M5 E60 Obrócona panewka

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: --==maly==---- » wt paź 04, 2011 22:06

Tylko,że W12 nie kręci się tak daleko jak M5 (6200obr/min vs 8300 ) poza tym ma 6.0 pojemności i 12 cylindrów a M5 5.0 i 10 cylindrów audi 420km M5 507km motory w M5 to wysilone silniki 101,5KM z litra zakres obrotowy 8300obr/min więc nie ma co porównywać do tego dziadkowego audi w automacie.

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: alduwiel » czw paź 06, 2011 17:03

a to dlaczego w e39 m5 takie awarie sie nie przytrafiają? a np rs6 c5 z silnika 4,2 idzie wycisnąc 500koni i cala masa tego śmiga juz tyle lat a tez nikt o takich cyrkach nie slyszał? przyczym sa to stare silniki wiec po latach takie wady konstrukcyjne jeszcze bardziej by sie ujawniły? zobaczymy jak minie jeszcze z 5lat -takich opini przybendzie na temat tego v10

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Camil » czw paź 06, 2011 17:14

A moim zdaniem praktycznei wszystko zalezy od uzytkowania, stwierdzam to po stanie moich aut i aut z jakimi mialem do czynienia. Niejednokrotnie totalny sztrucel mial kosiasty motor, bo wlasciciel mial mozg i wiedzial jak nalezy motor do ogniowania przygotowac, co innego buda(patrz przyklad mojego m5 :mrgreen: ).

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: kostek_ja » czw paź 06, 2011 17:19

Camil pisze:A moim zdaniem praktycznei wszystko zalezy od uzytkowania
Zgadzam się prawie w 100%, jednak BMW ostatnio trochę oszczędza na produkcji i gdzieś czytałem jak komuś padł silnik w e60 z powodu uszkodzonej pompy wody. Problem w tym że pompa wody jest plastikowa, a przynajmniej tak czytałem.

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: boogie » czw paź 06, 2011 17:30

kostek_ja pisze: jednak BMW ostatnio trochę oszczędza na produkcji
To co w e60 sie dzieje to mały pikuś :)
Jak sie sypią mowe F10, to jest dopiero masakra, dyfry, silniki etc...
Pozdrówka!

Awatar użytkownika
alduwiel
Posty: 185
Rejestracja: pn lip 11, 2011 15:03
Lokalizacja: Bydgosz

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: alduwiel » czw paź 06, 2011 19:01

ja to sie w sumie nie znam, tylko co widze to tak opisuje :wink:
tak sie sklada ze mam pizzerie i sporo aut ktore codzienie robią min100kilometrów. Dam przyklad -tico na gazniku i jest to auto ktore sprawia nam najmniej problemów, matiz niby to samo a juz awari wiecej, teraz uwaga niespodzianka- vw polo 1,4tdi na super oszczednych pompowtryskach i niedojze ze czesci drogie to zepsute co chwila-im nowsze tym gorsze a chcialem dodac ze sa rowno traktowane pod wzgledem przeglądow

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: kostek_ja » czw paź 06, 2011 20:10

Duże znaczenie ma też serwis. Nie ukrywajmy BMW ma bardzo słaby. Ogólnie każdy samochód im bardziej skomplikowany tym większy z nim problem. Ja się ciesze że M3 jest jednak w miarę proste. Fakt wymaga dużo większej precyzji i dokładności, ale ogólnie jest proste :-)

Mimo wszystko przez gówniany serwis 2 lata nie jeździłem.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Venom » sob paź 08, 2011 18:35

Wszystko przez to ze im auto nowsze tym większy udział w jego tworzeniu jest księgowych niż inżynierów. Każda firma potrafiłaby zrobić super niezniszczalne auto, ale sprzedać by go nie sprzedała.

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Greg » sob paź 08, 2011 22:46

Wracając do tematu, na pierwszej stronie konkluzja była mniej więcej taka, że przyczyną awarii może być Vanos. Czy którekolwiek z aut było poliftowe czy raczej z początku produkcji?

Bo w 2006 roku była akcja serwisowa dla silnika S85, dotycząca wymiany elementów Vanosa odpowiedzialnych za ciśnienie oleju czy coś podobnego. Być może auta, które uległy awarii nie miały wykonanej tej naprawy?

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Marcin_Os » pn paź 10, 2011 00:43

Generalnie nie ma znaczenia czy przed liftem czy po lifcie, czy katowane czy nie, większość E60 ma duże problem. Taka loteria. Znam takie jedno M5 które ma własnie wkładany trzeci silnik, oczywiście trzeci nowy. Na liczniku jeszcze daleko do 200k km, auto użytkowane normalnie.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Kudłaty » pn paź 10, 2011 10:55

Jaja!
No dobra ale co jest przyczyną owej sytuacji? Niewydolność smarowania, zła oliwa, wady ukryte, błędy konstrukcyjne?

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Maros » pn paź 10, 2011 11:21

W skrócie, to poprostu chujowy silnik ;)

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Marcin_Os » pn paź 10, 2011 18:56

Kudłaty pisze:No dobra ale co jest przyczyną owej sytuacji? Niewydolność smarowania, zła oliwa, wady ukryte, błędy konstrukcyjne?
Podejrzewam, że wszystkiego po trochu, no może po za olejem.
W silnikach problemy są tak naprawdę dwa, 1 - Vanos, 2 - panewki. W skrzyniach biegów kolejne dwa, 1 - szybko kończące się sprzęgło, 2 - sterowanie.
I to wszysto razem + koszty naprawy kumulują się na awaryjne auto.

Najgrosze jest to, że można obchodzić się jak z jajkiem a i tak nie zna się dnia i godziny.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
dzinkins
Posty: 16
Rejestracja: pn lis 02, 2009 12:18
Lokalizacja: WWL

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: dzinkins » ndz paź 23, 2011 09:03

Tak od pewnego czasu śledzę ten wątek i myślę co jeszcze felernego w tych E60 wyjdzie :571:

Chyba najlepszym rozwiązaniem to nalatać do 100k i następne tylko co??

Nowy model już nie długo ale patrząc na F10 to nic dobrego nie wróży :cry:
---- ///M ----

Pacian
Posty: 73
Rejestracja: śr mar 07, 2007 20:04
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: M5 E60 Obrócona panewka

Post autor: Pacian » pn paź 24, 2011 17:27

To co w e60 sie dzieje to mały pikuś
Jak sie sypią mowe F10, to jest dopiero masakra, dyfry, silniki etc...

To tekst kolegi wyzej to moze lepiej zostac przy E60 :-D

ODPOWIEDZ