gwint
gwint
no dobra Panowie, Ci ktorzy byli widzieli jak moj Kalosz miota sie jak szatan na zakretach OEM zawias jest za miękki jak na Mtrack
na chwile obecna padly dwie propozycje:
KW v3 - cena troche spora ale uwazam ze dobry zawias musi kosztowac
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=kw+z3m+ ... m270.l1313
BILSTEIN - proponowano mi B14 lub B16 ale niestety do mojego Kalosza jest tylko B6 i B8
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130
wiec jedynie B8 + jakies dobre springi - co o tym sadzicie?
znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.ground-control-store.com/pro ... 710/CA=279
ze swoich doswiadczen co mozecie smialo polecic?
zakup jak sie w koncu zdecyduje i tak planuje w zimie tak zeby miec go na kolejny sezon wiec jakos mi sie nie spieszy ale juz chce zaciagnac wiedzy na ten temat...
na chwile obecna padly dwie propozycje:
KW v3 - cena troche spora ale uwazam ze dobry zawias musi kosztowac
http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=kw+z3m+ ... m270.l1313
BILSTEIN - proponowano mi B14 lub B16 ale niestety do mojego Kalosza jest tylko B6 i B8
http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130
wiec jedynie B8 + jakies dobre springi - co o tym sadzicie?
znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.ground-control-store.com/pro ... 710/CA=279
ze swoich doswiadczen co mozecie smialo polecic?
zakup jak sie w koncu zdecyduje i tak planuje w zimie tak zeby miec go na kolejny sezon wiec jakos mi sie nie spieszy ale juz chce zaciagnac wiedzy na ten temat...
- Venom
- Moderator
- Posty: 3181
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
- Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Re: gwint
Ja mam w M5 zawias KW V2 - V3 nie jest oferowany. Zdecydowanie polecam tę firmę. Jeździłem kilkoma autami na gwintach, różne firmy i w sumie tylko H&R podobnie się zachowywał (nie liczę Proflexa czy czeskiego HP bo to zawieszenia pod wyczyn, zupełnie inna półka). Z tego co wiem KW może też zrobić zawias pod konkretne zamówienie klienta. Sposoby regulacji, inne charakterystyki itd.
Z Bilsteinem nie mam doświadczenia.
Z Bilsteinem nie mam doświadczenia.
Re: gwint
dzieki za rade orientujesz sie na ile bardziej oplaca brac sie V3 niz V2 czy to przy uzywaniu auta jako zabawki na weekend i MTrack od czasu do czasu nie ma za duzego znaczenia?
Re: gwint
Jak okazjonalnie upalasz nie ma sensu kupować ani V2 ani V3 ani innego drogiego zawieszenia. Na grzyb Ci srylion regulacji twardości jak zrobisz to dwa razy pewnie pierwszy i ostatni... Zaoszczędzone pieniążki zainwestuj w jakies oponki typu Michelin PSP albo jakiś codzienny semislick (Yoko Ad08).
O ile Z3 ma z tyłu belkę z E30, o tyle do przodu zaaplikuj odwrócone stronami poduszki z E36/3.2 (będzie lepiej skręcać kosztem opon i dziwacznej geometrii tył-p), do tego B6 Sport, na tył B6 (bo do E30 B6 Sport nie występuje/ował), względnie krótsze ciutkę sprężyny Eibacha i wtedy B8, i komfort będzie a auto nie będzie latało bezsensu.
Z tyłu ewentualnie przy obniżeniu wspawaj blaszki żeby naprawić negatyw który Ci się pojawi, chyba, że nie szkoda Ci wyglądu i opon.
Moim zdaniem, oczywiście.
O ile Z3 ma z tyłu belkę z E30, o tyle do przodu zaaplikuj odwrócone stronami poduszki z E36/3.2 (będzie lepiej skręcać kosztem opon i dziwacznej geometrii tył-p), do tego B6 Sport, na tył B6 (bo do E30 B6 Sport nie występuje/ował), względnie krótsze ciutkę sprężyny Eibacha i wtedy B8, i komfort będzie a auto nie będzie latało bezsensu.
