prawie 150tys co dalej?

Z3M, Z4, Coupe & Roadster

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Bombel » Śr gru 09, 2009 00:45

kostek_ja napisał(a):
panicz napisał(a):dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje


Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
tel. 510 343 000

M3 E36 LCI Sedan '97, M3 E36 LCI Coupe '97, M3 E46 LCI Coupe '04,
M5 E39 LCI Sedan '02, M5 E39 LCI Kombi '02, M5 E39 LCI Sedan '02
Avatar użytkownika
Bombel
 
Posty: 2248
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez panicz » Śr gru 09, 2009 00:52

Dino444 napisał(a):No to jezeli podjedziesz do jakiegos ogarnietego mechaniora co ci bryke oslucha i powie co i jak, to ci napewno sprawe rozjasni jesli sam nie jestes pewien. Ja napisalem co ja bym zrobil jesli bym sie vanosem niepokoil ale nie kazdy ma takie samo zdnaie. Wiec decyzja teraz nalezy do ciebie. Daj znac jak tam sie sprawy maja i co bedziesz robic.


tak tylko o ogarnietych to dosc ciezko heh,ale zobaczymy co sie da zrobic cos bede dzialal napewno bo przeraza mnie ten przebieg

Bombel napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
panicz napisał(a):dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje


Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.


szczerze to pierwszy raz o tym slysze ale wszystko jest mozliwe poza tym mam minimalne doswiadczenie z M wiec sie nie wypowiadam :roll:
BMW nie tylko auto PASJA!!
panicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): N sie 30, 2009 17:22
Lokalizacja: pomorze

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Idzik » Śr gru 09, 2009 01:39

Bombel napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
panicz napisał(a):dopiero ruszam jak sie motor rozgrzeje


Też tak robiłem, gdyż wydawało mi się to najwłaściwsze, ale gdzieś wyczytałem (chyba na forum 4turbo) i w instrukcji jest coś podobnego, że najzdrowiej dla silnika jest ruszyć od razu po odpaleniu, tylko oczywiście jechać spokojnie. Szczerze to nie rozumiem dlaczego jest to zdrowe dla silnika, ale tak robię.
Też słyszałem opinię, że lepiej rozgrzewać silnik pod lekkim obciążeniem niż bez niego.


Że tak się wetknę w dyskusje.

Ja nigdy nie obciążam silnika na zimnym i tyle, a to znaczy bez max. dodawania gazu i przekraczania powiedzmy 3,5-4tys RPM. Instrukcji nie czytałem, ale za to do dziś jeżdżę na pierwszym silniku. (od ok. 4000km do ok 90000km).
Idzik
 
Posty: 829
Dołączył(a): Śr cze 13, 2007 00:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Camil » Śr gru 09, 2009 09:05

Chyba na racingforum nawet pisali o tym. Nie jest to wykladnikiem, ale po wyjasnieniu mialo to sens. Jak odnajde link to podesle.
Camil
 
Posty: 1181
Dołączył(a): Wt lip 08, 2008 13:32
Lokalizacja: Torun
Auto: e36s54

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez wania » Śr gru 09, 2009 10:24

panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia :568: :631:
Avatar użytkownika
wania
 
Posty: 953
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez --==maly==---- » Śr gru 09, 2009 10:33

Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.
CZĘŚCI ORYGINALNE BMW ORAZ INNE DOBRE ZAMIENNIKI LEMFORDER/TRW/ATE/BOSCH/FEBI/SKF.../OLEJE LIQUI MOLY/MOTUL I INNE
DLA FORUMOWICZÓW ATRAKCYJNE CENY TEL: 726664448 AUTOLUST@WP.PL ZAPRASZAMY
--==maly==----
 
Posty: 2318
Dołączył(a): Śr sie 06, 2008 09:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: M3 E92 Competition Individual

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Marcin86 » Śr gru 09, 2009 12:55

--==maly==---- napisał(a):Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.


+1
Avatar użytkownika
Marcin86
 
Posty: 190
Dołączył(a): Cz gru 25, 2008 13:58
Lokalizacja: Katowice

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez SyTy » Śr gru 09, 2009 14:31

Marcin86 napisał(a):
--==maly==---- napisał(a):Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.


+1


+1
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.
No Fear - No Fun!
SyTy
 
Posty: 710
Dołączył(a): Pn lut 18, 2008 13:53
Lokalizacja: Warszawa/Koszalin

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Kudłaty » Śr gru 09, 2009 18:19

Panowie, proste zasady są kluczem do efektywności i długiej żywotności silnika.
Dobra oliwa, nie katowanie silnika na zimny, pozwolić się zagrzać silniczkowi, niech popracuje chwilkę przed ruszeniem. Na początku po ruszeniu nie przekraczać, 2-2,5tyś obr. spokojnie i delikatnie jechać stylem kapelusznika. Dop. po pełnym zagrzaniu silnika pozwolić sobie na mocniejsze traktowanie.

Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?
Kudłaty
 
Posty: 755
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez kostek_ja » Śr gru 09, 2009 18:22

Kudłaty napisał(a):Przyznać się z ręką na sercu, kto w swojej ///M-ce wymieniał olej w dyfrze oraz skrzyni biegów?


