejsze tak wiec, przy okazji zamowilem juz wszystko, stwierdzilem ze zrobie od razu slizg lancucha ktory tez lubi peknac, no i jak juz mam to wszystko wykrecone to zamowie nowe uszczelki beisana i przeserwisuje sam vanos
Tak wiec przestroga dla wszystkich posiadaczy s54 nie tylko panewy moga zgranatowac ten motor ;)
Obrazek
Obrazek

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: saron22 » pn lip 29, 2019 22:20

Ty niedzielę tylko dobrze na tacę daj bo szczęścia miałeś naprawdę dużo.

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » czw sie 01, 2019 11:31

Dokładnie udalo sie na ostatnia chwile

Czekajac na beisana z anglii
Przykrecilem nowe poprawione srubki wałków, czyli tak jak polecaja najpierw gwinty wyczyszczone brake cleanerem, i locktight na gwinty, dokrecanie na 12Nm
Obrazek
Obrazek


No i od razu wymienilem górny slizg łańcucha ktore wycieraja sie i pekaja, jak widac u mnie też to było
Obrazek

Obrazek

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » wt sie 06, 2019 23:50

Wczoraj w koncu dotarly teile od beisana, i po robocie skonczylem misje
Najpierw rattle kit, moje oski nie mialy luzow wzdluznych, ale stwierdzilem ze zrobie raz ale wszystko
Obrazek
Solenoidy vanosa wyczysczone brake cleanerem, wlacznie z kanalami wewnetrznymi i filterm
oraz nowe uszczelki listwy uszczelniajacej
Obrazek
Wsystkie uszczelkie vanosa wymienione
pompe olejowa oddalem do nawiercenia wzorem beisana na ciasniejsze pasowanie, zeby uniknac w przyszlosci urwania
Obrazek
Dekiel wymylen z grubsza
Obrazek
nowe uszczelki elringa swoja droge prawie 400zl tak wiec nie tanie, glowa w sumie w dobrym stanie byla, ale okulary czuc bylo ze sa juz twarde, tak czy inaczej wymienilem
Obrazek
Reszta oringow miedzianych i innych oczywiscie tez
Fura poskladana i odpalona, chodzi ladnie, troche zabawy bylo z ustawieniem rozrzadu, ale DYI na youtubie i manula beisana bardzo fajnie wszystko wyjasniaja, teraz pewnie jak bym mial robic to bym sie obrobil w 10godzin bo wiem jakie czesci i co trzeba zrobic :)
tak czy inaczej oceniam poziom trudnosci misji na 6/10
beisan zaleca 300km jazdy zanim sie wszytsko ulozy, po tym czasie oczywiscie skocze na hamownie zobaczyc co wykres powie :)


Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Przemooo » wt sie 20, 2019 23:34

Jeśli ośki nie miały luzu wzdłużnego to nie powinno być grzechotania na moje oko.
Dobrze, że udało się na czas załatwić temat z tymi śrubkami!

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » czw wrz 05, 2019 10:08

Przemooo pisze:
wt sie 20, 2019 23:34
Jeśli ośki nie miały luzu wzdłużnego to nie powinno być grzechotania na moje oko.
Dobrze, że udało się na czas załatwić temat z tymi śrubkami!
Nie miały ale nikt nie mowi ze za pare tysiecy nie zaczelo by sie cos dziac, tak wiec wolalem to zrobic od razu

Z aktualnosci, podjechalem na hamownie celem zmierzenia co daly mody, oraz mialem przygotowany program do wgrania no i delikatny smuteczek, pokazalo mniej niz na serii, przed zrobieniem vanosa, ustawieniem rozrzadu, i wydechu, nie wiem na ile to ma sie do rzeczywistosci bo auto wg mnie jest mocniejsze niz przed, i silnik lepiej pracuje, z rzeczy ktore mi przychodza do glowy to sprawdze jeszcze przeplywke, pompe paliwa-regulator cisnienia
Na pewno bede robic logi, bo gosc co robil program ma to w ofercie i przesle mi korekte mapy, tak wiec walka trwa :)
Seria
Obrazek
Po modach i druga linia po programie ( wiem ze przydalo by sie zeby sie zaadaptowal, ale jus same barany powinny podniesc moc o te 10KM)
Obrazek
Na apce czasy 100-200 pokazuje mi srednio 13,0 -13,3, a trafialy sie tez i takie 10,7 czy 12, tak wiec nie wiem czy to kwestia chujowosci apki-gps w telefonie czy roznej dyspozycji auta

Jesli ktos ma jakies porady to jestem ciekaw

saron22
Posty: 447
Rejestracja: ndz cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: saron22 » czw wrz 05, 2019 22:40

Mody i niższa moc?? To może być frustrujące :?

