Kills

Ogólnie zwiazane z BMW ///M
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: kostek_ja » ndz cze 08, 2008 02:55

To może i ja coś dopisze :grin:

Zawsze jak spotykam jakąś przyzwoitą furę która miałby chęć na jakiś wyścig to jadę Focusem :neutral:

Natomiast jednego dnia wracając z uczelni miałem przyjemność dołożyć dwóm gościom :grin:

1. Siedzę sobie na wykładzie z zespołów napędowych, prawie zasypiam i nagle słyszę jak jacyś 2 goście rozmawiają o ściganiu się, więc dołączam się do rozmowy. Okazuje się że jeden z nich ma jakąś stuningowaną imprezę WRX. Jak mu powiedziałem że mam M3 e46 to w jego głosie była delikatna nuta zażenowania. Twierdził że do 200 to ma przewagę 3 długości nad M3. Potem coś wspomniał o hamulcach od 911 turbo. Doszedłem do wniosku że ma porządnie dłubniętą tą imprezę i muszę ją zobaczyć. A że nasze furki stały na parkingu przy uczelni postanowiliśmy po kolokwium wyjść i się ścignąć.

Wychodzę i widzę tą jego imprezę. Dwie generacje w tył. Hamulce może i od turbo ale chyba 996 i to najgorsze z oferowanych. Wsiadam do niego, przewiózł mnie i myślę: słaba, ale cóż trzeba sprawdzić. Potem ja go przewiozłem i nadszedł czas na wyścig.

Starty rolowane bo to 4 na 4 nie wytrzyma wielu startów. Z 60 do 180(albo 200) to faktycznie były co najmniej 5 długości ale na korzyść eMeczki :-D . Nie bardzo wiedział co powiedzieć.

2. Po zniszczeniu WRX'a wracałem do domu. Jadę wałem, spokojnie bo cywile lubią się tam kręcić ;) . Widzę w lusterku jakieś ksenonki, koleś lawiruje żeby się uwolnić od jakieś gromady nie za szybko jadących aut. W końcu przebił się obok mnie. Okazało się że to jakieś Megan sport. Puściłem go na jelenia. Przeskoczyliśmy 2 samochody i jedziemy. On przodem ja się trzymam za nim. Wiedziałem że koleś wolno nie jedzie. Ale podejrzewałem jakieś 150-160. A że ani nie patrzyłem na zegary, ani nie miałem gazu w podłodze, a do tego radio głośno grało, nie załapałem że on chciał się ścigać i chce mi uciec. Nagle zobaczyłem że mam 220 albo 240 na liczniku. I myśle że trzba mu pokazać gdzie jego miejsce. Gaz w podłogę. Dogoniłem go i wyprzedziłem bez większych problemów. Wał się kończył, on mi mrugnął długimi, ja odmrugałem awaryjnymi i pojechałem do domu. Nie zdziwiłbym się jakby opowiadał wszystkim że odstawił M3 które nie mogło go potem dogonić :grin: Tak samo jak kolego z WRX'a :smile:

Bartli
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 01, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kills

Post autor: Bartli » ndz cze 08, 2008 21:56

Wsadzić małpę w M3 i też wyprzedzi na prostej Megane Sport

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: allcar » ndz cze 08, 2008 23:29

Bartli pisze:Wsadzić małpę w M3 i też wyprzedzi na prostej Megane Sport
Czy mozna jaśniej?? Proszę o rozwinięcie wątku. Pozdrawiam.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Idzik
Posty: 833
Rejestracja: śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Idzik » ndz cze 08, 2008 23:35

Myślę, że chodzi o to że M3 ma 343 km a Megane Sport, o ile to najlepsza wersja 230km.

M3 ma jakieś 5,2 do 100km/h, a takie Megane z 6,7s i im szybciej, tym wolniej się rozpędza..