Ja już ze 2 razy.
Avatar użytkownika
kostek_ja
 
Posty: 2623
Dołączył(a): Pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Venom » Śr gru 09, 2009 19:46

SyTy napisał(a):
Marcin86 napisał(a):
--==maly==---- napisał(a):Panowie auto powinniśmy odpalić poczekać 30 sekund aż olej dotrze tam gdzie ma być i spokojnie ruszać nie przekraczając 3000obr/min i używając gazu bardzo delikatnie.
Tak się zaleca ponieważ wtedy motor nagrzewa się dużo dużo szybciej niż stojąc na wolnych obrotach i wychodzi mu to na + szybciej osiąga temperaturę "roboczą" krócej chodząc na zimnym oleju.


+1


+1
nie zapominajmy o tym że na postoju nagrzewa się tylko motor, a skrzynia i most to co? cały napęd musi nabierać temperatury równomiernie.


Dodam jeszcze ze jest to tez zalecane ze wzgledu na prace katalizatora i jego zywotnosc (im szybciej osiagnie on temp. pracy tym lepiej).
A wracajac... tzw stan warm up-u silnika to najgorszy okres jego pracy, dlatego nalezy go przechodzic w miare szybko. Czy 30s na wolnych obrotach ma jakis wplyw to bym sie zastanawial. Pamietajmy ze im olej bardziej gesty (mam na mysli zmiany gestosc w funkcji temp) tym jego cisnienie jest wyzsze i na pewno dociera we wszystkie miejsca szybciej niz po uplywie 30s. Inaczej silnik dlugo by nie pochodzil.

Takie moje zdanie.
_____________________________________________
P.S. tak sie sklada ze w zyciu mam okazje pracowac z silnikami na codzien (moze nie z ///M ale jednak zasady dzialania sa podobne).
Podam przyklad morderczej proby termicznem silnika, ktora zawiera nastepujace kroki:

1. rozruch,
2. 3s na biegu jalowym,
3. 30s rampa i wejscie na obroty mocy maksymalnej (czyli maksymalne obciazenia cieplne silnika i mechaniczne tez dosyc znaczne choc nie maksymalne),
4. Oczekiwanie az olej rozgrzeje sie do 130degC,
5. Po osiagnieciu zadanej temp oleju rampa 10s na do biegu jalowego,
6. zgaszenie silnika (zaznacze ze np turbosprezarka w tym punkcie proby przestaje sie krecic a jej temp. wynosi jakies 600-700 stopni (co sie z nia dzieje mozecie sobie wyobrazic),
7. chlodzenie silnika az do osiagniecia temp cieszy chlodzacej -30degC oraz oleju 0degC (oba warunki musza byc spelnione, do chlodzenia uzywa sie oczywiscie pomp oraz wielkich coolerow zewnetrznych),
8. po osiagnieciu temp. zadanej w punkcie 7 przechodzimy do punktu nr 1.

Teraz powiem ze przykladowy jeden cykl tej proby trwa okolo 15min i powtarzany jest np przez bite 3 miesiace 24h/dobe... Przeliczeniowy przegieg dla silnika po 3 miesiacach takiej proby wynosi 400kkm, a dziwnym trafem silniki to wytrzymuja (choc nie wszystkie :P :P ).

Myslicie ze w BMW nie robili takich prob ? Kazdy producent silnikow w europie robi podobne proby trwalosciowe.

Ale sie rozpisalem, sorry za OT.
Avatar użytkownika
Venom
Moderator
 
Posty: 3182
Dołączył(a): Pn cze 16, 2008 13:07
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez kostek_ja » Śr gru 09, 2009 19:53

Znawcą nie jestem, ale przecież istnieje coś takiego jak film olejowy, więc olej jest zawsze rozprowadzony po całym silniku. Chyba że naprawdę długo by stał nie odpalany.
Avatar użytkownika
kostek_ja
 
Posty: 2623
Dołączył(a): Pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez panicz » Śr gru 09, 2009 21:04

wania napisał(a):panicz, sprawdz czy masz z pocony vanos, czy sruby zrobily sie ciemne jak tak to wymien te rzeczy ktore sa podane w linku (oringi, uszczelka, filterek z podkladka i sruby). co do panewek to Ci nie poradze (nie mam zielonego pojecia o tym ale czesto sie spotykam ze opiniami takimi jak Bombel napisal "nie wimieniac profilaktycznie" tym bardziej jak nic na to nie wskazuje). Niestety bez kogos obeznanego w temacie sie nie obejdzie, ja dzisiaj molestuje mojego mechanika i moze uda sie wiechac na podnosnik obejrzec wszystko, dokladnie obsluchac i przygotowac liste czesci do kupienia :568: :631:


vanos sie nie poci ale sroby sa troszke ciemniejsze,ale z tego co slyszalem to dostepnosc czesci serv. do vanosa jest prawie nieosiagalna jedynie Dr.vanos ktorego ktos mi polecil sprzedja tez zregenerowane vanosy hmm
jak zrobisz liste i bedzies zkupywal czesci to jak to nie problem to opisz co i jak i jakie koszta moze sie przydac :wink:
BMW nie tylko auto PASJA!!
panicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): N sie 30, 2009 17:22
Lokalizacja: pomorze

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez Marcin_Os » Śr gru 09, 2009 21:06

Tu taki fajny teścik. http://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
silnik 911 na Nurburgringu.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
Marcin_Os
 
Posty: 2704
Dołączył(a): Pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: prawie 150tys co dalej?

Postprzez wania » Śr gru 09, 2009 22:07

to Cie chyba w blad wprowadzil, ja zamowilem oringi, uszczelki, sruby, podkladki i filtr - wciagu 14dni je odebralem bez problemu - jeszcze tylko ich wymiana mnie czeka
Avatar użytkownika
wania
 
Posty: 953
Dołączył(a): Śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do ///M Roadster

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość