M5 przed i po lifcie

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
proice
Posty: 184
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 13:18
Auto: M3/M4/M5/ GTI
Lokalizacja: Białystok/Warszwa
Kontakt:

M5 przed i po lifcie

Post autor: proice » śr cze 13, 2012 21:44

panowie mam pytanko, BMW m5 w latach 98- 2000 czyli przed liftem byly mocno awaryjne?? z tego co wiem to lubiły olej łykac mocno, byly jakies powazne usterki poza tym, np jak w m3 przed liftem z panewkami???

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Bombel » śr cze 13, 2012 21:53

Nie ma reguły. Padają przedliftowe, padają poliftowe.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

TheAnimal
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 19:52
Lokalizacja: Łęczna

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: TheAnimal » śr cze 13, 2012 22:39

Z tym łykaniem oleju to się nie zgodzę , moja jest z 2000 roku i oleju nie bierze nic , nie widać żadnej różnicy na miarce :smile:

Awatar użytkownika
Mickey
Posty: 319
Rejestracja: sob lis 21, 2009 17:33
Auto: M5 E39 LCI '01
Lokalizacja: Puławy

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Mickey » śr cze 13, 2012 22:53

TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju ;)

TheAnimal
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 15, 2012 19:52
Lokalizacja: Łęczna

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: TheAnimal » śr cze 13, 2012 22:54

Mickey pisze:TheAnimal, Bo może masz auto po marcu 2000 a wtedy już były poprawione te silniki pod względem wypijania oleju ;)
Luty 2000r :wink:

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: boogie » śr cze 13, 2012 23:27

Reguła jest taka, że poliftowa jak nie jest zarżnieta czy coś, to będzie w pełni sprawna, oleju będzie brała 2-3 L na 10000 km. A przedlift jest loterią, może brać litr na 800 km, a może tak jak polift, to samo z vanosem, ale tego sie nie dowiesz na forum bo każdy to info ukrywa hehe, w przedliftach są problematyczne.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Bombel » śr cze 13, 2012 23:30

To znaczy, że masz zarżniętą Boogie. Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

BKMM
Posty: 51
Rejestracja: czw cze 18, 2009 20:59
Lokalizacja: Poznan

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: BKMM » śr cze 13, 2012 23:58

Ja miałem dwie M5 przedliftowe. Miałem więc niczego nie muszę ukrywać :wink:.
Jedna brała ok 0,8l na 1000km druga ok 0,5l.
Tą która brała 0,8 zrobiłem 40tys km i tylko raz padły cewki w vanosie - a to z mojej niewiedzy o potrzebie wymiany oringow przy cewkach.
Jeśli przedlift nie dymi widocznie przy wpalaniu to moim zdaniem jest ok.
Reasumujac - moim zdaniem jeśli trafi się ładny przedlift to brać :) bo ceny poliftow są niewspółmierne do ich "lepszości"

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: boogie » czw cze 14, 2012 01:03

Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm
przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5 :mrgreen:
U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Bombel » czw cze 14, 2012 09:25

boogie pisze:
Bombel pisze:Moja M5 po lifcie, z oryginalnym przebiegiem 102kkm brało litr na 20kkm
przy wymianach oleju co 20 tys km to już dawno skonało to Twoje M5 :mrgreen:
U mnie prawie nie ubywa oleju, dopóki olej nie ma 6 tys km, potem zaczyna go ubywać, co jest zbieżne z faktem, że oleje 10W60 tracą własności po ok 6 tys km.
No jakoś nie skonało... Jak kupiłem M5 w 2005, miało 4 lata i przebieg 60kkm, postępowałem według instrukcji i olej wymieniałem wtedy, kiedy wyświetlił mi komputer, a to było właśnie ok. 20kkm. Potem zmieniałem częściej, bo auto już nie służyło do jazdy na codzień, tylko do wypadów na tor.
A skonać to może Twoje skonało, bo coś chujowe czasy robi, mój silnik do dzisiaj z sukcesami jeździ w drifcie.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: boogie » czw cze 14, 2012 12:54

To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe

Na mforumie nikomu oleju nie bierze, nieeeeee, ale jak sprawdziłem w systemie BMW niedawno, to elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju, zostały w Polsce zamówione w ciągu ostatnich 6 lat cztery razy :grin:

Zresztą, na forum pisze coraz mniej osób, dlatego autorowi wątku polecam pogrzebać w starszych watkach, tam też ludzie użytkujący auta, nie handlarze, piszą konkretnie ile im zużywa oleju.
Co do przedlifta, brałbym od kogoś znajomego, gdzie wiemy jak mu sie auto sprawuje i czy nie ma problemów z tym, co przedlift ma często szwankujące.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Greg » czw cze 14, 2012 14:04

Boogie - podziel się wiedzą - co to za elementy które się wymienia co jakiś przebieg w S62, na które brak zamienników, a zużycie których powoduje wzrost zużycia oleju?

Masz na myśli separatory oleju czy coś innego?

Awatar użytkownika
proice
Posty: 184
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 13:18
Auto: M3/M4/M5/ GTI
Lokalizacja: Białystok/Warszwa
Kontakt:

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: proice » czw cze 14, 2012 14:44

czytam uwaznie i zaczynam sie gubic, moze inaczej , jade jutro ogladac m5 z roku 99 i z roku 2000, na co mam zwrocic najbardziej uwage?? wiem ze w silnik sie nie wlezie i nie zobaczy co mu boli, ale takie podstawowe rzeczy??
Import AUT USA
kom: 889479775

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Greg » czw cze 14, 2012 15:44

Ja ze swojej strony mogę Ci polecić to co warto zrobić przy zakupie każdego BMW na początek, nawet zanim pojedziesz oglądać - bierzesz VIN, sprawdzasz (np. tutaj na mforum) w jakiej specyfikacji auto wyjechało z fabryki i czy zgadza się to z obecnym stanem auta - dzięki temu będziesz miał np. miesiąc produkcji i wiedzę, czy auto z 2000 roku ma już poprawione pierścienie, ograniczające branie oleju. Warto też posiadając VIN potwierdzić historię serwisową auta - w ASO często wołają za to kasę, ale czasami, jak miło pogadasz przez telefon powiedzą Ci np. jaki był przebieg przy ostatnim serwisie. Często jest dużo wyższy niż w obecny w Polsce :mrgreen:

Jak powyższe rzeczy się zgadzają, to można oglądać technicznie. Blacharsko i lakierniczo to standard - jak każde auto. Jak auto jeździ? Tutaj chyba warto obejrzeć je z osobą posiadającą / znającą bardzo dobrze ten model. Częstym defektem, ograniczającym moc w M5 e39 są przepływomierze. Na forum znajdziesz jak w prosty sposób testem na zegarach zdiagnozować ich stan. Jakieś inne rzeczy techniczne to może podpowiedzą inni koledzy, bieglejsi w tych tematach.

Przeczytaj dokładnie mforum - dużo zostało o tym modelu napisane, rozrzucone wprawdzie po wielu tematach, ale trochę konkretów jest. Co do kwestii technicznych związanych z przedliftami i Vanosem polecam lekturę postów użytkownika BKMM.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M5 przed i po lifcie

Post autor: Bombel » czw cze 14, 2012 19:23

boogie pisze:To ojciec nie powiedział Ci dokładnie, bo kontrolki w systemie longlife gasną po 23-25 tys km.
A co, masz jakąś przedlift do sprzedania, że siejesz propagande ? hehehe
A co ma ojciec do moich kontrolek w M5? Ok. 20kkm, bo w zależności od stylu jazdy, nie sądzisz, a jak już łapiesz za słówka to 23kkm to moim zdaniem ok. 20kkm?
Przedliftów obecnie mam do sprzedania 2 sztuki i jednego polifta, jeżeli Cię to interesuje, ale nie wiem gdzie Ty widzisz propagandę ku przedliftom, skoro napisałem, że mój polift brał praktycznie nic. Ty natomiast strzelasz sobie w kolanko mówiąc, że Twoja przy normalnej wymianie co 20kkm wzięłaby od 4 do 6 litrów. Wiem, wiem, masz najszybsze i najlepsze M5... Ops, co za wtopa, czyżby nikt nigdy nie zweryfikował tej jej szybkości? Aaaa. ZApomniałem, bo Ty chyba swoją sprzedajesz, więc dobrze by było jednak propagować polifty...
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

ODPOWIEDZ