E-36 Coupe M50B30 Turbo

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt lip 10, 2018 23:41

Jak to przy projektach bywa - z poslizgliem ale najwazniejsze, ze w koncu sa efekty. Jeszcze troche przed nami. Konczymy silnik, tlumik zrobilo MG ale trzeba pospawac reszte wydechu, brakuje akumulatora i kilku detali. Niestety nie udalo sie zmontowac fajnego fotostory krok po kroku :? ale lepsze takie foto niz zadne. Co jak co - srodek zamiata i wyszedl dokladnie tak jak chcialem, choc musze ostatecznie skontrolowac na zywo. Zaciski nie są różowe jak wyszły na foto tylko fiolet zbliżony do nadwozia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob lip 28, 2018 13:37

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nareszcie widac koniec. Niestety wciaz jeszcze cos tu i tam do poprawki i w efekcie samochod wciaz nieodebrany. Spasy lampy + kierunki wolaja o pomste do nieba. Albo da sie to poprawic, albo taka lampa / kierunek (dziwne, bo oba depo, wiec powinno lepiej spasowac, moze i chiniol ale na fotkach w sieci nie ma takiego balaganu w szparach). Tak czy inaczej trzeba to rozwiazac nawet jesli bede mial kupic nowe elementy.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » sob sie 04, 2018 15:17

Obrazek Obrazek

W międzyczasie padła pompa paliwa więc została zakupiona nowa, przy okazji wleciały nowe przewody paliwowe oraz nowe okablowanie samej pompy. Wyrąbał się wysprzęglik, więc został podmieniony na inny oraz musiał zostać rozebrany mechanizm wycieraczek, które odmówiły posłuszeństwa. Do tego doszedł problem z wiązką jednej z tylnych lamp ale już jest niby ok. Klimatyzacja nie działa, trzeba kupić nowy osuszacz ale tym zajmie się już zakład klimatyzacji. Wlecą też nowe oringi, sprawdzimy szczelność, jeśli wszystko będzie ok, to do nabicia i jazda. Most został na małej głowie z iS + spaw. Jak się rozleci to będę myślał co i jak, a szansa jest, że jeśli został dobrze pospawany to jakiś czas wytrzyma. Przełożenie 3,45 (ori 325 to 3,15) więc samochód powinien dodatkowo lepiej się zbierać.

W późniejszym terminie, wiadomo:
- klatka (rollbar? :roll: )
- turbo

Z rzeczy do zrobienia / poprawek po tym jak w końcu odbiorę i się chwilę nacieszę:
- klima j.w. + rozważam zakup drugiego kompresora po/do regeneracji, dla św. spokoju
- zabezpieczenie podłogi + wzmocnienie mocowań tylnego wózka
- tylny zawias (obecny jest sztywny, nie stuka, ale chce wsadzić odmalowane proszkowo wahacze i poskładać wszystko na poliuretanach)
- spasowanie przednich lamp/kierunków
- zaślepki halogenów
- carbonowa konsola środkowa (mieszek z alcantary już jest, oczywiście przeszyty żółtą nicią)
- lusterka ACS
- usunięcie błędów OBC - ze względu na brak postojówek przednich (ringi są pomalowane na czarno i odpięte), o dziwo tylne depo też wywalają jakiś błąd :roll:
- póki co po wycięciu katów (prosta rura) został wykorzystany stary układ wydechowy z M50B25 (+ oczywiście nowy końcowy MG). Wizualnie od spodu wygląda to kiepsko, swoją rolę ma jednak podobno spełniać. Kusi mnie wywalenie tego złoma i zrobienie reszty układu w MG, ale chyba wstrzymam się do turbo - wystarczy że drugi raz będę musiał zapłacić za końcowy.
- klepanie tylnego rantu + dystans
- obniżenie obecnie nie jest zbyt duże - mniej więcej na równo błotnik z górą opony. Jak to nowy gwint - pewnie coś jeszcze siądzie. Jak się uleży to zdecyduję czy zjedziemy jeszcze w dół.
- hamownia - ma mieć minimum taką moc jak M54B30, czyli 231 KM. Górna granica to niby 260 ale nie ma się co nastawiać. 240 będzie już super.
- podstawowy detailing + kwarc

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt sty 15, 2019 22:34

W końcu. Jeszcze trochę trudu mnie czeka przy tym samochodzie, m.in. jak opisane wyżej. Tuż po pierwszej przejażdżce, z silnikiem który wydaje się chodzić ok. Niezbyt długiej bo wszystko zasypane więc jeszcze będę ją testować nim odtrąbię sukces. Za całość mógłbym kupić e46 M3 UK. Czy był to właściwy wybór - czas pokaże. Natomiast realizacja takiego e36, która od wielu lat nie dawała mi spokoju - bezcenna. Podobnie jak stracone przy niej nerwy.... :573:

Obrazek
Koleżanka obok całkiem sympatyczna.