Z tyłu ewentualnie przy obniżeniu wspawaj blaszki żeby naprawić negatyw który Ci się pojawi, chyba, że nie szkoda Ci wyglądu i opon.
Moim zdaniem, oczywiście.
Tor jazdy szlifować !! Nie licząc szykan ofc.wania pisze:no dobra Panowie, Ci ktorzy byli widzieli jak moj Kalosz miota sie jak szatan na zakretach
Re: gwint
no dobra, to co wtedy lepiej, zestaw KW v1 czy szukac B8 + springi? bo nie chce nic przekladac od E36 itp itd tylko kupic dedykowane i juz. no i jakie obnizenie do tych B8 trzeba brac, bo nie chce szorowac o ziemie, wiec nic duzego nie musi byc?
Re: gwint
B8 + springi bo jeżeli się wysra to masz zerkopol. KW jak Ci sie wysra to będzie drożej.
Z3 z przodu jest zawieszeniem identyczne z klasycznym E36, a przełożone stronami poduszki od 3.2 dadzą Ci troche negatywu, jeżeli byś zglebił bardziej to byłoby to przydatne względen tyłu który ma prostą konstrukcję i będzie na minusie jeżeli obniżysz.
Sprawdź w katalogu Bilsteina, o ile krótszy skok tłoczyska ma B8, i takich spreżyn też szukaj.
Z3 z przodu jest zawieszeniem identyczne z klasycznym E36, a przełożone stronami poduszki od 3.2 dadzą Ci troche negatywu, jeżeli byś zglebił bardziej to byłoby to przydatne względen tyłu który ma prostą konstrukcję i będzie na minusie jeżeli obniżysz.
Sprawdź w katalogu Bilsteina, o ile krótszy skok tłoczyska ma B8, i takich spreżyn też szukaj.
Re: gwint
znalazlem:
http://www.bilstein.pl/strona/amortyzatory/a004.html
najczesciej jest tak ze tyl idzie nizej tak? wiec sprezyny 30/30 odpadaja?
EDIT:
Eibach nie ma w swojej ofercie nic do Z3M
http://www.bilstein.pl/strona/amortyzatory/a004.html
najczesciej jest tak ze tyl idzie nizej tak? wiec sprezyny 30/30 odpadaja?
EDIT:
Eibach nie ma w swojej ofercie nic do Z3M
Re: gwint
rypik, nie będę się kłócił co się bardziej opłaca i czy rzeźba* którą proponujesz ma sens czy nie gdyż się po prostu nie znam. Ale na 100% nie zgadzam się z tym:
Moim zdaniem bardzo użyteczna rzecz podobnie jak regulacja wysokości, aczkolwiek to faktycznie większość reguluje raz i tak zostawia
Do tego z tego co wiem Wania chcę bezproblemowo wrócić do serii. Nie wiem do czego chcesz wspawać te blaszki, ale coś dospawanego ciężko usunąć
Tutaj takie poglądowe porównanie zestawów KW:
http://www.kw-suspensions.eu/images/zoo ... xl-img.jpg
wania, z tego co mi mówiłeś chcesz wyjąć stare sprężyny i amorki i włożyć zamiast nich jakiś gwint. Kup zestaw i nie kombinuj gdyż to bardzo często pochłania kupę czasu żeby to doprowadzić do porządku. Z tego co widać wyboru poza KW za bardzo nie masz Pytanie tylko czy warto dopłacić za V3 czy lepiej wziąć V2.
* rzeźba - w sensie że jest z tym trochę dłubania i kombinowania. Nic obraźliwego
Ja mam jedną regulację i naprawdę jej używam, podobnie jak praktycznie wszyscy którzy mają tego typu zawias i wpadają nim na tor. Dopracowujesz 2 ustawienia które ci pasują. Jedno na tor, a drugie na ulicę i zmieniasz je za każdym razem jak wjeżdżasz i wyjeżdżasz z toru.rypik pisze:Na grzyb Ci srylion regulacji twardości jak zrobisz to dwa razy pewnie pierwszy i ostatni...
