Strona 1 z 2

M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 21:44
autor: proice
panowie mam pytanko, BMW m5 w latach 98- 2000 czyli przed liftem byly mocno awaryjne?? z tego co wiem to lubiły olej łykac mocno, byly jakies powazne usterki poza tym, np jak w m3 przed liftem z panewkami???

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 21:53
autor: Bombel
Nie ma reguły. Padają przedliftowe, padają poliftowe.

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 22:39
autor: TheAnimal
Z tym łykaniem oleju to się nie zgodzę , moja jest z 2000 roku i oleju nie bierze nic , nie widać żadnej różnicy na miarce :smile:

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 22:53
autor: Mickey
TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju ;)

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 22:54
autor: TheAnimal
Mickey pisze:TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju ;)
Luty 2000r :wink:

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 23:27
autor: boogie
Reguła jest taka, że poliftowa jak nie jest zarżnieta czy coś, to będzie w pełni sprawna, oleju będzie brała 2-3 L na 10000 km. A przedlift jest loterią, może brać litr na 800 km, a może tak jak polift, to samo z vanosem, ale tego sie nie dowiesz na forum bo każdy to info ukrywa hehe, w przedliftach są problematyczne.

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 23:30
autor: Bombel
To znaczy, że masz zarżniętą Boogie. Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm.

Re: M5 przed i po lifcie

: śr cze 13, 2012 23:58
autor: BKMM
Ja miałem dwie M5 przedliftowe. Miałem więc niczego nie muszę ukrywać :wink:.
Jedna brała ok 0,8l na 1000km druga ok 0,5l.
Tą która brała 0,8 zrobiłem 40tys km i tylko raz padły cewki w vanosie - a to z mojej niewiedzy o potrzebie wymiany oringow przy cewkach.
Jeśli przedlift nie dymi widocznie przy wpalaniu to moim zdaniem jest ok.
Reasumujac - moim zdaniem jeśli trafi się ładny przedlift to brać :) bo ceny poliftow są niewspółmierne do ich "lepszości"

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 01:03
autor: boogie
Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm
przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5 :mrgreen:
U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 09:25
autor: Bombel
boogie pisze:
Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm
przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5 :mrgreen:
U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.
No jakoś nie skonało... Jak kupiłem M5 w 2005, miało 4 lata i przebieg 60kkm, postępowałem według instrukcji i olej wymieniałem wtedy, kiedy wyświetlił mi komputer, a to było właśnie ok. 20kkm. Potem zmieniałem częściej, bo auto już nie służyło do jazdy na codzień, tylko do wypadów na tor.
A skonać to może Twoje skonało, bo coś chujowe czasy robi, mój silnik do dzisiaj z sukcesami jeździ w drifcie.

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 12:54
autor: boogie
To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe

Na mforumie nikomu oleju nie bierze, nieeeeee, ale jak sprawdziłem w systemie BMW niedawno, to elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju, zostały w Polsce zamówione w ciągu ostatnich 6 lat cztery razy :grin:

Zresztą, na forum pisze coraz mniej osób, dlatego autorowi wątku polecam pogrzebać w starszych watkach, tam też ludzie użytkujący auta, nie handlarze, piszą konkretnie ile im zużywa oleju.
Co do przedlifta, brałbym od kogoś znajomego, gdzie wiemy jak mu sie auto sprawuje i czy nie ma problemów z tym, co przedlift ma często szwankujące.

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 14:04
autor: Greg
Boogie - podziel się wiedzą - co to za elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju?

Masz na myśli separatory oleju czy coś innego?

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 14:44
autor: proice
czytam uwaznie i zaczynam sie gubic, moze inaczej , jade jutro ogladac m5 z roku 99 i z roku 2000, na co mam zwrocic najbardziej uwage?? wiem ze w silnik sie nie wlezie i nie zobaczy co mu boli, ale takie podstawowe rzeczy??

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 15:44
autor: Greg
Ja ze swojej strony mogę Ci polecić to co warto zrobić przy zakupie każdego BMW na początek, nawet zanim pojedziesz oglądać - bierzesz VIN, sprawdzasz (np. tutaj na mforum) w jakiej specyfikacji auto wyjechało z fabryki i czy zgadza się to z obecnym stanem auta - dzięki temu będziesz miał np. miesiąc produkcji i wiedzę, czy auto z 2000 roku ma już poprawione pierścienie, ograniczające branie oleju. Warto też posiadając VIN potwierdzić historię serwisową auta - w ASO często wołają za to kasę, ale czasami, jak miło pogadasz przez telefon powiedzą Ci np. jaki był przebieg przy ostatnim serwisie. Często jest dużo wyższy niż w obecny w Polsce :mrgreen:

Jak powyższe rzeczy się zgadzają, to można oglądać technicznie. Blacharsko i lakierniczo to standard - jak każde auto. Jak auto jeździ? Tutaj chyba warto obejrzeć je z osobą posiadającą / znającą bardzo dobrze ten model. Częstym defektem, ograniczającym moc w M5 e39 są przepływomierze. Na forum znajdziesz jak w prosty sposób testem na zegarach zdiagnozować ich stan. Jakieś inne rzeczy techniczne to może podpowiedzą inni koledzy, bieglejsi w tych tematach.

Przeczytaj dokładnie mforum - dużo zostało o tym modelu napisane, rozrzucone wprawdzie po wielu tematach, ale trochę konkretów jest. Co do kwestii technicznych związanych z przedliftami i Vanosem polecam lekturę postów użytkownika BKMM.

Re: M5 przed i po lifcie

: czw cze 14, 2012 19:23
autor: Bombel
boogie pisze:To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe
A co ma ojciec do moich kontrolek w M5? Ok. 20kkm, bo w zależności od stylu jazdy, nie sądzisz, a jak już łapiesz za słówka to 23kkm to moim zdaniem ok. 20kkm?
Przedliftów obecnie mam do sprzedania 2 sztuki i jednego polifta, jeżeli Cię to interesuje, ale nie wiem gdzie Ty widzisz propagandę ku przedliftom, skoro napisałem, że mój polift brał praktycznie nic. Ty natomiast strzelasz sobie w kolanko mówiąc, że Twoja przy normalnej wymianie co 20kkm wzięłaby od 4 do 6 litrów. Wiem, wiem, masz najszybsze i najlepsze M5... Ops, co za wtopa, czyżby nikt nigdy nie zweryfikował tej jej szybkości? Aaaa. ZApomniałem, bo Ty chyba swoją sprzedajesz, więc dobrze by było jednak propagować polifty...