
100 - 200 km/h
Re: 100 - 200 km/h
Na jakimś krótkim odcinku ze startu też M3 będzie szybsze 

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
Panowie, oczywistą oczywistością jest to, że wyniki się różnią w zależności od poziomu nachylenia jezdni, cisnienia, temperatury, wilgotności. To wszystko się składa na to, że Krystian zrobił 11.7 a Mały 13.5. Ale Krystian też robił wyniki po 12.x i 13.x, a najlepszy czas Małego to 12.7x. Nie rozumiem po co w ogóle ta wymiana zdań.
Te pomiary wcale nie mają być realne. Bo co to jest k#$wa realny pomiar ja się pytam?? W jakich warunkach? Na idealnie prostej drodze? Przy jakiej temperaturze, na jakich oponach itp itd. Bez sensu ta gadka. Jeśli sprawdzać które auto jest szybsze to tylko rolka pozostaje. To urządzenie ma zobrazować jakiego rzędu sa to przyspieszenia, a także pokazać jakie różnice w czasach moga być jeśli zmieni się pare czynników. Dlatego też proszę Was bardzo, dajcie sobie na wstrzymanie i wyluzujcie się trochę. Nie chce mi się porządkować tego tematu, ale kolejne posty typu "13s jest realne albo nie realne" będę kasować.
Te pomiary wcale nie mają być realne. Bo co to jest k#$wa realny pomiar ja się pytam?? W jakich warunkach? Na idealnie prostej drodze? Przy jakiej temperaturze, na jakich oponach itp itd. Bez sensu ta gadka. Jeśli sprawdzać które auto jest szybsze to tylko rolka pozostaje. To urządzenie ma zobrazować jakiego rzędu sa to przyspieszenia, a także pokazać jakie różnice w czasach moga być jeśli zmieni się pare czynników. Dlatego też proszę Was bardzo, dajcie sobie na wstrzymanie i wyluzujcie się trochę. Nie chce mi się porządkować tego tematu, ale kolejne posty typu "13s jest realne albo nie realne" będę kasować.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
Teraz pora na wyniki
Mały:
10 pomiarów: 12.79, 13.85, 13.27, 13.10, 13.81, 13.47, 13.31, 13.72, 13.13 , 13.29
Wykres najlepszego czyli 12.79:

Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony SMG. Wiedziałem, ze to szybka skrzynia, ale i tak mnie zaskoczyła. Wychodzi na to, że czasy zmiany biegu w przybliżeniu wahają się od 0,17 do 0,28.
Konrad:
2 pomiary: 11.65 , 12.60

Os_:
15 pomiarów
: 10.98, 10.61, 10.40, 10.82, 10.54, 10.20, 10.63, 10.82, 10.47, 10.31, 11.22, 10.35, 10.28, 10.19, 11.03
Wykres najlepszego czyli 10.19:

Jeśli chodzi o zmianę biegów to u Os_a waha się to pomiędzy 0,25 a 0,3s, także tutaj SMG mimo wszystko szybsze. Ale są to różnice pomijalne co można będzie zobaczyć na filmiku Krystian vs Mały.

Mały:
10 pomiarów: 12.79, 13.85, 13.27, 13.10, 13.81, 13.47, 13.31, 13.72, 13.13 , 13.29
Wykres najlepszego czyli 12.79:

Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony SMG. Wiedziałem, ze to szybka skrzynia, ale i tak mnie zaskoczyła. Wychodzi na to, że czasy zmiany biegu w przybliżeniu wahają się od 0,17 do 0,28.
Konrad:
2 pomiary: 11.65 , 12.60

Os_:
15 pomiarów

Wykres najlepszego czyli 10.19:

Jeśli chodzi o zmianę biegów to u Os_a waha się to pomiędzy 0,25 a 0,3s, także tutaj SMG mimo wszystko szybsze. Ale są to różnice pomijalne co można będzie zobaczyć na filmiku Krystian vs Mały.
Re: 100 - 200 km/h
Piękne w tym jest to że to pomiary są właśnie bardzo realne, a to że ludzi którzy więcej gadają niż jeżdżą to boli, albo nie mogą pojąć jak wiele czynników wpływa na te pomiary wcale nie jest też niczym dziwnymMaros pisze:Te pomiary wcale nie mają być realne.

Na przyszłość przydałoby się zebrać więcej informacji takich jak wilgotność i ciśnienie. Ma ktoś jakiś odpowiedni mały sprzęt? Niestety wiatru w chwili pomiaru na całej długości trasy nie będziemy w stanie zmierzyć?

