Strona 1 z 1

Kompletny swap 700KM / lub goły silnik

: śr wrz 04, 2013 13:59
autor: korona
Sprzedam kompletny swap z mojego BMW - od filtra powietrza do wyjścia DP.

Obrazek

Cena toniepełny koszt samych części użytych do budowy i nie zawiera wieluset roboczogodzin - jeśli ktoś chciałby zlecić budowę takiego silnika od zera musiał by wyłożyć minimum 50tys zł. Zainteresowany dostanie dokładny wykaz części podliczone co do złotówki.


Możliwość zakupu z całym samochodem, lub z całkiem gołą karoserią (UWAGA - karoseria za free ! )

Zdjęcia : http://www.ebay.de/itm/Full-SWAP-BMW-M3 ... 1200724978?



Specyfikacja:

Ogólne S50B30 euro (oryginalnie 286KM), całkowicie przebudowany, odremontowany. Pojemność 2999cc3 / średnica cylindra 86,50mm / skok tłoka 85,80mm / stopień sprężania 8,5:1

Blok silnika Żeliwny, szlif + honowanie pod nowe tłoki, planowany, obróbka pod "pyramidrings", polakierowany na czerwono

Tłoki: Kute tłoki Wossner, 86,50mm, CR=8,5:1, pierścienie Wossner

Korbowody: Kute korbowody H-Beam 42CrMo wyważone +/- 0,5gr

Śruby korbowodów: ARP2000

Wał: Oryginalny kuty wał 42CrMo, nominał w idealnym stanie, sprawdzony na osiowość (bicie) i sprawdzone wyważenie

panewki: Korbowe: nominalne, oryginał BMW. Główne: nominalne, oryginał BMW

Głowica: oryginał S50B30, wyremontowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze, splanowana

Zawory: oryginalne zawory z podwójnymi spreżynami (wydechowe wypełnione sodem w celu polepszenia odprowadzania ciepła od grzybka), regulowane mechanicznie

Uszczelnienie głowicy: Wykonane "pyramidrings" - uszczelnienie komory spalania metal na metal, wytoczone pierścienie z materiału żaroodpornego 10CrMoVNb9-1, kanały wodne i olejowe uszczelnione uszczelką wykonaną na zamówienie.

Śruby głowicy: szpilki + nakrętki ARP przeznaczone do silnika euro S50

Pokrywa głowicy: polakierowana proszkowo na strukturalny czarny mat (jak oryginał)

Świece Platynowe świece NGK, zimniejsze niż seryjne

Smarowanie: miska S50B30 przebudowana, dodatkowe grodzie uniemożliwiające przelewanie się oleju podczas bardzo gwałtownej jazdy. Podstawa filtra oleju z termostatem i wyjściem na chłodnicę oleju

Olej: full-syntetic Castrol 10W-60 , 7,5l

Pompa wody: nowa, wysokiej klasy zamiennik

Wałki: Oryginalne wałki S50B30, usunięty całkowicie system Vanos

Dodatkowo: Nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze w całym silniku, tylko najlepsze dostępne części

Kolektor wydechowy: Równoodległościowy kolektor wydechowy typu twin-scroll (kanały wykonane d z dokładnością L +/- 1cm). Wykonany ze stali kotłowej do zastosowań w podwyższonej temperaturze, poddany obróbce termicznej w specjalistycznym piecu (odpuszczanie + normalizacja), splanowany, zabezpieczony farbą + owinięty bandażem termoodpornym 1200*c. Dwa wyjścia na zawory wastegate, flansza turbosprężarki T4

Wastegate Potężny zawór WG 60mm, dwa osobne wejścia z kolektora typu twin-scroll, dzielone przy samej lanszy wlotowej - układ działa jak z dwoma zaworami WG

Turbosprężarka: Orygnał GARRETT GT4088 z wydajnością ok. 700KM, strona wydechowa T4 twin-scroll, AR=1,06, V-band. Turbosprężarka regenerowana, przebieg tylko 10km. Żeliwo w kocu termoodpornym +1400*c

Filtr powietrza Wysoko przepływowy filtr piankowy ITG, wystarczający do 700KM (fabrycznie nowy, jeszcze bez olejku)

Downpipe: V-band przy turbinie, wykonany w całości z rur 304l 76,1mm, taśma termoodporna 1200*c, V-band na dole do łączenia z wydechem

Spływ oleju: wspawany do pokrywy łańcucha

Kolektor ssący: Wykonany od podstaw z aluminium, pokryty lakierem proszkowym czarny mat strukturalny

Intercooler In/Out 76,1mm, rdzeń 600x300x76

Dolot: W całości z nierdzewki 304l + silikony, turbo/Ic 60,3mm ; IC/kolektor 76,1mm

Zawór BOV Potężny zawór upustowy 50mm

Chłodnica oleju: Oryginał BMW, większa o ok.. 20% niż z S50B30

Przewody chłodnicy oleju: Nowe, oryginał BMW

Chłodnica cieczy: Chłodnica BECHR S50B30 + zewnętrzny mały zbiornik wyrównawczy, wentylator + visco

Alternator: mały lekki alternator BOSCH 80A

Wtryskiwacze: Nowe SIEMENS DEKA 850cc@3bar x6szt

Regulator ciśnienia: 3,5bar, Bosch

Elektronika: komputer silnika S50B30 (Motronic 3.3.1) without immobilaizer + Ecumaster DET-3 ze zintegrowanym map-sensorem. Wtryski w trybie fuel-implant, obsługiwane wyłącznie przez DET-3 niezależnie od komputera (identycznie jak Standalone). Usunięte sondy lambda. Usunięty przepływomierz. Zapłon modyfikowalny na podstawie oryginalnego sygnału, zintegrowane czujniki spalania stukowego x3

Sprzęgło: Koło jednomasowe 6,5kg, nowy docisk + tarcza sprzęgła organiczna. Wytrzymałość ok. 800Nm

Skrzynia biegów: Najmocniejsza skrzynia ZF, 5-biegowa, używana 100% sprawna.

30000zł do negocjacji
_____________________________

Jest możliwość zakupu silnika bez osprzętu.

Cena ok 17500zł (zamknięty słupek z alternatorem, kołami pasowymi, ITB, obudową filtra, pokrywami itp) ; jak poprzednio jest to nawet niepełny koszt elementów użytych do budowy i nie zawiera setek roboczogodzin. Jeśli ktoś nie potrzebuje ITB lub obudowy filtra to może być odpowiednio taniej


Ceny całego setupu/swapu, silnika i poszczególnych elementów do negocjacji. Możliwość dowolnej konfiguracji silnika i osprzętu. Możliwość zakupu z nadwoziem w dowolnym stopniu kompletności - jestem otwarty na wszelkie propozycje.


Jedyny powód sprzedaży to absolutny brak czasu na użytkowanie. Mogę wziąć jako część rozliczenia np samochód dostawczy lub wózek widłowy.