zmiana biegów a dławienie

2005 - 2010 | silnik: S85B50

zmiana biegów a dławienie

Postprzez chapter322 » Pn gru 11, 2017 18:04

Witam
Moje pytanie brzmi: czy podczas zmiany biegów z niższego na wyższy występuje objaw przydławienia silnika - przmulenia a po chwili rwie dalej do przodu motor, to normalne ?
Pytam sie ponieważ wcześniej nie jeździłem m5 a w mojej zauważyłem taki właśnie objaw, objaw przymulenia podczas zmiany biegów w trybie D.
Ponadto proszę o info do czego służy funkcja tzw tych 5ciu kresek przy lewarku zmiany biegów.(można włączyć na jedną kreskę bądź max na 5)
Czy to jest opcja szybkości zmiany biegów czy obrotów silnika ?
chapter322
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz lip 06, 2017 21:38
Auto: E60 M5

Re: zmiana biegów a dławienie

Postprzez kisiel » Śr gru 13, 2017 09:03

Tak to objaw normalny. Tak pracuje ta skrzynia na na najniższym trybie agresywności czyli na wspomnianej przez Ciebie jednej kresce. Kreski oznaczają poziom agresywności przerzucania biegów przez skrzynie. Im więcej kresek tym skrzynia będzie przerzucała biegi agresywniej . Jak będziesz czuł mocne uderzenia przy zmianie biegów na najwyższym trybie agresywności to się niemprzejmuj to tak ma być. Tryb D ma 5 poziomów a tryb łopatkowy 6.W trybie jazdy na łopatkach najwyższy czyli 6 tryb skrzyni jest dostępny po wyłączeniu kontroli trakcji.
kisiel
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr sty 21, 2015 23:16
Auto: M5 e60

Re: zmiana biegów a dławienie

Postprzez chapter322 » Śr gru 13, 2017 11:41

Czyli skrzynia niezbyt przyjemna do jazdy na co dzień.
W nowej f10 płynnie to wszystko działa.
Powiedz jeszcze do codziennej jazdy po mieście w trybie D ile najlepiej aby było tych" kresek" ustawionych ?
Bo denerwuje mnie to iż na starcie przy spokojnej jeździe bieg 1 długo ciągnie na wysokie obroty przy dwóch i trzech kreskach.
chapter322
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz lip 06, 2017 21:38
Auto: E60 M5

Re: zmiana biegów a dławienie

Postprzez raptownym3 » Śr gru 13, 2017 12:02

Wykonaj kompletna adaptację przyuczania skrzyni i sprzęgła ,po tym poprawi się zmiana biegu ,będzie zmieniać wyraźnie szybciej.Odnośnie jazdy na D ...jest to tryb który przyczynia się do najszybszego zużycia sprzęgła w tym modelu.
Raptowny M-Performance
raptownym3
 
Posty: 158
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 02:16
Lokalizacja: Lublin
Auto: m3 e92 G-power Sk3 rr

Re: zmiana biegów a dławienie

Postprzez chapter322 » Śr gru 13, 2017 12:14

czyli lepiej jeździć w trybie manual i samemu zmieniać sobie biegi łopatkami bądź dżojstikiem
chapter322
 
Posty: 37
Dołączył(a): Cz lip 06, 2017 21:38
Auto: E60 M5

Re: zmiana biegów a dławienie

Postprzez kisiel » Śr gru 13, 2017 14:07

W trybie D ja jeżdżę na opcji numer 3 lub też 4 a co do przeciągania na wysokie obroty to wszystko możesz kontrolować pedałem gazu a jak nie masz wyczucia to wystarczy lekko odpuścić gaz i wtedy zmieni bieg.
kisiel
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr sty 21, 2015 23:16
Auto: M5 e60


Powrót do E60-64 M5/M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość