Fajna dyskusja, teorie niektóre bardzo ciekawe
Co do panewek czy to korbowych, korbowodowych, czy pierścieni ustalających, zastanawiam się kto wymienia je profilaktycznie
Nie słyszałem przez prawie 15 lat mojej motoryzacyjnej przygody o takiej wymianie.
Czy zdajecie sobie sprawę co dokładnie i jak trzeba robić żeby nie zapsuć silnika wymieniając je??
Popieram Bombla i innych wyrażających jego opinię. Profilaktyka, zawory, oliwki, filtry i jeździć i czerpać przyjemność z jazdy...
OFF: co do filmu olejowego - da się go usunąć za pomocą np. rozpuszczalnika, szlifierki... sam nie zniknie nigdy, ponadto panewki są produkowane ze specjalnego stopu łożyskowego, w końcu przy 6000obr/min naciski na tłoki są wyrażane w tonach
więc jakoś trzeba to przenieść dalej, tak aby długo jeździło i tak, mamy jeszcze teorię wytważania klina olejowego, nie będę się rozpisywał bo to bez sensu, proponuje wpisac w google "klin olejowy" i szukać w działach poświęconych silnikom spalinowym