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Fajnie,że SMG okazało się szybkie a byłem pewny,że manualem zmienię biegi lepiej/szybciej.
Jedna uwaga jest to SMG świeżo po adaptacji i z nowym sprzęgłem co ma spore znaczenie.
Bardzo wielu użytkowników SMG nie ma pojęcia o konieczności adaptacji przez co zmiana biegu wydłuża się 2-3 krotnie a dodatkowo z czasem szlag trafia sprzęgło i dwumas.
Niestety tak jak Maros napisałeś filmik pokaże,że mimo szybszych zmian nie ma to żadnego wpływu na wyścig nie zyskuje żadnej przewagi po zmianie biegu czy nawet kilku kolejnych. (w jakim czasie Krystian zmieniał biegi wg wcześniejszych pomiarów?)
Jak będzie okazja chciał bym pomierzyć SMG na innych trybach bo jestem ciekawy czasów wydaje mi się, że na S3-4 z pedałem w podłodze zmiana biegu jest szybsza niż na S6 ale za to nie ma szarpnięcia do przodu co raczej powinno pogorszyć czasy.
Mogłem pomęczyć Krystiana bo jestem ciekawy czy jest sens jazdy na S6, które jednak daje w kość tuleją i reszcie zawiasu z tyłu czy wystarczy np S4 czy ma to jakiś wpływ na wyścig skoro różnice w szybkości na + dla SMG nie dają nic.
Jedna uwaga jest to SMG świeżo po adaptacji i z nowym sprzęgłem co ma spore znaczenie.
Bardzo wielu użytkowników SMG nie ma pojęcia o konieczności adaptacji przez co zmiana biegu wydłuża się 2-3 krotnie a dodatkowo z czasem szlag trafia sprzęgło i dwumas.
Niestety tak jak Maros napisałeś filmik pokaże,że mimo szybszych zmian nie ma to żadnego wpływu na wyścig nie zyskuje żadnej przewagi po zmianie biegu czy nawet kilku kolejnych. (w jakim czasie Krystian zmieniał biegi wg wcześniejszych pomiarów?)
Jak będzie okazja chciał bym pomierzyć SMG na innych trybach bo jestem ciekawy czasów wydaje mi się, że na S3-4 z pedałem w podłodze zmiana biegu jest szybsza niż na S6 ale za to nie ma szarpnięcia do przodu co raczej powinno pogorszyć czasy.
Mogłem pomęczyć Krystiana bo jestem ciekawy czy jest sens jazdy na S6, które jednak daje w kość tuleją i reszcie zawiasu z tyłu czy wystarczy np S4 czy ma to jakiś wpływ na wyścig skoro różnice w szybkości na + dla SMG nie dają nic.
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: 100 - 200 km/h
Kostek, ciśnienie atmosferyczne możecie wziąć z internetu, macie tam w okolicy sporo stacji meteo. Ciśnienie można przyjąć stałe dla całej niemieckiej autostrady i okolic
Gorzej z wilgotnością bo ta może się już bardziej zmieniać w zależności od oddalenia od stacji meteo.
Powiem Wam też taką ciekawostkę. U mnie ciśnienie na poziomie 990 hPa zdaża się bardzo rzadko. Z reguły jest niższe - dziś np. 970 hPa (wynika to z wysokości nad poziomem morza). Pozwala to twierdzić, że wyniki uzyskiwane na podbeskidziu będą troszkę gorsze.
Co do wpływu ciśnienia na osiągi auta to robiłem kiedyś takie badania na silniku w trybie symulacji samochodu (badania w warunkach laboratoryjnych, zmiana biegów zawsze byłą taka sama, parametry oporów samochodu też). Wyszło, że przyspieszenie 100 - 150 km/hpotrafiło się różnić około 2 sekund w zależności od dnia. Zaznaczam, że silnik był generalnie słaby a Vmax symulowanego samochodu było na poziomie 165 km/h. Myślę, że ten przykład daje do myślenia.
Wracając do Racelogic-a... ciekawe byłoby też porównanie dwóch urządzeń w jednym aucie w tym samym czasie.

