Szarpiaca skrznia w M5

2005 - 2010 | silnik: S85B50
plodz1
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 11:15
Lokalizacja: Łódź

Re: sprzęgło m5 e60

Post autor: plodz1 » ndz kwie 17, 2011 09:08

zajka pisze:Witam w moim przypadku sprzęgło padło po 35 000 km. przyczyna tego była ciągła zabawa mechanizmem startowym. Teraz zregenerowałem tarczki sprzęgła i są bardziej wytrzymałe.
Czesc, powiedz gdzie regenerowales tarczki sprzegla?
Dzieki i pozdrawiam
Pawel

bullet
Posty: 19
Rejestracja: ndz mar 10, 2013 00:34
Lokalizacja: wroc

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: bullet » ndz mar 10, 2013 01:14

jaki jest koszt wymiany sprzegła i gdzie sie to robi?? czy tylko ASO??
Jaki koszt w ASO i jaki poza ASO

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: Greg » ndz mar 10, 2013 11:25

Sprzęgło wymienisz spokojnie w wielu warsztatach poza ASO - ważne, żeby warsztat miał tylko odpowiedni komputer do późniejszej adaptacji sprzęgła.

Kiedyś zebrałem oferty z ASO - koszt od 10 do 12 tys. zł.
Za same części w ASO zapłacisz co najmniej 8.2 tys zł (sprzęgło - 3.1 tys. zł, dwumas - 5.1 tys. zł, do tego jeszcze kilka śrubek - ceny z bmwstore.pl).

Poza ASO sprzęgło Sachsa na allegro jest za ok. 2 tys. zł, dwumas LUK w intercarsie - 3 tys. zł. Do tego dochodzi robocizna - co najmniej 1 tys. zł.

Wprawdzie dwumasu nie trzeba wymieniać przy każdym sprzęgle - jak jest w dobrym stanie, to można co drugie sprzęgło.

w00f
Posty: 1
Rejestracja: ndz paź 27, 2013 17:52
Auto: m6

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: w00f » ndz paź 27, 2013 18:38

co do resetu skrzyni... nalezy jechac miedzy 30 a 150 dac na N eutral i obie lopatki? dobrze to rozumiem?

Matih
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 07:13
Auto: M3

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: Matih » pt lis 08, 2013 22:38

Witam
W mojej M6 podczas zmiany biegu na manualu w trybie S4,S5 auto przy zmianie biegu jakby minimalnie przysiada traci na przyspieszeniu, czy w Waszych Mkach tez tak to dziala?
Natomiast w najszybszym. S6 wali to wszystko i szarpie niemilosiernie ;)
Tez tak macie ?
Pzdr
Mateusz

KM5
Posty: 133
Rejestracja: sob mar 16, 2013 16:00
Auto: 911 TT

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: KM5 » sob lis 09, 2013 09:33

Tak to właśnie wygląda,im wyższe S tym szybsza zmiana i krótszy spadek ciągu. :D Nie wiem jak długo zasuwasz tą M-ką bo tą skrzynię trzeba trochę poznać i się z nią zaprzyjażnić ;)
Pozdr.
KM5

Matih
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 07:13
Auto: M3

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: Matih » ndz lis 10, 2013 22:22

Mam ja miesiac,
i faktycznie caly czas poznaję jej możliwości .. ;)
Faktycznie im wyzej to spadek ciagu mniejszy, ale bardziej szarpie, dzisiaj wiozlem pasazerow i tak ładnie im głowy chodziły przod - tył :)

Tak na marginesie ostatnio znalazlem w necie analize oleju pod katem zawartosci pierwiastkow pochodzacych z zuzycia mechaniki silnika., co moze swiadczyc o jego kondycji, koniecznisci wymiany panewek etc..,
Czy ktos na forum probowal lub wie gdzie w Polsce mozna to zrobić?
Załączniki
image.jpg
image.jpg (21.78 KiB) Przejrzano 8041 razy

KM5
Posty: 133
Rejestracja: sob mar 16, 2013 16:00
Auto: 911 TT

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: KM5 » ndz lis 10, 2013 23:06

Proszę ;) viewtopic.php?f=5&t=6174" onclick="window.open(this.href);return false;
KM5

Matih
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 07:13
Auto: M3

Re: Szarpiaca skrznia w M5

Post autor: Matih » pn lis 11, 2013 00:20

Dzieki

ODPOWIEDZ