100 - 200 km/h

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Maros » czw kwie 25, 2013 14:58

Nie używam stron tego typu, bo doszedłem do wniosku, że rozbierzności są zbyt duże pomiędzy nimi. Jedyne w miare realny odnośnik jakiego używam to lista 60-130mph na m3forum. http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=189369

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: kris/// » czw kwie 25, 2013 15:26

Ladny czas Jurek :) babcia daje rade

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » ndz maja 05, 2013 12:28

Panowie miałem przyjemność ostatnio sprawdzić się na maszynach kilka pomiarów
mianowicie:

0 - 100km/h
100 - 200km/h
1/4 mili

I w pierwszych pomiarach zawsze pojawiał się jeden problem, a dokładnie to jak by licznik (prędkościomierz) wariował bo miałem już sporo ponad 100km/h a licznik pokazywał raptem 60km/h i powolutku się podnosił jak bym jechał starem 266.

Nie zawsze tak było, ale jak już ustawiłem maszynkę to znów Ona coś słabo działała (maszynkę mam tu na myśli G-tech) i pokazywała ,,error"
Raz udało mi się zmierzyć od 0 - 100 i wyszło 5,4 sek. Jednak z tego co wiem trzeba wykonać kilka lotów, aby wyciągnąć średnią i nie wiem na ile to miarodajne bo udany był tylko jeden.

od 100 - 200 jeśli licznik nie przekłamuje to było tak:

1. 9,7 sek.
2. 9,5 sek.
3. Dyskusyjne 9,3 sek. dyskusyjne bo czas reakcji mojego ,,sekundanta" akurat w tym przelocie pozostawiał sobie wiele do życzenia. On uważa, że wskazówka zetknęła się z liczbą 200 przy czasie 8,9 sek. a ja mu tłumaczę, że to raczej nie realne i czas 9,3 wydaje się zdecydowanie bardziej adekwatny. Tutaj też jest sporna sprawa bo jaka jest pewność czy licznik podaje adekwatną prędkość?

na 1/4
wyszło 13,4 sek. ale ze słabym startem na pomiarach z maszyną bez czasu reakcji, sam czas przejazdu. Kolejną próbę wykonałem o wiele lepiej niestety maszyna nie zmierzyła czasu.

I teraz jak te czasy mają się do realiów. Czy ktoś z Was Panowie odnotował podobne czasy? Jakie Wy mieliście czasy na 1/4 bo katalogowo podają od 13,2 do 13,6 sek. A ja osobiście uważam, że jak bym wyciągnął wszystko z bagażnika i wystartował tak jak wystartowałem tym niestety nie zmierzonym wtedy przejazdem to mam wrażenie, że cyfra 12 jest jak najbardziej realna.

Może podam też pewne szczegóły:

- droga płaska, może ewentualnie jakieś drobne wyboje, ale bez wzniesień i spadków nie wiadomo jakich (przyległa nie opodal miasta Szczecina ,,autostrada")
- paliwo 100 oktan
- sprzęgło nowe
- nowe opony tył
- 2 osoby na pokładzie
- filtry powietrza simota
- wydech S-pipe
- 2001r.

nic nadzwyczajnego nie robiłem. Dlatego pytam jak to wygląda u innych użytkowników. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Venom » ndz maja 05, 2013 12:36

M5 E39 w tym wątku to chyba rekordowo robiło niskie 10 sec - 11 sec to taki ogólny czas, który chyba można przyjąć za odnośnik. Moim skromnym zdaniem 9 sec dla tego auta jest trochę nierealne.

Ja bym nie bazował na pomiarach robionych z licznika, nawet jeśli sekundant jest rewelacyjny :)

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » ndz maja 05, 2013 12:43

Venom pisze:Ja bym nie bazował na pomiarach robionych z licznika, nawet jeśli sekundant jest rewelacyjny
Dlatego też pytam. I podobne mam zdanie, chodź tak nie do końca :mrgreen:
Jaka zatem najlepiej i najwiarygodniej sprawdzić i za pomocą jakiego urządzenia czasy, bo nie ukrywam, że interesuje mnie to w jakim stanie mam auto od strony silnika itd.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Venom » ndz maja 05, 2013 12:46

W tym wątku wszyscy chyba bazują na wykresach z Racelogic-a. Te dane przynajmniej dają dobrą powtarzalność i sam pomiar jest niezależny od człowieka. Najlepiej byłoby gdybyś też tym zmierzył i porównał wtedy wynik do innych M5 E39, które zmierzyli tutaj koledzy :)

Edit:
są oferty wypożyczenia takiego urządzenia:
http://allegro.pl/racelogic-performance ... 72159.html

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: --==maly==---- » ndz maja 05, 2013 12:52

Zwłaszcza z licznika,który zamula i oszukuje masz problem albo z pompą abs albo z czujnikami abs/prędkości koła więc w tym przypadku nie sugeruj się pomiarami z licznika bo mogą być mocno mylne.
Licznikowe 100-200km/h m5 robi ok 10-11s 0-100 ok 5-6s

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » ndz maja 05, 2013 13:00

Venom pisze:Edit:
są oferty wypożyczenia takiego urządzenia:
http://allegro.pl/racelog...3179772159.html
Ok dzięki za informację za jakiś czas nabędę urządzenie i napiszę co i jak.

