Cześć stare Kloce :P

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Cześć stare Kloce :P

Post autor: Lassie » sob sty 29, 2022 06:31

Dawno nie byłem, kto nie zna, nie pamięta niech śmiało szuka po xywie ;)
Po "kilku" latach odwyku (od Kobity i Emek) nieśmiało szykuję się do powrotu na jasną stronę M(ocy) - co brać? Używańca E92 jako ostatniego mohikana wolnossącego czy pakować się w turbo skurwiołka?

Pozdrowionka!
Las

PS. E46 już miałem i dziękuję :P

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cześć stare Kloce :P

Post autor: --==maly==---- » sob sty 29, 2022 12:26

Mnie niepokoi odwyk od Kobity ale spoko :wink:
Kwestia do czego Ci auto E92 jedzie słabo ale brzmi super wg mnie jest też droższe w utrzymaniu od F80.
F80 po stage 2 jest bardzo szybkie i lepsze na codzień.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Cześć stare Kloce :P

Post autor: Juras » sob sty 29, 2022 12:54

Mowia, ze suma nalogow jest zawsze stala, wiec musialo byc w takim razie grubo ;) Zalezy jaki masz budzet. Jak masz ponizej 200k to nie ma co na sile szukac jakiegos m4 po dzwonie z pierwszego roku produkcji, byle tylko bylo. Za to e92 w tej kasie mozna kupic super. Jak masz sporo powyzej 200, a najlepiej w okolicach 300, to mozna kupic dobre m4. Ja na pewno bym mojego m4 (mimo dzwieku jakby mialo covid) na zadne e92 nie zamienil ale nie ukrywam, ze jaram sie e92 m3 i chetnie kiedys bym dokupil do kompletu.
--==maly==---- pisze:
sob sty 29, 2022 12:26
Mnie niepokoi odwyk od Kobity ale spoko :wink:
:lol:

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Cześć stare Kloce :P

Post autor: Lassie » sob sty 29, 2022 15:30

Dzięki! Napisałem "od Kobity", nie kobiet ;) A jak z G80 w relacji do F? Tutaj akurat jest o tyle dobrze, że generalnie BMW mnie "lubi", więc można wyszarpać dobrą ofertę na nówkę, ew. jakąś niedojechaną klacz z monachijskiej stajni.

PS. widziałem jakiś czas temu moją (ex) za 150k na otomoto :D

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Cześć stare Kloce :P

Post autor: Juras » sob sty 29, 2022 17:23

Mam mieszane uczucia co do G8x.

Na pewno jeździ spoko i samym chipem i DP lekko wychodzisz na >600KM. Szkoda, że nie poprawili dźwięku. Kto powiedział, że turbo nie potrafi super brzmieć? (VR38DETT, RB32, 2JZ, APB...) Puryści zarzucają, że jest ciężka (nie wiem co się tam musiało wydarzyć swoją drogą, że doszło ok. 200kg :roll: ) i ma zwykły automat, nie DKG. O ile to pierwsze ma wpływ na osiągi i zachowanie w zakręcie, to drugie z kolei, zakładając że zmienia równie szybko biegi, mi nie robi różnicy.

Zewnętrzny wygląd jest dość specyficzny. Choć widziałem jakieś foty na BBSach całej czarnej G82 i wyglądała bdb, ukrywa trochę wtedy te paskudne nerki. Tył w G82 jest poprawny ale zarówno 8 jak i F82 mają wg mnie wciąż lepszy, tak jak i G80, tu jest całkiem spoko. Dziwi mnie także rezygnacja z klasycznego Hofmeister kink w coupe na rzecz czegoś co przypomina bardziej ten element w Camaro, który zawsze uważałem za nieudany. Jakaś pomyłka totalna w G82. Sedan ponownie tutaj dużo lepiej wypada zachowując klasyczną linię słupka C.

Środek z kolei to całkiem inna bajka. Jest genialny, gdzie w przypadku F8x nigdy nie byłem przesadnym fanem. W G8x to całkiem inny poziom zarówno designu jak i jakości materiałów. I to już widać nawet w podstawowych wersjach G20, gdzie wolałbym chyba jeździć wyższą wersją Skody Superb a może i nawet Octavii, niż musieć przebywać we wnętrzu podstawowej wersji golasa F30. Jakiś koszmar.

Niezależnie od wszystkiego powyżej, zawsze G8x będzie nowsze (w ogóle może być w końcu nowe) niż cała reszta M3/4, a to zawsze spory plus.

ODPOWIEDZ