Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
No to sobie odpowiedziałeś. Życzę udanych łowów...
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
60 tysięcy to za dobre auto, ale przed liftem, wkład zawsze będzie mniejszy bądź większy w przypadku auta za 60k podejrzewam, że raczej ten drugi.VADIM pisze:
Tak jak pisałem wyżej jeśli cena oscyluje tak jak pisałeś w okolicach 60 tysi za prawdziwe M3 a nie padlinę w którą będę musiał cokolwiek inwestować na starcie to jest to do przełknięcia, z trudem ale jest.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Oleg tu nie ma co przesadzać bo ceny mocno spadły za 60tyś kupi bdb auto z roczników 2001-2002 za ok 65-75 roczniki 2003-2004.
Nie licz,że za 60tyś kupisz M3 w które nic nie włożysz bo takich nie ma.
W przypadku tych aut pakiet startowy po zakupie płyny oleje hamulce jakieś delikatne prace w zawieszeniu (np tuleje belki których nikt nigdy nie zmienia a trzeba,żeby ocalić podłogę) itd 5-10tyś.
To co musisz kupić w ASO to NP tarcze hamulcowe tył 700zł szt.
Tarcze przód są dostępne w zamienniku cena również ok 700zł szt.
Drogie są również wahacze przód ok 1000zł szt za lemfoprdera (zamiennik=oryginał)
Tuleje tylnej belki o których wspominałem tylko w ASO (550zł kpl)
Tuleje tylnych wahaczy w progach też tylko org ale cena ok 100zł szt.
Reszta raczej dostępna w zamienniku ale też nie tania.
Pamiętaj o dodatkowych czynnościach w M3 względem 330Ci jak np regulacja zaworów (ok 300zł-400 + uszczelka dekla ok 300zł oczywiście u kumatego mechanika nie w ASO)
Nie licz,że za 60tyś kupisz M3 w które nic nie włożysz bo takich nie ma.
W przypadku tych aut pakiet startowy po zakupie płyny oleje hamulce jakieś delikatne prace w zawieszeniu (np tuleje belki których nikt nigdy nie zmienia a trzeba,żeby ocalić podłogę) itd 5-10tyś.
To co musisz kupić w ASO to NP tarcze hamulcowe tył 700zł szt.
Tarcze przód są dostępne w zamienniku cena również ok 700zł szt.
Drogie są również wahacze przód ok 1000zł szt za lemfoprdera (zamiennik=oryginał)
Tuleje tylnej belki o których wspominałem tylko w ASO (550zł kpl)
Tuleje tylnych wahaczy w progach też tylko org ale cena ok 100zł szt.
Reszta raczej dostępna w zamienniku ale też nie tania.
Pamiętaj o dodatkowych czynnościach w M3 względem 330Ci jak np regulacja zaworów (ok 300zł-400 + uszczelka dekla ok 300zł oczywiście u kumatego mechanika nie w ASO)
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Dzięki Mały
jeśli chodzi o płyny oleje itp to nawet jak by nikt nie mówił dla mnie to oczywiste że przy zakupie auta z 2 ręki to wszystko idzie od razu do wymiany na 1 ogień mimo że były właściciel powie że dopiero było robione. Ale nie rozumiem czemu hamulce od razu kiedy mogą przecież być w dobrym stanie a po 2 czemu aż 5-10 tysięcy na wejściu? Trochę mnie zagiąłeś... aha zapomniałem dodać że po auto wybieram sie do Niemiec i pełny przegląd na starcie czymkolwiek się da więc wpadek jako takich nie przewiduje i w razie czego od razu będę wiedział co będzie do zrobienia

