E60 M5 - problem z gaśnięciem i dławieniem
: czw cze 14, 2018 14:48
Cześć!
Od dłuższego czasu walczę z pewnym problemem w mojej M5, może ktoś z Was miał podobny i zna solucje. Sytuacja, wyglada tak, że w momencie ruszania silnik się dławi, obroty nagle zaczynają falować i nie reaguje na pedał gazu, dopiero kiedy odpuszczę i wcisnę delikatnie ponownie samochod rusza. Jest to loteria, czasem dzieje sie to co chwile, tak ze ruszanie ze świateł i jazda w korku strasznie irytuje, do tego w takich sytuacjach przy bardzo wolnych manewrach czasem
Obroty zaczynaja falować i silnik gaśnie, tak samo jak samochod jest odpalony o stoi na luzie. Ostatnio komputer pokazał blad ciśnienia oleju na jednym z vanosow i wyrzucanie zapłonow. Wymieniałem juz elektryczne pompy vanosow ktore odpowiadają za to, wówczas kupiłem używane pompy i wszystko wskazuje, ze jedna znowu padła. Auto serwisuje u Adama Kunca z ACS. Zrobiliśmy juz kalibrację vanosow, wymieniliśmy koła zębate w nastawnikach przepustnic i przy okazji przepustnice zostały wyjęte i wyczyszczone. Nie pomogło, przy ostatniej wizycie komputer pokazał blad czujnika położenia wału w SMG co miało byc tego przyczyna, nadal nie pomogło. Wczesniej wymieniłem regulator napięcia ktory zgłaszał blad. Niedawno włożyłem nowe świece, zrobiłem panewki, Nowe uszczelki na calej gorze silnika. Adam twierdzi, ze za te objawy odpowiadają te elektryczne pompy vanosow o zeby wsadzić nowe z Aso. Moge je kupic w dobrym rabacie tylko pytanie czy to pomoże. Strasznie mnie to deberwuje, silnikowo wsztstko petarda, zbiera sie jak trzeba ale ruszanie ze świateł to loteria.. Dodam jeszcze tylko, ze zauważam różnice w mocy po tym dławieniu, jakby cos do dusiło. Czasem wyjeżdżam i z kazdego biegu pięknie sie zbiera a po zadławieniu wydaje mi sie, ze juz bardzuej sie wysila i moc nie jest adekwatna do obrotów. W aucie jest wgrany najnowszy soft silnika i skrzyni, razem z adaptacja.
Spotkał sie ktoś moze z podobnym problemem?
Z góry dziekuje!
Od dłuższego czasu walczę z pewnym problemem w mojej M5, może ktoś z Was miał podobny i zna solucje. Sytuacja, wyglada tak, że w momencie ruszania silnik się dławi, obroty nagle zaczynają falować i nie reaguje na pedał gazu, dopiero kiedy odpuszczę i wcisnę delikatnie ponownie samochod rusza. Jest to loteria, czasem dzieje sie to co chwile, tak ze ruszanie ze świateł i jazda w korku strasznie irytuje, do tego w takich sytuacjach przy bardzo wolnych manewrach czasem
Obroty zaczynaja falować i silnik gaśnie, tak samo jak samochod jest odpalony o stoi na luzie. Ostatnio komputer pokazał blad ciśnienia oleju na jednym z vanosow i wyrzucanie zapłonow. Wymieniałem juz elektryczne pompy vanosow ktore odpowiadają za to, wówczas kupiłem używane pompy i wszystko wskazuje, ze jedna znowu padła. Auto serwisuje u Adama Kunca z ACS. Zrobiliśmy juz kalibrację vanosow, wymieniliśmy koła zębate w nastawnikach przepustnic i przy okazji przepustnice zostały wyjęte i wyczyszczone. Nie pomogło, przy ostatniej wizycie komputer pokazał blad czujnika położenia wału w SMG co miało byc tego przyczyna, nadal nie pomogło. Wczesniej wymieniłem regulator napięcia ktory zgłaszał blad. Niedawno włożyłem nowe świece, zrobiłem panewki, Nowe uszczelki na calej gorze silnika. Adam twierdzi, ze za te objawy odpowiadają te elektryczne pompy vanosow o zeby wsadzić nowe z Aso. Moge je kupic w dobrym rabacie tylko pytanie czy to pomoże. Strasznie mnie to deberwuje, silnikowo wsztstko petarda, zbiera sie jak trzeba ale ruszanie ze świateł to loteria.. Dodam jeszcze tylko, ze zauważam różnice w mocy po tym dławieniu, jakby cos do dusiło. Czasem wyjeżdżam i z kazdego biegu pięknie sie zbiera a po zadławieniu wydaje mi sie, ze juz bardzuej sie wysila i moc nie jest adekwatna do obrotów. W aucie jest wgrany najnowszy soft silnika i skrzyni, razem z adaptacja.
Spotkał sie ktoś moze z podobnym problemem?
Z góry dziekuje!