BMW M5 E60 z manualem

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Awatar użytkownika
rypik
Posty: 869
Rejestracja: pn paź 12, 2009 10:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: rypik » sob sie 14, 2010 07:16

Do międzygazu nie trzeba łamać pięty poeto.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: kostek_ja » sob sie 14, 2010 17:34

JACO pisze:a nie zastanowiło was dlaczego w m3 mamy dwie wersje dostepne a w m5 e60 wogóle patyka na europe nie puszczają.Gdyby e60m5 było stworzone pod manual to jako pierwsze wyszło by "na patyku"a smg stanowiłoby opcję.
taaa, a świstak siedzi. Nie wprowadzili do M5 manuala gdyż uznali że na tym nie zarobią, bo większość potencjalnych klientów M5 będzie wolało SMG (lepsze od automatu do ostrej jazdy i lepsze od manuala do miasta), a nie będą musieli wydawać pieniędzy na projektowanie i testowanie wersji z manualem. A do tego to skrzynia może być co najwyżej pod kierowce, a nie pod właściciela. Widzieliśmy dyskusję SMG vs maual w e46.
JACO pisze:smg jakos lepiej przenosiło moc z manu autko wydało mi sie subiektywnie słabsze.
Pewnie dla tego że manualu jest 6 biegów a w SMG 7 dzięki czemu w SMG biegi są krótsze.
JACO pisze:Poza tym te międzygazy które serwuje smg przy redukcjach to poezja bez konieczności łamania pięty i robienia tego samemu.
Pewnie jak ktoś umie redukować z międzygazem to automatyczne będę go drażnić. Ja nie umiem a i tak nie chciałbym SMG. To po prostu kwestia gustu i nie przeczę że nawet jak ktoś lubi manuala w mniejszych autkach to nie będzie wolał SMG w M5.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: Marcin_Os » sob sie 14, 2010 23:44

Podsumowując SMG to skrzynia dla leniwych i nie umiejących wykorzystać skrzyni manulanej.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: Maros » ndz sie 15, 2010 01:25

Raczej dla wygodnych ale wg mnie SMG to kiepska skrzynia do jazdy na codzień...

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: JACO » ndz sie 15, 2010 15:47

rypik pisze:Do międzygazu nie trzeba łamać pięty poeto.
a dlaczego poeto? powiedziałem to w przenosni a ty jesteś przyjemny jak powiew wiatru z czarnobyla.
ale cóz widze że nie którzy,lubia sie w ten sposób sami podbudować,dzieki za instrukcje mistrzu kierownicy,na m track dayach juz nie zawsze ci tak wszystko dobrze wychodzi .pozdrawiam

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: JACO » ndz sie 15, 2010 20:57

Marcin_Os pisze:Podsumowując SMG to skrzynia dla leniwych i nie umiejących wykorzystać skrzyni manulanej.
Leniwy jestem na pewno tyle że nie w łózku i nie w samochodzie bo w obydwu tych przypadkach lubię aktywną jazdę.W moim odczuciu skrzynia smg jest odpowiednia do sportowego auta jakim jest niewątpliwe m5 ale ok.każdy może mieć swoje zdanie.
Dziwie się jednak trochę skąd na forum taka masowa obrona egzotycznej na naszym rynku wersji z manualem(ta którą jechałem była jedyną jaka widziałem w polsce)i to do tego ze stanów skoro wszyscy którzy na forum pochwalili się w galerii swoimi emkami e60 mają smg i śmiem twierdzić że 99% nie miała okazji się zapoznać z ta wersją z powodu znikomej dostepnosci.Ja też w wielu przypadkach wolę manual i tak np m3e46 z smg to nie tosamo co manual i zdecydowanie wolałbym patyk.Moja wypowiedź nie dotyczy przewagi smg nad manualem wogóle tylko konkretnego modelu jakim jest m5e60.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: kostek_ja » pn sie 16, 2010 21:09

JACO pisze:m5 z manualem to i tak porażka
Stwierdzenie że skrzynia pracuje źle (ciężko inaczej zinterpretować słowo porażka) to nie to samo co stwierdzenie że nie pasuje do charakteru auta.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: boogie » pn sie 16, 2010 22:25

JACO pisze:smg jest odpowiednia do sportowego auta jakim jest niewątpliwe m5
a Ty mialeś M5 w ogóle ? :)
Ja tyle sportu widze w tym aucie, ile dobrego smaku w lodach Zielona Budka.....
Pozdrówka!