Moim zdaniem bardzo użyteczna rzecz podobnie jak regulacja wysokości, aczkolwiek to faktycznie większość reguluje raz i tak zostawia
Do tego z tego co wiem Wania chcę bezproblemowo wrócić do serii. Nie wiem do czego chcesz wspawać te blaszki, ale coś dospawanego ciężko usunąć
Ciężko powiedzieć, trzeba by się przejechać i zobaczyć co ci pasuje (raczej nie możliwe). Moim zdaniem kupując V3 które ma większy zakres regulacji masz mniejsze prawdopodobieństwo iż będzie ci przeszkadzało to że jest za twarde/miękkie.wania pisze:na ile bardziej oplaca brac sie V3 niz V2
Tutaj takie poglądowe porównanie zestawów KW:
http://www.kw-suspensions.eu/images/zoo ... xl-img.jpg
brak regulacji, ja bym się w to nie bawił.wania pisze:wiec jedynie B8 + jakies dobre springi - co o tym sadzicie?
Tak jak ci mówiłem przez telefon - z rzeczami od GC są problemy, wymagają modyfikacji. Gwint do e46 jest OK, wystarczy trochę przerobić blaszki pod górne mocowania, ale wahacze, łączniki to już masakra. Ja bym nie ryzykował.wania pisze:znalazlem jeszcze cos takiego:
http://www.ground-control...p/II=710/CA=279
wania, z tego co mi mówiłeś chcesz wyjąć stare sprężyny i amorki i włożyć zamiast nich jakiś gwint. Kup zestaw i nie kombinuj gdyż to bardzo często pochłania kupę czasu żeby to doprowadzić do porządku. Z tego co widać wyboru poza KW za bardzo nie masz Pytanie tylko czy warto dopłacić za V3 czy lepiej wziąć V2.
* rzeźba - w sensie że jest z tym trochę dłubania i kombinowania. Nic obraźliwego
Re: gwint
No właśnie, nie znasz się Jeżeli Wańka chciałby zglebić swoje Z3 to bez pospawania tyłu tylko zrobi mega negatyw do niczego nie potrzebny Tymbardziej uważam, że KW to przesada bo zimplikuje tylko konieczność powyższego.kostek_ja pisze:rypik, nie będę się kłócił co się bardziej opłaca i czy rzeźba* którą proponujesz ma sens czy nie gdyż się po prostu nie znam. Do tego z tego co wiem Wania chcę bezproblemowo wrócić do serii. Nie wiem do czego chcesz wspawać te blaszki, ale coś dospawanego ciężko usunąć
Jeździłeś na B6/B8 "zwykłym" żeby odradzać tylko dlatego, że nie mają sryliona regulacji ?kostek_ja pisze:brak regulacji, ja bym się w to nie bawił.wania pisze:wiec jedynie B8 + jakies dobre springi - co o tym sadzicie?
Jak to nie ma wyboru ? Przod E36, tył E30, wybór jest bardzo duży. Co go straszyszkostek_ja pisze: wania, z tego co mi mówiłeś chcesz wyjąć stare sprężyny i amorki i włożyć zamiast nich jakiś gwint. Kup zestaw i nie kombinuj gdyż to bardzo często pochłania kupę czasu żeby to doprowadzić do porządku. Z tego co widać wyboru poza KW za bardzo nie masz
Dla kogoś jak Ty, kto regularnie robi wypady na pojeżdzawki może i KW ma sens. Ale jak sie jeździ okazjonalnie, to lepiej kupić lepszą oponę niż zawias z którego niewiele wyniknie.
Ale to moim zdaniem.
Re: gwint
Siema.
Nasze auta są konstrukcyjnie podobne. U mnie padło na KW V2 na przedniej osi, a na tył Bilstein'y B8 z spreżynami H&R.
Jestem w trakcie zakładania tego zestawu.