Po prostu nie jest to godny konkurent dla M3 :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: kostek_ja » pn cze 09, 2008 00:10

idzik pisze:Po prostu nie jest to godny konkurent dla M3 :)
Temat się nie bez powodu nazywa "kills" ;) Głównie chodziło mi o połączenie tych 2 wyścigów. Kolega w WRX pewnie się ścigał z M3 które się z nim ścigało tak samo jak ja z tym megane :grin:
Wsadzić małpę w M3 i też wyprzedzi na prostej Megane Sport
Wierz mi że naprawdę nie uważam tego za niesamowity wyczyn.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: allcar » czw lip 03, 2008 01:26

wpadłem tutaj dzisiaj jakoś temat odkurzyć bo pajęczyną zaszedł....
Otóż doszedłem do wniosku że mam jakiegoś nie wiem pecha czy szczęście, sam nie wiem co, ale jest to jakiś powiedzmy magnetyzm do Opla Vectry C OPC (czy jakoś tak :wink: )
Wał Miedzeszyński, okolice mostu łazienkowskiego w stronę Pragi Północ. Stoję pierwszy na czerwonym, pas środkowy, za mną sznurek, a tu na prawy pas do skrętu w prawo podjeżdża Vectra OPC (gość z wadą kręgosłupa :twisted: i godzina dwunasta) słyszę jak lekko gazuje, oj, myślę sobie chyba trzeba wcisnąć dwa magiczne guziczki, co też uczyniłem (sport+dsc), pomarańcza i poszli... oczywiście przed nim była rozbiegówka z podporządkowanej więc miał jak jechac nadal prosto bez zmiany pasa, oczywiście został mocno zdeklasowany* z miejsca ale był twardy nie odpuszczał, zaczął mi znikać w lusterku więc odpuściłem przy około 180km/h, zaczął się zbliżać, u mnie IV oczywiście i jak podjechał to znowu i jedziemy, nie wiem nie patrzyłem na blat ale zapewne 2 z przodu została znacznie przekroczona, widzę z daleka jasne auto przed nami do którego zbliżamy się jakby niejednostajnie, on po prostu mocno przyśpieszał... NIECH ŻYJE CB RADYJKO :wink: (już wcześniej na radyjku słyszałem że plącze się jakiś videorejestrator w Mondeo na WND...... więc pozwoliłem sobie sprawdzić czy mam proste tarcze hamulcowe :wink: okazało się że tak, ja jeszcze przed tym mondziakiem zjechałem w prawo dość ostro a Vectrą poleciał prosto, jeszcze dobrze nie zjechałem jak wyprzedził to Mondeo..... szkoda mi go nie dość że został zbity to zapewne jeszcze musiał sobie kupić dość drogi bilet do kina :lol:

* tak na lekkim marginesie, zastanawia mnie dlaczego konstruktorzy robiąc dość mocne auta, jak Vectra OPC na siłę upierają się przy tych przednich napędach... pamiętam jak kiedyś na WAT na ćwiczeniach z układów napędowych liczyliśmy zdolność przenoszenia momentu (mocy), założenia były takie:
- auto 1500kg z rozkładem masy 60/40,
- silnik doładowany benzynowy
- napęd na przednią oś oczywiście skrzynia manualna dla I i II biegu z założeniem najpopularniejszych wartości przełożeń dla tych biegów,
- opona 225 17"
z tych wyliczeń wychodziło że maksymalna moc przenoszona efektywnie na jezdnię to 210-215KM, momentu nie pamiętam bo to z sześć lat temu było, czyli reszta to poślizg czyli nie liczący się margines w sprincie do 100km/h
Dlatego tez moje zdziwienie dlaczego tak jest że auto ma około 280KM i nadal przedni napęd, tym bardziej że powstają ogromne straty przy max przyśpieszaniu dla obciążenia osi przedniej w założeniu 60/40 przy max kopie ta wartość zamienia się 40/60 lub jeszcze gorzej.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Maros » wt lip 08, 2008 00:40

odpowiedź jest prosta - bo to nie chodzi o sprint od zera ;)

