Spadki napięcia E61

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Spadki napięcia E61

Post autor: Konrad95x » pt lut 05, 2016 19:38

Witajcie,
Panowie może mieliscie podobne doświadczenia z elektryką w E61. Nie chcę mi się daleko szukać, a mam następujący problem:

Jazda w korku pojazd traci napięcie wyskakują wszystkie kontrolki, przygasa ekran ,zjeżdżam i tak na stacje zatankować i po chwili już auta nie jestem w stanie odpalić. Pracuje tylko przekaźnik brak napięcia do zakręcenia rozrusznikiem.Doam ,że nie było żadnego komunikatu z problemem ładowania w pojeździe. Ratuje mnie gościu w Octavii i odpalamy silnik z klem pod maską (czyli od frontu) i auto pracuje jak gdyby nigdy nic. Podjeżdzam do puntu na przeciwko stacji na której mi padł aby zmierzyli prąd ładowania i aku.
Prąd ładowania 13,6A niezależnie od obciażenia, stan akumualtora 75% (mierzona również pod maską).Wychodzi na to ,że jest wszystko OK. Parę razy zgasiłem i odpaliłem auto i nie ma żadnego problemu z rozładowanym akumulatorem (nie łądowałem go nawet 30sekund-cas przejazdu). Wróciłem bez dalszych przygód do Wawy i złapałem własny tester po nocnym przestoju auta. Zmierzyłem napięcia pod maską i (12,3V i natężenie prądu rozruchowego z 950A ok.45% (samochód odpala normalnie), natomiast mierzone na akumualtorze 12,8 oraz 95%/95%. Konkluzja?

Czy i gdzie mogę gubić masę lub napięcie w drodze z aku pod maskę? Mieliście coś podobnego w E61 ?Jakieś rady,co kolwiek? Instalacja oczywiście TIP-TOP nic nie sztukowane. Auto od tego czasu jeździ jak gdyby nigdy nic ale problem zdecydowanie pozostał...
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Matej79
Posty: 83
Rejestracja: czw kwie 16, 2009 22:46
Auto: M3 e46 Competition
Lokalizacja: Wlkp

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: Matej79 » pt lut 05, 2016 19:53

Sprawdź regulator - u kumpla w e60 co jakiś czas głupiała elektryka i w tym momencie ładowania dochodziły nawet do 16-18V. Po wymianie regulatora spokój. Jak byś podpinał pod kompa to przy błędzie powinno być też podane napięcie przy jakim wystąpił błąd.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: Konrad95x » ndz lut 07, 2016 13:07

Nie zrozumiałeś mnie. Przy zgaszonym silniku po pomiarze akumulator jest doładowany, a napięcie na silniku znacznie mniejsze niż na aku. Duża rezystancja lub chwilowy brak kontaktu pojawia się gdzieś na odcinku od akumulatora -> pod maskę. Nie ma problemu z wariującą elektroniką czy nie doładowanym aku. PS:Alternator jest jest w 100% sprawny. VALEO 150A są bardzo awaryjne, wiec dlatego pierwsze co zrobiłem rok temu to wymieniłem w nim wszystko od A do Z.

Ktoś może jakieś doświadczenia w temacie?
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: boogie » ndz lut 07, 2016 18:43

Piszesz średnio zrozumiale - ja przynajmniej nie rozumiem - 950A 45% , ale może dlatego że jestem elektrykiem i wiem że pomiar prądu z zakresu 1000A to nie hop siup, albo 'nie ładowałem go 30 sekund - czas przejazdu'

Może na początek przyjmij, że akumulator nie posiada tzw. separacji gawlanicznej od reszty układu - alternator etc. i Twoje pomiary akumulatora zamontowaego w samochodzie nie koniecznie dotyczą samego akumulatora. Dlatego dużo tych info o stanie prądach, napięciach są mało warte, bo mierzą napięcia na węzłach rozległego układu, a nie na konkretnym odborze/zasilaniu.

Nie wiem co robiłeś z alternatorem, ale Matej ma rację, i zweryfikuj regulator napięcia. Nie wystarczy go przeczyścić, ale konkretnie wymienić na nowy. Diody w zepsutym regulatorze mogą puszczać w przeciwną stronę prąd i powodować dziwne zachowania przekaźników i reszty gratów przy rozruchu.
Pozdrówka!

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: Konrad95x » pt lut 12, 2016 16:36

Boogie nie czytasz ze zrozumieniem, gdyż już napisałem sprostowanie dla Mateja. Nie wiem skąd twoja dedukcja o czyszczeniu czegokolwiek skoro napisałem, że alternator jest nowy.

Pomiar prądu o natężeniu 1000A i napięciu 12V, nie jest ani niebezpieczne ani specjalnie trudne jak się dysponuje odpowiednim sprzętem.

Tak jak napisałem. Problem polega na dużej rezystancji układu,która pojawia się i znika,coś nie kontaktuje lub coś skorodowało. Dla jeszcze lepszego zobrazowania polecam wyobrazić sobie układ bez alternatora i akumualtora jeśli to pomoże...Spadek napięcia w instalacji,być może brak kontaktu - nie wiem. Jeśli ktoś ma coś konstruktywnego do napisania czekam. Demagogom dziękuję.
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: --==maly==---- » pt lut 12, 2016 17:14

Bardzo często śniedzieją masy w E6X.
Musisz wszystkie odszukać są przy skrzyni biegów łączenia i w bagażniku do nadwozia.

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Spadki napięcia E61

Post autor: Konrad95x » sob lut 13, 2016 15:47

o takie info mi chodzilo! w bagazniku jest ok.Przy skrzyni posprawdzam...dzieki
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