M5 przed i po lifcie
- proice
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 13:18
- Auto: M3/M4/M5/ GTI
- Lokalizacja: Białystok/Warszwa
- Kontakt:
M5 przed i po lifcie
panowie mam pytanko, BMW m5 w latach 98- 2000 czyli przed liftem byly mocno awaryjne?? z tego co wiem to lubiły olej łykac mocno, byly jakies powazne usterki poza tym, np jak w m3 przed liftem z panewkami???
Re: M5 przed i po lifcie
Nie ma reguły. Padają przedliftowe, padają poliftowe.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: M5 przed i po lifcie
Z tym łykaniem oleju to się nie zgodzę , moja jest z 2000 roku i oleju nie bierze nic , nie widać żadnej różnicy na miarce 

Re: M5 przed i po lifcie
TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju 

Re: M5 przed i po lifcie
Luty 2000rMickey pisze:TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju

Re: M5 przed i po lifcie
Reguła jest taka, że poliftowa jak nie jest zarżnieta czy coś, to będzie w pełni sprawna, oleju będzie brała 2-3 L na 10000 km. A przedlift jest loterią, może brać litr na 800 km, a może tak jak polift, to samo z vanosem, ale tego sie nie dowiesz na forum bo każdy to info ukrywa hehe, w przedliftach są problematyczne.
Pozdrówka!
Re: M5 przed i po lifcie
To znaczy, że masz zarżniętą Boogie. Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: M5 przed i po lifcie
Ja miałem dwie M5 przedliftowe. Miałem więc niczego nie muszę ukrywać
.
Jedna brała ok 0,8l na 1000km druga ok 0,5l.
Tą która brała 0,8 zrobiłem 40tys km i tylko raz padły cewki w vanosie - a to z mojej niewiedzy o potrzebie wymiany oringow przy cewkach.
Jeśli przedlift nie dymi widocznie przy wpalaniu to moim zdaniem jest ok.
Reasumujac - moim zdaniem jeśli trafi się ładny przedlift to brać
bo ceny poliftow są niewspółmierne do ich "lepszości"

Jedna brała ok 0,8l na 1000km druga ok 0,5l.
Tą która brała 0,8 zrobiłem 40tys km i tylko raz padły cewki w vanosie - a to z mojej niewiedzy o potrzebie wymiany oringow przy cewkach.
Jeśli przedlift nie dymi widocznie przy wpalaniu to moim zdaniem jest ok.
Reasumujac - moim zdaniem jeśli trafi się ładny przedlift to brać

Re: M5 przed i po lifcie
przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm

U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.
Pozdrówka!
Re: M5 przed i po lifcie
No jakoś nie skonało... Jak kupiłem M5 w 2005, miało 4 lata i przebieg 60kkm, postępowałem według instrukcji i olej wymieniałem wtedy, kiedy wyświetlił mi komputer, a to było właśnie ok. 20kkm. Potem zmieniałem częściej, bo auto już nie służyło do jazdy na codzień, tylko do wypadów na tor.boogie pisze:przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm![]()
U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.
A skonać to może Twoje skonało, bo coś chujowe czasy robi, mój silnik do dzisiaj z sukcesami jeździ w drifcie.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: M5 przed i po lifcie
To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe
Na mforumie nikomu oleju nie bierze, nieeeeee, ale jak sprawdziłem w systemie BMW niedawno, to elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju, zostały w Polsce zamówione w ciągu ostatnich 6 lat cztery razy
Zresztą, na forum pisze coraz mniej osób, dlatego autorowi wątku polecam pogrzebać w starszych watkach, tam też ludzie użytkujący auta, nie handlarze, piszą konkretnie ile im zużywa oleju.
Co do przedlifta, brałbym od kogoś znajomego, gdzie wiemy jak mu sie auto sprawuje i czy nie ma problemów z tym, co przedlift ma często szwankujące.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe
Na mforumie nikomu oleju nie bierze, nieeeeee, ale jak sprawdziłem w systemie BMW niedawno, to elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju, zostały w Polsce zamówione w ciągu ostatnich 6 lat cztery razy

