M6 co zrobić przy silniku po zakupie

2005 - 2010 | silnik: S85B50
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: --==maly==---- » wt paź 04, 2016 11:46

5-10tys rocznie weekendowo na pełnej .... a 200tys przelotu autostradowego i wychodzi na to samo. Ja bym nie panikował sprawdził czy silnik rocznikowo odpowiada autu i do panewek koniecznie zerknąć. Jak ktoś mądrze używał i serwisował realne jest że auto ma oryginalny silnik i panewki po mieście tych 240tys nie nalatał raczej.

MB89
Posty: 14
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 11:18
Auto: BMW M6

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: MB89 » wt paź 04, 2016 12:52

Przejechane ma obecnie ponad 246 tyś. km, a jest w lepszym stanie jak moje auto na co dzień z trochę mniejszym przebiegiem (Mercedes S'ka) także chyba ktoś w miarę o nią dbał. Tak naprawdę wcale nie szukałem na razie takiego auta z racji budowy domu. Pojechałem bardziej zobaczyć jak wygląda M6 za taką cenę i z takim przebiegiem, a że była w ładnym stanie to wziąłem. Tak naprawdę wolę dać mniej jak wszystko OK i w razie awarii się nie wku... jak przy egzemplarzu za 120 tyś. zł w którym równie dobrze też się może się wszystko zdarzyć bo nie są to auta bezawaryjne ani nowe. Wcale się nie rzucam tylko myślałem że forum służy do dyskusji/ wymian doświadczeniami, a nie słuchania złośliwości...

Awatar użytkownika
boogie
Posty: 753
Rejestracja: czw cze 07, 2007 20:27
Auto: M Sechs
Lokalizacja: W-wa

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: boogie » śr paź 05, 2016 11:54

MB89 pisze:a że była w ładnym stanie to wziąłem.
Tak naprawdę wolę dać mniej jak wszystko OK i w razie awarii się nie wku...
Mysle że dalsze rozkminki nie mają sensu,
bo pewnie widziałeś wiele M6 zanim swoją kupiłeś, i może nawet wierzysz w to co piszesz.
Pozdrówka!

MB89
Posty: 14
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 11:18
Auto: BMW M6

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: MB89 » śr paź 05, 2016 13:54

Myślę że nie mają... nie chce mi się czytać zmanierowanego cwaniaka z forum. Pozdrawiam

Pafu
Posty: 78
Rejestracja: czw gru 05, 2013 20:57
Auto: BMW M5 E60 LCI

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: Pafu » śr paź 05, 2016 14:34

MB89 pisze:Myślę że nie mają... nie chce mi się czytać zmanierowanego cwaniaka z forum. Pozdrawiam
Ja myślę że za bardzo się unosisz ... są osoby które na M-kach tutaj zęby straciło ...a ten cwaniak własnie jest jednym z nich - i wielu rzeczy naprawdę potrzebnych od niego byś się pewnie dowiedział.
Szukasz BMW lub MINI ? Zapraszam
https://www.facebook.com/PafuSwissAuto/
SPRZEDAM ;
- BMW E60 M5, BMW E70 3.0sd ,BMW F11 530d 2011 r , BMW F20 118i , MINI COOPER S F55, BMW F30 335i , BMW F20 116d ,

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2508
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: --==maly==---- » śr paź 05, 2016 14:46

Trzeba po prostu przyznać,że kupiłeś auto bo była fajna cena i stan ok ale nie słuchasz ludzi,którzy dobrze Ci podpowiadają i mają z tymi autami doświadczenie.

MB89
Posty: 14
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 11:18
Auto: BMW M6

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: MB89 » śr paź 05, 2016 14:58

Nie wątpię że bym się od niego wiele dowiedział ale jest różnica między podpowiadaniu a dopier... Jak ktoś nie ma do mnie szacunku to ja niestety też tego nie odwzajemniam. Z tym że kupiłem auto dlatego że cena była dobra i stan ok jak najbardziej się zgadzam. Zarejestrowałem się na tym forum żeby dowiedzieć jak nie zaniedbać tego samochodu a nie słuchać złośliwych komentarzy

PietruK
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 12, 2016 17:55
Auto: E28,M5

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: PietruK » śr paź 05, 2016 17:23