CDN.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » pt sty 18, 2019 08:49

Ciąg dalszy testów raczej pozytywny ale nie bezbłędny. Ogólnie daje radę, może i mieć te zakładane na chwilę obecną 230KM, hamownia prawdę powie. Frajda jest ogromna. Zaspawany most sprawdza się świetnie i nie wiąże się z dużymi niedogodnościami, trzeba uważać w ciasnym manewrowaniu. Dźwięk jest początkowo ok ale przy deptaniu i wkręcaniu wyżej jest zbyt metaliczny i brzęczący. To przez brak kata i w ogóle jest to na razie stara zardzewiała rura środkowa, czekam na termin w MG. Wysiadła hydrołapa, coś brzęczy z tyłu, nie wiem czy to od wydechu czy gdzie indziej. Działamy z poprawkami.

Obrazek
Obrazek

Jak beda lepsze warunki i wroci z porzadnego mycia to wrzuce jakies lepsze zdjecia.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » ndz sty 20, 2019 10:56

Zawsze byłem zdania, że poprawki najlepiej sie robi w trakcie jazd, a nie jak auto stoi.
Szerokości.


Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Przemooo » śr sty 23, 2019 00:50

W życiu robiłem tylko dwa SWAPy i składałem na szybko, poprawiałem w trakcie i w sumie efekt finalny był niezły, ale mo dobry znajomek nie wyjedzie dopuki nie zrobi wszytkiego na tip top i potem... trwa to długie miesiace, a nawet lata, a częto projekt kończy w dziale giełda...

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » śr sty 23, 2019 09:07

Zakładam, że jeszcze trochę się z nią pobawię, żeby na wiosnę była gotowa. Sporo pracy przed nami jeszcze, żeby doprowadzić ją do zakładanego stanu. Mam nadzieję, że się uda. Jak ją kupiłem dotychczasowe prace miały trwać 3 miesiące a trwały 10.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » czw lis 21, 2019 22:46

Juras pisze:
sob sie 04, 2018 15:17

Z rzeczy do zrobienia / poprawek po tym jak w końcu odbiorę i się chwilę nacieszę:
- klima j.w. + rozważam zakup drugiego kompresora po/do regeneracji, dla św. spokoju
- zabezpieczenie podłogi + wzmocnienie mocowań tylnego wózka - ZROBIONE, WRAZ Z DODATKOWYMI WZMOCNIENIAMI PODŁOGI PRZY TYLNYCH WAHACZACH. EDIT: ZROBIONE DO DUPY, CAŁE OD NOWA
- tylny zawias (obecny jest sztywny, nie stuka, ale chce wsadzić odmalowane proszkowo wahacze i poskładać wszystko na poliuretanach) - ZROBIONE
- spasowanie przednich lamp/kierunków - ZROBIONE
- zaślepki halogenów - ZROBIONE
- carbonowa konsola środkowa (mieszek z alcantary już jest, oczywiście przeszyty żółtą nicią) - ZROBIONE, TRZEBA ZAŁOŻYĆ
- lusterka ACS - ZMIANA KONCEPCJI NA DTM
- usunięcie błędów OBC - ze względu na brak postojówek przednich (ringi są pomalowane na czarno i odpięte), o dziwo tylne depo też wywalają jakiś błąd :roll: - ZROBIONE
- póki co po wycięciu katów (prosta rura) został wykorzystany stary układ wydechowy z M50B25 (+ oczywiście nowy końcowy MG). Wizualnie od spodu wygląda to kiepsko, swoją rolę ma jednak podobno spełniać. Kusi mnie wywalenie tego złoma i zrobienie reszty układu w MG, ale chyba wstrzymam się do turbo - wystarczy że drugi raz będę musiał zapłacić za końcowy. - ZROBIONE
- klepanie tylnego rantu + dystans - ZROBIONY RANT, DYSTANS KUPIONY, DO ZAŁOŻENIA
- obniżenie obecnie nie jest zbyt duże - mniej więcej na równo błotnik z górą opony. Jak to nowy gwint - pewnie coś jeszcze siądzie. Jak się uleży to zdecyduję czy zjedziemy jeszcze w dół.
- hamownia - ma mieć minimum taką moc jak M54B30, czyli 231 KM. Górna granica to niby 260 ale nie ma się co nastawiać. 240 będzie już super.
- podstawowy detailing + kwarc
Posuwam do przodu. Nie nastawiam się już na żadne ramy czasowe (w tym jak i ewentualnie każdym kolejnym przypadku :roll: ) Będzie to będzie.

Poniżej kilka fotek z prac przy podłodze. Obecnie już całość gotowa, zrobię fotki to wrzucę. Na fotkach poniżej lewa strona cała gotowa, prawa oczyszczona i pospawana tuż przed konserwacją. Pewnie efekt byłby lepszy gdyby ją całą wypiaskować od spodu, być może kiedyś to się jeszcze stanie ale póki co jest tak. Widać nowe gumy, zawias w nowym proszku i cały układ od MG. Praktycznie wszystko co widać od spodu jest albo nowe albo po regeneracji. Błotniki i pod nimi wszystko gra. Potwierdziło się, że faktycznie nie było nigdy dzwona, który naruszyłby podłogę.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mam więcej fotek z prac przy lewej stronie podłogi i przy wzmocnieniach ale muszę najpierw naprawić telefon, na którym są.

