SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Z3M, Z4, Coupe & Roadster

SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez camilek » Cz cze 09, 2016 22:56

Cześć,

Panowie, po pierwsze Witam wszystkich, jestem tu nowy. Napisałem, bo potrzebuję porady. Właśnie jednocześnie byłem mega zadowolony, by chwilę później doznać mega rozczarowania... wszystko przez to, że kupiłem Z3M Roadster na aukcji w US... cena przyzwoita, więc buzia mi się bardzo mocno cieszyła... no ale zacząłem czytać i okazało się, że wersja US Zki przed 2001r miała montowany silnik S52B32, który ma "tylko" ~240KM zamiast 321... i to właśnie jest powodem mojego zmartwienia :( powiedzcie mi proszę kilka rzeczy:
- jakim przyspieszeniem dysponuje Zka z tym silnikiem? nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji; gdzieś wyczytałem, że 5,4s, ale jakoś nie jestem przekonany do tej informacji...
- czy bardzo kłopotliwe jest włożenie do tego auta silnika S50B32 lub najlepiej S54B32 i 6 biegowej skrzyni?
- proszę o realną opinię co myślicie na temat takiej przeróbki - czy jest sens, czy może jeśli już się bawić, to da się tam włożyć coś jeszcze mocniejszego?

Z góry dziękuję za Wasze opinie!

Pozdrawiam
Kamil
camilek
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz cze 09, 2016 22:21
Auto: różnie :)

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez saron22 » Pn cze 13, 2016 08:50

Z włożeniem S50B32 nie ma żadnego problemu. Ja mam u siebie w Z3 włożony taki silnik. Ale skrzynie mam 5 biegową.
Dlaczego ty chcesz zastosować skrzynie 6b??
Jakbyś chciał jakieś info to pisz śmiało.
saron22
 
Posty: 328
Dołączył(a): N cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez camilek » Śr cze 15, 2016 16:46

Dzięki, wysłałem PW! :)
camilek
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz cze 09, 2016 22:21
Auto: różnie :)

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez Foinix » Śr cze 15, 2016 19:11

z tego co wiem to wszystkie Z3 miały skrzynie manulną 5biegową, ponieważ 6biegowa się nie mieści...

nie widzę żadnego problemu ze swapem S50B32 jak i S54B32 bo oba silniki występowały w Z3M

przyspieszenie 5,4s to jest wartość dla S50B32/S54B32 napewno nie dla S52
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Avatar użytkownika
Foinix
 
Posty: 181
Dołączył(a): Pn mar 21, 2011 19:36
Lokalizacja: Osby, Sverige
Auto: E36 M3 3.2

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez saron22 » Śr cze 15, 2016 23:44

Tak jest - wszystkie Z3 miały 5 biegową skrzynię bez względu na pojemność silnika. Dlaczego nie było 6?? Tego nie wiem ale być może było tak jak pisze Foinix.
Do S50B32 pasuje praktycznie każda skrzynia od wersji 6 cyl. W trasie przydałby się ten 6 bieg ze względu na hałas i niższe spalanie ale są też zalety użytkowania skrzyni 5b: zmielisz skrzynie to zamawiasz z allegro kolejną za 300 zł i upalasz dalej. Skrzynie 6b to 7 krotność tej kwoty.
saron22
 
Posty: 328
Dołączył(a): N cze 20, 2010 22:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez camilek » Cz cze 16, 2016 12:06

Foinix napisał(a):z tego co wiem to wszystkie Z3 miały skrzynie manulną 5biegową, ponieważ 6biegowa się nie mieści...

nie widzę żadnego problemu ze swapem S50B32 jak i S54B32 bo oba silniki występowały w Z3M

przyspieszenie 5,4s to jest wartość dla S50B32/S54B32 napewno nie dla S52


Też mi się tak wydawało, ale kiedy to napisałem na innym forum, zostałem lekko zjechany za niewiedzę :) więc widocznie tak nie jest jednak... ogólnie, jeśli ktoś ma ochotę polecam zajrzeć tutaj, gdzie równolegle zacząłem taki sam wątek: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=135150&st=0 i tam juz nawet spora dyskusja się nawiązała...

co do tego co piszesz, też mi się tak wydawało, że powinno być to proste, jednak na razie mam same negatywne opinie jak widać z forum SR... S50B32 powinno być mniej skomplikowane, jednak trudniej o taki motor... S54 to już poliftowe Z3M (tylko z jakiegoś powodu moc 325KM zamiast 343KM), a to między innymi system DSC (w EU przed liftem nie było żadnego systemu stabilizacji, a w US jest ASC+T, czyli poprzednik DSC) i właśnie tu się boję, czy będzie OK... de facto nie wiem z czym dokładnie się wiąże włożenie nowego silnika, co jeszcze trzeba zmienić? Zapewne komputer silnika, czy tu nie będzie problemu, zakładając, że będzie pochodził z M3 gdzie współpracował ze skrzynią 6ką? Czy też wymiana komputera nie będzie konieczna? Będę wdzięczny za podpowiedzi...

Co do przyspieszenia, są tak niespójne dane, że już nie wiem, czym się kierować... wikipedia podaje, że 3.0l 230KM ma 5.8s, Z3M S52 240KM 5.2s, a Z3M S54 5.1s... wiadomo, że wartość dla S52 to bzdura... znów inny serwis, czyli: http://www.automobile-catalog.com/car/2001/271820/bmw_m_coupe.html wersja US S52 ma 5.9s, a wersja EU 4.8s... :)

--
Pozdrowienia
Camil
camilek
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz cze 09, 2016 22:21
Auto: różnie :)

Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B

Postprzez bartus » Cz cze 16, 2016 14:35

6b sie do z3 miesci, ale w oryginale nie wystepowaly. Pewnie dlatego ze z3m ma przelozenie 3,15 a nie 3,23 jak w m3 3,2.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Avatar użytkownika
bartus
 
Posty: 331
Dołączył(a): Wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin


Powrót do ///M Roadster

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości