Falowanie obrotów silnika

2005 - 2010 | silnik: S85B50
M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » sob maja 15, 2021 09:35

Witam, na zimnym silniki obroty falują od ok.900 do 1400.
Po paru minutach wracają do normy. Na ciepłym silniku tego nie ma.

Taffarel
Posty: 25
Rejestracja: sob sty 17, 2009 03:39
Auto: m6 e63
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: Taffarel » sob maja 15, 2021 17:39

pompa powietrza wtórnego pewnie sie popsula
e63 M6 lci

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » sob maja 15, 2021 20:51

Jest jeszcze problem ze skrzynią. Wymienione zostało sprzęgło zrobiona adaptacja i reset skrzyni. Czuć lekkie szarpanie podczas zmiany biegu, ale podobno to normalne. Problem jest na zimnym silniku i jak chce ruszyć z 2 biegu. Z 1 biegu rusza ładnie, a z 2 są kangurki. Może mieć to związek z falowaniem obrotów?

Taffarel
Posty: 25
Rejestracja: sob sty 17, 2009 03:39
Auto: m6 e63
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: Taffarel » ndz maja 16, 2021 08:38

zgaduje, ze kangurki z dwojki wystepują tylko na zimnym silniku, więc TAK - mają one związek z falowaniem obrotow.
e63 M6 lci

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » wt maja 25, 2021 16:44

Mechanik wyciągnął i uruchomił pompę powietrza wtórnego. Stwierdził że pompa jest sprawna. Co jeszcze jest prawdopodobną przyczyną? Błędów na komputerze nie pokazuje.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: e39540 » wt maja 25, 2021 20:31

Jest jeszcze coś takiego jak nastawnik biegu jałowego. Są tego 2 szt. Tylko, że to jak padnie to zazwyczaj pojawia się też tryb awayjny na pełnym ogniu

Ja.b002
Posty: 1
Rejestracja: czw gru 10, 2020 13:07
Auto: M5 E60

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: Ja.b002 » wt maja 25, 2021 21:10

M5e60us pisze:
wt maja 25, 2021 16:44
Mechanik wyciągnął i uruchomił pompę powietrza wtórnego. Stwierdził że pompa jest sprawna. Co jeszcze jest prawdopodobną przyczyną? Błędów na komputerze nie pokazuje.
Możesz jeszcze sprawdzić solenoidy programem.

sylvo
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 05, 2021 11:17
Auto: bmw e 63

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: sylvo » sob cze 05, 2021 11:25

dzień dobry panowie
jestem nowy ale mam problem z silnikiem lekkie falowanie na wolnych obrotach, moc dopiero powyżej 3tys obrotów i wywala błąd 0027bf wylot czujnika walka rozrządu bank 2

sylvo
Posty: 2
Rejestracja: sob cze 05, 2021 11:17
Auto: bmw e 63

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: sylvo » sob cze 05, 2021 11:28

mechanik powiedział ze jest za luźny łańcuszek rozrządu, przebieg samochodu to 124 tys km, na kompie pokazuje cyfrowy sterownik silnika moze to on jest tylko walniety ? co sądzicie

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » śr lip 14, 2021 16:02

e39540 pisze:
wt maja 25, 2021 20:31
Jest jeszcze coś takiego jak nastawnik biegu jałowego. Są tego 2 szt. Tylko, że to jak padnie to zazwyczaj pojawia się też tryb awayjny na pełnym ogniu

Na pełnym ogniu pojawia się tryb awaryjny, mam regulator biegu jałowego. Teraz pytanie jest jakaś adaptacja tego czy wystarczy tylko wymienić.

Awatar użytkownika
e39540
Posty: 152
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 23:07
Auto: E60 M5 LCI; E61 520d LCI
Lokalizacja: Warszawa

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: e39540 » śr lip 14, 2021 23:53

Jeżeli winne są nastawniki biegu jałowego, to sama wymiana powinna pomóc. Tam nie trzeba nic kodować ani adaptować

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » czw lip 15, 2021 01:56

e39540 pisze:
śr lip 14, 2021 23:53
Jeżeli winne są nastawniki biegu jałowego, to sama wymiana powinna pomóc. Tam nie trzeba nic kodować ani adaptować
Po wymianie regulatorów biegu jałowego problem pozostał. Jedynie kiedy obroty są stałe to po odłączeniu przepływomierza jednak wchodzi wtedy w tryb awaryjny wiec mechanik powiedział że to nie jest wina przepływomierza. W samochodzie zostało wymienione sprzęgło, pompa powietrza wtórnego i regulatory biegu jałowego.

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » czw lip 15, 2021 10:43

Aktualnie obroty falują bez względu na temperaturę silnika. Jeżeli zostawię samochód na pare minut i odpalę to obroty przez jakiś czas falują. Początkowo było to na zimnym silniku teraz jest to przy każdym odpaleniu. W samochodzie zostało wymienione to co wcześniej pisałem i nic nie pomogło.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1077
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: Juras » pt lip 16, 2021 15:28

Pytanie trochę poza tematem: czy ten silnik, mający oczywiście swoje bolączki, może jeździć w miarę bezawaryjnie? Zwłaszcza po ich usunięciu nawet gdy wystąpią? Dbając oczywiście o serwis, itp? Czy jednak porównując do innych silników S zawsze będzie bardziej ryzykowny ze względu na mniej przemyślaną konstrukcję pod kątem trwałości? Ma jeden z lepszych dzwięków spośród wszystkich silników (nie tylko BMW), ma moc, fajną, wysokoobrotową charakterystykę. Mógłbym w przyszłości się zastanowić nad M6 albo jakimś swapem do innej budy. To byłoby coś. Ale jeśli niezależnie od wszelkiej staranności zarówno na etapie przygotowania tego silnika jak i bieżącego serwisu wciąż będę zmuszony się zastanawiać czy coś się znowu nie podda podczas wyższych obrotów to jest to bez sensu. Jak to jest?

M5e60us
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 15, 2021 09:31
Auto: E60 M5

Re: Falowanie obrotów silnika

Post autor: M5e60us » śr lip 28, 2021 12:49

Czy ktoś miał już problem z katalizatorami albo sondami w M5? Nigdzie nie mogę znaleźć czy różni się czymś katalizator w innym samochodzie od tego w M5. Po odpaleniu słychać
„farfolenie” i obroty falują. Obroty przestają falować gdy
„farfolenie” znika. Podejrzewam, że w tym jest problem i pierwsze o czym pomyślałem to sondy i katalizatory. Są tam jakieś uszczelki czy cokolwiek takiego co z wiekiem mogło się uszkodzić i na pierwszy rzut oka nie widać, a może mieć znaczący wpływ na prace sondy?

ODPOWIEDZ