M5 E60 zakup i prośba o rady:)
M5 E60 zakup i prośba o rady:)
Witam serdecznie wszystkich Forumiczów!
Jestem na etapie zakupu M5 E60 i mam prośbę do użytkowników tego modelu bądź osób, które mają jakieś pojęcie w tym temacie - na co zwrócić szczególną uwagę ? Oglądałem dzisiaj autko w salonie BMW, od pierwszego właściciela z przebiegiem 60tyś.km no i oczywiście odbyłem obowiązkowo jazdę próbną. Jedyną niepokojącą rzecz, którą udało mi się zauważyć w trakcie jazdy to lekkie stuki w tylnym moście przy zmianie biegów z niedużymi prędkościami rzędu 20-50km/h. Warunki do jazdy ze względu na pogodę nie były dzisiaj najlepsze, trochę siąpiło a poza tym temperatura oscylowała wokół 4-5st, więc większość drogi przejechałem w trybie P400. Jak na prostej przy 130km/h włączyłem program P500 i wcisnąłem gaz do oporu, co zaowocowało lekkim zarzuceniem tyłu, pracownik salonu był mocno niepocieszony, więc trochę odpuściłem, bo nie chciałem, żeby "gość" zszedł mi na zawał . Ale starałem się jeździć w całym zakresie obrotów i na wszytkich przełożeniach i skrzynia bardzo szybko i zdecydowanie zmieniała biegi bez najmniejszej zwłoki. Zarówno w trybie drive jak i manualnym. Oczywiście max obroty to tylko pierwsze 3 biegi ze względu na warunki pogodowe i osobliwe towarzystwo
Słyszałem ostatnio opinie odnośnie konieczności wymiany czasem nawet całej skrzynii SMG w M5/M6 i bardzo bardzo mnie to zaniepokoiło. Czy to jest jakaś reguła czy raczej sporadyczne przypadki? Bo to, że trzeba wymienić sprzęgło po jakimś czasie to rozumiem, ale jak mam kupić auto i np. za 10tyś.km wykładać 50tyś.zł na wymianę skrzynii to mi się trochę nie uśmiecha. A znam dwa przypadki z Wrocławia, gdzie ten sam facet, który od nowości miał M5 a teraz ma M6, przy podobnych przebiegach ok.70tyś.km wymieniał skrzynie i w jednym i drugim. Miał problem z 4tym biegiem a raczej z jego brakiem - podobno winę za to ponosiła wadliwie działająca elektronika - taką przynajmniej informację uzyskałem w Inchcapie we Wrocku... I zastanawia mnie czy to wina gościa z powodu jakiegoś nieumiejętnego czy bezmyślnego korzystania z możliwości auta czy jakiś inny leżacy po stronie auta? Uff ale się rozpisałem
Za wszelkie rady i opinie z góry dziękuję - może dzięki Wam uda mi się w końcu kupić wymarzoną emkę.
Pozdrawiam Grzegorz
Jestem na etapie zakupu M5 E60 i mam prośbę do użytkowników tego modelu bądź osób, które mają jakieś pojęcie w tym temacie - na co zwrócić szczególną uwagę ? Oglądałem dzisiaj autko w salonie BMW, od pierwszego właściciela z przebiegiem 60tyś.km no i oczywiście odbyłem obowiązkowo jazdę próbną. Jedyną niepokojącą rzecz, którą udało mi się zauważyć w trakcie jazdy to lekkie stuki w tylnym moście przy zmianie biegów z niedużymi prędkościami rzędu 20-50km/h. Warunki do jazdy ze względu na pogodę nie były dzisiaj najlepsze, trochę siąpiło a poza tym temperatura oscylowała wokół 4-5st, więc większość drogi przejechałem w trybie P400. Jak na prostej przy 130km/h włączyłem program P500 i wcisnąłem gaz do oporu, co zaowocowało lekkim zarzuceniem tyłu, pracownik salonu był mocno niepocieszony, więc trochę odpuściłem, bo nie chciałem, żeby "gość" zszedł mi na zawał . Ale starałem się jeździć w całym zakresie obrotów i na wszytkich przełożeniach i skrzynia bardzo szybko i zdecydowanie zmieniała biegi bez najmniejszej zwłoki. Zarówno w trybie drive jak i manualnym. Oczywiście max obroty to tylko pierwsze 3 biegi ze względu na warunki pogodowe i osobliwe towarzystwo
Słyszałem ostatnio opinie odnośnie konieczności wymiany czasem nawet całej skrzynii SMG w M5/M6 i bardzo bardzo mnie to zaniepokoiło. Czy to jest jakaś reguła czy raczej sporadyczne przypadki? Bo to, że trzeba wymienić sprzęgło po jakimś czasie to rozumiem, ale jak mam kupić auto i np. za 10tyś.km wykładać 50tyś.zł na wymianę skrzynii to mi się trochę nie uśmiecha. A znam dwa przypadki z Wrocławia, gdzie ten sam facet, który od nowości miał M5 a teraz ma M6, przy podobnych przebiegach ok.70tyś.km wymieniał skrzynie i w jednym i drugim. Miał problem z 4tym biegiem a raczej z jego brakiem - podobno winę za to ponosiła wadliwie działająca elektronika - taką przynajmniej informację uzyskałem w Inchcapie we Wrocku... I zastanawia mnie czy to wina gościa z powodu jakiegoś nieumiejętnego czy bezmyślnego korzystania z możliwości auta czy jakiś inny leżacy po stronie auta? Uff ale się rozpisałem
Za wszelkie rady i opinie z góry dziękuję - może dzięki Wam uda mi się w końcu kupić wymarzoną emkę.
Pozdrawiam Grzegorz
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
Witam, mogę CI jedynie podrzucić ciekawostkę ,iż w zeszłym roku oglądałem M5 E39 od gościa z pod Nadarzyna który sprzedawał ją jedynie z powody zakupu E60 M5... o ile dobrze pamiętam samochód kupił nowy i miał ten sam problem -stuki w moście przy zmianie biegów... w serwisie ASO po 3 dniach serwisu stwierdzili ,że żadnych usterek nima a głośna praca mostu leży w naturze tego auta ... może to te samo auto,które oglądałeś??
Konrad
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ktd.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
Ustałiłem, że te stuki w tylnym moście to faktycznie taki "standard" w M5/M6. Podobno czasem pomaga wymiana oleju w moście na inny, ale nie zawsze w 100%.
Bardziej martwi mnie ta skrzynia SMG. Czy jej usterki to jakaś wada fabryczna czy spowodowane jest to zbyt brutalnym traktowaniem, ale przy takim aucie to pojęcie względne Podobno zbyt częste stosowanie pocedury "Launch Control" skraca masakrycznie jej żywot - no ale to opinie pracowników serwisu, którzy nie jeżdżą takimi autami i nie widzą w jaki sposób są użytkowane. A popsuć można każde auto...
Bardziej martwi mnie ta skrzynia SMG. Czy jej usterki to jakaś wada fabryczna czy spowodowane jest to zbyt brutalnym traktowaniem, ale przy takim aucie to pojęcie względne Podobno zbyt częste stosowanie pocedury "Launch Control" skraca masakrycznie jej żywot - no ale to opinie pracowników serwisu, którzy nie jeżdżą takimi autami i nie widzą w jaki sposób są użytkowane. A popsuć można każde auto...
- robert///m3
- Posty: 193
- Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
skrzynie są bardzo dobre i bez awaryjne jak i całe auta ale trzeba normalnie użytkować i serwisowac Ja mam przejechane w M6 27 tyś km wymieniałem tylko sprzągło na gwarancji zaraz po 10 tyś km nic nie puka wszystko sztywno zero stuków ale fakt o auto strasznie dbane wszystko serwis najnowsze softy wgrywane jak pojawią się i takie tam. PS Może skrzynia po zmianie opon była nie zresetowana bo w serwisie są takie barany ze nawet o takim czymś nie słyszeli.Jak znajdziesz auto zadbane i nie pod cene to kupuj będziesz zadowolony
prawdziwa BMK-a to M-ka
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
Nie wiem na ile jest wiarygodna taka wypowiedź która odnosi się do samochodu który ma:robert///m3 pisze:skrzynie są bardzo dobre i bez awaryjne jak i całe auta ale trzeba normalnie użytkować i serwisowac
W samochodzie o takim przebiegu nie powinno się absolutnie nic psuć.robert///m3 pisze:przejechane w M6 27 tyś km
- robert///m3
- Posty: 193
- Rejestracja: śr gru 13, 2006 09:27
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
moje auto ma już 4 lata jak są auta awaryjne nawet nie zrobią 1 tyś km. Zresztą tyle co jest użytkowników tyle opini ale mimo tego samochody należą do udanych.
prawdziwa BMK-a to M-ka
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
To zacznij nią jeździćrobert///m3 pisze:moje auto ma już 4 lata
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
jak sie ma chec kupic takie auto to trzeba liczyc sie z kosztami
jesli ma 60 tys km to bym obstawial ze niedlugo sprzeglo pierdnie. Jak ktos ostro jezdzi to sprzeglo bardzo szybko pada
stuki to z tym roznie, ja jakos ostatnio dawno nie slyszalem stukow, z tym ze to normalna rzecz ze cos tam slychac
byly takie przypadki ze klient wyjezdzal prosto z salonu i na dzien dobry padla mu skrzynia
jesli ma 60 tys km to bym obstawial ze niedlugo sprzeglo pierdnie. Jak ktos ostro jezdzi to sprzeglo bardzo szybko pada
stuki to z tym roznie, ja jakos ostatnio dawno nie slyszalem stukow, z tym ze to normalna rzecz ze cos tam slychac
byly takie przypadki ze klient wyjezdzal prosto z salonu i na dzien dobry padla mu skrzynia
a Ty to jakos malo jezdzisz, trzymasz ja chyba w garazu i dmuchasz i huhaszrobert///m3 pisze:moje auto ma już 4 lata jak są auta awaryjne nawet nie zrobią 1 tyś km. Zresztą tyle co jest użytkowników tyle opini ale mimo tego samochody należą do udanych.
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2009 18:04 przez A, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
A czy ja cokolwiek wspominałem na temat kosztów?A pisze:jak sie ma chec kupic takie auto to trzeba liczyc sie z kosztami
Nie chcę tylko kupować auta z którym później będę jeździł po serwisach zamiast cieszyć się z jego posiadania.
- michalnowak1234
- Posty: 274
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 00:01
- Lokalizacja: Warszawa/Radom
- Kontakt:
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
stukami przy zmianie biegow nie przejmuj sie, to normalne, w kazdym smg.
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
dokładnie, poza tym smg nie należy do zbyt "kulturalnej" skrzyni , szarpniecia, stuki,itpmichalnowak1234 pisze:stukami przy zmianie biegow nie przejmuj sie, to normalne, w kazdym smg.
U mnie sprzęgło wytrzymało niecałe 70tyś.km, przy ostrzejszej jeżdzie-ruszaniu coś pukło, noi sprzegło zaczeło szarpać już na kazdym biegu , cały komplecik wymieniony i wszystko wróciło do normy...
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
ssseba, gdzie robiłeś to sprzęgło ?
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
znajomy, co pracuje w BMW-Mikolajczak wymienił mi cały komplet, po czym zaadoptował skrzynke, jakby co wal na PW, podam Ci namiarJuzeq pisze:ssseba, gdzie robiłeś to sprzęgło ?
318i(E36)->325i(E36)->525TDS(E39)->523i(E39)->328Ci(E46)->325Ci(E46)->330Ci(E46)->M5(E60)/X5(E53)....M3E46...->645ciE63->535dE60...
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
KOCHANI musicie mi powiedzieć czy to dobry "deal" czy mam lepiej iść się leczyć na głowę
Czy pozostawienie półrocznej X3 2.0d (rej.03.2009, prod.2008) w rozliczeniu za M5 z 2005r 60tyś.km przebiegu i od pierwszego właściciela, w bardzo ładnym stanie, w ogóle żadnych śladów zużycia i bezwypadkowe, z dopłatą 30tyś.zł z mojej strony - myślicie, że warto?
M5 cennikowo kosztowało 520tyś.zł
Czy pozostawienie półrocznej X3 2.0d (rej.03.2009, prod.2008) w rozliczeniu za M5 z 2005r 60tyś.km przebiegu i od pierwszego właściciela, w bardzo ładnym stanie, w ogóle żadnych śladów zużycia i bezwypadkowe, z dopłatą 30tyś.zł z mojej strony - myślicie, że warto?
M5 cennikowo kosztowało 520tyś.zł
Re: M5 E60 zakup i prośba o rady:)
nie znam cen x3 , ale jesli masz chodzic chory to spelnij swoje marzenie i kup ta em piatke, na pewno bedziesz zadowolony