Gdybyś Waniu, rozgładał się za czymś podobnym, daj znać, mam fajne źródło.
Pozdrawiam!
Nasze auta są konstrukcyjnie podobne. U mnie padło na KW V2 na przedniej osi, a na tył Bilstein'y B8 z spreżynami H&R.
Jestem w trakcie zakładania tego zestawu.
Gdybyś Waniu, rozgładał się za czymś podobnym, daj znać, mam fajne źródło.
Pozdrawiam!
Re: gwint
No i byc moze nie kazdy tak czesto i tak mocno bedzie wykorzystywal potencjal. W calej rozciaglosci popieram rypika, zmiany przez niego proponowane juz beda bardzo mocno odczuwalne, nie ma sensu przeplacac(tymbardziej, ze chyba wania duzo rzadziej uzywa emki).
Re: gwint
Chyba się nie do końca rozumiemyrypik pisze:jak sie jeździ okazjonalnie, to lepiej kupić lepszą oponę niż zawias z którego niewiele wyniknie.
Masz rację jeżeli komuś w jakimkolwiek stopniu zależy na wykręceniu lepszego czasu i jest to fajny stosunek efekt/koszty.
Ale uważam że mylisz się iż z takiego zawiasu niewiele wyniknie. Wydaje mi się iż dla wani eMka jest samochodem który bardzo lubi, jeździ tylko i wyłącznie dla przyjemności a nie dlatego że jest ekonomiczna. Na tor też jedzie tylko dla frajdy a nie robić jakiś dobry czas.
Dlatego uważam iż możliwość wyregulowania samochodu tak jak wani pasuje jest tutaj bardzo istotna. Nie chodzi o to że wania to wykorzysta i wykręci lepszy czas. Ale ustawi tak jak jemu najbardziej pasuje zarówno na drogę i tor, a jak będzie chciał to na trasę sobie jeszcze zmiękczy tym bardziej że regulacja jest od góry a co za tym idzie prosta i szybka.
Możliwość regulacji wysokości też ma sens. Jest w jakimś stopniu istotne aby nie przeszkadzało mu iż jest za nisko/ za wysoko, a on nie może z tym nic zrobić. Do tego może na drogę ustawiać wyżej, a na tor/do zdjęć/ filmików niżej.
Jakiś semi slick nie bardzo ma sens gdyż samochód jeździ głównie po drodze, a na ten 1-2 wypady w roku bez sensu jest kupować drugi komplet kół. Lepiej mieć jeden komplet z dobrymi oponami drogowymi jak PS2 albo PSS.
Przynajmniej ja tak uważam i opieram swoje zdanie na doświadczeniach z moją eMką której jedynym zadaniem jest dawać mi frajdę z jazdy
Sam za jakiś czas będę zmieniał zawias na KW V3 albo clubsport głównie ze względu na możliwość regulacji wyprzedzenia.
Oczywiście decyzja należy do wani, a to że zna wady i zalety każdej opcji to jedynie zaleta
Re: gwint
Masakra moze dajcie sie chlopakowi wypowiedziec do czego bedzie tak naprawde auta urzywal i ile razy w roku. Zamiast zgadywac i nakrecac sie wzajemnie.
Wania a moze poprostu zapodaj sobie jakis komplecik z regulacja (lub bez) na przod i same nizsze springi na tyl bo w zasadzie tyl nie wyglada tak zle teraz, tylko miekko strasznie jest.
Wania a moze poprostu zapodaj sobie jakis komplecik z regulacja (lub bez) na przod i same nizsze springi na tyl bo w zasadzie tyl nie wyglada tak zle teraz, tylko miekko strasznie jest.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??