--==maly==---- pisze:Zwłaszcza z licznika,który zamula i oszukuje masz problem albo z pompą abs albo z czujnikami abs/prędkości koła więc w tym przypadku nie sugeruj się pomiarami z licznika bo mogą być mocno mylne.
Z licznika to słabo faktycznie bo jak G-tech pokazał 5,4 a ja nie mogłem z licznika zejść poniżej 6 sek.

Dobra dzięki Panowie za info i do usłyszenia w temacie ;)

pauldv8
Posty: 268
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 20:18
Auto: x

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: pauldv8 » ndz maja 05, 2013 13:38

Faqir pisze: - wydech S-pipe

to literówka czy jakiś wynalazek?

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » ndz maja 05, 2013 16:17

pauldv8 pisze:to literówka czy jakiś wynalazek?
nie chciało mi się pisać Straight Pipe.

Przemooo
Posty: 440
Rejestracja: pn lis 12, 2012 22:50
Lokalizacja: GST

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Przemooo » ndz maja 05, 2013 22:10

Wyniki nadwyraz optymistyczne, zwłaszcza patrząc na dane niezależne, np zepfers:
http://www.zeperfs.com/en/fiche110-bmw-m5-e39.htm

Aa teraz patrze, że G-techem mierzyłeś, bawiłem się tym urządzeniem, ale to raczej sprzęt do porównania swojego auta przed i po modach, bo od rzeczywistych wyników trochę odbiega (np na tym samym sprzęcie u mnie wychodziło 7sek, u znajomka w jeepie 6.5s, a dostawał co najmniej długość)

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » pn maja 06, 2013 07:13

Przemooo pisze:(np na tym samym sprzęcie u mnie wychodziło 7sek, u znajomka w jeepie 6.5s, a dostawał co najmniej długość)
na G-tech-u tylko raz coś tam wyszło, a według licznika i z pomiarem drugiej M5 dostawałem wg. (licznika o jakieś 0,6-0,7) a w realiach do przodu o jakąś długość. Muszę zająć się tym licznikiem bo tak być nie może, że przy ostrej jeździe wskazania są aż tam nie dokładne.

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2367
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Bombel » pn maja 06, 2013 08:43

Miałem to samo w kilku M5, więc to jakaś powtarzalna przypadłość.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Faqir
Posty: 65
Rejestracja: pt gru 17, 2010 14:02
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Faqir » pn maja 06, 2013 17:02

Wracając do tematu 100-200km/h i patrząc na logikę zachowania się prędkościomierza i raczej tego, że bardziej zamula niż ,,przyśpiesza" zdobywaną prędkość, jakkolwiek brzmi to nie fachowo to coś jest na rzeczy z tymi 9,...sekundami w moim aucie. Prób było od groma i nigdy na cyfrę stopera nie wskoczyła dziesiątka, a trzeba wziąć pod uwagę to, że zawsze czas słabej reakcji na mecie (naciśnięcie na stoperze stop) wydłuża mierzony czas. No chyba, że prędkościomierz również chodzi za szybko, kolego ==Mały== spotkałeś się z czymś takim? Nie tylko, że zamula, ale i też chodzi za szybko??

Wiem, że rozwiązaniem tego jest maszynka którą polecił mi Venom, ale z logicznego punktu widzenia to 9,coś tam od 100-200 jest realne. Pytanie tylko dlaczego i jak to możliwe! Ktoś z Was bawił się w kręcenie silnika w M5? W jakikolwiek sposób? Bo ja tak, ale facet który się tym zajmuje powiedział, że nic to nie da bo trzeba by dostarczyć do silnika większą dawkę powietrza, więc dostarczyłem. Zrobiłem doloty w kratce zderzaka i wypuściłem rury do puszek. Różnica była ale problem w tym, że dopiero przy wyższych prędkościach typu 100-200-250- a na dole auto było nieco słabsze. Co mnie irytowało i zdjąłem dolot. Zmieniłem filtry i od tamtej pory (nie mylić tylko z wymianą filtrów, sprzęgła, opon itd) M5 zachowuje się zupełnie inaczej. No warto też dodać, że bawiłem się przed wymianą rozrządu, a różnica pojawiła się po jego wymianie. Kolega zrzucił mi kaganiec z 265km/h i kontrolnie sprawdziłem czy to prawda no i prawda.

zastanawia mnie to czy zmiana rozrządu, kombinacje z dolotem+filtry, sprzęgło nowe opony+ paliwo 100 oktan może tak bardzo zmienić silnik i jego reakcję na jakiekolwiek naciśnięcie gazu.

dziwne jest też to, że założone nowe opony 285/30 NOKIAN które powinny trzymać aż docisk ze sprzęgłem by płakał to eMka je rwie i zapala trakcję nawet na trzecim biegu. Nie wiem chłopaki co stało się z moim silnikiem, ale mam ogromne wrażenie, że czas 9,s do 200 jest realny. Pozdrawiam

Ps: Nie omieszkam tego sprawdzić i napisać co wyszło. Pozdro

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: 100 - 200 km/h

Post autor: Venom » pn maja 06, 2013 17:21

Fajnie i obiecująco napisane. Czekam zatem na wynik pomiarów z Racelogic-a :)

ODPOWIEDZ