Co do pomiarów to zaopatrz się lub wypożycz takie urządzenie jak RaceLogic, Vector itp.

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » śr wrz 11, 2019 10:42

Zrobilem w koncu test vanosa i wychodzi ze nawet mi wyszla ta robota jak napierwszy raz :)
Vanos test readings should be as close to the following as possible.
60* Inlet retard
0* Inlet advance
0* Exhaust advance
50* Exhaust retard
Response times are in the 200ms
czyli u mnie ideolo
Obrazek
Kupilem nowa przeplywke Boscha, przeplywy po pare dniach sie poprawily z 780-800 do 890 na ta chwile na wolnych z 13,5 do 15
Te dwa pomiary robilem na drugi dzien po wgraniu mapy
Obrazek
Obrazek
Ten robilem po trasie z wawy czyli 600km zdazyla pojezdzic i sie adaptowac
Obrazek
Tutaj juz na nowej przeplywce ( zauwazylem dzisiaj ze poprawil sie przeplyw i o ile wczoraj pokazywalo mi maksymalnie 820 to juz dzisiaj skoczylo do 890)
Ten pomiar robilem zaczynajac pomiar z 3 biegu
Obrazek
Natomiast te dwa zaczynalem na dwojce
Obrazek
Obrazek

Wiem ze to nie jest racelogic i spokojnie mozna dodac sekunde do tych czasow, ale jakies porownanie mam, i cieszy ze jednak jest tendencja wzrostowa formy, a w planach jeszcze pare rzeczy jest do sprawdzenia

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Pawel_M3GT » pn wrz 30, 2019 01:03

Jaki masz przebieg, ze juz sa takie historie z vanosem ?? I jak ,ten drugi rezonator wyciszyl wydech zauwazalnie ? czy prawie wcale?
Polecam wstawienie srodkowego tlumika Eisenmann, on ma w srodku normalne wyglusznie. Fabryczny jest w srodku pusty. Jest w nim tylko rura perforowana i nic wiecej, zadnej waty itp.
Glownie przez to E46 M3 ma taki brzeczacy nie za ladny dzwiek ,nie wiem czemu BMW tak zrobilo i raczej jest to niezrozumiale.
Fajna sztuka :wink:

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » pn wrz 30, 2019 10:01

aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Pawel_M3GT » wt paź 01, 2019 13:37

Santino pisze:
pn wrz 30, 2019 10:01
aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
Jak juz pisalem bardzo fajna Mka , podoba mi sie, ze idziesz w strone odchudzania.
Kupuj teraz Recaro CS 🙂

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » czw paź 03, 2019 11:31

Pawel_M3GT pisze:
wt paź 01, 2019 13:37
Santino pisze:
pn wrz 30, 2019 10:01
aktualnie 160tys km
Mi nie chodzilo o wyciszenie tylko pozbycie sie tych "gwozdzi" w wydechu co moge powiedziec na aktualnym setupie sie udalo
Jedynie co to bardzo denerwujaca rzecz po wstawieniu drugiego rezonatora, pojawilo sie gwizdanie w okoliach 2k rpm, tak jak by gdzies byla jakas nieszczelnosc ale sprawdzalismy na podnosniku i wyglada wszystko ok
jak by sie pojawil gdzies x-pipe w stylu supersprinta to mysle ze bym jeszcze sprobowal jak by sie dzwiek zmienil z nim
Jak juz pisalem bardzo fajna Mka , podoba mi sie, ze idziesz w strone odchudzania.
Kupuj teraz Recaro CS 🙂
Dzieki :) fotele sa tez w planach, ale na pewno nie CS, jak juz to pojde w pole position i tak nienawidze wozic ludzi z tyłu tak wiec bedzie wymowka przynajmniej :D

Santino
Posty: 173
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:44
Auto: M3 e46 competition
Lokalizacja: Kalisz

Re: M3 competition interlagos

Post autor: Santino » pt lis 22, 2019 11:23

Z nowosci, mialem juz nic nie kupowac w tym roku do M, ale jak sie przeglada i szuka okazje to sie trafi cos fajnego czasem
tarcze dwuczesciowe plywajace o rozmiarze 365/34 (ori csl ma 345/28) z dedykowanymi adapterami do zaciskow 8 tlokow Audi r8/rs5 ktore mam od jakiegos czasu i sobie czekaja, takie tarcze ze wzgledu na grubosc i technologie beda nie do zajechania nawet na torze
tak wiec wjedzie BBK na wiosne, tarcze oczywiscie beda nowe, i tak sobie mysle ze zwymiaruja dzwony i adaptery jak ktos bedzie chcial podobny zestaw do swojej Mki to wtedy bedzie to fajna opcja szczegolnie z seryjnymi heblami 325mm
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