Re: gwint
jak zwykle zywa dyskusja sie wywiazala
dzieki za zainteresowanie wszystkich.
auto jest jak to pisze Kostek dla FUNu ale tez jest takim oczkiem w glowie ktore chce zatrzymac dla siebie na lata i jak najbardziej zblizone do oryginalu, wiec zadne camber kity na tyl nie wchodza w gre (spawanie dodatkowej regulacji).
napewno coraz bardziej przekonujecie mnie do dosc prostego rozwiazania i nie szukania na sile zawiasu z mega wielka iloscia dupereli ale kusi mnie napewno mozliwosc samej regulacji bo jak wczesniej napisalem nie chce isc w "dol" tylko w sztywnosc
dzieki za zainteresowanie wszystkich.
auto jest jak to pisze Kostek dla FUNu ale tez jest takim oczkiem w glowie ktore chce zatrzymac dla siebie na lata i jak najbardziej zblizone do oryginalu, wiec zadne camber kity na tyl nie wchodza w gre (spawanie dodatkowej regulacji).
Dino, zalezy mi na tym zeby wymienic amor ze sprezyna (sprezyna dostosowana do amora) bez wiekszego wydziwiania, dopasowywania itp itd. CEL: auto ma byc sztywniejsze zeby wyeliminowac to co widac na zdjeciach. samo obnizenie mnie nie interesuje wiec najlepiej zeby bylo minimalne skoro juz musi byc.Dino pisze:Wania a moze poprostu zapodaj sobie jakis komplecik z regulacja (lub bez) na przod i same nizsze springi na tyl bo w zasadzie tyl nie wyglada tak zle teraz, tylko miekko strasznie jest.
semi slick musi byc i to obowiazkowo, nie jest dla mnie problemem kupic drugi komplet takich samych felg jak mam i miec na nich np R888 czy cos innego, bo zmiana samych kol to chwila a w ladne dni moge na nich latac po miescie.Kostek pisze:Jakiś semi slick nie bardzo ma sens gdyż samochód jeździ głównie po drodze, a na ten 1-2 wypady w roku bez sensu jest kupować drugi komplet kół. Lepiej mieć jeden komplet z dobrymi oponami drogowymi jak PS2 albo PSS.
dzieki, jak sie zdecyduje to raczej na cos co bedzie kompletem przod/tyl ale napewno sie odezwe zeby znalesc jakas dobra cenePatu pisze:... U mnie padło na KW V2 na przedniej osi, a na tył Bilstein'y B8 z spreżynami H&R...
Gdybyś Waniu, rozgładał się za czymś podobnym, daj znać, mam fajne źródło...
napewno coraz bardziej przekonujecie mnie do dosc prostego rozwiazania i nie szukania na sile zawiasu z mega wielka iloscia dupereli ale kusi mnie napewno mozliwosc samej regulacji bo jak wczesniej napisalem nie chce isc w "dol" tylko w sztywnosc
Re: gwint
Zastanów się czy jest sens. Michelin PS2 to opona praktycznie bez wad. Dobra zarówno na deszcz jak i suchy asfalt. Trochę gorsza od semislicków na suchym ale sporo lepsza na mokrym. Do tego nie trzeba jej rozgrzewać. Wsiadasz, jedziesz i zawsze trzyma dobrze.wania pisze:semi slick musi byc i to obowiazkowo, nie jest dla mnie problemem kupic drugi komplet takich samych felg jak mam i miec na nich np R888 czy cos innego, bo zmiana samych kol to chwila a w ladne dni moge na nich latac po miescie.
Semislicki poza tym że lepiej trzymają na suchym mają szereg wad jak chociażby to że trzeba je rozgrzać, nie trzymają za dobrze na mokry, mają mniej bieżnika itp.
Do tego w twoim rozmiarze R888 są zdecydowanie droższe od PS2, a federale nieznacznie tańsze.
Pamiętaj też że im lepsza przyczepność tym gorzej się lata bokami
Jedyną korzyścią z semislicków byłby trochę lepszy czas, oraz usztywnienie samochodu dzięki sztywniejszym ściankom opony, a w przypadku federali byłoby to też tańsze rozwiązanie (głównie dlatego że PS2 dosyć szybko schodzą).
Moim zdaniem jeżeli za często nie upalasz samochodu, tylko głównie jeździsz po drodze dla przyjemności (nie ważne jak szybko) to nie warto.