Wprost trzeba powiedzieć,że ten motor nie wytrzymuje więcej niż 180k nalotu.Jeżeli cena samochodu była niska to można sie spodziewać wymiany motoru lub grubszego wydatku.Sprawdź sobie tak jak mały pisał czy napewno motor jest od samego początku z budą,jeżeli nie to nawet na twoje szczęście bo być może tylko sobie panewki na początek wymienisz i troche polatasz a jeśli motor jest oryginalny od samego początku to niestety ale trzeba rozglądać sie za nowym.Taniej porządnej M'ki nie dostaniesz nigdzie,możesz dostać tanią ale nie dobrą.Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 168
Rejestracja: pn cze 01, 2009 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: Greg » śr paź 05, 2016 19:04

Nie za bardzo rozumiem, dlaczego polecacie koledze od razu zbierać na nowy silnik. W tym aucie albo już siedzi kolejny silnik i wtedy jeżeli ogarnięte będą panewki, sprawdzona i sprawna pompa odpowiedzialna za ciśnienie oleju w Vanosie, sprawne pozostałe pompy oleju oraz sprawne Vanosy, to ryzyko, że silnik się wysypie nie jest jakoś wyraźnie wyższe niż w przypadku dowolnego innego używanego silnika. A i tak przy wymianie nie dość, że trzeba będzie wybulić 25-30 k na silnik, to i tak wszystkie powyższe czynności serwisowe należałoby zrobić. Natomiast jeżeli to jest pierwszy silnik, na oryginalnych panewkach, (co wydaje się mało prawdopodobne ;) ), to ktoś go naprawdę musiał przez te 240 tys. km oszczędzać i po dokładnym przejrzeniu też powinien jeszcze posłużyć.

Najgorsze, co możesz zrobić w tym momencie, to zaniedbać serwis.

rs4life
Posty: 104
Rejestracja: pn sie 12, 2013 18:30
Auto: BMW M3 E36/E46/E92

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: rs4life » śr paź 05, 2016 23:03

Greg pisze:Nie za bardzo rozumiem, dlaczego polecacie koledze od razu zbierać na nowy silnik. W tym aucie albo już siedzi kolejny silnik i wtedy jeżeli ogarnięte będą panewki, sprawdzona i sprawna pompa odpowiedzialna za ciśnienie oleju w Vanosie, sprawne pozostałe pompy oleju oraz sprawne Vanosy, to ryzyko, że silnik się wysypie nie jest jakoś wyraźnie wyższe niż w przypadku dowolnego innego używanego silnika. A i tak przy wymianie nie dość, że trzeba będzie wybulić 25-30 k na silnik, to i tak wszystkie powyższe czynności serwisowe należałoby zrobić. Natomiast jeżeli to jest pierwszy silnik, na oryginalnych panewkach, (co wydaje się mało prawdopodobne ;) ), to ktoś go naprawdę musiał przez te 240 tys. km oszczędzać i po dokładnym przejrzeniu też powinien jeszcze posłużyć.
Najgorsze, co możesz zrobić w tym momencie, to zaniedbać serwis.
W koncu ktos sensownie podszedl do tematu! Na Twoim miejscu nie zaprzatalbym sobie komentarzami o nowym silniku, bo to tylko uspi Twoja czujnosc, a aktualnie nalezy sprawdzic, czy siedzi w tym wozie pierwszy silnik. Jezeli tak, to robic panewki, sprawdzic pozostale podzespoly i finalnie pilnowac serwisu ( przede wszystkim olejowego ). Jezeli jest to drugi silnik, to dokladnie te same czynnosci - przeciez nie wiadomo jaki ma przebieg, a w tym modelu panewki musza byc pewne. Scenariusz z nowym silnikiem zawsze bedzie najgorsza opcja, bo tak jak Kolega Greg powiedzial i tak bedziesz musial zrobic dokladnie ten sam serwis, a o pewne jednostki chyba nie latwo?

Naprawde Panowie polecacie gruzowac jezdzaca jednostke ze wzgledu na przebieg ( nawet nie potwierdzony ) i decydowac sie na zakup "nowej", ktorej historia moze byc jeszcze bardziej watpliwa?

DSM
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 05, 2015 23:25
Auto: M3

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: DSM » śr lis 02, 2016 16:48

To troche z innej beczki - gdzie i skad kupic inny silnik? Przeciez kazdy uzywany moze byc w podobnym stanie jak ten. Na placu do odpalenia to wszystkie będą działać.... :/

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: M6 co zrobić przy silniku po zakupie

Post autor: Camil » śr lis 02, 2016 18:04

I tu pojawia sie problem.

ODPOWIEDZ