Powiem Wam też taką ciekawostkę. U mnie ciśnienie na poziomie 990 hPa zdaża się bardzo rzadko. Z reguły jest niższe - dziś np. 970 hPa (wynika to z wysokości nad poziomem morza). Pozwala to twierdzić, że wyniki uzyskiwane na podbeskidziu będą troszkę gorsze.
Co do wpływu ciśnienia na osiągi auta to robiłem kiedyś takie badania na silniku w trybie symulacji samochodu (badania w warunkach laboratoryjnych, zmiana biegów zawsze byłą taka sama, parametry oporów samochodu też). Wyszło, że przyspieszenie 100 - 150 km/hpotrafiło się różnić około 2 sekund w zależności od dnia. Zaznaczam, że silnik był generalnie słaby a Vmax symulowanego samochodu było na poziomie 165 km/h. Myślę, że ten przykład daje do myślenia.
Wracając do Racelogic-a... ciekawe byłoby też porównanie dwóch urządzeń w jednym aucie w tym samym czasie.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Mam taką aplikacje w telefonie RACE CHRONO mierzy czasy 0-100 100-200 1/4mili itd co chcemy. Korzysta zawsze z kilku satelit na raz zazwyczaj 5-7 i wychodzi na to,że działa naprawdę ok bo kilkukrotnie mierzyłem 100-200 i czasy mam od 12.8 - 13.8 czyli podobnie do Race Logica.
Re: 100 - 200 km/h
OK to może parę słów ode mnie
z tego co pamietam to robiłem 4 lub 5 pomiarów
2 z nich były poniżej 12 sek. czyli podane 11,69 i pamiętam też chyba 11,8
2 były na poziomie 13,1 i 13,3 z tym że 13,3 był to pierwszy pomiar z tzw. górki (
) bez sportu, 13,1 pod tzw. górkę bez sportu
wyniki poniżej 12 były na włączonym sporcie, niby nie powinno to mieć wpływu jak dajemy i tak do oporu, a jednak coś w tym jest
również wyścig z małym odbywał się:
nr 1 bez sportu - szliśmy równo jak mały napisał
nr 2 2 ze sportem i mimo że reakcja moja była o ułamek sek. szybsza i na poczatek wysunąłem się o pół auta, to potem sukcesywnie się powoli oddalałem
więc musze to jeszcze rozkminić, bo teoretycznie sport przy wciśkaniu do oporu nie powinien mieć znaczenia, a mam już 2 przykłady że coś jest
z tego co pamietam to robiłem 4 lub 5 pomiarów
2 z nich były poniżej 12 sek. czyli podane 11,69 i pamiętam też chyba 11,8
2 były na poziomie 13,1 i 13,3 z tym że 13,3 był to pierwszy pomiar z tzw. górki (

wyniki poniżej 12 były na włączonym sporcie, niby nie powinno to mieć wpływu jak dajemy i tak do oporu, a jednak coś w tym jest
również wyścig z małym odbywał się:
nr 1 bez sportu - szliśmy równo jak mały napisał
nr 2 2 ze sportem i mimo że reakcja moja była o ułamek sek. szybsza i na poczatek wysunąłem się o pół auta, to potem sukcesywnie się powoli oddalałem
więc musze to jeszcze rozkminić, bo teoretycznie sport przy wciśkaniu do oporu nie powinien mieć znaczenia, a mam już 2 przykłady że coś jest

Re: 100 - 200 km/h
Ja sporta nie używam, ale może faktycznie warto potestować.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Krystian moim zdaniem to był efekt szybszej reakcji i to zdecydowało o wyniku a nie sport.
Właśnie dlatego Marcin robi tak dobre czasy swoją zmianą biegów bo wypracowane kilka km/h przewagi powoduje,że przez kolejne 15-20sekund wyścigu oddalasz się z prędkością tych kilku km/h co kończy się kilkoma odległościami jeżeli auta mają te same osiągi. Przykładowo 5km/h różnicy to jest ok 1,4m przewagi na każdą sekundę wyścigu więc po 10 sekundach jesteś 14m z przodu.
Nie raz w wyścigach miałem okazję się przekonać,że tak jest nie ma szans na odrobienie jak auta są równe a ktoś ruszy ułamek wcześniej to systematycznie odjeżdża.
Dlatego wiele jest mylnych filmów w internecie z konfrontacji między autami trzeba uważnie obserwować chwilę startu.
Jednak jak będzie okazja sam z ciekawości chętnie to sprawdzę bo nigdy tego nie używam ale moim zdaniem nie ma prawa mieć wpływu.
Pamiętam na kompie jak patrzyłem to po prostu zmienia pracę potencjometru w pedale gazu i przy wciśnięciu do połowy a nawet mniej mamy otwarcie przepustnic na max a bez sportu dopiero przy podłodze otwierają się na max.
Właśnie dlatego Marcin robi tak dobre czasy swoją zmianą biegów bo wypracowane kilka km/h przewagi powoduje,że przez kolejne 15-20sekund wyścigu oddalasz się z prędkością tych kilku km/h co kończy się kilkoma odległościami jeżeli auta mają te same osiągi. Przykładowo 5km/h różnicy to jest ok 1,4m przewagi na każdą sekundę wyścigu więc po 10 sekundach jesteś 14m z przodu.
Nie raz w wyścigach miałem okazję się przekonać,że tak jest nie ma szans na odrobienie jak auta są równe a ktoś ruszy ułamek wcześniej to systematycznie odjeżdża.
Dlatego wiele jest mylnych filmów w internecie z konfrontacji między autami trzeba uważnie obserwować chwilę startu.
Jednak jak będzie okazja sam z ciekawości chętnie to sprawdzę bo nigdy tego nie używam ale moim zdaniem nie ma prawa mieć wpływu.
Pamiętam na kompie jak patrzyłem to po prostu zmienia pracę potencjometru w pedale gazu i przy wciśnięciu do połowy a nawet mniej mamy otwarcie przepustnic na max a bez sportu dopiero przy podłodze otwierają się na max.
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 10:18 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 100 - 200 km/h
no widzisz, a może to otwarcie o ułamek sek szybciej przepustnicy na 100% tez coś daje, hmmm
poza naszym wyścigiem, patrzę też na czasy z pomiarów, które były lepsze na sporcie (może to przypadek
)
poza naszym wyścigiem, patrzę też na czasy z pomiarów, które były lepsze na sporcie (może to przypadek