Z elementów, które ostatnio wleciały to cewki nówki wraz z fajkami Beru (900 PLN...), nówka rozrusznik Boscha (widać tym samym jak wspaniale został zregenerowany poprzedni. Jeśli alternator tak samo dobrze był regenerowany przez poprzedniego mechanika, to już wiem co padnie następne :roll:) sonda lambda (ori NGK dedykowana, bez żadnego druciarskiego zaginania kabli tylko ori wtyczka), spinki i uszczelki nakładek progowych, dzisiaj odebrałem karbonową nakładkę na konsolę środkową wraz z listwą nad schowek.

Plany do zrealizowania:

- obecnie ogarniana jest elektryka OBC/centralny/szyby/podświetlenie zegarów ZROBIONE
- sprawdzenie czy po wymianie sondy dalej silnik przerywa po rozgrzaniu, jak tak to ustalenie w końcu przyczyny i jej usunięcie ZROBIONE
- kolektor równoodległościowy + być może wsadzę katy
- strojenie + hamownia
- wymiana badziewnego, chińskiego short shiftera z allegro (wleciał w miejsce badziewnego short shiftera Swagra) na regulowany Schmiedmanna, który jest już w drodze i jutro do mnie trafi (osobna regulacja zarówno długości zmiany biegów jak i wysokości gałki) - ZROBIONE
- montaż karbonowej konsoli środkowej wraz z mieszkiem z alctantary + listwa nad schowek - CARBONY ZROBIONE
- poprawka hydrołapy, która nie łapie ZROBIONE, ŁAPIE DO ZABLOKOWANIA NA SUCHYM Z KAŻDEJ PRĘDKOŚCI
- lusterka ori M pakiet zmiana koncepcji na DTM - LUSTERKA W DRODZE
- nowe czarne nerki, obecne wypłowiały
- nadal zastanawiam się nad lampami boscha + krzyże LAMPY SA, do zalozenia po lakierze
- listwy/uszczelki tylnych szyb
- naklejenie paska przeciwsłonecznego na przednią szybę - brak podsufitki więc nie ma osłon przeciwsłonecznych
- z jednych drzwi zszedł klar więc do pomalowania, inne korekty lakieru, pewnie coś się jeszcze znajdzie, na koniec kwarc
- mycie komory silnika
- poprawka schowka - ma standardową szparę PRZYSZEDL NOWY SCHOWEK
- dystans na tył - jak ktoś wie jaki byłby optymalny przy 8,5 et 50 to piszcie. 25? PRZYSZLY 20.- zobaczymy
- klimatyzacja ale to na koniec
- turbo (zapewne kiedyś się stanie ale nie widzę by było to szybko)
Ostatnio zmieniony pt maja 01, 2020 20:38 przez Juras, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » wt gru 10, 2019 20:51

W końcu po ciężkich bojach dotarły Bosche. Nówki. W PL nie było nigdzie więc zamówiłem prosto z DE. Dokładniej jest to Magneti Marelli ale historia jest dosyć ciekawa. Jak się okazuje nie jest to ani oryginalny Bosch ale też nie jest to żadna podróba ani nawet produkt na licencji. Otóż 20 lat temu Bosch zawiązał spółkę pt. AL - Automotive Lighting wraz z Magneti Marelli przy udziałach 50/50. Po kilku latach Magneti zwiększyło swój udział do 75% a następnie w całości przejęło AL. Każdy detal jest identyczny z oryginalnymi Boschami, nawet żółte naklejki na górze się trafiły :wink:

Obrazek Obrazek

Żadna inna lampa nie nadaje takiego charakteru e36. Wszystkie Depo, Tyc i inne chiniole nie mają żadnego doskoku, nawet ori Hella/ZKW się chowa.

Krzyże też już są więc można działać.

Awatar użytkownika
Pawel_M3GT
Posty: 2058
Rejestracja: czw cze 21, 2007 18:27
Auto: E36 M3 S54
Lokalizacja: ///M

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Pawel_M3GT » czw gru 19, 2019 01:35

Dla mnie na przyklad ZKW na soczewce to najladniejsza lampa do E36, ale kazdy lubi co innego :wink: Twoje tez sa ladne :wink:

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: E-36 Coupe M50B30 Turbo

Post autor: Juras » czw gru 19, 2019 20:24

Pawel_M3GT pisze:
czw gru 19, 2019 01:35
Dla mnie na przyklad ZKW na soczewce to najladniejsza lampa do E36, ale kazdy lubi co innego :wink: Twoje tez sa ladne :wink:
;) Dla mnie subiektywnie Bosch z przesłonami jest nie do podrobienia.

Obrazek

8)

ODPOWIEDZ