SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Cześć,
Panowie, po pierwsze Witam wszystkich, jestem tu nowy. Napisałem, bo potrzebuję porady. Właśnie jednocześnie byłem mega zadowolony, by chwilę później doznać mega rozczarowania... wszystko przez to, że kupiłem Z3M Roadster na aukcji w US... cena przyzwoita, więc buzia mi się bardzo mocno cieszyła... no ale zacząłem czytać i okazało się, że wersja US Zki przed 2001r miała montowany silnik S52B32, który ma "tylko" ~240KM zamiast 321... i to właśnie jest powodem mojego zmartwienia powiedzcie mi proszę kilka rzeczy:
- jakim przyspieszeniem dysponuje Zka z tym silnikiem? nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji; gdzieś wyczytałem, że 5,4s, ale jakoś nie jestem przekonany do tej informacji...
- czy bardzo kłopotliwe jest włożenie do tego auta silnika S50B32 lub najlepiej S54B32 i 6 biegowej skrzyni?
- proszę o realną opinię co myślicie na temat takiej przeróbki - czy jest sens, czy może jeśli już się bawić, to da się tam włożyć coś jeszcze mocniejszego?
Z góry dziękuję za Wasze opinie!
Pozdrawiam
Kamil
Panowie, po pierwsze Witam wszystkich, jestem tu nowy. Napisałem, bo potrzebuję porady. Właśnie jednocześnie byłem mega zadowolony, by chwilę później doznać mega rozczarowania... wszystko przez to, że kupiłem Z3M Roadster na aukcji w US... cena przyzwoita, więc buzia mi się bardzo mocno cieszyła... no ale zacząłem czytać i okazało się, że wersja US Zki przed 2001r miała montowany silnik S52B32, który ma "tylko" ~240KM zamiast 321... i to właśnie jest powodem mojego zmartwienia powiedzcie mi proszę kilka rzeczy:
- jakim przyspieszeniem dysponuje Zka z tym silnikiem? nie mogę nigdzie potwierdzić tej informacji; gdzieś wyczytałem, że 5,4s, ale jakoś nie jestem przekonany do tej informacji...
- czy bardzo kłopotliwe jest włożenie do tego auta silnika S50B32 lub najlepiej S54B32 i 6 biegowej skrzyni?
- proszę o realną opinię co myślicie na temat takiej przeróbki - czy jest sens, czy może jeśli już się bawić, to da się tam włożyć coś jeszcze mocniejszego?
Z góry dziękuję za Wasze opinie!
Pozdrawiam
Kamil
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Z włożeniem S50B32 nie ma żadnego problemu. Ja mam u siebie w Z3 włożony taki silnik. Ale skrzynie mam 5 biegową.
Dlaczego ty chcesz zastosować skrzynie 6b??
Jakbyś chciał jakieś info to pisz śmiało.
Dlaczego ty chcesz zastosować skrzynie 6b??
Jakbyś chciał jakieś info to pisz śmiało.
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Dzięki, wysłałem PW!
- Foinix
- Posty: 181
- Rejestracja: pn mar 21, 2011 19:36
- Auto: E36 M3 3.2
- Lokalizacja: Osby, Sverige
- Kontakt:
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
z tego co wiem to wszystkie Z3 miały skrzynie manulną 5biegową, ponieważ 6biegowa się nie mieści...
nie widzę żadnego problemu ze swapem S50B32 jak i S54B32 bo oba silniki występowały w Z3M
przyspieszenie 5,4s to jest wartość dla S50B32/S54B32 napewno nie dla S52
nie widzę żadnego problemu ze swapem S50B32 jak i S54B32 bo oba silniki występowały w Z3M
przyspieszenie 5,4s to jest wartość dla S50B32/S54B32 napewno nie dla S52
“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”
ś.p. Ayrton Senna da Silva
ś.p. Ayrton Senna da Silva
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Tak jest - wszystkie Z3 miały 5 biegową skrzynię bez względu na pojemność silnika. Dlaczego nie było 6?? Tego nie wiem ale być może było tak jak pisze Foinix.
