zużycie opon

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

zużycie opon

Post autor: Maros » czw sty 24, 2008 15:54

Po powrocie z ostatniego Mtracka z opon tylnich zostało mi coś takiego (ciesze się, że wróciłem bez przygód bo ostro lało jak wracaliśmy):

Obrazek

To jest efekt dwóch mtracków w ułężu i nie małej ilości jeżdżenia bokami po rondach.
I teraz pytanie: czy takie zużycie opon jest normalne??

Geometrie ustawiali mi w Asko, tyle że potem obniżałem auto dość znacznie. Może to być powód tak nierównego zużycia opony?
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 16:04 przez Maros, łącznie zmieniany 1 raz.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: zużycie opon

Post autor: mateush » czw sty 24, 2008 15:59

W twoim przydadku normalnie, bo po obnizeniu masz z tylu spory negatyw (pewnie z -2st.)

PS. Piszemy "zużycie"
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
tom_kulturysci
Posty: 685
Rejestracja: pn paź 09, 2006 23:52
Auto: E46 M3 & 335D
Lokalizacja: Podlaskie

Re: zużycie opon

Post autor: tom_kulturysci » czw sty 24, 2008 16:04

dolacze sie do tematu i zapytam jak u Was przednie sciera?

bo u mnie po zewnetrznej stronie bardziej niz po wewnetrznej...

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: Maros » czw sty 24, 2008 16:07

:oops:

Nie mam jeszcze takiej gleby, żeby taki negatyw był koniecznością.

Czy przy obniżaniu automatycznie zwiększa się negatyw?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: kostek_ja » czw sty 24, 2008 16:21

mateush pisze:bo po obnizeniu masz z tylu spory negatyw (pewnie z -2st.)
Co to jest negatyw?

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: zużycie opon

Post autor: mateush » czw sty 24, 2008 16:30

MaRoS pisze:Nie mam jeszcze takiej gleby, żeby taki negatyw był koniecznością.

Czy przy obniżaniu automatycznie zwiększa się negatyw?
Chyba tak, ale nie jestem pewien az tak sie nie znam :)
Negatyw jest glownie po to zeby auto lepiej sie prowadzilo, a nie zeby kolo sie miescilo w nadkole. Pod obciazeniem z negatywu robi sie ustawienie okolo 0 czyli opona pracuje cala szerokoscia. Minus taki ze jadac "prosto" opona sie nierowno zuzywa.
Ja bym zostawil jak jest, w sumie to jest nawet rowno wytarta.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: zużycie opon

Post autor: mateush » czw sty 24, 2008 16:31

kostek_ja pisze:Co to jest negatyw?
Pochylenie gornej czesci kola do wnetrza auta. Mierzone w stopniach od pionu.
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: Bombel » czw sty 24, 2008 16:33

kostek_ja pisze:Co to jest negatyw?
Negatyw to kat pochylenia kola w stosunku do plaszczyzny. Im wiekszy negatyw (kat pochylenia ujemny) to kola na dole maja wiekszy rozstaw niz na gorze. Jak jest dodatni kat to odwrotnie.
Maros. Nie przejmuj sie to normalne. Nawet w seryjnym BMW opony sie zuzywaja od wewnatrz bardziej niz na zewnetrznej.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: Pablo » czw sty 24, 2008 16:35

Bombel pisze: Maros. Nie przejmuj sie to normalne. Nawet w seryjnym BMW opony sie zuzywaja od wewnatrz bardziej niz na zewnetrznej.
U mnie tak nie jest. Zużywają się równomiernie.
17.01.11

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: kostek_ja » czw sty 24, 2008 16:55

U mnie też zeszły równo

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: Maros » czw sty 24, 2008 17:11

Jak miałem serie też schodziły równo.
Moja teoria jest taka:
Po załozeniu zwiasu, ustawili mi geometrie z wartościami prawidłowymi dla eMki. I ponieważ auto jest dużo bardziej sztywne przy obciążeniu nie robi się wart. 0 tylko zostaje negatyw.

Tylnie opony jeszcze są znośne, ale przednie podobnie się scierają i strasznie hałasują

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: kostek_ja » czw sty 24, 2008 17:20

Z tego co tu napisaliście o tym negatywie, twoja teoria jest jak najbardziej słuszna. musisz zmniejszyć sobie negatyw.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: zużycie opon

Post autor: mateush » czw sty 24, 2008 17:40

MaRoS pisze:Jak miałem serie też schodziły równo.
Moja teoria jest taka:
Po załozeniu zwiasu, ustawili mi geometrie z wartościami prawidłowymi dla eMki. I ponieważ auto jest dużo bardziej sztywne przy obciążeniu nie robi się wart. 0 tylko zostaje negatyw.

Tylnie opony jeszcze są znośne, ale przednie podobnie się scierają i strasznie hałasują
Ustaiwli Ci zgodnie z normami, ale kiedy obnizyles auto negatyw sie powiekszyl.
Tutaj potwierdzenie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czyli z fabrycznych -1,5, moglo sie zrobic nawet -2,5. Nie widac dobrze na zdjeciu roznicy w bierzniku po obu stronach ale jesli jest spora to mozna zmniejszyc negatyw i dazyc do tego zeby opona sie wycierala rowno. Chociaz wg mnie jest dobrze, lepiej tak niz zeby wycieraly sie napisy na oponie :)

Tutaj fajne zdjecie ktore pokazuje jak zmieniaja sie katy pod obciazeniem. Mam u siebie ustawiony przod w normie (-0,5) ale na tor to troche slabo. I widac jak przy lekkim skrecie i dociazeniu kola po stronie pasazera jest rowno, a przy wiekszym dociazeniu zrobilby sie pozytyw i opona pracowalaby zewnetrzna strona i kladla sie na scianke. Na drugim kole (odciazonym) negatyw pozostal.
Obrazek
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: Maros » czw sty 24, 2008 17:44

o kufa sporo się to zmienia :shock:

Jak dostane tylko jakieś opony to docelowo ustawie auto jesli chodzi o wysokość i pojade na geometrie.

Nie widać na zdjęciu różnicy? po lewej widać bierznik, po prawej nie bo nie ma go wogóle - totalny slick

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zużycie opon

Post autor: kostek_ja » czw sty 24, 2008 18:42

mateush pisze:a przy wiekszym dociazeniu zrobilby sie pozytyw i opona pracowalaby zewnetrzna strona i kladla sie na scianke.
Czyli uważasz że powinno się zwiększyć negatyw z przodu? Trochę to dziwne bo nie zauważyłem na swoich oponach żeby ścianki były przydarte, ale sprawdzę. Natomiast w focusie po wizycie na torze faktycznie boki były zajechane, ale myślałem że to ma bardziej związek z podwijaniem opon niż z geometrią zawieszenia. Co chwila dowiaduję się na tym forum nowych rzeczy :grin:

ODPOWIEDZ