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Trzeba potestować i będziemy wiedzieć bo sam jestem ciekawy.
Jak znajdę chwilę sprawdzę czasy moją magiczną aplikacją na tel.
Jak znajdę chwilę sprawdzę czasy moją magiczną aplikacją na tel.
Re: 100 - 200 km/h
Myślę, że podczas pomiarów wilgotność delikatnie malała, ale higrometr następnym razem odkleje ze ściany
Czekamy na montażystę filmowego!
Mały - można Ci przyznać rację, gdyż przy tak wielkich ale zarazem niewielkich różnicach pomiędzy E46, E46 SMG czy nawet E39, wyścig z rolki wygra ten kto popełni falstart i pierwszy poleci. Z pozycji kierowcy słabo widać czasami wysunięty kawałek przodu, RT, i może to powodować że na ulicy coś co miałobyć trochę wolniejsze, do końca wolniejsze nie będzie, ale w sumie to truizm, że czynnik ludzki jak zwykle powoduje najwięcej problemów.
Po pomiarach widać też, że różny run wychodzi też dość różnie. Ale nie nazwałbym tych wyników nierealnymi - po prostu mała próbka stąd taka a nie inna powtarzalność lub nie wyników.
Primo ultimo, nie czepiaj się już słowa górka. Na przykładzie Twojego najlepszego runu, 12.8 widać ładnie, że na dystansie 56x metrów różnica wysokości to tylko 9 metrów. Jest to pochyłość, ale gołym okiem słabo zauważalna.

Mały - można Ci przyznać rację, gdyż przy tak wielkich ale zarazem niewielkich różnicach pomiędzy E46, E46 SMG czy nawet E39, wyścig z rolki wygra ten kto popełni falstart i pierwszy poleci. Z pozycji kierowcy słabo widać czasami wysunięty kawałek przodu, RT, i może to powodować że na ulicy coś co miałobyć trochę wolniejsze, do końca wolniejsze nie będzie, ale w sumie to truizm, że czynnik ludzki jak zwykle powoduje najwięcej problemów.
Po pomiarach widać też, że różny run wychodzi też dość różnie. Ale nie nazwałbym tych wyników nierealnymi - po prostu mała próbka stąd taka a nie inna powtarzalność lub nie wyników.
Primo ultimo, nie czepiaj się już słowa górka. Na przykładzie Twojego najlepszego runu, 12.8 widać ładnie, że na dystansie 56x metrów różnica wysokości to tylko 9 metrów. Jest to pochyłość, ale gołym okiem słabo zauważalna.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 100 - 200 km/h
Ja widzę po wyścigach z brata 540i jak on ruszy wcześniej to ciężko mi odrobić i zajmuje to bardzo dużo czasu a jak ruszymy razem to stopniowo cały czas zostaje o dobrych kilka długości.
Re: 100 - 200 km/h
W e39 bardzo podobne wyniki do mojej e30 mierzyłem od 100 do 200 na 4 ok 10 sek a z 3 na 4 ok 9.7 bylo moze ninimalnie z gorki chciałbym stanac na prostej z m3 e46 i zobaczyc jakie roznice beda problemy sa zawsze w e30 z ruszeniem puzniej jest oki