"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
Zakręty dla szybkich kierowców"
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
W Rajchu M3 sporo droższe niż u nas w "lepiarni".
Masz rację-lepiej trochę dołożyć i kupić już samochód "do jazdy" niż wsadzać od samego początku i się wkurwiać, że zamiast jeździć swoim wymarzonym bolidem czekasz na niego aż wróci od mechanika.
Weź DIS, czujnik lakieru, kogoś kto już E46 upalał i powodzenia.
Kupuj raczej od prywatnego sprzedawcy niż w komisach.
Pamiętaj też o akcyzie-obadaj na ile wyceniany jest konkretny egzemplarz wg Eurotaxu i wpisz na rachunek minimalną cenę z tabelki-trochę zaoszczędzisz.
Pzdr
PS. 330 w ogóle nie bierz pod uwagę-TO JEST FORUM ///M!!!!
Masz rację-lepiej trochę dołożyć i kupić już samochód "do jazdy" niż wsadzać od samego początku i się wkurwiać, że zamiast jeździć swoim wymarzonym bolidem czekasz na niego aż wróci od mechanika.
Weź DIS, czujnik lakieru, kogoś kto już E46 upalał i powodzenia.
Kupuj raczej od prywatnego sprzedawcy niż w komisach.
Pamiętaj też o akcyzie-obadaj na ile wyceniany jest konkretny egzemplarz wg Eurotaxu i wpisz na rachunek minimalną cenę z tabelki-trochę zaoszczędzisz.
Pzdr
PS. 330 w ogóle nie bierz pod uwagę-TO JEST FORUM ///M!!!!
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Dobra dzięki, powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tym liftingiem jeśli chodzi o M3 E46, co obejmował i od którego roku jest? Warto szukać tańszych po liftowych czy droższych ale jeszcze przez liftem. Boję się przede wszystkim o te panewki trefne ale niby można spr czy zostały wymienione w akcji serwisowej. Ale może jeszcze inne ważne rzeczy zostały "naprawione"?
"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
Zakręty dla szybkich kierowców"
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Z ważnych zmian po lifcie to tylko panewki ale można zerknąć czy była na akcji serwisowej.
Lift nadwozia był od 04/2003r ale pierwsze poliftowe auta nia miały nic poza zmienionymi lampami i klapą. Panewki zmienili dopiero od 07/2003r a inne zmiany w silniku były co chwilkę aż do 12/2003r i dopiero takie auto możesz uznać za poliftowy silnik.
Jeżeli chcesz szukać w Niemczech to niestety znowu drogo 20-25tyś euro za sensowny 2004r+ i sprawdzaj VIN bo angliki też rejestrują.
Lift nadwozia był od 04/2003r ale pierwsze poliftowe auta nia miały nic poza zmienionymi lampami i klapą. Panewki zmienili dopiero od 07/2003r a inne zmiany w silniku były co chwilkę aż do 12/2003r i dopiero takie auto możesz uznać za poliftowy silnik.
Jeżeli chcesz szukać w Niemczech to niestety znowu drogo 20-25tyś euro za sensowny 2004r+ i sprawdzaj VIN bo angliki też rejestrują.
- Oleg
- Moderator
- Posty: 915
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
- Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
mały,a co ja wyżej napisałem?--==maly==---- pisze:Oleg tu nie ma co przesadzać bo ceny mocno spadły za 60tyś kupi bdb auto z roczników 2001-2002 za ok 65-75 roczniki 2003-2004.
Swoją wypowiedzią potwierdziłeś moje słowa. Przedlifta można szukać spokojnie za 60, a sensowny polift, w którego nie włożymy na dzień dobry 10k to przedział 70-80k.
Też uważam, że niemal każde M3 wymaga wkładu na początek. Przy b. dobrych egzemplarzach zmieścisz się w 2-3 koła na pakiet startowy, w auta, które mają co nieco do roboty może pęknąć dycha, a parch = worek bez dna.
OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN
RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Kwestia szczęścia bo znam dużo przypadków ostatnimi czasu dobrych przedliftów po 50-55tyś i dobrych poliftów za 60-65tyś. 70+ to już taka cena górnopółkowa za naprawdę konkretne egzemplarze.
- LINKIN
- Posty: 155
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 13:16
- Auto: M6 F13 LCI
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Kontakt:
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
VADIM nie ma co porównywać zwykłego BMW do M. Ja kiedyś też robiłem ten sam błąd, jeździłem 335i po chipie i myślałem, że kupując M kupuje tylko wygląd i ciut lepsze osiągi. A to jest po prostu przepaść, nie w osiągach (w moim przypadku) ale ogólnie mówiąc "prowadzeniu". M to większa radość z jazdy,lepiej skręca, lepiej hamuje, nie buja się
daje i poczucie bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach. Znajdź zadbany egzemplarz, przyszykuj sobie jako pakiet startowy ~10 k i zaczynaj przygodę z M 


Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
a pokochasz i przyniesie Ci wiecej frajdy / pociechy niz obojetnie jaki inny model silnikowy 

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
A tak jeszcze w kwestii 350z to silniki w nich notorycznie nie trzymały mocy (ale czego sie spodziewać po wolnossaku Renault
) i 260-265KM to tam standard, a M3 e46 robi z niego wiatraka
Więc jak 350z zrobiło na tobie takie wrażenie, to pomysl co bedzie przy M3