Zresztą, na forum pisze coraz mniej osób, dlatego autorowi wątku polecam pogrzebać w starszych watkach, tam też ludzie użytkujący auta, nie handlarze, piszą konkretnie ile im zużywa oleju.
Co do przedlifta, brałbym od kogoś znajomego, gdzie wiemy jak mu sie auto sprawuje i czy nie ma problemów z tym, co przedlift ma często szwankujące.
Pozdrówka!
Re: M5 przed i po lifcie
Boogie - podziel się wiedzą - co to za elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju?
Masz na myśli separatory oleju czy coś innego?
Masz na myśli separatory oleju czy coś innego?
- proice
- Posty: 184
- Rejestracja: ndz cze 13, 2010 13:18
- Auto: M3/M4/M5/ GTI
- Lokalizacja: Białystok/Warszwa
- Kontakt:
Re: M5 przed i po lifcie
czytam uwaznie i zaczynam sie gubic, moze inaczej , jade jutro ogladac m5 z roku 99 i z roku 2000, na co mam zwrocic najbardziej uwage?? wiem ze w silnik sie nie wlezie i nie zobaczy co mu boli, ale takie podstawowe rzeczy??
Import AUT USA
kom: 889479775
kom: 889479775
Re: M5 przed i po lifcie
Ja ze swojej strony mogę Ci polecić to co warto zrobić przy zakupie każdego BMW na początek, nawet zanim pojedziesz oglądać - bierzesz VIN, sprawdzasz (np. tutaj na mforum) w jakiej specyfikacji auto wyjechało z fabryki i czy zgadza się to z obecnym stanem auta - dzięki temu będziesz miał np. miesiąc produkcji i wiedzę, czy auto z 2000 roku ma już poprawione pierścienie, ograniczające branie oleju. Warto też posiadając VIN potwierdzić historię serwisową auta - w ASO często wołają za to kasę, ale czasami, jak miło pogadasz przez telefon powiedzą Ci np. jaki był przebieg przy ostatnim serwisie. Często jest dużo wyższy niż w obecny w Polsce
Jak powyższe rzeczy się zgadzają, to można oglądać technicznie. Blacharsko i lakierniczo to standard - jak każde auto. Jak auto jeździ? Tutaj chyba warto obejrzeć je z osobą posiadającą / znającą bardzo dobrze ten model. Częstym defektem, ograniczającym moc w M5 e39 są przepływomierze. Na forum znajdziesz jak w prosty sposób testem na zegarach zdiagnozować ich stan. Jakieś inne rzeczy techniczne to może podpowiedzą inni koledzy, bieglejsi w tych tematach.
Przeczytaj dokładnie mforum - dużo zostało o tym modelu napisane, rozrzucone wprawdzie po wielu tematach, ale trochę konkretów jest. Co do kwestii technicznych związanych z przedliftami i Vanosem polecam lekturę postów użytkownika BKMM.

Jak powyższe rzeczy się zgadzają, to można oglądać technicznie. Blacharsko i lakierniczo to standard - jak każde auto. Jak auto jeździ? Tutaj chyba warto obejrzeć je z osobą posiadającą / znającą bardzo dobrze ten model. Częstym defektem, ograniczającym moc w M5 e39 są przepływomierze. Na forum znajdziesz jak w prosty sposób testem na zegarach zdiagnozować ich stan. Jakieś inne rzeczy techniczne to może podpowiedzą inni koledzy, bieglejsi w tych tematach.
Przeczytaj dokładnie mforum - dużo zostało o tym modelu napisane, rozrzucone wprawdzie po wielu tematach, ale trochę konkretów jest. Co do kwestii technicznych związanych z przedliftami i Vanosem polecam lekturę postów użytkownika BKMM.
Re: M5 przed i po lifcie
A co ma ojciec do moich kontrolek w M5? Ok. 20kkm, bo w zależności od stylu jazdy, nie sądzisz, a jak już łapiesz za słówka to 23kkm to moim zdaniem ok. 20kkm?boogie pisze:To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe
Przedliftów obecnie mam do sprzedania 2 sztuki i jednego polifta, jeżeli Cię to interesuje, ale nie wiem gdzie Ty widzisz propagandę ku przedliftom, skoro napisałem, że mój polift brał praktycznie nic. Ty natomiast strzelasz sobie w kolanko mówiąc, że Twoja przy normalnej wymianie co 20kkm wzięłaby od 4 do 6 litrów. Wiem, wiem, masz najszybsze i najlepsze M5... Ops, co za wtopa, czyżby nikt nigdy nie zweryfikował tej jej szybkości? Aaaa. ZApomniałem, bo Ty chyba swoją sprzedajesz, więc dobrze by było jednak propagować polifty...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.