BMW M5 F10

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
arrrtek
Posty: 12
Rejestracja: wt gru 03, 2013 00:54
Auto: 3 x mpałer

BMW M5 F10

Post autor: arrrtek » śr kwie 22, 2015 21:20

Jako że nie ma jeszcze na forum działu M5 F10 zapytam tutaj: czy macie jakieś informacje na temat żywotności silników po przebiegu 100 000 km ? Ewentualnie jakie producent przewiduje wymiany i jakich podzespołów po takim przebiegu? Co raz więcej tych 3-latków koło 100 000 km a choroba postępuje :)

atwatw
Posty: 17
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 16:46
Auto: -
Lokalizacja: Holandia

Re: BMW M5 F10

Post autor: atwatw » czw kwie 23, 2015 14:54

Witam!

Koło M5 F10 to nawet nigdy nie stałem, ale wiem że ma silnik bardzo podobny do 550i i czytałem że tam występują problemy ze smarowaniem głównie spowodowane zbyt długimi interwałami. Do tego dochodzą wtryski tolerujące tylko dobre paliwo.
No ale tak jak pisałem, nawet nigdy koło takiej maszyny nie stałem więc mam nadzieję że wypowiedzą się tutaj (byli)właściciele, bo sam jestem ciekawy jak jest z trwałością tego samochodu.

Awatar użytkownika
Steff
Posty: 195
Rejestracja: czw sie 04, 2011 23:11
Auto: BMW
Lokalizacja: WOT

Re: BMW M5 F10

Post autor: Steff » czw kwie 23, 2015 15:27

jedyny właściciel m5 na tym forum ma jeszcze sporo do stówki i gwarancje , także nie sądzę żeby miał jakiś problem z tym motorem

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: BMW M5 F10

Post autor: BYNTAS » czw kwie 23, 2015 15:31

Wpisz w google "M5 F10 engine failure" i czytaj...w pierwszym roczniku wadliwa pompa oleju. Znam taki przypadek z lokalnego podwórka. Efekt to wymieniony silnik na gwarancji.

atwatw
Posty: 17
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 16:46
Auto: -
Lokalizacja: Holandia

Re: BMW M5 F10

Post autor: atwatw » czw kwie 23, 2015 23:32

Myślałem że jest tutaj więcej posiadaczy M5 F10 bo parę po Polsce jeżdzi. Ciekawi mnie dlaczego auto nie stało się tutaj popularne, grupa posiadaczy M5 E60 jest/była dość szeroka. Czy ma to coś wspólnego ze sztucznością F10 i przejściem na inną markę czy może po E60 M5 strach przed kosztami?

puszkinen
Posty: 106
Rejestracja: pn sty 04, 2010 18:37
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Re: BMW M5 F10

Post autor: puszkinen » pt kwie 24, 2015 09:22

atwatw.Myślę,że opcji jest kilka.
-Za nowe jeszcze auto i za drogie
-To już takie troszkę sztuczne M (chociaż napewno jest szybkie ale ten dzwięk z głośników :( )
-Generalnie coś mało się ostatnio dzieje na tym forum szczególnie w m5

atwatw
Posty: 17
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 16:46
Auto: -
Lokalizacja: Holandia

Re: BMW M5 F10

Post autor: atwatw » pt kwie 24, 2015 16:39

Myślę że teraz jak M-ki stały się trochę nijakie, Alpina zyska nowych klientów. B5 Bi-turbo jest trochę tańszy od M5, chyba troszeczkę wolniejszy ale za to napewno wygodniejszy. Wszystkie te opcje torowe w M5 są dla większosci użytkowników pewnie i tak tylko dla nazwijmy to "szpanu", bo pomimo tego że jest to najlepiej wyważona super-limo to jednak wątpię by dużo ludzi jeździło tym 2-tonowym klocem po torze.
Poza tym myślę że BMW idzie w złą stronę montując zaawansowane wspomaganie kierownicy ze zmienną twardością, różne opcje skrzyni i zawieszenia. Auto i tak nigdy nie będzie tak komfortowe jak alpina czy 550 a jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...

BYNTAS
Posty: 250
Rejestracja: śr sie 15, 2012 11:22
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Gniezno

Re: BMW M5 F10

Post autor: BYNTAS » pt kwie 24, 2015 16:46

atwatw pisze:Myślę że teraz jak M-ki stały się trochę nijakie, Alpina zyska nowych klientów. B5 Bi-turbo jest trochę tańszy od M5, chyba troszeczkę wolniejszy ale za to napewno wygodniejszy. Wszystkie te opcje torowe w M5 są dla większosci użytkowników pewnie i tak tylko dla nazwijmy to "szpanu", bo pomimo tego że jest to najlepiej wyważona super-limo to jednak wątpię by dużo ludzi jeździło tym 2-tonowym klocem po torze.
Poza tym myślę że BMW idzie w złą stronę montując zaawansowane wspomaganie kierownicy ze zmienną twardością, różne opcje skrzyni i zawieszenia. Auto i tak nigdy nie będzie tak komfortowe jak alpina czy 550 a jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Hahah i dlatego właśnie Ring taxi na Nordschleife to M5 F10...

atwatw
Posty: 17
Rejestracja: czw kwie 02, 2015 16:46
Auto: -
Lokalizacja: Holandia

Re: BMW M5 F10

Post autor: atwatw » pt kwie 24, 2015 17:39

BYNTAS pisze:
atwatw pisze:Myślę że teraz jak M-ki stały się trochę nijakie, Alpina zyska nowych klientów. B5 Bi-turbo jest trochę tańszy od M5, chyba troszeczkę wolniejszy ale za to napewno wygodniejszy. Wszystkie te opcje torowe w M5 są dla większosci użytkowników pewnie i tak tylko dla nazwijmy to "szpanu", bo pomimo tego że jest to najlepiej wyważona super-limo to jednak wątpię by dużo ludzi jeździło tym 2-tonowym klocem po torze.
Poza tym myślę że BMW idzie w złą stronę montując zaawansowane wspomaganie kierownicy ze zmienną twardością, różne opcje skrzyni i zawieszenia. Auto i tak nigdy nie będzie tak komfortowe jak alpina czy 550 a jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego...
Hahah i dlatego właśnie Ring taxi na Nordschleife to M5 F10...
Pełna nazwa to "BMW Ring-Taxi" więc było by dziwne gdyby nagle się na np. Mercedesy przerzucili ;)

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 F10

Post autor: Maros » pt kwie 24, 2015 22:10

Nie bałbym się w tym aucie awarii samego motoru (panewek), ale jeśli już to turbin i skrzyni.
To już nie są wysokoobrotowe motory i mają tyle momentu z dołu, że nie ma sensu ich kręcić do odcinki jeśli nie ma takiej potrzeby.
Ale o awaryjności powyżej 100kkm mało kto w Polsce może się wypowiedzieć.
Popytaj na zagranicznych forach.

ODPOWIEDZ