Castrol TWS i jego odminay
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Castrol TWS i jego odminay
Potwierdzam ja kupiłem od Huberta, dostałem 7x1l Motorsporta, nie Edge Professional, a na allegro jest TWS Motorsport po 40zł, dzwonie do gościa "...a no wie Pan, bo zdjęcie jest stare a teraz mam taki nowy Edge Motorsport" - dziękuje, dowidzenia
Ostatnio zmieniony ndz mar 25, 2012 23:37 przez racesupport1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Castrol TWS i jego odminay
To sa te same oleje tylko Edge jest zabarwiony.
- racesupport1
- Posty: 177
- Rejestracja: śr mar 23, 2011 18:05
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Re: Castrol TWS i jego odminay
po cholere to zmieniali i kombinowali, teraz sie wszyscy boją to kupować w tym ja
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Castrol TWS i jego odminay
Lato, pokiełbasiły Ci się nazwy. Stary TWS, nazywa się właśnie TWS Motorsport, a ten nowy "świecący" to EDGE Professioanl TWS
Karty charakterystyki:
TWS Motorsport:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... EL%5F0.pdf
EDGE Professional TWS:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8Q2LDJ.pdf
To nie są "te same" oleje...Pacian pisze:To sa te same oleje tylko Edge jest zabarwiony.
Karty charakterystyki:
TWS Motorsport:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... EL%5F0.pdf
EDGE Professional TWS:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8Q2LDJ.pdf
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
-
- Posty: 193
- Rejestracja: śr mar 03, 2010 21:46
- Lokalizacja: Wyszków/WMA
- Kontakt:
Re: Castrol TWS i jego odminay
ja w tym momencie na stanie mam Castrol TWS Motosport ( 9 litrów ), na hurtowni widze ze dostepny teraz jest juz tylko EDGE Professional TWS . I jestem pewny że nie bedzie juz tego TWS Motosport , lub bedzie do wyczerpania zapasów
Re: Castrol TWS i jego odminay
Co nie zmienia faktu ze wszystkie nowe M juz sa zalewane Edge i nie mozna powiedziec ze jest to gorszy olej.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Castrol TWS i jego odminay
Zmienili na gorsze pajace a cena chyba ciut w górę nawet.
TWS Motorsport Edge Professional TWS
Lepkość kinetyczna w 40 stopniach 161 160
Lepkość kinetyczna w 100 stopniach 24.4 22.7
Wskaźnik lepkości 179 173
Temperatura płynięcia -51 -39
Mnie najbardziej martwi lepkość w 100 stopniach tu różnica jest dość spora a ja zawsze porównywałem oleje do m3 właśnie pod tym względem i 22.7 to już nie jest super wynik są tańsze i lepsze oleje.
TWS Motorsport Edge Professional TWS
Lepkość kinetyczna w 40 stopniach 161 160
Lepkość kinetyczna w 100 stopniach 24.4 22.7
Wskaźnik lepkości 179 173
Temperatura płynięcia -51 -39
Mnie najbardziej martwi lepkość w 100 stopniach tu różnica jest dość spora a ja zawsze porównywałem oleje do m3 właśnie pod tym względem i 22.7 to już nie jest super wynik są tańsze i lepsze oleje.
Re: Castrol TWS i jego odminay
Hehe, a jak w listopadzie pisałem,ze starego TWS'a juz przestali produkować, to mi nikt nie chciał wierzyć
Parametry są teraz te same co w zwykłym EDGE 10W-60, dlatego ja wlałem Liqui Moly 10W-60 i castrolowi powiedziałem pa pa .
Parametry są teraz te same co w zwykłym EDGE 10W-60, dlatego ja wlałem Liqui Moly 10W-60 i castrolowi powiedziałem pa pa .
póki co, to aktualne //M z silnikami S63 sa zalewane zwykłym 5W-30 w wiekszosci serwisówPacian pisze:Co nie zmienia faktu ze wszystkie nowe M juz sa zalewane Edge i nie mozna powiedziec ze jest to gorszy olej.
Re: Castrol TWS i jego odminay
Tak jak pisałem w innym temacie oleje Castrola teraz są nastawione na ekologie a nie na ochronę silnika.
Ja jedynie zwrócę uwagę iż wyższa lepkość przy 100C nie oznacza lepszej ochrony, chociaż oczywiście ma znaczenie. Temp. Krzepnięcia/płynięcia to też nie jest minimalna temp. pompowalności.