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Tomas_M5 » śr lip 16, 2008 09:44

wczoraj sciągnelismy z niemcowni nowe M3, postanowiłem sie z nim zmierzyc bo mimo iz jedzie fajnie to juz za kierownica czuc ze jedzie gorzej od nowej M5. wynik M3 E92 vs M5 E39 zdziwił mnie jednak bardzo. w M3 dwóch kolegów ja w M5 sam, 4-5 wyscigów ze swiateł plus cos tam z rolki, generalnie przejechalismy całe miasto scigajac sie. ze startu M3 było bez szans, z rolki szły podobnie. Moze jak kumpel ogarnie starty bo tak sie tłumaczył i bedzie sam to da rade :mrgreen:

znalazłem dane obu aut i w sumie nie dziwie sie ze taki był wynik

M3 E92
Moc maks. w KM przy obr/min 420 / 8300
Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 400 / 3900
waga 1655

M5 E39
Moc maks. w KM przy obr/min 400 / 6600
Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 500 / 3800
waga 1720


u niego dodatkowy balast ok 80 kg, sporo mniejszy moment plus brak wjeżdżenia i przegrał.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kills

Post autor: Marcin_Os » śr lip 16, 2008 19:50

Ostatnio wieczorkiem łapało się E92 z Cubkowym E60 i dostało baty, nie było aż tak strasznej różnicy.
Może faktycznie kierowca musi się jeszcze wjeździć.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Tomas_M5
Posty: 254
Rejestracja: sob lis 18, 2006 23:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Tomas_M5 » śr lip 16, 2008 19:56

ja słyszałem co innego o tym wyscigu, dzownił do mnie nasz wspólny kolega który tam byl i powiedzial ze M5 poprostu odjechało M3, ze nie było walki.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kills

Post autor: Marcin_Os » śr lip 16, 2008 20:01

Tomas_M5 pisze:ja słyszałem co innego o tym wyscigu, dzownił do mnie nasz wspólny kolega który tam byl i powiedzial ze M5 poprostu odjechało M3, ze nie było walki.
Oj, chyba coś przekoloryzował, za bardzo podniecony był ogólną sytuacją :mrgreen: . Różnica była, ale nie, aż tak masakryczna. Inna sprawa, że M5 nie ruszało z procedury, a kierowca M3, też niedawno odebrał auto. Z procedurą było by pewnie pozamiatane.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Dino444 » śr lip 16, 2008 20:47

Sory za OT Ale co to zaczy z tej procedury???
Marcin_Os pisze:Różnica była, ale nie, aż tak masakryczna. Inna sprawa, że M5 nie ruszało z procedury, a kierowca M3, też niedawno odebrał auto. Z procedurą było by pewnie pozamiatane.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kills

Post autor: Marcin_Os » śr lip 16, 2008 20:55

Dino444 pisze:Sory za OT Ale co to zaczy z tej procedury???
Marcin_Os pisze:Różnica była, ale nie, aż tak masakryczna. Inna sprawa, że M5 nie ruszało z procedury, a kierowca M3, też niedawno odebrał auto. Z procedurą było by pewnie pozamiatane.
Procedura startu - Launch Control jest w każdym SMG.
Tak w skrócie - samochód stara się ruszyć najszybciej jak to możliwe, nie tracić trakcji, jak najszybciej zmieniać biegi.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: Dino444 » śr lip 16, 2008 20:58

Aha ok to dzieki teraz znowu jestem madrzejszy :-D Pozatym fajna sprawa. w E36 SMG to tez bylo???
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

MariuszM
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 22:40
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Kills

Post autor: MariuszM » śr lip 16, 2008 23:58

No może podniecony to nie byłem, ale ogólnie cieszyłem sie widokiem tylu samochodów ze znaczkiem ///m
Marcin m5 go porostu wyprzedził :-D
Sam Wisz ze właściciel M3 był trochę zły, sam powiedział ze jak by wiedział, że M5 jest szybsze to by je kupił zamiast M3

ODPOWIEDZ