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: JACO » wt sie 17, 2010 00:00

boogie pisze:
JACO pisze:smg jest odpowiednia do sportowego auta jakim jest niewątpliwe m5
a Ty mialeś M5 w ogóle ? :)
Ja tyle sportu widze w tym aucie, ile dobrego smaku w lodach Zielona Budka.....
miałem ale bardzo krótko bo dwa miesiące wersję z smg,autko zakupiłem ze szwajcarii ale że trafił sie klient i mozna było zarobic to sprzedałem.wersje z manualem miałem z kolei prawie tydzień gdyz miałem zlecone załatwienie wszystkich formalności celnych i rejestracyjnych i jakies piec dni hasałem nia po wawie.Dla mnie to sportowe auto w skórze limuzyny niż odwrotnie,to z reszta nie tylko moje zdanie,kurcze co ci się nie podoba w m5?

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: kostek_ja » wt sie 17, 2010 06:00

JACO pisze:Dla mnie to sportowe auto w skórze limuzyny niż odwrotnie,to z reszta nie tylko moje zdanie
To może przejedź się Caterhamem, to zrozumiesz co znaczy sportowe auto :-)
M5 e60 jak na swoją masę jeździ świetnie, ale odczucia z za kierownicy ni jak się mają do sportu.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: boogie » wt sie 17, 2010 22:39

JACO pisze: Dla mnie to sportowe auto w skórze limuzyny niż odwrotnie,to z reszta nie tylko moje zdanie,kurcze co ci się nie podoba w m5?
Podoba, czy nie podoba, nie o to chodzi,
Chodzi o to, że ten dwutonowy mastodont nie jest żadnym sportowym autem, a promem do latania po dobrych drogach szybkiego ruchu.
Zresztą, wiadomo jak się to auto zachowuje na torze...... lusterka w asfalt, pisk kół ale przednich i wyznaczanie wypadkowych sił odśrodkowych przodem auta....
e39 ma kilka podstawowych wad konstrukcji które nieco poprawiono w e60, ale i tak to nie jest żaden sport.
Pozdrówka!

JACO
Posty: 30
Rejestracja: wt sty 26, 2010 02:25
Lokalizacja: warszawa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: JACO » śr sie 18, 2010 01:01

Podoba, czy nie podoba, nie o to chodzi,
Chodzi o to, że ten dwutonowy mastodont nie jest żadnym sportowym autem, a promem do latania po dobrych drogach szybkiego ruchu.
Zresztą, wiadomo jak się to auto zachowuje na torze...... lusterka w asfalt, pisk kół ale przednich i wyznaczanie wypadkowych sił odśrodkowych przodem auta....
e39 ma kilka podstawowych wad konstrukcji które nieco poprawiono w e60, ale i tak to nie jest żaden sport.[/quote]

Ja po torze tym nie jeździłem widze że masz większe doświadczenie wiec mi doradź,gdybyś miał bmw 335i e92 m-pakiet zchipowane na 360koni i 520nm manual ok.5s do setki i vmax 285km/h to zostałbys przy tym aucie czy zamienił z dopłata na m5 e60 ,bo taki dylemat mam obecnie.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: boogie » śr sie 18, 2010 02:29

Nie mam doświadczenia, ale wziąłbym M5, bo nie potrzebuje auta torowego czy sportowego do jazdy.
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: kostek_ja » śr sie 18, 2010 10:13

boogie pisze:Zresztą, wiadomo jak się to auto zachowuje na torze...... lusterka w asfalt, pisk kół ale przednich i wyznaczanie wypadkowych sił odśrodkowych przodem auta....
To wszystko od kierowcy zależy. Kiepski kierowca wsiądzie do Caterhama i będzie płużył przodem.
Aczkolwiek fakt, faktem że e39 jest za miękkie, ale już e60 śmiga całkiem nieźle.
JACO pisze:Ja po torze tym nie jeździłem widze że masz większe doświadczenie wiec mi doradź,gdybyś miał bmw 335i e92 m-pakiet zchipowane na 360koni i 520nm manual ok.5s do setki i vmax 285km/h to zostałbys przy tym aucie czy zamienił z dopłata na m5 e60 ,bo taki dylemat mam obecnie.
Wszystko zależy od tego jak masz zamiar użytkować ten samochód i co lubisz. Ja nie lubię ani e9x ani e60 gdyż za bardzo odcinają kierowcę od świata zewnętrznego i czuję się niemalże jakbym grał na playstation.

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: BMW M5 E60 z manualem

Post autor: ssseba » czw sie 19, 2010 22:49

JACO pisze:m5 z manualem to i tak porażka
Dla Ciebie manual porażka, a dla mnie na odwrót, nigdy w życiu nie kupie już auta z SMG :573:

MaRoS pisze:wg mnie SMG to kiepska skrzynia do jazdy na codzień...
DOKLADNIE :!:
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

ODPOWIEDZ