Chociaż trzeba przyznać że pod kątem lepkości nie było lepszego oleju jak TWS Motorsport. Nie dużo mu brakowało do 5w60 a to 60 też było naprawdę porządne
Jakby ktoś chciał mieć lepkość przy 100C ponad 24 w 10w60 to liqi molly 10w60 i Millers CFS 10w60 NT taką mają.
Ja jedynie zwrócę uwagę iż wyższa lepkość przy 100C nie oznacza lepszej ochrony, chociaż oczywiście ma znaczenie. Temp. Krzepnięcia/płynięcia to też nie jest minimalna temp. pompowalności.
Chociaż trzeba przyznać że pod kątem lepkości nie było lepszego oleju jak TWS Motorsport. Nie dużo mu brakowało do 5w60 a to 60 też było naprawdę porządne
Jakby ktoś chciał mieć lepkość przy 100C ponad 24 w 10w60 to liqi molly 10w60 i Millers CFS 10w60 NT taką mają.
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Castrol TWS i jego odminay
Małe porównanie:
Shell Helix Ultra Racing 10W60
Klasa lepkości SAE 10W-60
Lepkość kinematyczna
mm2/s w 40° C: 163
(ASTM D 445 ) w 100° C: 24,6
Wskaźnik lepkości (ISO 2909): 183
Temperatura płynięcia °C (ISO 3016): -45
Valvoline Racing 10W-60 (półsyntetyk)
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8
Millers Oils CFS 10w60 Motorsport
SAE 10W60
Lepkość kinematyczna przy 100C…22,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C…125 cSt
Indeks lepkości…205
Temperatura krzepnięcia…-25C
Agip Racing 4T 10W60
Lepkość w 40°C [mm²/s]: 160
Lepkość w 100°C [mm²/s]: 23,5
Wskaźnik lepkości : 177
Temp. zapłonu [°C]: 220
Temp. płynięcia [°C]: -36
Gulf RACING 10w60
SAE 10W-60
Lepkość w 100°C, mm2/s 24
Indeks lepkości 165
Temp. zapłonu, °C 200
Temp. płynięcia, °C -33
Dla mnie najlepszy w tej chwili jest Shell dodatkowo kosztuje połowę tego co TWS na drugim miejscu stawiał bym Valvoline a Gulf zbyt mało odporny na niskie temperatury a dodatkowo nie znam tych olejów więc podchodzę z rezerwą.
Millers wypada słabo zwłaszcza temperatura płynięcia -25 stopni w naszych warunkach odpada kompletnie wg mnie.
Agip również dobre parametry ale najdroższy z w/w więc brał bym zdecydowanie Shella marka raczej zaufana.
Shell Helix Ultra Racing 10W60
Klasa lepkości SAE 10W-60
Lepkość kinematyczna
mm2/s w 40° C: 163
(ASTM D 445 ) w 100° C: 24,6
Wskaźnik lepkości (ISO 2909): 183
Temperatura płynięcia °C (ISO 3016): -45
Valvoline Racing 10W-60 (półsyntetyk)
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8
Millers Oils CFS 10w60 Motorsport
SAE 10W60
Lepkość kinematyczna przy 100C…22,0 cSt
Lepkość kinematycza przy 40C…125 cSt
Indeks lepkości…205
Temperatura krzepnięcia…-25C
Agip Racing 4T 10W60
Lepkość w 40°C [mm²/s]: 160
Lepkość w 100°C [mm²/s]: 23,5
Wskaźnik lepkości : 177
Temp. zapłonu [°C]: 220
Temp. płynięcia [°C]: -36
Gulf RACING 10w60
SAE 10W-60
Lepkość w 100°C, mm2/s 24
Indeks lepkości 165
Temp. zapłonu, °C 200
Temp. płynięcia, °C -33
Dla mnie najlepszy w tej chwili jest Shell dodatkowo kosztuje połowę tego co TWS na drugim miejscu stawiał bym Valvoline a Gulf zbyt mało odporny na niskie temperatury a dodatkowo nie znam tych olejów więc podchodzę z rezerwą.
Millers wypada słabo zwłaszcza temperatura płynięcia -25 stopni w naszych warunkach odpada kompletnie wg mnie.
Agip również dobre parametry ale najdroższy z w/w więc brał bym zdecydowanie Shella marka raczej zaufana.
Re: Castrol TWS i jego odminay
Wg danych na stronie
http://shellhelix.pl/shift.php?action=k ... uktu&id=15
wcale nie ma takiej lepkości jak podałeś, tylko jednak mniejszą:
Typowe własności fizyczne dla klasy lepkości SAE 10W-60
Lepkość kinematyczna [mm²/s] (ASTM D 445)
w 40°C - 141
w 100°C - 22
Ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem Motul 300V LE MANS 20w-60? Czy to mógłby być substytut TWS-a?
Klasa lepkości SAE J 300 20W-60
Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.888
Lepkość w 100oC ASTM D 445 22.9 mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 170 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 162
Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 7.17 mPa.s
Temperatura płynięcia ASTM D 97 -33oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 222oC
http://shellhelix.pl/shift.php?action=k ... uktu&id=15
wcale nie ma takiej lepkości jak podałeś, tylko jednak mniejszą:
Typowe własności fizyczne dla klasy lepkości SAE 10W-60
Lepkość kinematyczna [mm²/s] (ASTM D 445)
w 40°C - 141
w 100°C - 22
Ktoś ma jakieś doświadczenia z olejem Motul 300V LE MANS 20w-60? Czy to mógłby być substytut TWS-a?
Klasa lepkości SAE J 300 20W-60
Gęstość w 15oC ASTM D 1298 0.888
Lepkość w 100oC ASTM D 445 22.9 mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 170 mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 162
Lepkość HTHS w 150oC ASTM D 4741 7.17 mPa.s
Temperatura płynięcia ASTM D 97 -33oC
Temperatura zapłonu ASTM D 92 222oC
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Castrol TWS i jego odminay
Faktycznie jest rozbieżność w lepkościach ja brałem z tej strony
http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
Możliwe,że są to stare dane bo powiem szczerze z roku na rok są zmieniane te parametry możliwe,że przez normy ekologiczne.
Już lakiery na nowych autach mamy wujowe wodne, katalizatorów i sond po 15 sztuk teraz coraz gorsze oleje powaliło tych ekologów już całkowicie a jak to w top gear było krowy pierdząc wydzielają dużo więcej CO2 niż auta.
Skoro shell ma takie parametry to w tej chwili w 100% stawiam na valvoline tym bardziej,że miałem z nim do czynienia i sprawował się super wielu użytkowników emek i innych mocnych aut na tym jeździ a cena również połowę TWS jedyny minus,że to półsyntetyk choć nie wiem do końca jakie to ma znaczenie.
Możliwe,że teraz zamiast edge sport 10w60 i tws motorsport 10w60 powstanie jeden olej edge professional tws 10w60.
Myślę,że tak właśnie będzie bo ten nowy TWS ma gorsze parametry od starego edge sport.
Lepkość w 40 stopniach 160,3
Lepkość w 100 stopniach 23,24
temperatura płynięcia -36
http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
Możliwe,że są to stare dane bo powiem szczerze z roku na rok są zmieniane te parametry możliwe,że przez normy ekologiczne.
Już lakiery na nowych autach mamy wujowe wodne, katalizatorów i sond po 15 sztuk teraz coraz gorsze oleje powaliło tych ekologów już całkowicie a jak to w top gear było krowy pierdząc wydzielają dużo więcej CO2 niż auta.
Skoro shell ma takie parametry to w tej chwili w 100% stawiam na valvoline tym bardziej,że miałem z nim do czynienia i sprawował się super wielu użytkowników emek i innych mocnych aut na tym jeździ a cena również połowę TWS jedyny minus,że to półsyntetyk choć nie wiem do końca jakie to ma znaczenie.
Możliwe,że teraz zamiast edge sport 10w60 i tws motorsport 10w60 powstanie jeden olej edge professional tws 10w60.
Myślę,że tak właśnie będzie bo ten nowy TWS ma gorsze parametry od starego edge sport.
Lepkość w 40 stopniach 160,3
Lepkość w 100 stopniach 23,24
temperatura płynięcia -36
Re: Castrol TWS i jego odminay
Większe niż drobne różnice w lepkości Ciężko porównać który olej jest lepszy z tych parametrów, zwłaszcza na ciepło. Trzeba by było wysyłać próbki do laboratorium itp.--==maly==---- pisze:jedyny minus,że to półsyntetyk choć nie wiem do końca jakie to ma znaczenie.
Na zimno możemy się posiłkować lepkością, ale też nie do końca gdyż te parametry są kiepsko podawane. Dopiero wykres by coś rozjaśnił, a nigdzie ich nie ma. Wówczas możemy patrzyć jedynie na SAE i tutaj wszystkie 10w60 będą porównywalne, a według tej normy są to oleje dobre do -20 (lepkość poniżej 3500). Poniżej tej temp. ja bym się bał odpalać każde 10w60. No Może TWS'a bym odpalił przy -25 gdyż jego lepkość wówczas to 4860 czyli wciąż do granicy pompowalności bardzo daleko, a nie zaczął też krzepnąć. Pytanie co się dzieje z lepkością jak temp. spadnie jeszcze bardziej. Mnie bardzo ciekawi co się dzieje z Millersem CFS 10w60 gdyż krzepnie przy -25, ale przy -30 jego lepkość to wciąż "tylko" 7000 (za granicę pompowalności przyjmuje się 60 000). Ale tak to sobie można długo gdybać...
W instrukcji jest coś takiego:
Oczywiście dla TWS'a.The oils used by BMW at the factory for your vehicle model can be used at virtually any ambient temperature.
However, if the vehicle is exposed to temperatures below –20C for extended periods, please have your BMW center recommend a suitable oil.
Według instrukcji alternatywą dla 10w60 może być 5w40 i pewnie taki olej by zaproponowali do jazdy w bardzo niskich temperaturach. Ja bym się rozglądał za dobrym 5w50 zamiast gdybać który z 10w60 jest dobry na ostrą zimę bo prawda jest taka że żaden nie jest
Do ciekawych 10w60 dołączył niedawno nowy Millers:
CFS 10w60 NT
Lepkość SAE 10w60
Gęstość przy 15C 0,870
Lepkość kinematyczna w 100C 24,4 cSt
Lepkość kinematyczna w 40C 170,8 cSt
Indeks lepkości 175
Temperatura krzepnięcia -25C
Temperatura zapłonu >200C
Lepkość na zimno przy -25C 5,780cP
Mi się podoba ze względu na tą całą nanotechnologię która redukuje tarcie. Jak ktoś chce może sobie poczytać. Ze specyfikacji wynika że można odpalać do -25, ale ja wolę nie ryzykować i samochód trzymam w ogrzewanym garażu, a jak wiem że musiałby postać gdzieś dłużej na mrozie to po prostu biorę inny samochód
Re: Castrol TWS i jego odminay
Też kiedyś gdybałem na temat Shell'a - w końcu leją to do Ferrarek (aczkolwiek znajomy kolekcjoner specjalnie nie ceni ich za niezawodność... ).
Liqui Moly to wg mnie zawsze dobry strzał, ludzie działają w motorsporcie od samego początku i kupa Porszawek na tym śmiga.
PS. nie zakładam oczywiście użytkowania w skrajnie niskich temp.,
PPS. dzięki Bogu mam jeszcze zapas TWS'a MS
Liqui Moly to wg mnie zawsze dobry strzał, ludzie działają w motorsporcie od samego początku i kupa Porszawek na tym śmiga.
PS. nie zakładam oczywiście użytkowania w skrajnie niskich temp.,
PPS. dzięki Bogu mam jeszcze zapas TWS'a MS
- --==maly==----
- Posty: 2508
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Castrol TWS i jego odminay
No millers ma ten problem z temperaturą.
Moim zdaniem co do TWSa nie ma co panikować i w naszych warunkach można spokojnie jeździć bo takich dni gdzie w dzień mamy -20 są 3-4 w roku a w instrukcji chodzi o np Skandynawię gdzie takie temperatury są częstsze tam lepiej zalać 5w50 bo nie ma z kolei aż takich upałów jak u nas i zróżnicowania temperatur. Ja nie popieram używania innego oleju na zimę i innego na lato. Wg mnie na nasze temperatury nie ma nic lepszego niż porządne 10w60.
Moim zdaniem co do TWSa nie ma co panikować i w naszych warunkach można spokojnie jeździć bo takich dni gdzie w dzień mamy -20 są 3-4 w roku a w instrukcji chodzi o np Skandynawię gdzie takie temperatury są częstsze tam lepiej zalać 5w50 bo nie ma z kolei aż takich upałów jak u nas i zróżnicowania temperatur. Ja nie popieram używania innego oleju na zimę i innego na lato. Wg mnie na nasze temperatury nie ma nic lepszego niż porządne 10w60.