M5 E60 zakup i prośba o rady:)

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Juzeq » pt lis 13, 2009 02:58

Witam serdecznie wszystkich Forumiczów! :-)

Jestem na etapie zakupu M5 E60 i mam prośbę do użytkowników tego modelu bądź osób, które mają jakieś pojęcie w tym temacie - na co zwrócić szczególną uwagę ? Oglądałem dzisiaj autko w salonie BMW, od pierwszego właściciela z przebiegiem 60tyś.km no i oczywiście odbyłem obowiązkowo jazdę próbną. Jedyną niepokojącą rzecz, którą udało mi się zauważyć w trakcie jazdy to lekkie stuki w tylnym moście przy zmianie biegów z niedużymi prędkościami rzędu 20-50km/h. Warunki do jazdy ze względu na pogodę nie były dzisiaj najlepsze, trochę siąpiło a poza tym temperatura oscylowała wokół 4-5st, więc większość drogi przejechałem w trybie P400. Jak na prostej przy 130km/h włączyłem program P500 i wcisnąłem gaz do oporu, co zaowocowało lekkim zarzuceniem tyłu, pracownik salonu był mocno niepocieszony, więc trochę odpuściłem, bo nie chciałem, żeby "gość" zszedł mi na zawał ;) . Ale starałem się jeździć w całym zakresie obrotów i na wszytkich przełożeniach i skrzynia bardzo szybko i zdecydowanie zmieniała biegi bez najmniejszej zwłoki. Zarówno w trybie drive jak i manualnym. Oczywiście max obroty to tylko pierwsze 3 biegi ze względu na warunki pogodowe i osobliwe towarzystwo ;)
Słyszałem ostatnio opinie odnośnie konieczności wymiany czasem nawet całej skrzynii SMG w M5/M6 i bardzo bardzo mnie to zaniepokoiło. Czy to jest jakaś reguła czy raczej sporadyczne przypadki? Bo to, że trzeba wymienić sprzęgło po jakimś czasie to rozumiem, ale jak mam kupić auto i np. za 10tyś.km wykładać 50tyś.zł na wymianę skrzynii to mi się trochę nie uśmiecha. A znam dwa przypadki z Wrocławia, gdzie ten sam facet, który od nowości miał M5 a teraz ma M6, przy podobnych przebiegach ok.70tyś.km wymieniał skrzynie i w jednym i drugim. Miał problem z 4tym biegiem a raczej z jego brakiem - podobno winę za to ponosiła wadliwie działająca elektronika - taką przynajmniej informację uzyskałem w Inchcapie we Wrocku... I zastanawia mnie czy to wina gościa z powodu jakiegoś nieumiejętnego czy bezmyślnego korzystania z możliwości auta czy jakiś inny leżacy po stronie auta? Uff ale się rozpisałem :wink:

Za wszelkie rady i opinie z góry dziękuję - może dzięki Wam uda mi się w końcu kupić wymarzoną emkę.

Pozdrawiam Grzegorz :-)

Konrad95x
Posty: 567
Rejestracja: wt sie 25, 2009 21:28
Auto: M5
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Konrad95x » pt lis 13, 2009 11:34

Witam, mogę CI jedynie podrzucić ciekawostkę ,iż w zeszłym roku oglądałem M5 E39 od gościa z pod Nadarzyna który sprzedawał ją jedynie z powody zakupu E60 M5... o ile dobrze pamiętam samochód kupił nowy i miał ten sam problem -stuki w moście przy zmianie biegów... w serwisie ASO po 3 dniach serwisu stwierdzili ,że żadnych usterek nima a głośna praca mostu leży w naturze tego auta :shock: ... może to te samo auto,które oglądałeś??
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Juzeq » pt lis 13, 2009 12:08

Ustałiłem, że te stuki w tylnym moście to faktycznie taki "standard" w M5/M6. Podobno czasem pomaga wymiana oleju w moście na inny, ale nie zawsze w 100%. :???:

Bardziej martwi mnie ta skrzynia SMG. Czy jej usterki to jakaś wada fabryczna czy spowodowane jest to zbyt brutalnym traktowaniem, ale przy takim aucie to pojęcie względne :sad: Podobno zbyt częste stosowanie pocedury "Launch Control" skraca masakrycznie jej żywot - no ale to opinie pracowników serwisu, którzy nie jeżdżą takimi autami i nie widzą w jaki sposób są użytkowane. A popsuć można każde auto...

Awatar użytkownika
robert///m3
Posty: 193
Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: robert///m3 » pt lis 13, 2009 12:24

skrzynie są bardzo dobre i bez awaryjne jak i całe auta :mrgreen: ale trzeba normalnie użytkować i serwisowac :mrgreen: Ja mam przejechane w M6 27 tyś km wymieniałem tylko sprzągło na gwarancji zaraz po 10 tyś km nic nie puka wszystko sztywno zero stuków ale fakt o auto strasznie dbane wszystko serwis najnowsze softy wgrywane jak pojawią się i takie tam. PS Może skrzynia po zmianie opon była nie zresetowana bo w serwisie są takie barany ze nawet o takim czymś nie słyszeli.Jak znajdziesz auto zadbane i nie pod cene to kupuj będziesz zadowolony :wink:
prawdziwa BMK-a to M-ka

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: kostek_ja » pt lis 13, 2009 14:36

robert///m3 pisze:skrzynie są bardzo dobre i bez awaryjne jak i całe auta :mrgreen: ale trzeba normalnie użytkować i serwisowac :mrgreen:
Nie wiem na ile jest wiarygodna taka wypowiedź która odnosi się do samochodu który ma:
robert///m3 pisze:przejechane w M6 27 tyś km
W samochodzie o takim przebiegu nie powinno się absolutnie nic psuć.

Awatar użytkownika
robert///m3
Posty: 193
Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: robert///m3 » pt lis 13, 2009 16:40

moje auto ma już 4 lata :wink: jak są auta awaryjne nawet nie zrobią 1 tyś km. Zresztą tyle co jest użytkowników tyle opini ale mimo tego samochody należą do udanych.
prawdziwa BMK-a to M-ka

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: kostek_ja » pt lis 13, 2009 17:38

robert///m3 pisze:moje auto ma już 4 lata :wink:
To zacznij nią jeździć :mrgreen:

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: A » pt lis 13, 2009 18:03

jak sie ma chec kupic takie auto to trzeba liczyc sie z kosztami

jesli ma 60 tys km to bym obstawial ze niedlugo sprzeglo pierdnie. Jak ktos ostro jezdzi to sprzeglo bardzo szybko pada

stuki to z tym roznie, ja jakos ostatnio dawno nie slyszalem stukow, z tym ze to normalna rzecz ze cos tam slychac

byly takie przypadki ze klient wyjezdzal prosto z salonu i na dzien dobry padla mu skrzynia
robert///m3 pisze:moje auto ma już 4 lata :wink: jak są auta awaryjne nawet nie zrobią 1 tyś km. Zresztą tyle co jest użytkowników tyle opini ale mimo tego samochody należą do udanych.
a Ty to jakos malo jezdzisz, trzymasz ja chyba w garazu i dmuchasz i huhasz :-P
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 18:04 przez A, łącznie zmieniany 1 raz.

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Juzeq » pt lis 13, 2009 18:32

A pisze:jak sie ma chec kupic takie auto to trzeba liczyc sie z kosztami
A czy ja cokolwiek wspominałem na temat kosztów? ;)

Nie chcę tylko kupować auta z którym później będę jeździł po serwisach zamiast cieszyć się z jego posiadania.

Awatar użytkownika
michalnowak1234
Posty: 274
Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: michalnowak1234 » sob lis 14, 2009 13:17

stukami przy zmianie biegow nie przejmuj sie, to normalne, w kazdym smg.

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: ssseba » sob lis 14, 2009 15:14

michalnowak1234 pisze:stukami przy zmianie biegow nie przejmuj sie, to normalne, w kazdym smg.
dokładnie, poza tym smg nie należy do zbyt "kulturalnej" skrzyni :roll: , szarpniecia, stuki,itp

U mnie sprzęgło wytrzymało niecałe 70tyś.km, przy ostrzejszej jeżdzie-ruszaniu coś pukło, noi sprzegło zaczeło szarpać już na kazdym biegu :evil: , cały komplecik wymieniony i wszystko wróciło do normy... :twisted:
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Juzeq » ndz lis 15, 2009 17:29

ssseba, gdzie robiłeś to sprzęgło ?

Awatar użytkownika
ssseba
Posty: 257
Rejestracja: sob maja 31, 2008 14:21
Auto: F16
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: ssseba » ndz lis 15, 2009 23:17

Juzeq pisze:ssseba, gdzie robiłeś to sprzęgło ?
znajomy, co pracuje w BMW-Mikolajczak wymienił mi cały komplet, po czym zaadoptował skrzynke, jakby co wal na PW, podam Ci namiar ;)
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...

Juzeq
Posty: 37
Rejestracja: pt lis 13, 2009 02:03
Lokalizacja: Wrocław i okolice

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: Juzeq » wt lis 17, 2009 23:25

KOCHANI musicie mi powiedzieć czy to dobry "deal" czy mam lepiej iść się leczyć na głowę :wink:

Czy pozostawienie półrocznej X3 2.0d (rej.03.2009, prod.2008) w rozliczeniu za M5 z 2005r 60tyś.km przebiegu i od pierwszego właściciela, w bardzo ładnym stanie, w ogóle żadnych śladów zużycia i bezwypadkowe, z dopłatą 30tyś.zł z mojej strony - myślicie, że warto? :???:
M5 cennikowo kosztowało 520tyś.zł

Awatar użytkownika
A
Posty: 181
Rejestracja: czw gru 07, 2006 13:12
Auto: M8CompetitionF92
Lokalizacja: Warszawa

Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)

Post autor: A » wt lis 17, 2009 23:32

nie znam cen x3 , ale jesli masz chodzic chory to spelnij swoje marzenie i kup ta em piatke, na pewno bedziesz zadowolony

ODPOWIEDZ