Więc jak 350z zrobiło na tobie takie wrażenie, to pomysl co bedzie przy M3

Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Wszystko łądnie wszystko pięknie ale LINKIN nie stać mnie na wyłożenie 60 kawałków na auto i od razu na wejściu kolejnych 10... Jeśli na prawdę tak wygląda sytuacja z M że przy każdym kupionym egzemplarzu nie ważne czy za 40 czy za 65k trzeba tą "dychę" wyłożyć to chyba przeszło w strefe marzeń
co do nietrzymania mocy w Zetkach to niestety chyba prawda, był ziomek(inny, nie ten o którym mówiłem wcześniej) co był na hamowni autem z przebiegiem śmiesznym wg mnie 70 tyś km i już zamiast standardowych 280KM miał 262...trochę żart...
I jeszcze jedna kwestia Panowie, M z racji tego że jest M było chyba latane na torze nie? Ciężko mi sobie wyobrazić kogoś drugiego takiego jak ja co kupiłby M-ke tylko na pędzenie w mieście nocą czy na traskę ale moge sie mylić. I pewnie dlatego piszecie o tych 10k na starcie na doprowadzenie jej do dobrego stanu po upalaniach itp...
A LINKIN jeszcze, ja nie porównuje ich jako samochodów tej samej klasy ale jako zestawienie w propozycji samochodu dla mnie, bo dla jednego bardziej sprawdzi się M a dla drugiego mocne coupe ale "dla ludzi"
Nie zapominaj że wersje najmocniejsze (330Ci oraz 330Cd) posiadają w standardzie tzw zawiechy M technik przez co nie buja się na boki a przynajmniej nie powinny.

I jeszcze jedna kwestia Panowie, M z racji tego że jest M było chyba latane na torze nie? Ciężko mi sobie wyobrazić kogoś drugiego takiego jak ja co kupiłby M-ke tylko na pędzenie w mieście nocą czy na traskę ale moge sie mylić. I pewnie dlatego piszecie o tych 10k na starcie na doprowadzenie jej do dobrego stanu po upalaniach itp...
A LINKIN jeszcze, ja nie porównuje ich jako samochodów tej samej klasy ale jako zestawienie w propozycji samochodu dla mnie, bo dla jednego bardziej sprawdzi się M a dla drugiego mocne coupe ale "dla ludzi"

"Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców"
Zakręty dla szybkich kierowców"
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Hmmm modele M to w jakiś 70-80% zupełnie inne od standardowych BMW auta. Nie zawracaj Wisły kijem ;-) M to M i nie da się tego porównywać do standardowych BMW pod innym kątem niż ilość kół, ilość drzwi etc. Z pakietem startowym 10k do M3 jest tak jak z wkładem PPG do skrzyni GTR'a za 90k, można ale nie trzeba. Jeżeli chcesz na siłę wydać to wydasz 10k i więcej. Jeżeli nie chcesz a kupisz zadbany egzemplarz to pewnie jakieś 60-70% tego pakietu startowego za 10k to byłaby robocizna. Tak naprawdę wysokość pakietu startowego możesz ocenić przy oględzinach auta bo sprawdzisz na szarpakach cały zawias + amortyzatory, bo na kompie sprawdzisz sprzęgło, bo organoleptycznie ocenisz zawory i vanos(+ kompresja silnika) i sprawdzisz luzy w napędzie, bo sprawdzisz hamulce etc. Wtedy może się okazać, że kupisz auto za 60k i jedyne co wymienisz to płyny eksploatacyjne. Może się również okazać, że w aucie za 60k pakiet startowy 10k będzie za mały. Wszystko zależy od stanu auta i nie można generalizować "pakiet startowy za 10k do każdej M3 E46" bo to jest nadzwyczajnie bzdurą dlatego VADIM nie hiperbolizuj słów małego i Olega, przejedź się i M3 i 330 a podejmiesz właściwą decyzję.
ps. ja swoją m3 używam do toczenia się po mieście i sporadycznych wypadów wieczornych więc...;-) nie taki diabeł straszny i nie każda em trójka spędziła swoje życie na torze.
ps. ja swoją m3 używam do toczenia się po mieście i sporadycznych wypadów wieczornych więc...;-) nie taki diabeł straszny i nie każda em trójka spędziła swoje życie na torze.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dylemat przy zakupie - E46 M3 czy E46 330Ci?
Ja w sumie roznymi m3 e46 zrobiłem ponad 100tys km i nigdy nie byłem na torze bo szkoda mi było auta. Nie była to dla mnie zabawka na tor tylko auto do codziennej jazdy głownie w trasie. Co by nie mowic ale nie majac 10tys w zapasie nie kupił bym m3 chyba ze jest to twoje dodatkowe auto i w momecie awarii moze postac jakis czas az zgromadzisz fundusze na naprawe. Uzywajac m3 jako auta dla funu auta weekendowego nie trzeba az tak duzych nakładow jak jezdzac na codzien i w ten sposob pewnie bys sobie poradził.