Problem Typu> Ogólne > N62B44

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Konrad95x » czw lut 05, 2015 19:05

Potrzebna pomoc.Jeszcze do problemu skrupulatnie nie zaglądałem ale może ktoś się z czymś podobnym spotkał?

Mam następujący problem z motorem N62B44. Mianowicie silnik gdy jest zimny po odpaleniu nie może złapać biegu jałowego. Obroty skaczą pomiędzy 500 a 1000 obrotów. Natychmiast jeśli ruszymy - silnik potrafi szarpać przy 5-10km/h. Po nagrzaniu 20-30sek (zależnie od temp.zewn.) jałowy się stabilizuje na 750obr. Po pełnym rozgrzaniu silnika - pracuje on na 490-500obr/min i czuć minimalne jego drżenie... Z tego co wiem powinno być 550-600obr na zagrzanym motorze.

I teraz najciekawsze. Po odpaleniu zimnego silnika i przy wystąpieniu tych objawów wystarczy silnik orazu zgasić nawet po 2-3sek pracy i odpalić ponownie. Wówczas usterka nie występuje i jest wszystko OK. Valvetronic nie wykazuje błędów, jak również silnik nie łapie lewego powietrza... Ktoś ma jakieś pomysły? Występuje problem z klapami geometrii dolotu przy ale to chyba nie ma związku na biegu jałowym... Proszę o info jeśli ktoś ma coś sensownego lub ciekawego do powiedzenia...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

MIchael_M5
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
Auto: BMW E39 M5 `01
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: MIchael_M5 » sob lut 07, 2015 22:18

Z czystej ciekawości udało się problem rozwiązać ?
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: BYNTAS » sob lut 07, 2015 23:03

Przepływomierz, sterowanie przepustnicy sprawdzone?
Tutaj w tym przypadku może być n możliwych scenariuszy, tym bardziej, że problem występuje, a zaraz po zgaszeniu zanika. Może warto byłoby zacząć od upgrade'u oprogramowania sterownika DME?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Konrad95x » ndz lut 08, 2015 13:17

Przez brak czasu, jeszcze problemu nie zglębiałem. Auto czeka na rejestracje w PL. Jednakże ustaliłem, że nie zawsze po zagrzaniu silnika problem ustaje... jednakże zawsze ustaje po zgaszeniu i ponownym odpaleniu... Czyli jednak elektronika. Tak przypływomierz i przepustnica jest TIPTOP, ale dowiedziałem się, że bywają problemy z valvetroniciem (pomimo braku zapamiętywanych usterek)a mój KTS nie ma opcji wysterowania VT, bedzie trzeba sprawdzić czy da się go wysterować. Rzeczywiście upgrade' ował wszystko jak leci.I wówczas spróbuję dalej.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

MIchael_M5
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
Auto: BMW E39 M5 `01
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: MIchael_M5 » ndz lut 08, 2015 19:41

Po objawach jak opisałeś pasuje mi na jedną rzecz tylko nie pasuje mi że po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest wszystko ok. Z doświadczenie wiem, że mechanika też potrafi wprowadzić w błąd. Możesz sprawdzić zawór ciśnienia w deklu zaworów lubią pękać 11 12 7 547 058 nr części BMW 7 nie wiem czy masz 5,6 czy 7 na warsztacie. Chyba, że rzeczywiście valvetronic coś robi, ewentualnie proponuję sprawdzić AFR na dwóch rzędach cylindrów czy któryś rząd nie wariuje.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Konrad95x » ndz lut 08, 2015 20:32

MIchael_M5 pisze:Możesz sprawdzić zawór ciśnienia w deklu zaworów lubią pękać
To prawda. Z tego co się dowiedziałem to nie tyle co lubią pękać tylko często są "wyłamywane" podczas demontażu, ale tutaj również jest wszystko OK. To jest E61. Dam oczywiście znać co udało się wysterować, adaptować i upgrade'ować...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

MIchael_M5
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
Auto: BMW E39 M5 `01
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: MIchael_M5 » ndz lut 08, 2015 20:56

Możesz jeszcze sprawdzić układ odpowietrzenia zbiornika.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kmicic 540
Posty: 18
Rejestracja: śr lut 18, 2015 21:58
Auto: e39 540iA Touring

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Kmicic 540 » pt lut 20, 2015 22:04

Tez bym stawiał na przepustnice, lub ze cos z DME sie stało.. A może czujnik temperatury wariuje i na zimnym zle informacje powoduja złe dawkowanie?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Konrad95x » śr kwie 08, 2015 22:40

Z problemem walczy chyba każdy użytkownik N62. -> wnioski na podstawie zapytań ogólnoświatowych w necie hehe...

- Przepływomierz sprawny pomimo ,że pokazuje jego błąd 2783
- zawór DISA sprawny pomimo błędu 2820
- serwomotory valvetronica sprawne
- silnik szczelny
- zawory odpowietrzające sprawne
- podciśnienia sprawne
- czujnik podciśnienia sprawny pomimo błędu 27B8
- elektrozawór wentylacji zbiornika sprawny pomimo błędu 2772
- przepustnica sprawna
- sondy sprawne

Szukam dalej, silnik rozebrany...

- aktualnie na zaworze disa po jego aktywacji pozostaje napięcie 1,81V ,wydaje mi się,że powinno spoczynkowe być 0V ,wiązki wyglądają na sprawne.

Dodam info ,że podobny zestaw błędów wyskakuje w większości N62 ale jeszcze nie znalazłem u nikogo rozwiązania problemu w necie...

- podejrzewam niestety również DME , bedzie grzebanie w wiązce i puszczanie lewego napięcia
- sprawdze jeszcze szczelność EGRów i ich przewodów...

- w internecie znalazłem jeszcze info o problemach z wałkiem pośrednim od valvetronica. Powyrabiane dźwigienki i nadmierne luzy na zębatkach etc. Ale wówczas po zgaszeniu silnika problem nie powinien się rozwiązywać?

Wciąż licze ,że odezwie się ktoś kto już to przerabiał :) póki co hobbystycznie odkręcam śrubka po śrubce i sprawdzam kabel po kabelku...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

MIchael_M5
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 18, 2015 12:05
Auto: BMW E39 M5 `01
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: MIchael_M5 » śr kwie 08, 2015 22:57

Nie zagłębiałem się w schemat ale przepływomierz, czujnik ciśnienia, sterowanie wałkami jest pod jednym wspólnym napięciem więc czegoś w elektronice bym szukał skoro tyle błędów chyba, że coś z ciśnieniem oleju i ustawieniem wałków.
http://www.petrocar.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

twin7
Posty: 1
Rejestracja: śr lut 17, 2016 23:46
Auto: E65

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: twin7 » śr lut 17, 2016 23:48

Mam tak samo jak Ty :)
I jak się skończyło?
Jaki był problem?

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Problem Typu> Ogólne > N62B44

Post autor: Konrad95x » czw kwie 07, 2016 21:35

Plastikowa spinka przy odmie od zaworu EGR (na prawej głowicy) powodująca nieszczelność w czasie pracy pompy powietrza. Pomiędzy głowicą a ścianą grodziową...nie do wypatrzenia i po prostu tego nie zauważyłem, gdy zdejmowałem kolektor SS (PS:usterka zlokalizowana po ukatrupieniu silnika i wyciągnięcia go z auta ;)
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