Do S50B32 pasuje praktycznie każda skrzynia od wersji 6 cyl. W trasie przydałby się ten 6 bieg ze względu na hałas i niższe spalanie ale są też zalety użytkowania skrzyni 5b: zmielisz skrzynie to zamawiasz z allegro kolejną za 300 zł i upalasz dalej. Skrzynie 6b to 7 krotność tej kwoty.
Do S50B32 pasuje praktycznie każda skrzynia od wersji 6 cyl. W trasie przydałby się ten 6 bieg ze względu na hałas i niższe spalanie ale są też zalety użytkowania skrzyni 5b: zmielisz skrzynie to zamawiasz z allegro kolejną za 300 zł i upalasz dalej. Skrzynie 6b to 7 krotność tej kwoty.
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Też mi się tak wydawało, ale kiedy to napisałem na innym forum, zostałem lekko zjechany za niewiedzę więc widocznie tak nie jest jednak... ogólnie, jeśli ktoś ma ochotę polecam zajrzeć tutaj, gdzie równolegle zacząłem taki sam wątek: http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 35150&st=0 i tam juz nawet spora dyskusja się nawiązała...Foinix pisze:z tego co wiem to wszystkie Z3 miały skrzynie manulną 5biegową, ponieważ 6biegowa się nie mieści...
nie widzę żadnego problemu ze swapem S50B32 jak i S54B32 bo oba silniki występowały w Z3M
przyspieszenie 5,4s to jest wartość dla S50B32/S54B32 napewno nie dla S52
co do tego co piszesz, też mi się tak wydawało, że powinno być to proste, jednak na razie mam same negatywne opinie jak widać z forum SR... S50B32 powinno być mniej skomplikowane, jednak trudniej o taki motor... S54 to już poliftowe Z3M (tylko z jakiegoś powodu moc 325KM zamiast 343KM), a to między innymi system DSC (w EU przed liftem nie było żadnego systemu stabilizacji, a w US jest ASC+T, czyli poprzednik DSC) i właśnie tu się boję, czy będzie OK... de facto nie wiem z czym dokładnie się wiąże włożenie nowego silnika, co jeszcze trzeba zmienić? Zapewne komputer silnika, czy tu nie będzie problemu, zakładając, że będzie pochodził z M3 gdzie współpracował ze skrzynią 6ką? Czy też wymiana komputera nie będzie konieczna? Będę wdzięczny za podpowiedzi...
Co do przyspieszenia, są tak niespójne dane, że już nie wiem, czym się kierować... wikipedia podaje, że 3.0l 230KM ma 5.8s, Z3M S52 240KM 5.2s, a Z3M S54 5.1s... wiadomo, że wartość dla S52 to bzdura... znów inny serwis, czyli: http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... coupe.html wersja US S52 ma 5.9s, a wersja EU 4.8s...
--
Pozdrowienia
Camil
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
6b sie do z3 miesci, ale w oryginale nie wystepowaly. Pewnie dlatego ze z3m ma przelozenie 3,15 a nie 3,23 jak w m3 3,2.
Części do BMW E36 i E46 M3 - 601 484 272
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
to samo tyczy się s54 z usa ma mniej koni , dlatego kupując warto zwrócić uwagę czy jest z europy
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
Akurat w przypadku S54 to rzeczywiście różnica jest, ale tylko kosmetyczna... dla przykładu Z4M z tym silnikiem EU Spec to 343KM, a US Spec 334KM. M3 E46 EU 343KM, US 338KM.
Natomiast jak wiadomo wersje z US potrafią być o wiele tańsze niż te z EU, więc pod warunkiem, że nie jesteś kolekcjonerem trzymającym auto w garażu pod plandeką, tylko chcesz fajną zabawkę do jazdy, to osobiście nie widzę żadnych przeciwwskazań do wersji US.
Niemniej, oczywiście dobrze wiedzieć co się kupuje, żeby tak jak ja nie obudzić się z "ręką w nocniku" po zakupie Z3M US
Re: SWAP silnika S52B32 na S5032B lub S5432B
z tego co mi wiadomo to z3m z s54 mialy nizsza odcinke, druga kwestia to barany z sa z katami dlatego nizsza moc niz eu