Pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich serdecznie oraz proszę o pomoc !
W niedługim czasie planuje zakup "nowego" auta, do wydania ok 260k brutto.
Do niedawna brałem pod uwagę M2, M3 e92 oraz M4. M3 e92 przekonuje wolnossącym V8 ale jednak chcę coś trochę nowszego i świeższego, dlatego też wypada z mojej listy.
Myślę, że nie tylko ja bujam się z takim dylematem, wiec może podzielicie się opiniami / doświadczeniami / własnymi sugestiami / może ktoś miał M4 i przesiadł się do M2 i odwrotnie ?
Auto nie tylko do sporadycznej jazdy i upalania, zdarza się czasem też jakiś wyjazd za granicę / wakacje itp, można powiedzieć, że daily car.
Czekam na komentarze i opinie , mam nadzieję, że rozpętam tu dobrą burzę
M2 VS M4 co wybrać ?
Re: M2 VS M4 co wybrać ?
Znam bardzo dobrze M4, miałem też okazję nieraz przejechać się M2. Każdy ma swoje wady i zalety.
M4 przede wszystkim jest spore, nie ma tej zwinności co np. E9x. Będzie też droższe lub jeśli w tej samej cenie to starsze/z większym przebiegiem niż M2. M2 to gokart, jest bardziej bezposrednie, również daje sporo funu, taki mały kiler, seryjny dzwięk subiektywnie lepszy niż w M4. Ze względu na w praktyce nieistniejące wyposażenie dodatkowe będzie miało mniej opcji niż większość M4. Dodatkowo, co ponownie jest subiektywne, M2 nie podeszło mi do końca wizerunkowo, nie jestem po prostu przesadnym fanem podrasowanych kompaktów nawet jeśli są ubrane w budę coupe, są po prostu trochę niepoważne. M4 jest samochodem zdecydowanie bardziej dojrzałym.
Słabo widzę M2 na dłuższą trasę i choć są lepsze samochody na wakacyjny wypad niż M4 to potrafi ono zaskoczyć pojemnością bagażnika czy komfortem przelotu po autostradzie. Aspekt wizualny jest subiektywny, z przodu są tak samo atrakcyjne, z boku M2 ma trochę karłowate proporcje, natomiast tył M2 jest nijaki nawet po lifcie, gdzie M4 jest mega kozak, zwłaszcza LCI. Pamiętaj przy tym, że M2 wcale nie jest super lekkie, waży coś koło 50kg mniej niż M4, czyli tyle co nic.
Dla mnie, pomimo że M2 jest fajne, ma swój urok, to jednak M4 zdecydowanie wygrywa. Zwłaszcza ZCP z zawiasem adaptacyjnym. W M2 nie ma opcji zmiany twardosci zawiasu guzikiem co jest zajebiscie przydatne.
M4 przede wszystkim jest spore, nie ma tej zwinności co np. E9x. Będzie też droższe lub jeśli w tej samej cenie to starsze/z większym przebiegiem niż M2. M2 to gokart, jest bardziej bezposrednie, również daje sporo funu, taki mały kiler, seryjny dzwięk subiektywnie lepszy niż w M4. Ze względu na w praktyce nieistniejące wyposażenie dodatkowe będzie miało mniej opcji niż większość M4. Dodatkowo, co ponownie jest subiektywne, M2 nie podeszło mi do końca wizerunkowo, nie jestem po prostu przesadnym fanem podrasowanych kompaktów nawet jeśli są ubrane w budę coupe, są po prostu trochę niepoważne. M4 jest samochodem zdecydowanie bardziej dojrzałym.
Słabo widzę M2 na dłuższą trasę i choć są lepsze samochody na wakacyjny wypad niż M4 to potrafi ono zaskoczyć pojemnością bagażnika czy komfortem przelotu po autostradzie. Aspekt wizualny jest subiektywny, z przodu są tak samo atrakcyjne, z boku M2 ma trochę karłowate proporcje, natomiast tył M2 jest nijaki nawet po lifcie, gdzie M4 jest mega kozak, zwłaszcza LCI. Pamiętaj przy tym, że M2 wcale nie jest super lekkie, waży coś koło 50kg mniej niż M4, czyli tyle co nic.
Dla mnie, pomimo że M2 jest fajne, ma swój urok, to jednak M4 zdecydowanie wygrywa. Zwłaszcza ZCP z zawiasem adaptacyjnym. W M2 nie ma opcji zmiany twardosci zawiasu guzikiem co jest zajebiscie przydatne.